Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
KATEGORIA

Wideo

W niedzielę wybierzemy 53 europosłów w 13 okręgach

Film Ala - 6 Maj 2024 godz. 8:31
W niedzielę kolejne wybory. Tym razem do Parlamentu Europejskiego. My, Polacy mamy 53 mandaty i to na cały, podzielony na 13 okręgów, kraj. A kandydatów, których będziemy wybierać 130 w każdej partii. A wybrać będziemy mogli tylko jednego! Od 6 do 9 czerwca 2024 r. we wszystkich państwach Unii Europejskiej odbędą się wybory do Parlamentu Europejskiego. W sumie wybranych będzie 720 (o 15 więcej niż obecnie) europosłów. W Polsce głosowanie odbędzie się w niedzielę 9 czerwca (od godz. 7.00 do 21.00) i wybranych będzie 53 posłów w 13 okręgach wyborczych. Wybory do Parlamentu Europejskiego są powszechne, równe, bezpośrednie i proporcjonalne oraz odbywają się w głosowaniu tajnym.W wyborach tych najpierw dzieli się mandaty pomiędzy partie a potem pomiędzy okręgi wyborcze.  Jak będą liczone głosy a jak dzielone mandaty? Mechanizm podziału mandatów w skrócie wygląda tak: głosujemy w okręgach. Następnie sumujemy głosy poparcia na wszystkich kandydatów - w całym kraju - i to da poparcie dla partii. Na tej podstawie w skali kraju zostaną podzielone mandaty pomiędzy poszczególne partie. I dopiero wtedy wracamy do okręgów. Ostateczna liczba mandatów, które dostanie dany okręg, jest trochę nieprzewidywalna". Bo ważny jest Próg wyborczy 5% W pierwszej kolejności zlicza się wszystkie głosy w skali całej Polski na konkretne komitety wyborcze i koalicje wyborcze. Owe 53 mandaty europoselskie dzieli się między te komitety i koalicje wyborcze, które przekroczyły 5% próg  wyborczy. Próg 5% głosów w skali całego kraju dotyczy zarówno komitetów wyborczych jak i koalicji wyborczych.  Po ustaleniu liczby mandatów przypadających poszczególnym komitetom i koalicjom wyborczym - rozdziela się mandaty pomiędzy poszczególne listy w okręgach, zaś mandaty uzyskują kandydaci, którzy na danej liście otrzymali największą liczbę głosów. Co ciekawe, o liczbie mandatów, które trafią do poszczególnych okręgów, decyduje frekwencja oraz wielkość okręgów.  W wyborach do Parlamentu Europejskiego Polska podzielona jest na 13 okręgów wyborczych: Okręg 1: województwo pomorskie; Okręg 2: województwo kujawsko-pomorskie; Okręg 3: województwa podlaskie i warmińsko-mazurskie; Okręg 4: część województwa mazowieckiego (Warszawa i 8 powiatów: grodziski, legionowski, nowodworski, otwocki, piaseczyński, pruszkowski, warszawski zachodni i wołomiński); Okręg 5: część województwa mazowieckiego (pozostałe powiaty województwa mazowieckiego, które nie wchodzą w skład okręgu nr 4; Okręg 6: województwo łódzkie; Okręg 7: województwo wielkopolskie; Okręg 8: województwo lubelskie; Okręg 9: województwo podkarpackie; Okręg 10: województwa małopolskie i świętokrzyskie; Okręg 11: województwo śląskie; Okręg 12: województwa dolnośląskie i opolskie; Okręg 13: województwa lubuskie i zachodniopomorskie.  Czym jest Parlament Europejski?    

W niedzielę wybierzemy 53 europosłów w 13 okręgach

Film Ala - 6 Maj 2024 godz. 8:31
W niedzielę kolejne wybory. Tym razem do Parlamentu Europejskiego. My, Polacy mamy 53 mandaty i to na cały, podzielony na 13 okręgów, kraj. A kandydatów, których będziemy wybierać 130 w każdej partii. A wybrać będziemy mogli tylko jednego! Od 6 do 9 czerwca 2024 r. we wszystkich państwach Unii Europejskiej odbędą się wybory do Parlamentu Europejskiego. W sumie wybranych będzie 720 (o 15 więcej niż obecnie) europosłów. W Polsce głosowanie odbędzie się w niedzielę 9 czerwca (od godz. 7.00 do 21.00) i wybranych będzie 53 posłów w 13 okręgach wyborczych. Wybory do Parlamentu Europejskiego są powszechne, równe, bezpośrednie i proporcjonalne oraz odbywają się w głosowaniu tajnym.W wyborach tych najpierw dzieli się mandaty pomiędzy partie a potem pomiędzy okręgi wyborcze.  Jak będą liczone głosy a jak dzielone mandaty? Mechanizm podziału mandatów w skrócie wygląda tak: głosujemy w okręgach. Następnie sumujemy głosy poparcia na wszystkich kandydatów - w całym kraju - i to da poparcie dla partii. Na tej podstawie w skali kraju zostaną podzielone mandaty pomiędzy poszczególne partie. I dopiero wtedy wracamy do okręgów. Ostateczna liczba mandatów, które dostanie dany okręg, jest trochę nieprzewidywalna". Bo ważny jest Próg wyborczy 5% W pierwszej kolejności zlicza się wszystkie głosy w skali całej Polski na konkretne komitety wyborcze i koalicje wyborcze. Owe 53 mandaty europoselskie dzieli się między te komitety i koalicje wyborcze, które przekroczyły 5% próg  wyborczy. Próg 5% głosów w skali całego kraju dotyczy zarówno komitetów wyborczych jak i koalicji wyborczych.  Po ustaleniu liczby mandatów przypadających poszczególnym komitetom i koalicjom wyborczym - rozdziela się mandaty pomiędzy poszczególne listy w okręgach, zaś mandaty uzyskują kandydaci, którzy na danej liście otrzymali największą liczbę głosów. Co ciekawe, o liczbie mandatów, które trafią do poszczególnych okręgów, decyduje frekwencja oraz wielkość okręgów.  W wyborach do Parlamentu Europejskiego Polska podzielona jest na 13 okręgów wyborczych: Okręg 1: województwo pomorskie; Okręg 2: województwo kujawsko-pomorskie; Okręg 3: województwa podlaskie i warmińsko-mazurskie; Okręg 4: część województwa mazowieckiego (Warszawa i 8 powiatów: grodziski, legionowski, nowodworski, otwocki, piaseczyński, pruszkowski, warszawski zachodni i wołomiński); Okręg 5: część województwa mazowieckiego (pozostałe powiaty województwa mazowieckiego, które nie wchodzą w skład okręgu nr 4; Okręg 6: województwo łódzkie; Okręg 7: województwo wielkopolskie; Okręg 8: województwo lubelskie; Okręg 9: województwo podkarpackie; Okręg 10: województwa małopolskie i świętokrzyskie; Okręg 11: województwo śląskie; Okręg 12: województwa dolnośląskie i opolskie; Okręg 13: województwa lubuskie i zachodniopomorskie.  Czym jest Parlament Europejski?    

Wąskotorówka i rosnowskie atrakcje

Film Ala za TKKW - 4 Maj 2024 godz. 4:49
W piątek, mimo opóźnienia pociągu spowodowanego koniecznością naprawy parowozu, pociągi Koszalińskiej Kolei Wąskotorowej przewiozły ponad 500 pasażerów!!! Dokładnie sprzedano 504 bilety! A dziś kolejne kursy! "Przepraszamy za tłok w pociągach, ale naprawdę, w takie dni, jak ten, na szlak wyrusza wszystko, co ma kołach jest sprawne technicznie. W tej chwili niestety nie mamy żadnych innych sprawnych wagonów" - z rozbrajającą szczerością informują na FB kolejarze i dodają: "W takie dni, jak dzisiejszy, udowadniają nam, że warto to robić dalej. Warto pracować nad dalszym rozwojem naszej Kolei - udowadniacie nam to WY - Nasi Goście".  Jeżeli ktoś jeszcze w majówkę nie odwiedził wąskotorówki to podpowiadamy, że w dalszym ciągu pociągi będą prowadzone przez "Zosię" czyli lokomotywę parową Px48-3901. Wyjazdy z Koszalina o 11:00, wyjazdy z Rosnowa o 14:00. Na miejscu czeka na was piękna plaża nad jeziorem, ognisko, siłownia plenerowa, boisko do siatkówki plażowej oraz znakomita gastronomia.   

Dzień Flagi RP 2024 - wywieś swoją biało-czerwoną!

Film Ala - 2 Maj 2024 godz. 4:36
Dziś o godzinie 12.00 na Placu Polonii w Koszalinie rozpoczną się obchody Święta Flagi i Dnia Polonii pod hasłem „Biało-czerwona łączy pokolenia”. Następnie niosąc „biało-czerwoną” przemieścimy się na Skwer Pionierów Koszalina, gdzie zostaną złożone kwiaty pod pomnikiem „Byliśmy – Jesteśmy – Będziemy”. Wydarzenie jak co roku organizują Stowarzyszenie Przyjaciół Koszalina i Stowarzyszenie "Wspólnota Polska" przy współorganizacji Koszalińska Biblioteka Publiczna oraz CK105 w Koszalinie. Polska: Biało-Czerwoni! To hasło zagrzewa nas do podejmowania wyzwań – tych dużych i tych małych. Biuro „Niepodległa” już po raz szósty zaprasza do wspólnego świętowania Dnia Flagi Rzeczypospolitej Polskiej. Gdziekolwiek jesteśmy 2 maja połączmy się w wielką biało-czerwoną rodzinę i nie zapomnijmy wywiesić flagi! A gdy już to zrobimy, podzielmy się zdjęciem w mediach społecznościowych z oznaczeniem #mojaflaga. BIAŁO-CZERWONA NA MORZU, W GÓRACH I NA KSIĘŻYCU!  Choć każdy z nas robi coś innego i ma inne talenty, nasze barwy narodowe jednoczą nas w biało-czerwonej wspólnocie. Czy wspinamy się na najwyższe szczyty, czy opływamy samotnie świat łodzią, czy po prostu pamiętamy o zawieszeniu flagi przed wejściem do klatki w bloku – Dzień Flagi RP to nasze wspólne święto. Co roku 2 maja w akcję wywieszenia 2 maja Biało-Czerwonej, włączają się m.in. sportowcy, artyści czy lokalni działacze. W tym roku wyjątkowe postaci zapraszają Polki i Polaków do wspólnego świętowania Dnia Flagi. W spocie akcji #mojaflaga wystąpili:   Adam Bielecki – himalaista, zdobywca pięciu ośmiotysięczników, w tym dwóch w pierwszym wejściu zimowym; Joanna Pajkowska – żeglarka, jedyna Polka, która samotnie opłynęła świat bez zawijania do portów; Sławosz Uznański – astronauta Europejskiej Agencji Kosmicznej, który niebawem poleci w kosmos. Każda osoba opowiada o biało-czerwonej, która towarzyszy jej podczas podejmowanych wyzwań. 2 maja dołącz i Ty!   DZIEŃ FLAGI RZECZPOSPOLITEJ POLSKIEJ 2024   Dzień Flagi Rzeczpospolitej Polskiej to święto ustanowione w 2004 roku. 2 maja Polki i Polacy malują Polskę i świat na biało i czerwono – jest to także Dzień Polonii i Polaków za Granicą. Prosty gest wyeksponowania flagi podkreśla naszą narodową wspólnotę i pozwala każdemu być ambasadorem polskości. Biuro „Niepodległa” od 2018 roku koordynuje akcję #mojaflaga, zachęcając rodaków do świętowania Dnia Flagi i dzielenia się fotografiami swoich flag w social mediach z hasztagiem #mojaflaga.

Majówka: Do Rosnowa i Mielna! Warto też zostać w Koszalinie!

Film Ala, film Dominik Wasilewski - 1 Maj 2024 godz. 15:10
Za nami pierwszy majowy dzień. Był ciepły, słoneczny i nieco wietrzny. Jednak ci wszyscy, którzy zdecydowali się go spędzić na świeżym powietrzu na pewno są bardzo zadowoleni. W Mielnie, Rosnowie i oczywiście w Koszalinie czekały i nadal czekają na nas atrakcje! My wybraliśmy się do Rosnowa... Do Rosnowa możemy dojechać oczywiście autem, ale my polecamy jazdę rowerem lub... wąskotorówką. Koszalińska Kolej Wąskotorowa sama w sobie już jest nie lada atrakcją. W środę skład prowadziła lokomotywa spalinowa, ale w czwartek o godz. 11.00 na szlak wyruszy "Zosia", czyli lokomotywa parowa Px48-3901. Pociąg może zabrać ok. 200 podróżnych, również tych z rowerami: - Ostatni wagon jest przeznaczony właśnie do przewozu rowerów. Co ważne przewożone są one nieodpłatnie. Po nieco ponad godzinie docieramy do Rosnowa. Tu na nas czeka wiele atrakcji. Od ogniska i grillowania, po wędkowanie, wodne spacery kajakiem, łódką lub rowerem wodnym. Dla najmłodszych przygotowano dmuchańce oraz plac zabaw. Na starszaków czeka siłownia pod chmurką oraz... taneczna scena! Oczywiście ofertę uzupełniają już dość liczne stoiska gastronomiczne. Naprawdę jest w czym wybierać! Do tego dochodzi możliwość obejrzenia zapory i pomnika w kształcie samolotu. No i oczywiście plażowanie. Nad brzegiem jeziora znajduje się szeroka, piaszczysta plaża.  Moc atrakcji w Mielnie Jeżeli zdecydujecie się na spędzenie majówki w Mielnie to z pewnością na nudę nie będziecie narzekać. Co prawda do Mielna nie dojedziecie póki co szynobusem (ten swoje kursy zainauguruje tradycyjnie w końcówce czerwca) ani nie dopłyniecie statkiem Julek (pewnie wyruszy w pierwszy rejs dopiero za miesiąc), ale my  zachęcamy do skorzystania z roweru.  Jak już dotrzecie do Mielna to czeka tam na Was sporo atrakcji. Można wyruszyć w rejs!  W sobotę i w niedzielę o godzinie 11:00 i 13:00 po jeziorze Jamno pływać będzie Statek Mila. Podróż umilą piękne widoki i ciekawostki historyczne.  Nikomu zachwalać nie trzeba spaceru promenadą przyjaźni o zachodzie słońca.  To wręcz magiczne doświadczenie. Piękne widoki i romantyczna atmosfera sprawią, że ten spacer będzie niezapomniany.  W Dune beach resort można rozpocząć swoją przygodę z grą w golfa lub wyścigami. A to wszystko dzięki symulatorom gry, które tam się znajdują.  Dla posiadających własny środek transportu proponujemy odwiedzić przystań rybacką w Unieściu lub w Chłopach.   A w Koszalinie? W Koszalinie także przygotowano specjalna ofertę kulturalno-rekreacyjną na majówkę. W Parku Wodnym Koszalin odbywa się w dniach 1-3 maja, w godzinach od 10:00 do 15:30 "Bezpieczna majówka". BTD zdecydował się na "Komediowa Majówkę". Jej program:  03/05 „Kochane pianiążki” - o godzinie 19.00, 04/05 „Kochane pianiążki” - o godzinie 19.00, 05/05 „Stosunki na Szczycie” - o godzinie 19.00. Na terenie garaży przy ul. Chałubińskiego i Zamenhofa odbędzie się KLIN City Graffiti Jam, na którym odbędą się warsztaty z malowania graffiti dla dzieci i występ N.A.S.A - grupy, która tańczy break dance. CK 105 zaprasza z kolei do kina "Kryterium" na seanse:  03/05 Kino dla Seniora: „Bękart”, godzina 13.00 04/05 Kino Małego Widza: „Kicia Kocia w przedszkolu”, godzina 12:00 04/05 Występ iluzjonisty Tomasza Juszy, godzina 13.00.    

20 lat w Unii Europejskiej na drogach krajowych Pomorza Zachodniego

Film Ala za GDDKiA - 1 Maj 2024 godz. 2:56
1 maja 2004 r. Polska wstąpiła do Unii Europejskiej. Wówczas w województwie zachodniopomorskim było zaledwie 48 km tras szybkiego ruchu. Po 20 latach dróg ekspresowych i autostrad mamy już 390 km, czyli osiem razy więcej. Ten ogromny postęp możliwy był w znacznej mierze dzięki współfinansowaniu inwestycji z Unii Europejskiej. Łączna kwota dofinansowania ze środków UE dla 15 projektów zrealizowanych w ciągu ostatnich 20 lat to 5,23 miliarda złotych, przy całkowitej wartości inwestycji wynoszącej 10,67 miliarda złotych. Bilans inwestycji i ich efekty W ostatnich 20 latach 90 proc. zakończonych inwestycji drogowych – w zakresie dróg ekspresowych, autostrad i obwodnic na terenie Pomorza Zachodniego – było dofinansowanych ze środków Unii Europejskiej. Oznacza to, że środki wspólnotowe pomogły w realizacji większości nowych dróg. W ostatnich dwóch dekadach powstała choćby droga ekspresowa S3 łącząca Szczecin z południem kraju. Jeszcze kilkanaście lat temu kierowcy na starej DK3 musieli stać w wielokilometrowych korkach w Pyrzycach. Natomiast kilka lat temu trzeba było jeździć do Koszalina starą DK6, przez Płoty, Rymań i wiele innych miejscowości. Od 2019 r. mamy tu już wygodną, dwujezdniową S6.   Nowe inwestycje to nie tylko ulga dla kierowców, ale też poprawa warunków życia dla mieszkańców miejscowości, przez które wcześniej prowadziły drogi tranzytowe. Dzięki środkom z funduszy UE od ciężarówek przejeżdżających każdego dnia ulicami odetchnęli mi.in. mieszkańcy Nowogardu, Miękowa, Stargardu, Kobylanki, Szczecinka, Pyrzyc, Wałcza i wielu innych miejscowości położonych przy dawnych przebiegach DK3, DK6, DK10 i DK11. Mniejszy hałas, spokojniejszy ruch na ulicach, większe bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych i mniejsze zanieczyszczenie spalinami – to wszystko efekty zrealizowanych inwestycji drogowych.  Krótszy czas przejazdu, większy komfort podróżowania i lepsza przepustowość nowych tras przekłada się na większą dostępność komunikacyjną danego obszaru. Efektem tego jest otwieranie się nowych możliwości inwestycyjnych, co widać po otoczeniu wybudowanych w ciągu ostatnich 20 lat dróg. Tereny inwestycji przemysłowych w Stargardzie przy S10, Nowogardzie, przy S6, przy autostradzie A6 w rejonie Szczecina, czy S3 w rejonie Goleniowa świadczą o tym, że inwestycje drogowe przekładają się wprost na nowe możliwości rozwojowe. Ważna jest również poprawa dostępności do portów morskich Szczecin i Świnoujście, która też jest efektem budowy nowych dróg. Pomorze Zachodnie to również region turystyczny – budowa dróg S3 i S11, doprowadzających ruch z południa Polski oraz biegnącej wzdłuż wybrzeża S6, przyczyniła się wydatnie do dalszego zwiększania atrakcyjności turystycznej wybrzeża bałtyckiego.  Drogi przyjazne środowisku Inwestycje drogowe ostatnich 20 lat, w tym projekty współfinansowane z funduszy UE, były prowadzone tak, aby zminimalizować wpływ na środowisko naturalne. Już na etapie przygotowania inwestycji przebiegi dróg były wybierane na podstawie raportów oddziaływania na środowisko. Dzięki temu można było zidentyfikować cenne przyrodniczo obszary i odpowiednio wyznaczyć warianty przebiegu tras. W ramach inwestycji zrealizowano szereg przejść dla zwierząt, aby zachować ciągłość szlaków migracyjnych. W niektórych przypadkach wręcz realizacja inwestycji przyczyniła się do odtworzenia możliwości migracji zwierząt, tak jak na autostradzie A6 między węzłami Szczecin Dąbie i Rzęśnica, gdzie w ramach przebudowy powstało górne przejścia dla dużych zwierząt o szerokości 50 metrów. Przed budową przejścia istniejąca od kilkudziesięciu lat autostrada ze względu na duży ruch była nieprzekraczalną barierą dla zwierząt. Podobnie wyglądała ta kwestia na S3 Brzozowo - Miękowo, gdzie powstały cztery przejścia górne, jedno dolne oraz 27 przepustów dla płazów i małych zwierząt. Przejścia powstawały na wszystkich realizowanych inwestycjach.   Zanim wstąpiliśmy do Unii Europejskiej Polska zaczęła korzystać ze środków pochodzących z Unii Europejskiej jeszcze przed wstąpieniem do wspólnoty. Takie wsparcie – w ramach programu PHARE – dotyczyło również inwestycji drogowych na Pomorzu Zachodnim. Największym projektem wówczas realizowanym była przebudowa autostrady A6 między węzłami Klucz i Szczecin Podjuchy. Wówczas nie tylko przebudowane zostały jezdnie autostrady ze starej zniszczonej nawierzchni betonowej na nową bitumiczną, ale również odbudowano południowe nitki mostów przez Odrę Wschodnią i Odrę Zachodnią. Prace były etapami realizowane w latach 1996-1999.  Pierwsze inwestycje po wstąpieniu do Unii Europejskiej W latach 2005-2007 w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Transport zrealizowaliśmy dwie inwestycje drogowe. Pierwszą z nich była przebudowa autostrady A6 na odcinku Klucz - Kijewo. Była to kontynuacja realizowanej w latach wcześniejszych przebudowy autostrady od granicy polsko-niemieckiej. Cechą charakterystyczną tego odcinka o długości 7,7 km była konieczność całkowitej przebudowy wielu wiaduktów i estakad. Konstrukcje starych obiektów, w tym estakady nad ul. Smoczą, były wyburzane metodą wybuchową. Drugą inwestycją była obwodnica Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa w ciągu DK10 na trasie między Szczecinem i Stargardem. Nowa trasa powstała jako droga jednojezdniowa z rezerwą dla budowy drugiej jezdni w przyszłości. Wybudowanie tej drogi umożliwiło wyprowadzenie tranzytu z miejscowości położonych przy jeziorze Miedwie.  Perspektywa 2007-2013 – pierwsze dłuższe odcinki dróg ekspresowych Kolejne lata przyniosły realizację dalszych inwestycji drogowych, nie tylko obwodnic, ale również pierwszego w regionie długiego odcinka nowej drogi ekspresowej. Była to realizowana w latach 2007-2010 droga S3 od Szczecinka do Gorzowa Wielkopolskiego. Na nowej trasie o długości 81,6 km powstały cztery węzły drogowe, w tym węzeł Klucz na połączeniu z autostradą A6 w rejonie Szczecina. Droga była podzielona na trzy odcinki realizacyjne. Trasę sukcesywnie uruchamiano w 2010 roku, ostatni odcinek Myślibórz - Gorzów na sam koniec roku. Wartość dofinansowania dla tego projektu z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko sięgnęła blisko 1,5 mld zł.   Oprócz budowy nowej S3 w tych latach powstały jeszcze trzy obwodnice ze wsparciem środków z UE. Najdłuższą z nich była obwodnica Stargardu w ciągu S10 o długości 13,4 km. Nowa trasa z trzema węzłami drogowymi od południa ominęła Stargard. Droga została zrealizowana w latach 2008-2009. Obwodnicę od 2011 roku zyskało też Miękowo. Była ona przedłużeniem drogi S3 od węzła Goleniów Północ. Wcześniej w tym miejscu, ze względu na koniec dwujezdniowej drogi tuż przed tą miejscowością, tworzyły się długie korki. Znaczące utrudnienia komunikacyjne były też w Nowogardzie, gdzie DK6 przebiegała przez samo centrum miasta, krzyżując się drogami wojewódzkimi. Obwodnica o długości 9,4 km w ciągu S6 sprawiła, że ruch tranzytowy od Szczecina do Gdańska od 2012 roku mógł ominąć Nowogard.   Perspektywa 2013-2020 – 250 km nowych inwestycji W kolejnym rozdaniu funduszy UE na Pomorzu Zachodnim realizowany był największy w historii zakres inwestycji drogowych. Łączna wartość unijnego dofinansowania wyniosła 3, 16 mld złotych, przy całkowitej wartości inwestycji 7,49 mld złotych. Łącznie było to 250 km nowych dróg.  Największą inwestycją była bez wątpienia budowa drogi S6 od Goleniowa do Koszalina – łącznie ok. 120 km dwujezdniowej drogi ekspresowej. Zadanie było podzielone na sześć odcinków realizacyjnych. Przebieg nowej trasy różni się od dawnej DK6 i prowadzi w pobliżu Kołobrzegu. Inwestycja została oddana do ruchu w 2019 roku i znacząco poprawiła skomunikowanie obszaru Pomorza Środkowego, łącząc go z siecią dróg ekspresowych i autostrad.  Na drodze S6 dofinansowana była również budowa obwodnicy Koszalina i Sianowa w ciągu S6 o długości 20 km. Część obwodnicy funkcjonuje od 2019 roku. Odcinek o długości ok. 8 km od węzła Koszalin Wschód do węzła Sianów Wschód wymagał zmian w projekcie ze względu na warunki gruntowe. Tu od lipca ubiegłego roku funkcjonuje już obwodnica Sianowa, a w tym roku będzie zakończony ostatni brakujący odcinek.  Kolejną inwestycją pod względem wartości, jak i długości po drodze S6 była S11 od Koszalina do Bobolic. Ta blisko 48-kilometrowa droga została oddana do ruchu we wrześniu ubiegłego roku. Trasa była podzielona na trzy odcinki realizacyjne i obecnie ma zupełnie nowy przebieg – łączy się z drogą S6 na węźle Bielice, położonym na zachód od Koszalina.  Zmiany objęły również sieć drogową na zachodzie woj. zachodniopomorskiego, tu przebudowana została autostrada A6 na odcinku Kijewo - Rzęśnica, wraz z węzłem drogowym Szczecin Kijewo. Było to dopełnienie realizowanej etapami od końca lat 90. ubiegłego wieku przebudowy autostrady A6. Ostatecznie zniknęły przedwojenne płyty betonowe, a węzeł drogowy Kijewo zyskał współczesny standard. Prace zakończono w 2022 roku. Ważna była również budowa drogi S3 na odcinku Brzozowo - Miękowo. Na długości 22,4 km powstała dwujezdniowa droga ekspresowa. W 2021 roku realizacja tej inwestycji została zakończona. Kolejną inwestycją była budowa drugiej jezdni obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa. Obwodnica powstała pierwotnie w latach 2005-2007, również z wykorzystaniem funduszy UE wraz z rezerwą pod drugą jezdnię. W latach 2017-2020 ten teren został wykorzystany i powstała druga jezdnia, a cała S10 od granicy Szczecina do Stargardu mogła już zostać oznakowana jako droga ekspresowa.  Podróż po inwestycjach drogowych wykonanych w ostatnich latach kończymy na wschodzie województwa, gdzie w ostatnich latach zostały oddane do ruchu dwie obwodnice. Od 2019 roku kierowcy mogą korzystać z obwodnicy Szczecinka w ciągu drogi S11 o długości 12 km. Nowa droga ominęła od wschodu Szczecinek, uwalniając miasto od ruchu tranzytowego z krajowej jedenastki. Natomiast od 2020 roku kierowcy mogą korzystać z obwodnicy Wałcza w ciągu S10. Droga o długości 17,8 km, wraz z czterema węzłami drogowymi, znacząco wpłynęła na poprawę warunków ruchu na całej DK10, jak i również wyprowadziła z Wałcza ruch tranzytowy, w tym pojazdy ciężarowe, których udział w ruchu na tej trasie wynosi aż 30 proc.