Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
21 Lutego 2018 godz. 14:28
Ekoszalin z mat. informacyjnych
 

Jak zacząć ćwiczyć czyli niezbędnik dla nowicjusza

Jak tam Wasze postanowienia noworoczne? Też miałaś od stycznia przejść na dietę i zacząć ćwiczyć? Jeśli ta "tradycja" powtarza się co roku, ale wciąż nie możesz się zmobilizować, żeby zacząć, potrzebujesz motywacji. Takiej, która faktycznie zadziała, a nie tylko brzmi dobrze w gazecie albo ustach wysportowanej trenerki. Tylko gdzie ją znaleźć? Niestety, prawda jest taka, że nie ma jednego złotego środka, który w magiczny sposób nagle zachęci do aktywności fizycznej. Dla jednych najlepszym rozwiązaniem są zajęcia w grupach, inni są w stanie uprawiać jakikolwiek sport tylko na łonie przyrody i w samotności, a są i tacy, którzy zaangażują się tylko w to, co ekstremalne czy nietypowe.   Po pierwsze: plan działania Co w takim razie zrobić, żeby w tym roku faktycznie zmobilizować się do ruchu? Przede wszystkim ułóż plan działania. Powiedzenie sobie "od stycznia biorę się za siebie" albo "do wakacji chcę ważyć o tyle i tyle mniej" to NIE JEST plan. To tylko mocno nieokreślony cel, który w żaden sposób nie wskazuje ci drogi, jak go osiągnąć.   A to jest najważniejsze. Żeby go zrobić, nie potrzebujesz od razu trenera personalnego czy dietetyka. Ale warto korzystać z ich wiedzy. Wszystko (zestawy ćwiczeń, w jakie dni tygodnia i o jakiej porze się ruszasz itp.) zapisuj w przejrzystej i czytelnej formie – w jednym pliku w telefonie, na tablecie, komputerze czy papierze. Ważne, żebyś miała go  zawsze pod ręką.   Po drugie: konkretny cel na miarę możliwości Ważne jest też, by przy układaniu własnego planu działań określić swoje cele, ale niech będą precyzyjne i na miarę twoich możliwości. Jeśli po latach prób ciągle nie potrafisz „zabrać się za siebie od stycznia” ustal, że w tym miesiącu pójdziesz na basen przynajmniej 3 razy i zrobisz 5 albo 10 40-minutowych treningów w domu. I nie przesadzaj z ich intensywnością, liczbą czy częstotliwością – o wiele bardziej motywujące jest, kiedy okaże się, że miałaś siłę na więcej niż założyłaś (czyli np. 6 zamiast 5 treningów) niż kiedy nie zrealizujesz swoich postanowień.   Po trzecie: traktuj błędy jak naukę, a nie porażkę Jeśli nigdy nie dałaś rady schudnąć tych 10 kg do lata, choć próbujesz co roku, czemu tym razem miałoby się udać, skoro nic nie zmieniasz w swoim podejściu i nie wyciągasz wniosków? – Popełnianie błędów nie jest przyjemne, ale bywa przydatne. Skorzystaj z własnego doświadczenia i przeanalizuj, dlaczego do tej pory nie wyrobiłaś sobie formy, o jakiej marzysz. Może postawiłaś poprzeczkę za wysoko, może uparłaś się na „aerobik z koleżanką”, którego tak naprawdę nienawidzisz i wolałabyś spacerować po lesie z kijkami (nordic walking to nie tylko sport dla starszych osób!)? Bądź ze sobą absolutnie szczera i nie dobijaj się myśleniem o wcześniejszej porażce. Teraz masz (realistyczny!) plan, wszystko przemyślałaś i wystarczy działać według tej „instrukcji” – podpowiada ekspertka marki KiK.   Po czwarte: dobra zachęta nie jest zła Choć wielu doświadczonych sportowców odradza inwestowanie w specjalistyczny sprzęt czy odzież jako motywację do ćwiczeń, całkowita asceza w tym względzie też może nie zadziałać. Załóżmy, że chcesz ćwiczyć w domu – przydałyby ci się nowe legginsy, ciężarki, a najlepiej jeszcze orbitrek i rowerek stacjonarny? Maszyny możesz zastąpić skakanką – kupisz ją za grosze, nie zajmuje miejsca, a do tego skakanie na niej to świetny trening cardio (dobry na serce i chudnięcie). Spraw sobie matę do ćwiczeń –  będzie ci o wiele wygodniej. Pamiętaj też o odpowiedniej odzieży, którą teraz w naprawdę dobrej jakości możesz znaleźć nawet w sieciówkach, w dodatku w przystępnych cenach. Kompletowanie potrzebnego sprzętu możesz też potraktować jako dodatkową motywację – np. co miesiąc kupujesz kolejny produkt ze swojej listy, pod warunkiem, że zrealizowałaś plan.   Dzięki takiemu podejściu, czyli w skrócie „najpierw pomyśl, później zaplanuj, a na końcu działaj” masz o wiele większe szanse na sukces. A nawet, jeśli znów się nie uda, będzie ci o wiele łatwiej zorientować się, dlaczego tak się stało i spróbować z czymś nowym. W końcu praktyka czyni mistrza.
20 Lutego 2018 godz. 1:11
Art za PLK, fot. FB/Trefl Sopot
 

PLK: Rewanż Trefla

Trefl Sopot zrewanżował się koszalińskiemu AZS za porażkę w czwartej kolejce Energa Basket Ligi, wygrywając na własnym parkiecie z biało-niebieskimi 100:73. AZS świetnie wszedł w to spotkanie i prowadził nawet 5:0. Gospodarze od razu odpowiedzieli i zdobywali przewagę. Później to koszalinianie znowu mieli ofensywną inicjatywę, a po trafieniu Kacpra Młynarskiego było 18:12. Sopocianie zanotowali jednak serię 9:0 i m.in. dzięki temu oraz akcji Michała Kolendy wygrywali po 10 minutach 26:24. W drugiej kwarcie kolejna seria 9:0 i zagranie 2+1 Filipa Dylewicza dało Treflowi dziewięć punktów przewagi. Straty starał się odrabiać Jakub Dłoniak, ale ciągle wysoką skuteczność pokazywał Dylewicz. Ostatecznie po rzucie Jermaine’a Love’a ekipa trenera Marcina Klozińskiego prowadziła 52:46 po pierwszej połowie. Trzecią kwartę Trefl rozpoczął od… serii 13:0 (!) - po rzucie Artura Mielczarka prowadził już 65:46. Starał się na to reagować Qyntel Woods, ale w końcówce tej części meczu ważne rzuty trafiali Marcin Stefański oraz Obie Trotter. Po 30 minutach gry gospodarze mieli 18 punktów przewagi. Jakub Karolak na początku czwartej kwarty nie pozwolił rozwinąć skrzydeł AZS. Sopocianie ciągle byli dużo lepszą drużyną, utrzymującą wysokie tempo w ofensywie. Po wsadzie Steve’a Zacka ich prowadzenie wzrosło do 30 punktów. Ostatecznie Trefl zwyciężył 100:73. To był erfekcyjny mecz Steve'a Zacka, który zdobył 20 punktów, 11 zbiórek i 5 asyst, a w dodatku nie przestrzelił ani razu -  center Trefla miał skuteczność 8/8 z gry i 4/4 z rzutów wolnych! Ponadto aż siedmiu graczy gospodarzy  miało 10 lub więcej punktów na koncie. 
15 Lutego 2018 godz. 14:08
Ekoszalin z mat. informacyjnych
 

W ekstralidze ciasno do play-off

Ostatnia ligowa kolejka przebiegała na walce drużyn we wszystkich ligach. W Ekstralidze drużyny minęły półmetek rundy zasadniczej. Zdecydowani liderzy CES Koszalin oraz Świętoń-Leo prowadzą bardzo pewnie i najprawdopodobniej pomiędzy sobą rozstrzygną, kto wygra pierwsza fazę rozgrywek. W ostatniej kolejce pokazały dużą klasę gromiąc CES Koszalin, Wind Service , a Świętoń-Leo Parkiety-Presto.pl. W dwóch pozostałych spotkaniach bardzo ważne wygrane były udziałem drużyny Krotoski- Cichy Koszalin, które pokonało po wyrównanej walce Volcano oraz Betomexu po świetnej rywalizacji z NMC. Wygrane tych teamów były niezwykle istotne dla układu tabeli. Poza prowadzącą dwójką jeszcze praktycznie wszystkie ekipy zachowały szanse na walkę o pierwszą czwórkę i kolejne konfrontacje zapowiadają wielkie emocje.   W I Dywizji w dalszym ciągu trwa fantastyczna walka o poszczególne pozycje, górna połówka tabeli już gwarantuje miejsce w play-off, ale drużyny na pewno bacznie obserwują z kim przyjdzie im walczyć w dalszej fazie. W bardzo dobrym spotkaniu Surmet Koszalin zdołał zatrzymać zwycięski marsz Tartaku Sekwoja, AZS Fans Weterans ograł Super Geo co było niezwykle istotne dla tej drużyny natomiast Pantery rozbiły Baywatch koleny raz pokazując świetną dyspozycję.   W II Dywizji pomału krystalizuje się grupa, która powalczy w play-off, ale jest jeszcze kilka drużyn zachowujących cień szansy i na pewno nie złożą one broni do końca. W meczu na szczycie  Drużyny A pokazała moc bardzo wysoko oraz pewnie pokonując lidera drużynę B-elka.pl. Również Cersanit ogrywając nieco zawodzącą PS Pożarną na stałe umiejscowił się w górnej połówce tabeli.   W najbliższy weekend wiele spotkań zapowiada się bardzo interesująco i da już odpowiedzi na dużo niewiadomych . EKSTRALIGA BETOMEX – NMC                                                        74:71 (22:16; 13:13; 18:20; 21:22;) BETOMEX: M. Rajkowski 20 (5), S. Balcerzak 16 (1), R. Bogucki 16, T. Dąbrowski 9 (1), P. Kondraciuk 7, K. Wierzbicki 4, M. Hamera 2, NMC: G. Hodun 21 (1), Z. Semenowicz 12 (2), M. Malatyński 9, M. Sugier 8 (2), M. Jesionczak 8 (2), T. Radosz 8, W. Puzyrewski 5, D. Wojtyniak 0, KROTOSKI-CICHY KOSZALIN – VOLCANO 78:73(23:12; 17:13; 18:30; 20:18;) KROTOSKI-CICHY KOSZALIN: D. Kropisz 34 (4), P. Pilarski 13 (1), P. Jakóbczyk 11, D. Gawroński 10, I. Lange 6, B. Pachciarek 4, K. Kropisz 0, VOLCANO: D. Zawiślak 18, R. Grontkowski 13 (1), M. Kostecki 12, B. Teter 12, D. Sobolewski 11 (3), I. Janiszek 6, M. Strach 1, W. Traczewski 0, A. Liput 0, E. Kulesza 0, WIND SERVICE – CES KOSZALIN                 47:85 (7:23; 11:17; 13:23; 16:22;) WIND SERVICE: Ł. Szul 15, P. Bocian 12, A. Żmudziński 8, Ł. Kuzioła 6, P. Szobot 4, M. Waluk 2, CES KOSZALIN: M. Kamieniarz 23, P. Czubak 23 (6), D. Grynkiewicz 18 (2), P. Bartkiewicz 13, D. Kmita 8, C. Tudruj 0, PARKIETY PRESTO.PL – ŚWIĘTOŃ-LEO 68:120(19:30; 21:29; 13:27; 15:34;) PARKIETY PRESTO.PL: M. Bielecki 23 (2), A. Studziński 20, R. Gibaszek 19 (4), M. Lazar 6, Ł. Berliński 0, ŚWIĘTOŃ-LEO: M. Stefanowski 28 (8), W. Pstrągowski 27 (1), A. Kowalczuk 24 (3), Ł. Wróbel 22 (1), P. Polek 6 (2), P. Sokołowski 6, B. Domaszewicz 5 (1), M. Waskan 2,   I DYWIZJA TARTAK SEKWOJA – SURMET KOSZALIN     67:77(13:22; 13:11; 15:21; 26:23;) TARTAK SEKWOJA: P. Sobczak 28, D. Labuda 15 (1), F. Leszczyński 12, G. Michalak 8 (1), K. Klemens 4, P. Kowalski 0, SURMET KOSZALIN: K. Satro 25 (1), P. Stelmaszyk 18, P. Jasiński 10 (2), M. Podwałka 8 (2), S. Lew 7, R. Blachura 4, M. Tomaszewski 3 (1), D. Maszoński 2, K. Gruszczyński 0, M. Kozioł 0, PANTERY – BAYWATCH                                          101:63 (24:6; 21:18; 21:18; 35:21;) PANTERY:M. Gubernat 29 (5), C. Zakrzewski 18, Ł. Pawełoszek 17 (1), J. Włodarczyk 17 (1), R. Maćkowiak 13, J. Kiedrowski 7, BAYWATCH: D. Matysiak 32 (2), M. Grześkowiak 13, K. Żybort 8 (2), K. Kotys 6 (2), P. Kutowicz 4, DOMAR TATÓW – PRZYSTANEK DRZEWIAŃSKA 20:0 AZS FANS WETERANS – SUPER GEO           60:45 (14:13; 15:4; 16:16; 15:12;) AZS FANS WETERANS:P. Szamrej 16 (2), M. Zieliński 16, M. Gierłowski 12, E. Naczlenis 12 (2), K. Kubiszewski 2, I. Sławiński 2, R. Kaszkiewicz 0, SUPER GEO : T. Staszkiewicz 14, M. Bazyliński 11, K. Deka 6 (2), S. Szubstarski 6, M. Deka 4, M. Mendrygał 4,   II DYWIZJA B-eLka.pl – DRUŻYNA A                                      51:85 (11:24; 9:18; 13:14; 18:29;) B-eLka.pl: A. Nowak 13 (1), H. Witowski 13, L. Żymierski 12 (3), R. Tarkowski 11 (1), D. Sawicki 2, R. Fiszbak 0, A. Rolla 0, A. Dzięcielski 0, M. Borowski 0, DRUŻYNA A: B. Szor 19 (3), D. Leśniewski 18 (3), P. Niewiadomski 17 (1), M. Wyszomirski 13 (1), P. Polowczyk 12, M. Lach 3, A. Kniaź 2, R. Kalinowski 1, PS POŻARNA – CERSANIT                                64:76 (20:9; 16:15; 14:24; 14:28;) PS POŻARNA: J. Twardoń 18, M. Jankowski 15, M. Stopera 10, P. Kucal 9, W. Planutis 8 (2), A. Binaś 4, P. Pyda 0, K. Chadacz 0, CERSANIT: M. Hampel 24, P. Kłósko 18 (4), K. Kunysz 13, R. Wojciechowski 10 (3), S. Kowalczyk 7, A. Steckiewicz 4, C. Wojciechowski 0, S. Kudosz 0,   TERMINARZ SPOTKAŃ              
13 Lutego 2018 godz. 14:58
Ekoszalin z mat. informacyjnych
 

Stypendia sportowe 2018 rozdane

Prezydent Koszalina Piotr Jedliński wręczył dzisiaj stypendia sportowe. Spotkanie odbyło się w sali 300 Urzędu Miejskiego, łącznie przyznano 20 stypendiów. Komisja stypendialna w składzie: Henryk Niski - przewodniczący Rady Sportu, radny Leopold Ostrowski, członkowie Rady Sportu: Remigiusz Oszmian i Ryszard Fornalczyk oraz Jerzy Krauze (Urząd Miejski) - rozpatrzyła 33 wnioski stypendialne, które zostały podzielone na  trzy kategorie (zawodnik, zawodnik niepełnosprawny i trener).   Komisja zaproponowała prezydentowi  przyznanie stypendiów  zawodnikom, którzy osiągnęli wysokie wyniki sportowe. W sumie zaproponowano stypendia dla 13 zawodników, 5 zawodników niepełnosprawnych oraz 2 trenerów.   W budżecie miasta na 2018 rok na stypendia sportowe zabezpieczono środki w wysokości 80 000 zł.    LISTA STYPENDYSTÓW SPORTOWYCH – 2018r. 1.    Małgorzata Hołub - Kowalik - Klub Lekkoatletyczny „Bałtyk" Koszalin 2.   Katarzyna Regent - Koszaliński Klub Karate Kyokushin 3.   Szymon Janz - Zapaśniczy Klub Sportowy 4.   Filip Łuczak - AKS Hetman Politechnika Koszalińska 5.   Mateusz Łuszczyński - Zapaśniczy Klub Sportowy 6.   Jakub Wróbel - Klub Lekkoatletyczny „Bałtyk" Koszalin 7.   Adam Kasprowicz - Klub Lekkoatletyczny „Bałtyk" Koszalin 8.   Adrianna Królik - MKS ZNICZ Koszalin 9.   Konrad Kozłowski - Fight Club Koszalin 10.   Patryk Rusin - Klub Sportowy Judo GWARDIA 11.    Filip Bieliński - Klub Sportowy Judo GWARDIA 12.   Magdalena Majos - Zapaśniczy Klub Sportowy 13.   Zhozef Baghramyan - Zapaśniczy Klub Sportowy 14.   Maciej Sochal - Stowarzyszenie Sportu Niepełnosprawnych START 15.   Robert Jachimowicz - Stowarzyszenie Sportu Niepełnosprawnych START 16.   Grzegorz Lanzer - Stowarzyszenie Sportu Niepełnosprawnych START 17.   Aleksandra Ochtera - Stowarzyszenie Sportu Niepełnosprawnych START 18.   Tomasz Majewski - Stowarzyszenie Sportu Niepełnosprawnych START 19.   Zbigniew Maksymiuk - Klub Lekkoatletyczny BAŁTYK 20. Ewa Kopacz - MKS ZNICZ Koszalin    
11 Lutego 2018 godz. 14:09
Art za Gwardia Koszalin
 

Gwardia: Obóz w Policach zakończony. Sparing z Błękitnymi