Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
KATEGORIA

Wideo

46 km placu budowy - S6 od Koszalina do Słupska

26 Lipca 2024 godz. 5:41 Ala za GDDKiA
Obecnie kierowcy mogą korzystać już z 144 kilometrów S6 od Goleniowa do Koszalina, łącznie z całą obwodnicą Koszalina i Sianowa. Tam gdzie kończy się S6 trwa od ubiegłego roku budowa kolejnych dwóch fragmentów tej trasy, które połączą ekspresowo Koszalin ze Słupskiem.

46 km placu budowy - S6 od Koszalina do Słupska

Film Ala za GDDKiA - 26 Lipca 2024 godz. 5:41
Obecnie kierowcy mogą korzystać już z 144 kilometrów S6 od Goleniowa do Koszalina, łącznie z całą obwodnicą Koszalina i Sianowa. Tam gdzie kończy się S6 trwa od ubiegłego roku budowa kolejnych dwóch fragmentów tej trasy, które połączą ekspresowo Koszalin ze Słupskiem.  Obecnie prowadzone są intensywne prace budowlane, w wielu miejscach gotowe są już pierwsze warstwy nawierzchni drogi. Na obu odcinkach w budowę drogi zaangażowanych jest około 700 osób, prace prowadzone są przy użyciu 330 jednostek sprzętu. W drugiej połowie przyszłego roku przewidziane jest zakończenie prac.   Dwa odcinki realizacyjne  Umowa na realizację odcinka S6 Sianów-Sławno została podpisana 30 września 2022 roku z konsorcjum Kobylarnia Mirbud, a dla odcinka Sławno-Słupsk 17 listopada z firmą Stecol. Długość obu odcinków jest zbliżona i wynosi około 23 kilometry. Wykonawcy mieli 10 miesięcy na przygotowanie projektów wykonawczych i następnie 19 miesięcy z wyłączeniem robót zimowych na roboty budowlane. Pierwsze prace ruszyły już w drugim kwartale ubiegłego roku.   Budowa S6 Sianów-Sławno   W zakres odcinka Sianów-Sławno wschodzi budowa czterech węzłów drogowych, pary Miejsc Obsługi Podróżnych Karwice oraz obwodu utrzymania przy węźle Sławno Zachód. Budowa drogi na obecną chwilę nie powoduje jeszcze znaczących utrudnień, ale kierowcy muszą liczyć się z wieloma wjazdami  na plac budowy oraz sporym ruchem pojazdów budowy po obecnej DK6. Utrudnienia będą w kolejnych etapach robót najbardziej odczuwalne na połączeniu z obwodnicą Koszalina i Sianowa, w miejscach włączeń węzłów Kawno i Malechowo w obecną DK6 oraz między Malechowem, a Bobrowicami, gdzie nowa S6 budowana jest tuż obok istniejącej DK6.    Obecnie zaawansowanie robót mostowych zbliża się do 50 proc. W ramach inwestycji powstaje łącznie 49 obiektów inżynierskich, w tym pięć mostów, 12 wiaduktów, trzy samodzielne przejścia dla zwierząt i 29 przepustów. Zaawansowanie robót ziemnych zbliża się do 60  proc. W niektórych miejscach – na początkowym odcinku do węzła Kawno oraz w rejonie MOP Karwice wykonano już fragmenty nawierzchni bitumicznych – podbudowy i warstwy wiążącej. Front robót bitumicznych będzie ciągle poszerzany.    Budowa S6 Sławno-Słupsk   Odcinek Sławno-Słupsk obejmuję budowę czterech węzłów drogowych. Obecnie z utrudnieniami w ruchu muszą liczyć się kierowcy na drodze wojewódzkiej nr205, która przecina węzeł Sławno Południe - jest tu ruch wahadłowy. W kilku miejscach ruch jest przekierowany z obecnej DK6 na jezdnie równoległe. Tak jest w rejonie węzła Wrześnica, gdzie kierowcy omijają wytwórnie mas bitumicznych, w rejonie m. Noskowo oraz przed włączeniem odcinka w obwodnicę Słupska. Jest to konieczne, aby w miejscu dotychczasowej DK6 powstały elementy nowego układu drogowego. Jako, że na zdecydowanej większości tego odcinka nowa S6 będzie powstawała w śladzie lub tuż obok istniejącej DK6 kierowców czeka jeszcze wiele zmian organizacji ruchu.   W ramach tej inwestycji powstaje 40 obiektów inżynierskich, w tym 14 wiaduktów, cztery mosty, trzy samodzielne przejścia dla zwierząt (w tym dwa górne) i 16 przepustów oraz trzy konstrukcje oporowe. Zaawansowanie robót mostowych wynosi około 55 proc. Największym obiektem na tym odcinku jest most przez rzekę Wieprza na południe od Sławna o długości 222,5 metra, wykonywany metodą nasuwania podłużnego. Obecnie zbliża się do końca nasuwanie północnej nitki mostu. Zmontowana jest również konstrukcja obu górnych przejść dla zwierząt. Zaawansowanie robót ziemnych wynosi 65 proc. Na ponad 25 proc. jezdni głównych wykonane są już warstwy bitumiczne nawierzchni. Trwają sukcesywne prace na kolejnych fragmentach nawierzchni.  

Blik jest już wart 1 mld euro

Film Ala za Newseria.pl - 25 Lipca 2024 godz. 9:26
Blik jest bardzo popularny w Polsce – głównie dzięki temu, że jest nie tylko samodzielną płatnością, ale jest również mocno związany z e-commerce. Jego przewaga nazywana jest embedded finance – tzn. można płacić Blikiem kupując towar w marketplace, albo usługę abonamentową, czy zwrócić koszty znajomym w restauracji. Blik jest elementem zakupu – a w związku z tym, że jest łatwy, przyjemny i bezpieczny, to wybiera go większość Polaków. Blik obecnie ma już wartość jednorożca, czyli około 1 mld euro. – Dziesięć lat temu, gdy razem z kilkoma innymi osobami, prezesami, prezeskami banków zakładaliśmy Blika, to nie wiedzieliśmy, że wyrośnie z niego takie dziesięcioletnie, dojrzałe dziecko – powiedział serwisowi eNewsroom.pl Zbigniew Jagiełło, menedżer, strateg, innowator. – Blik nie jest już start-upem, doskonale się rozwija. Z pozycji członka Rady Nadzorczej staram się wspierać zarząd w ekspansji międzynarodowej, która jest trudniejsza. Początki są zawsze wyzwaniem – trzeba określić, co zrobić, żeby odnieść taki sam sukces, jak w Polsce. Musimy podejmować próby i popełniać błędy. Obecnie zaczęła się aktywizacja idei Blika na Słowacji i taka sama próba w Rumunii. Blik na rynkach zagranicznych będzie konkurował na podobnych zasadach, jak w Polsce – czyli łatwością użytkowania i dużym poziomem bezpieczeństwa dla klientów. I te dwie cechy powodują, że ludzie chcą używać Blika. Chcą łatwo i bezpiecznie korzystać z tej formy płatności. Naszym celem jest, żeby do końca tej dekady wartość Blika wyniosła 5 mld albo więcej – zapowiada Zbigniew Jagiełło.

Czytelnik: "Pragnę się podzielić z Wami historią, która zadziwia i szokuje jednocześnie"

Film Ala za Czytelnik - 24 Lipca 2024 godz. 11:31
Otrzymaliśmy list od naszego Czytelnika, w którym wyraził troskę o stan kilku miejsc w mieście. Oto list: Szanowni Państwo, Jakiś czas temu zacząłem pisać do ZDiT w Koszalinie z prośbą o interwencję w kilku miejscach wokół mojego osiedla i nie tylko... Miejsca te często zaniedbane z porozrzucanymi śmieciami lub po prostu totalnie pomijane przy wykonywaniu napraw bieżących przez miasto. Co prawda teren wokół przystanku został naprawiony , lecz pozostałe sprawy mają się "jako-tako", zwłaszcza schody przy stacji "Shell" prowadzące pod nowy wiadukt, są pełne szkła, śmieci i innych nieczystości. Chodnik, który tamtędy prowadzi do w miarę ładnego mostu w pewnym momencie się zapada, skrótem tym chodzą zarówno seniorzy, jak i młodsze osoby, przez co istnieje ryzyko zrobienia sobie krzywdy na pozostawionych odpadach lub schodach, które są w bardzo złym stanie . Prowadzą one do ul. Batalionów Chłopskich i dalej na osiedla Bałtyckiej czy zasobów na Skarpie. Czy musi wydarzyć się wypadek, by miasto zainterweniowało tam, gdzie jest to potrzebne? Dlaczego tolerowane jest postępowanie PGK, które ewidentnie nie daje sobie rady ze wszystkim w mieście? Czy nie jest to pora na zdrową konkurencję poprzez umożliwienie innej firmie w obrębie części miasta świadczenia usług dbania o zieleń czy porządek tak na początek? Myślę, że im głośniej się będziemy domagać zmian tym lepiej dla nas - mieszkańców. Drugą kwestią jest brak działań modernizacyjnych na skrzyżowaniach, bez nowoczesnej sygnalizacji dla pieszych oraz rowerzystów, brak oznaczeń poziomych. Tutaj za przykład podam trzy skrzyżowania, gdzie przez wiele lat, włodarze pomijają te kwestie mimo, że przejścia są między ciągami popularnych ścieżek rowerowych w naszym mieście. Pierwszym jest tutaj skrzyżowanie Władysława IV/Kutrzeby/Wańkowicza, drugim Aleja Monte Cassino/Franciszkańska/Niepodległości, trzecim Bohaterów Warszawy/Syrenki/Łukasiewicza, tych przykładów jest o wiele więcej - jednak wydaje mi się, że są bardzo dobre jeśli chodzi o brak odpowiednich "śluz rowerowych" czy innych oznaczeń poprawiających bezpieczeństwo pieszych, rowerzystów oraz kierowców. Odpowiedź, którą uzyskałem od ZDiT w tej sprawie - przesyłam do wglądu redakcji - szokuje, ponieważ ZDiT stwierdza, że ma ograniczone środki na wykonanie dokumentacji projektowych. Jestem wiele w tej kwestii zrozumieć, jednak te miejsca od jakichś 5-6 lat czekają na zmiany. Tłumaczenie ograniczonymi środkami jest w przypadku tak długiego czasu po prostu żenujące ze strony miasta jak i zarządcy dróg. Proszę jedynie o zainteresowanie się tematem, ponieważ inna lokalna gazeta wiele razy nie interweniowała w tej kwestii oraz zachowanie poufności moich danych osobowych. Z poważaniem dane osobowe tylko do wiadomości Redakcji

W sobotę nowy prom PŻB Varsovia wchodzi na linię

Film Ala za Polferries - 24 Lipca 2024 godz. 10:22
Najnowszy prom Polskiej Żeglugi Bałtyckiej "Varsovia" dotarł do Świnoujścia. To najnowsza jednostka kołobrzeskiego armatora, która eksploatuje promy pod marką Polferries. Nowy prom zabierze pierwszych pasażerów 27 lipca w rejs ze Świnoujścia do Ystad. PŻB nie jest i na razie nie będzie właścicielem nowego promu. Podpisana w sierpniu 2022 roku umowa zakłada dziesięcioletni czarter z opcją wykupienia go po sześciu latach. Jednocześnie kołobrzeski armator ma prawo decydowania o malowaniu jednostki, jego końcowym wyposażeniu, zatrudnieniu własnej załogi, a także nazwie. Stąd też "Varsovia" - nazwa nawiązująca do innych promów PŻB: "Mazovia" i "Cracovia" m/f Varsovia to prom ro-pax o imponujących rozmiarach: 216,2 metrów długości i 28,2 metrów szerokości. Pokłady tego wyjątkowego promu mogą pomieścić aż 976 pasażerów, 200 samochodów osobowych i 150 samochodów ciężarowych w każdym rejsie. Na pasażerów czeka 230 komfortowych kabin. W trakcie rejsu Armator zaprasza pasażerów w każdym wieku do skorzystania z restauracji, baru, sklepu oraz strefy rozrywki. Prom Varsovia jest wyposażony w najnowocześniejszą technologię, zapewniającą bezpieczeństwo i komfort żeglugi na najwyższym poziomie. Prom został zbudowany we włoskiej stoczni Cantiere Navale Visentini stąd w nowoczesnej przestrzeni kuchennej, między innymi, zainstalowano doskonałe piece do wypiekania prawdziwej włoskiej pizzy. Varsovia to: Najnowocześniejszy prom na Bałtyku  230 komfortowych kabin dla pasażerów Pokład samochodowy dla 200 samochodów osobowych i 150 samochodów ciężarowych Restauracja, bary i sklep na najwyższym poziomie ️ Strefy rozrywki ️dla pasażerów w każdym wieku Najnowocześniejsza technologia zapewniająca bezpieczeństwo i komfort żeglugi m/f Varsovia to prom ro-pax o imponujących rozmiarach: 216,2 metrów długości i 28,2 metrów szerokości. Pokłady tego wyjątkowego promu mogą pomieścić aż 976 pasażerów, 200 samochodów osobowych i 150 samochodów ciężarowych w każdym rejsie. Na pasażerów czeka 230 komfortowych kabin. W trakcie rejsu Armator zaprasza pasażerów w każdym wieku do skorzystania z restauracji, baru, sklepu oraz strefy rozrywki. Prom Varsovia jest wyposażony w najnowocześniejszą technologię, zapewniającą bezpieczeństwo i komfort żeglugi na najwyższym poziomie. Prom został zbudowany we włoskiej stoczni Cantiere Navale Visentini stąd w nowoczesnej przestrzeni kuchennej, między innymi, zainstalowano doskonałe piece do wypiekania prawdziwej włoskiej pizzy. m/f Varsovia - parametry techniczne  Rodzaj promu: ro-pax Rok budowy: 2024 Stocznia: Cantiere Navale Visentini GT: 41878 NT: 24952 Wymiary: długość 216,2 m, szerokość 28,2 m Długość linii ładunkowej: Ro-Ro 2875 LM + 200 samochodów osobowych. Max liczba pasażerów: 976 pasażerów oraz 24 członków załogi Kabiny pasażerskie: 230 kabin 4-osobowych, 920 miejsc noclegowych Fotele lotnicze: 107

Napędzany LNG prom „Varsovia” płynie do Śwwinoujścia

Film Ala za mi.gov.pl - 20 Lipca 2024 godz. 7:38
Wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka rozmawiał z Dyrektorem Zarządzającym Portu Ystad, Björnem Boströmem. Tematem spotkania były wyzwania w realizacji umowy w ramach projektu UE CEF-T „Cargo capacity upgrade and LNG bunkering. Świnoujście – Ystad maritime link” - informuje Ministerstwo Infrastruktury. Wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka zapewnił, że MI jest zaangażowane i otwarte na rozmowy dotyczące realizacji umowy w ramach projektu UE CEF-T „Cargo capacity upgrade and LNG bunkering. Świnoujście – Ystad maritime link”. — Podejmujemy wszelkie możliwe działania, aby podmioty pozostające w nadzorze naszego ministerstwa maksymalizowały wykorzystanie swoich możliwości oraz synergii wynikających z działalności w jednej branży — powiedział wiceminister Arkadiusz Marchewka.  — Wszystko wskazuje na to, że nowy prom Polskiej Żeglugi Bałtyckiej „Varsovia” wejdzie do eksploatacji na trasie Ystad – Świnoujście jeszcze w lipcu 2024 r. Obecnie płynie w kierunku Morza Bałtyckiego. Nie mam wątpliwości, że wymiernie przyczyni się to do wzmocnienia relacji polsko-szwedzkich — stwierdził wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka. Projekt UE CEF-T „Cargo capacity upgrade and LNG bunkering. Świnoujście – Ystad maritime link” W 2018 roku Polska Żegluga Bałtycka SA przystąpiła na podstawie umowy (Grant Agreement – GA) do projektu CEF-T, prowadzonego przez Europejską Agencję Wykonawczą ds. Klimatu, Infrastruktury i Środowiska (CINEA). Obecnie beneficjentami tego projektu są Gmina Ystad, Port Szczecin-Świnoujście (który zastąpił GAZ System SA) oraz Polska Żegluga Bałtycka SA.