Odcinek drogi od ul. BoWiD do ul. Morskiej wraz z rondem ma zostać otwarty na przełomie czerwca i lipca. – Ten odcinek pozwoli nam skierować ruch z Poznania do Kołobrzegu i Mielna bezpośrednio pierścieniem. Nie trzeba będzie wjeżdżać do centrum Koszalina. – mówi Robert Grabowski, Rzecznik Prasowy Prezydenta Koszalina. Natomiast fragment pierścienia wewnętrznego naszego miasta od ul. Morskiej do ul. Władysława IV ma być gotowy w październiku br. – W tej chwili trwa wylewanie betonu na nowo budowanym moście. Prowadzone są również roboty wykończeniowe na pozostałych odcinkach. – komentuje Robert Grabowski.
Warto dodać, że od 23 do 27 czerwca wprowadzony zostanie ruch wahadłowy przy ul. Władysława IV – wyjazd na Jamno. Utrudnienia związane są z budową nowego ronda, które jest częścią wspomnianej inwestycji. Poniżej prezentujemy Wam schematyczną mapkę Koszalina z zaznaczeniem trasy, która pozwoli ominąć centrum miasta i poruszać się po wygodnych, niedawno oddanych do użytku, a tym samym mniej znanych kierowcom z głębi kraju, drogach. – Trasa zaznaczona jest kolorem czerwonym. Liczymy, że dzięki mapce, kierowcy odwiedzający Koszalin nie będą mieli kłopotu w poruszaniu się po naszych miejskich drogach. – podaje Grzegorz Śliżewski, z Biura Komunikacji Społecznej UM w Koszalinie.
W ramach zadania „Budowa i przebudowa dróg stanowiących zewnętrzny pierścień układu
komunikacyjnego miasta Koszalina – połączenie ul. BoWiD z ul. Władysława IV” zostanie wybudowana droga wraz z pełną infrastrukturą i 160 m mostem przez Dzierżęcinkę oraz ścieżka rowerowa. Koszt inwestycji wynosi ok. 41 mln zł. Budowa całego pierścienia wewnętrznego Koszalina obejmuje 3 etapy (2 już zrealizowano), a jego łączny koszt to ok. 100 mln zł.
Ring połączy ul. Gnieźnieńską z ul. Władysława IV. Obejmuje on ok. 12 km nowych dróg ze ścieżkami rowerowymi, oświetleniem i infrastrukturą oraz 10 rond. Jego 3 część obejmuje prawie 3 km nowej drogi, która powinna zostać oddana do użytku zgodnie z harmonogramem. Ring m.in. odciąży ruch w śródmieściu Koszalina, usprawni komunikacyjnie miasto, a także pozwoli na sprawniejszą obsługę pomiędzy osiedlami i dzielnicami.