Do piątku (11 lipca) ruch będzie odbywał się po nowej trasie połówkowo. Firma Eurovia – wykonawca prac – będzie wykonywała nasyp po prawej stronie ronda (od strony ogrodów działkowych). Stąd wynika potrzeba kontynuowania wahadła (na ok. 430 m). W najbliższych dniach zostaną również wykonane elementy brukarskie (krawężniki) i odwodnienia deszczowego (przykanaliki) oraz warstwy: stabilizacji cementem, konstrukcyjna, podbudowy bitumicznej, wyrównawcza i wiążąca.
- Prace pozwolą na puszczenie po nowym rondzie ruchu w obu kierunkach ok. 12 lipca. Przez cały okres prac roboty monitorowane są przez Zarząd Dróg Miejskich i Policję. W razie potrzeby wprowadzone będzie ręczne sterowanie ruchem. – podaje Robert Grabowski, rzecznik prasowy prezydenta Koszalina. Cały fragment pierścienia wewnętrznego naszego miasta od ul. Morskiej do ul. Władysława IV ma być gotowy w październiku br. – Termin jest aktualny. Nie ma żadnych opóźnień. Wykonawca prowadzi prace
zgodnie z harmonogramem. – komentuje Robert Grabowski.
W ramach zadania „Budowa i przebudowa dróg stanowiących zewnętrzny pierścień układukomunikacyjnego miasta Koszalina – połączenie ul. BoWiD z ul. Władysława IV” zostanie wybudowana droga wraz z pełną infrastrukturą i 160 m mostem przez Dzierżęcinkę oraz ścieżka rowerowa. Koszt inwestycji wynosi ok. 41 mln zł. Budowa całego pierścienia wewnętrznego Koszalina obejmuje 3 etapy (2 już zrealizowano), a jego łączny koszt to ok. 100 mln zł.
Ring połączy ul. Gnieźnieńską z ul. Władysława IV. Obejmuje on ok. 12 km nowych dróg ze ścieżkami rowerowymi, oświetleniem i infrastrukturą oraz 10 rond. Jego 3 część obejmuje prawie 3 km nowej drogi, która powinna zostać oddana do użytku zgodnie z harmonogramem. Ring m.in. odciąży ruch w śródmieściu Koszalina, usprawni komunikacyjnie miasto, a także pozwoli na sprawniejszą obsługę pomiędzy osiedlami i dzielnicami.