Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
wydarzenia

Spotkanie dla branży budowlanej

Autor Paweł Kaczor / info. PIG Koszalin / fot. pl.fotolia.com/lily 4 Sierpnia 2014 godz. 10:19
W siedzibie Północnej Izby Gospodarczej przy ul. Przemysłowej będzie mieć miejsce spotkanie przeznaczone dla branży budowlanej. Szkolenie nt. zatorów płatniczych i poprawiania płynności finansowej odbędzie się 13 sierpnia. Początek o godz. 13.00. Wstęp bezpłatny.

Problemy, które związane są z przedterminowymi płatnościami najbardziej odczuwa właśnie branża budowlana. We wspomnianym spotkaniu mogą wziąć udział wszyscy, a szczególnie Ci, których interesuje tematyka komfortowej płynności finansowej. – Udział w spotkaniu jest bezpłatny, jednakże prosimy o wcześniejsze zgłoszenie udziału na adres koszalin@izba.info. Zachęcamy do kontaktu również firmy niebędące jeszcze członkami Północnej Izby Gospodarczej. – podaje Robert Bodendorf, prezes koszalińskiego oddziału PIG.

 

Organizatorem spotkania jest grupa „Nasze Bezpieczne Pieniądze”, która dopiero co została powołana w ramach Północnej Izby Gospodarczej, a już aktywnie działa. – Celem stworzenia grupy jest wspólne poszukiwanie metod na coraz lepsze zarządzanie należnościami przedsiębiorstwa oraz na sprawną i skuteczną wymianę informacji nt. nieuczciwych lub niewypłacalnych klientów. – informuje Robert Bodendorf.

 

Grupa NBP zamierza organizować spotkania informacyjne, szkolenia, konferencje, a także budować portal z informacjami o dłużnikach. Czy to się uda? – Zależy to już od zainteresowania i zaangażowania przedsiębiorców, którym mogłoby zależeć na poprawianiu płynności finansowej oraz, którzy chcą dzielić się swoją wiedzą na ten temat z innymi. – podaje Bodendorf.

Czytaj też

Budowa ostrogi na Jamnie

Paweł Kaczor / info. UM Koszalin/Jacht Klub Koszalin / fot. FB Andrzeja Jakubowskiego - 6 Sierpnia 2014 godz. 14:34
W pobliżu przystani Koszałka po stronie osiedla Jamno trwają prace związane z budową ostrogi. Celem inwestycji jest ochrona tej części jeziora przed falowaniem. Ponadto ma ona stanowić część mariny, którą w ramach kolejnego rozdania unijnego planuje wybudować miasto. Miejska marina miałaby powstać za drugiej ewentualnej kadencji prezydenta Koszalina Piotra Jedlińskiego. Baza dla jachtów miałyby być dofinansowana ze środków unijnych. W założeniach przetarg ruszy w październiku, a za ok. rok do niewykończonej miejskiej mariny będą mogły cumować pierwsze jachty. Warto dodać, że własną marinę chce wybudować również koszaliński Jacht Klub. Co istotne, drugi obiekt powstający z inicjatywy klubu, nie będzie ograniczał możliwości miejskiej mariny.   - Na razie jesteśmy na etapie załatwiania formalności. Wszystkie procedury trochę trwają, złożyliśmy wszystkie potrzebne dokumenty i będziemy musieli czekać co najmniej dwa i pół miesiąca. Dopiero po tym czasie będziemy mogli rozmawiać z marszałkiem oraz z Urzędem Melioracji Wodnych o formie własności tego gruntu, o który walczymy. – tłumaczył w lipcu Waldemar Koralewski, wicekomandor Jacht Klubu. Należy podkreślić, ze zawarto już porozumienie z koszalińskim Miejskim Zakładem Komunikacji, które dotyczy usadowienia 3 kontenerów w okolicach przystani Koszałka.   Członkowie i goście Jacht Klubu mogą użytkować basen oraz pomost. W trakcie budowy jest również ostroga, która będzie miała 157 m długości (dwa rzędy pali, wypełnione kamieniami, w środku stworzy się basen). Inwestycja kosztuje ok. 1,5 mln zł. Jej zakończenie będzie równoznaczne z tym, że w tym miejscu będą mogły cumować łodzie. Prawdą jest, że nie będzie jeszcze dodatkowej infrastruktury dla żeglarzy, ale jej projektowanie ma rozpocząć się zaraz po zakończeniu prac związanych z budową ostrogi. Koszt zbudowania miejskiej mariny ma wynieść ok. 15 mln zł.   Zapraszamy do obejrzenia filmiku, który w swoim Facebook’owym profilu zamieścił wicemarszałek Województwa Zachodniopomorskiego – Andrzej Jakubowski:  

TVP na rozdrożu

Robert Kuliński - 1 Sierpnia 2014 godz. 15:53
Władze Telewizji Polskiej S.A. Postanowiły „wyprowadzić” do firm zewnętrznych ponad 400 swoich pracowników. Firma Leasing Team przejmie cztery grupy zawodowe dotychczas zatrudnione w spółce: charakteryzatorów, montażystów, grafików i część dziennikarzy. Celem zawartej umowy jest „udostępnianie” TVP jako „użytkownikowi” dotychczas stale zatrudnionych specjalistów, wyprowadzonych na zewnątrz i zatrudnionych przez rok lub dłużej jako pracowników tymczasowych. Objęci tzw. outsourcingiem będą realizować zakontraktowane zadania   wyznaczone im przez Leasing Team na rzecz Telewizji Polskiej. Umowa zawarta pomiędzy TVP a firmą zewnętrzną gwarantuje przejmowanym pracownikom przez rok niezmienione warunki zatrudnienia i wynagradzania. Jednak po upływie 12 miesięcy Leasing Team będzie mieć prawo  do uregulowania warunków pracy i płac. Takie posunięcia zarządu TVP tłumaczone są oszczędnościami. Po zakończeniu kontraktu,  proces outsourcingu ma przyczynić się do rocznego obniżenia kosztów spółki o 21,6 mln zł. W ciągu pięciu lat po zakończeniu projektu spółka oszczędzi ponad 6 mln zł na nagrodach jubileuszowych. Członkowie związku zawodowego „Wizja” twierdzą, że outsourcing jest bezprawny i jawi się jako zakamuflowana forma zwolnień grupowych, przeprowadzonych tak, aby nie wypłacać odpraw. Z kolei Rady Programowe  wyraziły swój sprzeciw następującymi słowami: „Outsourcing powoduje utratę wykwalifikowanej, doświadczonej, profesjonalnej kadry oraz negatywnie wpłynie na poziom i jakość oferty programowej.”. Jak pisze na swojej stronie internetowej senator Henryk Cioch - Osoby objęte w ramach restrukturyzacji tzw. outsourcingiem utracą status pracowników, w zamian uzyskując pozycję zleceniobiorców zatrudnionych na podstawie tzw. umów śmieciowych (…). Firmy zewnętrzne, które po wygraniu przetargów i w ramach outsourcingu przejmą tych pracowników otrzymają od TVP zamówienia (kontrakty) na okres 24 miesięcy. Jednak o kontrakty te nie będą się już mogły ponownie ubiegać. W praktyce oznacza to, że byli pracownicy TVP S.A. wylądują na bruku. W oficjalnej opinii Ministra Pracy i Polityki Społecznej również można przeczytać, że  przeniesienie pracowników  spółki do firm zewnętrznych kłóci się z zapisami prawa. - Planowane działanie restrukturyzacyjne budzi wątpliwość pod względem zgodności  z art. 2, pkt 3 ustawy o zatrudnieniu pracowników tymczasowych (…). Jeżeli u danego pracodawcy występuje potrzeba stałej obsady  na konkretnym stanowisku, to nie powinien on  korzystać z usług agencji pracy tymczasowej i pracowników tymczasowych. (linki do opinii ministerstwa ( 1 ) ( 2 )) Dyrektor TVP Szczecin Marta Bartczak nie znalazła czasu na rozmowę telefoniczną. Jak wygląda sytuacja w koszalińskiej redakcji? Również nie otrzymaliśmy odpowiedzi. Jeden z pracowników koszalińskiego oddziału TVP nieoficjalnie powiedział - atmosfera jest bardzo napięta i każdy  rozgląda się już za pracą gdzie indziej. Jeśli sprawdzi się najczarniejszy scenariusz dojdzie to tego, że telewizja publiczna - która powinna równoważyć rynek medialny - pomału zmieni się w przedsiębiorstwo ograniczające działalność jedynie do emisji programów zrealizowanych przez zewnętrznych, prywatnych producentów. To jest niezgodne z ustawą o Radiofonii i Telewizji, jak i niebezpieczne dla wspomnianej wcześniej jakości emitowanych treści. 

Bezpłatne szkolenie

Paweł Kaczor / info. i grafika: biznes.koszalin.pl - 1 Sierpnia 2014 godz. 10:10
Centrum Biznesu FCIP organizuje bezpłatne jednodniowe szkolenie z rozpoczynania działalności gospodarczej i pisania biznes planu. Wydarzenie odbędzie się 7 sierpnia. Początek o godz. 9.00. W programie znajduje się m.in. analiza planowanego przedsięwzięcia, przepływy finansowe, możliwości finansowania działalności gospodarczej, zasady i celowość tworzenia biznes planu, a także praktyczne aspekty tego procesu. Uczestnicy szkolenia otrzymają zaświadczenia o jego ukończeniu oraz będą mogli skorzystać z bezpłatnych usług doradczych w procesie pisania swoich biznes planów.   Wydarzenie jest dedykowane osobom z terenu miasta Koszalina i okolic, które planują założenie własnej działalności gospodarczej. Udział w szkoleniu jest bezpłatny (działanie dofinansowane jest z dotacji koszalińskiego ratusza). Zgłoszenia e-mailowo na adres szkolenia@biznes.koszalin.pl, bądź telefonicznie pod nr tel. 94 341 23 17 lub 94 346 47 06. Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc liczy się kolejność zgłoszeń. Wszelkie informacje dostępne są pod wyżej wymienionymi numerami.

Sonda: jak oceniasz prezydenta Koszalina?

Redakcja - 29 Czerwca 2014 godz. 11:58
Możesz wyrazić swoją opinię w sprawie sprawowania przez Piotra Jedlińskiego władzy w mieście. Masz kłopot z podjęciem decyzji? Wahasz się? Wpisz "Jedliński"do naszej wyszukiwarki i poznasz materiały, w których o nim informowaliśmy. Jesteś leniwy? Nie chce się Tobie tego robić? Ok! Zrobiliśmy to za Ciebie. Wystarczy kliknąć w jeden z poniższych artykułów….         Oceń pracę prezydenta - kliknij tutaj.