Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
wydarzenia

Koszalin: Akceptuję - nie hejtuję

Autor Ala za KMP Koszalin 21 Lutego 2019 godz. 13:04
Policjanci z Wydziału Prewencji koszalińskiej komendy odwiedzili uczniów I Liceum Ogólnokształcącego w Koszalinie. Mundurowi rozmawiali o nasilającym się wśród młodzieży zjawisku cyberprzemocy.

Cyberprzemoc była głównym tematem spotkania policjantów z uczniami w Koszalinie. Mundurowi omówili ten problem, jako przykład współczesnego internetowego zagrożenia dla młodych ludzi. Podczas niezwykłej lekcji policjanci wskazali przejawy cyberprzemocy oraz różnice między „tradycyjną” przemocą, a tą z użyciem Internetu i telefonów komórkowych.

Celem spotkania było zwiększenie świadomości uczniów w kwestii zagrożeń internetowych. Funkcjonariusze chcieli także pokazać, że obok całej gamy pozytywnych zastosowań Internetu wiążą się z nim pewne niebezpieczeństwa. Podczas zajęć policjanci wyjaśnili uczniom, jakie zachowania w Internecie są niebezpieczne. Szczególną uwagę zwrócili na kontakty i spotkania z osobami nieznajomymi, poznanymi w sieci oraz na niebezpieczeństwa z tym związane. Omówili temat publikacji i niewłaściwego wykorzystywania filmów, zdjęć oraz zjawisko groomingu (uwodzenia przez Internet).

Część spotkania z młodzieżą, policjanci poświęcili przekazując uczniom informacje na temat różnorodności rasowej, kulturowej, ideologicznej i religijnej, praw człowieka, jego poszanowania i godności. Wspólnie przez uczniów i mundurowych poruszone zostały tematy dotyczące szacunku i tolerancji, wzajemnych relacji, tolerancji wobec różności i inności, a także skutków uprzedzeń i stereotypów. Podczas ćwiczeń warsztatowych uczniowie mogli zapoznać się z zasadami innych kultur i religii.

Na koniec spotkania funkcjonariusze poruszyli kwestię popełniania czynów karalnych i uzmysłowili uczniom, że za pomocą portali internetowych czy społecznościowych mogą dopuszczać się takich czynów np. umieszczając wizerunek innej osoby bez jej zgody, czy pisząc na jej temat nieprawdziwe informację. Przestrzegali, że nikt w sieci nie jest anonimowy.

Czytaj też

Bezpieczeństwo w sieci, cyberzagrożenia, hejt i agresja – policyjna lekcja

Ala za KMP Koszalin - 16 Września 2019 godz. 10:51
Co to takiego cyberprzemoc, jak uchronić się przed oszustami internetowymi i dlaczego nie wolno ufać nieznajomym w sieci. Odpowiedzi na te i inne pytania związane z zagrożeniami w internecie dyskutowali policjanci z uczniami ze Szkoły Podstawowej nr 17 w Koszalinie. Podczas spotkania z uczniami ze Szkoły Podstawowej nr 17 policjantka z koszalińskiej komendy poruszyła tematykę bezpieczeństwa w sieci i cyberzagrożeń. Zwracała szczególną uwagę na fakt, że nigdy nie wiadomo, kto jest po drugiej stronie komputera i jakimi pobudkami się kieruje. Drugim istotnym elementem wykładu była przemoc i agresja propagowana za pomocą cyfrowych środków przekazu. Uczniowie dowiedzieli się również, jakie są czynniki determinujące agresję wśród młodych ludzi oraz jak sobie radzić z hejtem. Funkcjonariuszka przestrzegała dzieci przed publikowaniem swoich zdjęć w internecie albo udostępnianiem ich nieznajomym osobom, ponieważ nie wiadomo kiedy i do czego mogą być wykorzystane. W trakcie wizyty funkcjonariuszka opowiedziała o zawodzie policjanta i swojej codziennej służbie w Wydziale Prewencji, w ramach przedsięwzięcia „Zaplanuj swoją przyszłość – wstąp w Nasze szeregi”. Takie profilaktyczne spotkania wpisały się na stałe w kalendarz działań koszalińskich policjantów, którzy z dużym zaangażowanie starają się w przystępny sposób przybliżyć najmłodszym podstawowe zasady bezpieczeństwa.

Ofiarami hejtu coraz częściej padają także firmy

Film Ala za infoWire.pl - 21 Lutego 2019 godz. 5:33
Problem hejtu w sieci dotyczy nie tylko osób prywatnych, ale bardzo często także firm. Nie wszystkie z nich potrafią podejść do niego właściwie. Tymczasem zła reakcja może skutkować tym, że „zwykły” komentarz internetowy doprowadzi do poważnej sytuacji kryzysowej przedsiębiorstwa. Jak zatem firmy powinny radzić sobie z hejtem? Kiedy osoba odpowiadająca za prowadzenie profilu firmy na jakimś forum czy obsługę jej mediów społecznościowych natknie się na negatywny komentarz pod adresem tejże firmy, musi powstrzymać się od reakcji impulsywnej. „Po pierwsze zastanówmy się, czy to jest faktycznie komentarz hejterski, komentarz trolla, czy raczej uwaga od klienta, osoby być może niezadowolonej z jakiegoś etapu obsługi lub produktu, i czy nie potraktować tego jako po prostu możliwości udzielenia pomocy, dobrej rady” – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Joanna Ceplin, trenerka komunikacji online. Jeśli jednak widać, że ewidentnie ma się do czynienia z hejterem, nie warto reagować na jego zaczepki, wchodzić w dyskusję, ponieważ to jedynie go nakręci. W przypadku gdy nie podaje on żadnych merytorycznych argumentów, nie ma sensu się do niego odnosić. Osobę taką najlepiej zablokować, ewentualnie zignorować. Co ważne, firma obecna w internecie powinna mieć świadomość, że hejterskie komentarze mogą się prędzej czy później pojawić. Dobrze być na to przygotowanym i zawczasu opracować sposób postępowania na wypadek ataku hejtera. Dzięki temu nie będzie trzeba podejmować – często niepewnych – działań na gorąco, tylko będzie można wdrożyć już opracowane rozwiązanie (albo przynajmniej się na nim oprzeć).

Prokurator kontra hejterzy

ekoszalin za po.koszalin.pl, fot. KMP Koszalin - 22 Lutego 2016 godz. 8:37
Prokuratura Okręgowa w Koszalinie podjęła działania zmierzające do wyjaśnienia okoliczności nawoływania do nienawiści i znieważania na tle różnic wyznaniowych i narodowościowych, poprzez zamieszczanie w okresie od 14 lutego 2016 r., w internecie, wypowiedzi zawierających tego rodzaju treści. Wypowiedzi te mają związek z utrwalonym na zdjęciu i zamieszczonym w internecie zdjęciem kobiety korzystającej z usług Parku Wodnego w Koszalinie, w stroju kąpielowym obowiązującym w kulturze muzułmańskiej, tzw. burkini. Z uwagi na charakter tych wypowiedzi, podjęto działania zmierzające do wyjaśnienia okoliczności tej sprawy i zabezpieczony materiał przekazano do Prokuratury Rejonowej w Kołobrzegu - jednostki wyznaczonej w koszalińskim okręgu prokuratury do prowadzenia postępowań w tego rodzaju sprawach - celem wszczęcia dochodzenia.

Kampania hejtu

Film Dawid Baranowski/ Robert Kuliński - 23 Października 2015 godz. 15:08
Politycy Platformy Obywatelskiej podsumowali kampanię wyborczą.

Stop „hejtom” w Koszalinie

Ekoszalin za Małgorzatą Gregorek, koordynatorką kampanii HejtStop w Koszalinie / fot. news.hejtstop.pl - 3 Września 2014 godz. 14:36
"HejtStop" to społeczna kampania, której celem jest przeciwdziałanie mowie nienawiści w przestrzeni polskich miast. Działacze kampanii dążą do usunięcia z przestrzeni publicznej treści rasistowskich, ksenofobicznych, homofobicznych czy w inny sposób obraźliwych dla grup lub konkretnych jednostek.Działają w prosty sposób – każda osoba może wysłać – za pośrednictwem strony internetowej www.hejtstop.pl – informację o znalezionym przez siebie napisie lub treści widniejącej w pobliżu jej miejsca zamieszkania . - Każde zgłoszenie musi zawierać adres miejsca i zdjęcie – umożliwia nam to podjęcie działań. - wyjaśnia Małgorzata Gregorek, koordynatorka kampanii HejtStop w Koszalinie. - Współpracujemy ze strażą miejską, której przedstawiciele nawiązują z zarządcami nieruchomości dialog, zachęcając ich do usunięcia napisów.Sami również wychodzimy z pomocą – podczas organizowanych cyklicznie akcji pod hasłem „Zamaluj hejty!” bierzemy w ręce wałki i pędzle, dobieramy odpowiedni kolor farby i razem z mieszkańcami danej okolicy zamalowujemy obraźliwe napisy (po uprzednim uzyskaniu zezwolenia od administratora obiektu) – dodaje  Gregorek.W Koszalinie pierwsza taka akcja odbyła się 21 marca. Kolejną przedstawiciele programu chcą zorganizować już we wrześniu. Aktualnie nie dysponują jednak informacjami na temat obraźliwych napisów w Koszalinie.W związku z tym proszę zgłaszania przez mieszkańców obraźliwych napisów w swoim otoczeniu. - Zależy nam na dotarciu do jak największej liczby koszalinian - kończy Małgorzata Gregorek.Ekoszalin jako portal miejski zachęca wszystkich, którym leży na sercu wygląd naszego miasta o przyłączenie się do tej interesującej inicjatywy.