Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
wydarzenia

Wirtualne wycieczki po najnowszych składach PKP Intercity

Autor ekoszalin za materiały intercity.pl 15 Kwietnia 2016 godz. 8:38
Nie miałeś jeszcze okazji podróżować nowoczesnymi pociągami kategorii InterCity? Sprawdź, jak wygląda wnętrze pojazdów FLIRT3 i PesaDART! PKP Intercity zaprasza na wirtualny spacer po najnowszych pojazdach.

Składy FLIRT3 i PesaDART dołączyły do pociągów, które można zwiedzać wirtualnie. Wystarczy wejść na stronę internetową PKP Intercity i można zobaczyć wnętrze pojazdu Flirt3 (http://www.intercity.pl/pl/site/dla-pasazera/informacje/nasze-pociagi/intercity/flirt.html#trip) oraz  pociągu  PesaDART (http://www.intercity.pl/pl/site/dla-pasazera/informacje/nasze-pociagi/intercity/pesadart.html#trip) Podczas wirtualnej wycieczki podróżni mogą obejrzeć pociąg, m.in. człony 1. i 2. klasy, część restauracyjną, miejsca na rowery czy nowoczesną toaletę. Zainteresowani koleją „od kuchni" mogą również zajrzeć do kabiny maszynisty i sprawdzić jak wygląda pulpit sterowania pojazdem.

Dodatkowo na specjalnych podstronach poświęconych każdemu z najnowszych składów znalazły się niezbędne informacje na temat ich wyposażenia czy tras, po których kursują. Podróżni mogą również sprawdzić rozkład miejsc w pociągu.

Od grudnia 2015 roku pasażerowie PKP Intercity mogą podróżować pociągami  FLIRT3  i PesaDART . Składy kursują w atrakcyjnej cenowo kategorii InterCity, a na ich pokładzie na podróżnych czeka wiele udogodnień, takich jak np.: wygodne fotele, gniazdka elektryczne, nowoczesne toalety  klimatyzacja czy WiFi. Składy zostały także przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, podróżujących z małymi dziećmi czy pasażerów z rowerami i nartami.

Czytaj też

Czekaliśmy, czekaliśmy i... doczekaliśmy się!

Ala za intecity.pl - 15 Kwietnia 2016 godz. 7:44
Express InterCity Premium na trasach do Jeleniej Góry i Kołobrzegu. Już 29 kwietnia wydłużamy relacje składów Pendolino. Nowoczesnymi pociągami Express InterCity Premium będzie można podróżować na trasach: Warszawa – Jelenia Góra – Warszawa oraz Kraków – Kołobrzeg – Kraków. Ceny biletów już od 79 zł i 100 zł. Nowoczesne i komfortowe składy Pendolino kursować będą popołudniami 6 dni w tygodniu:    z Warszawy, przez Wrocław i Wałbrzych do Jeleniej Góry, z Krakowa przez Warszawę, Trójmiasto, Lębork, Słupsk i Koszalin do Kołobrzegu.Wprowadzenie na nowe trasy pociągów Pendolino znacznie poprawi nie tylko komfort podróży, ale także zapewni bezkonkurencyjne czasy przejazdu.  Podróż ze stolicy do Jeleniej Góry zajmie 5h 33min, czyli o blisko 3h 30min krócej niż obecnie.  Natomiast z Krakowa i Warszawy do Kołobrzegu pociąg pojedzie odpowiednio 8h 27min (dziś ponad 11h) i 5h 53min (dziś blisko 8h).Planując podróż z wyprzedzeniem, pasażerowie będą mogli skorzystać z oferty Super Promo lub Wcześniej-Taniej.  Ceny biletów za podróż z Warszawy do Kołobrzegu oraz Warszawy do Jeleniej Góry będą rozpoczynać się od 79 zł.  Na trasie z Krakowa do Kołobrzegu ceny biletów kupionych z wyprzedzeniem kształtować się będą od 100 zł.  Od cen odliczane będą także ulgi ustawowe, m.in. studenckie oraz uczniowskie.

29 kwietnia Pendolino do i z Warszawy

Ala, fot. wikipedia.org - 2 Marca 2016 godz. 13:39
Tak jak zapowiadaliśmy spółka PKP Intercity potwierdziła, że pociągiem Pendolino przyjedziemy z Warszawy do Koszalina i Kołobrzegu. Pierwszy kurs zaplanowano na 29 kwietnia. Skład Pendolino z Kołobrzegu wyjedzie około 5:47 (ze Słupska o 7.07) i dotrze na Dworzec Centralny w Warszawie o 11.40. Podróżujący do Krakowa dotrą do celu kwadrans po godzinie 14.00.

W marcu pojedziemy Pendolino do Kołobrzegu!

Ala za kurierkolejowy.eu, fot. PKP PLK - 27 Grudnia 2015 godz. 8:05
Najnowocześniejsze i najszybsze pociągi na polskich torach dojadą do Koszalina i Kołobrzegu od tzw. marcowej korekty rozkładu, czyli od 13 marca 2016 roku. Kołobrzeg jest dla przewoźnika bardzo ważną relacją wakacyjną. Od nowego rozkładu jazdy czas przejazdu do Warszawy skróci się o 60 minut i wyniesie poniżej 6 godzin. - Kołobrzeg w okresie wakacyjnym jest naszym najlepszym kierunkiem, jeździmy tam nawet 16 wagonami, czasem dochodzimy do 1000 pasażerów w jednym pociągu - powiedział Jacek Leonkiewicz, prezes PKP Intercity. - Poza sezonem pamiętajmy o tym, że jadąc do Kołobrzegu jedziemy przez Słupsk i Koszalin. To są duże miasta i nie widzimy powodu dlaczego takie miasta nie miałyby dostępu do naszej najlepszej oferty - dodaje. Takie wydłużenie relacji składu z Gdyni do Kołobrzegu sprawi, że przewoźnik jeszcze efektywniej wykorzysta swój tabor.Pociąg EIP z Krakowa przez Warszawę, Gdynię do Kołobrzegu będzie kursował od 13 marca od poniedziałku do piątku oraz w niedzielę oprócz 27 marca, 2 maja oraz 14 sierpnia. Odjazd z Krakowa zaplanowany jest o godzinie 13:40, Warszawy Centralnej 16:20, Gdyni Gł. o 19:43. Skład zatrzyma się także w Lęborku (odj. 20:23), Słupsku (odj. 20:55) oraz Koszalinie (odj. 21:37). Planowy przyjazd do stacji Kołobrzeg to 22:15. Express InterCity Premium z Kołobrzegu do Krakowa będzie kursował od 14 marca, od poniedziałku do soboty oprócz 28 marca, 3 maja oraz 15 sierpnia. Skład odjedzie o godzinie 5:47. Po drodze zabierze pasażerów z Koszalina (odj. 6:25), Słupska (odj. 7:06), Lęborka (odj. 7:39) a także m.in.: z Gdyni (odj. 8:18), Ciechanowa (odj. 10:44), Warszawy Centralnej (odj. 11:40). Do Krakowa Pendolino dotrze o 14:15.

Pendolino w Koszalinie? Zdecyduje UE

ekoszalin za PKP Intercity, fot. B. Banaszak/PKP Intercity - 9 Listopada 2015 godz. 2:05
Trwają zabiegi, by już w grudniowym rozkładzie jazdy Pendolino na trasie Kołobrzeg -Kraków zastąpiło inny skład ekspresowy. Czy tak się stanie zdecyduje Unia Europejska. - Do momentu otrzymania decyzji Unii Europejskiej nie przewidujemy uruchomienia innego połączenia ekspresowego na trasie – poinformowało biuro prasowe przewoźnika. Popularność pociągów kategorii Express InterCity Premium wciąż rośnie. - Pendolino przyciąga coraz więcej pasażerów do PKP Intercity. 3 mln podróżnych na pokładach EIP w niecałe 10 miesięcy od uruchomienia składów to dobry wynik, wskazujący że w całym 2015 powinniśmy być w stanie przewieźć ok. 3,5 mln pasażerów w Pendolino. Natomiast nasz plan na przyszły rok to ok. 4,6 mln przewiezionych klientów w Pendolino - mówi Jacek Leonkiewicz, prezes PKP Intercity. Promocje biletowe, nowy tabor, w tym pociągi Pendolino i krótsze czasy przejazdów sprawiają, że PKP Intercity przybywa pasażerów. Pierwszych dziewięć miesięcy tego roku to ponad 23 mln przewiezionych podróżnych. We wrześniu 2015 roku PKP Intercity po raz kolejny osiągnęło wzrost liczby pasażerów w komunikacji krajowej sięgający 30%. Porównując dane z ostatnich lat, to najlepszy wynik za wrzesień od 2010 roku. PKP Intercity szacuje, że do końca 2015 roku przewiezie ponad 30 mln klientów. Rok 2016 spółka planuje zamknąć wynikiem 37 mln przewiezionych pasażerów.

Pendolino jednak w Kołobrzegu

http://biznes.pl - fot. Jjajo lic. CC 3.0 - 24 Września 2015 godz. 13:06
Marzenia się spełniają, PKP Intercity wróciło do pomysłu połączenia Warszawy przez Gdańsk z Kołobrzegiem. Na nowej „starej” trasie miałoby kursować Pendolino.   Biuro prasowe PKP Intercity rozważa się wydłużenie trasy pociągów z Warszawy prowadzonych przez Pendolino, aż do Kołobrzegu. PKP Intercity poszukuje firmy, która zapewni ich najnowszym pociągom bezpieczeństwo na stacjach postojowych. Ze specyfikacji przetargowej wynika, że takiej ochronie mają być poddane także pociągi Pendolino, na torach postojowych w Kołobrzegu. Czy oznacza to, że część ED250, zamiast w Gdyni, zakończy trasę w Kołobrzegu? Miejmy nadzieją że tak.   Żeby dojechać do Kołobrzegu, konieczne będzie wydłużenie relacji składów, które kończą bieg w Gdyni Głównej. Odcinek pomiędzy Gdynią a Kołobrzegiem w dużej mierze musiałyby pokonywać linią kolejową, na której mogłyby się rozpędzić do 120 km/h, jednak ze względu na jeden tor na większości szlaku konieczne byłyby mijanki na stacjach.  

Pendolino jednak w Koszalinie?

ArtRut, fot. print screen intercity.pl - 23 Lipca 2015 godz. 11:34
PKP Intercity w Kołobrzegu szuka firmy ochroniarskiej, która zapewni jej najnowszym pociągom ED250 bezpieczeństwo. W ogłoszeniu o zamówieniu publicznym PKP Intercity S.A. czytamy m.in. : "  Świadczenie usługi ochrony fizycznej osób i mienia stacji postojowych nowego taboru w następujących lokalizacjach: 1. Łódź Kaliska (składy Flirt, składy Dart); 8 godzin 2. Białystok (składy Dart); 18 godzin 3. Lublin (składy Dart );16 godzin 4. Bydgoszcz Główna (składy Flirt); 13 godzin 5. Olsztyn Główny (składy Flirt); 7 godzin 6. Ostrów Wielkopolski (składy Dart); 6 godzin 7. Kielce (składy Flirt); 6 godzin 8. Szczecin (składy Flirt); 13 godzin 9. Częstochowa (składy Dart); 6 godzin 10. Bielsko- Biała (składy Dart); 10 godzin 11. Chełm (składy Dart); 9 godzin 12. Kraków Prokocim (składy Flirt); 15 godzin 13. Zakopane (składy Flirt- tylko soboty i niedziele); 15 godzin 14. Kołobrzeg (składy ED250); 8 godzin. Czas trwania zamówienia to: rozpoczęcie 1.11.2015, a  zakończenie 15.7.2016   Nas oczywiście zainteresowała ta ostatnia pozycja tj. Kołobrzeg. Symbol ED250 oznacza ni mniej ni więcej tylko Pendolino. Od razu pojawiły sie spekulacje, że po grudniowej korekcie rozkładu jazdy Pendolina wydłuży swój bieg i jechać będzie z Warszawy nie tylko do Gdyni, ale dalej przez Słupsk, Koszalin aż do Kołobrzegu!  - – Bierzemy pod uwagę różne warianty. Jednak dziś jest jeszcze zbyt wcześnie, aby mówić o ostatecznym kształcie nowej siatki połączeń. Z informacją wrócimy już niedługo, około września – wyjaśnia Beata Czemerajda, rzecznik PKP Intercity.

Koszalin bez Flirtu(3) i Pendolino

ekoszalin za PKP Intercity, fot. i film PKP Intercity - 21 Lipca 2015 godz. 5:42
Trwają testy pociągów produkowanych przez konsorcjum Stadler Polska - NEWAG dla PKP Intercity. Łącznie 20 nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych ma trafić do przewoźnika. Obecnie trwają testy pojazdu w ośrodku doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa. Pierwszy pociąg FLIRT3 jest już testowany na specjalnym torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie. Pojazd jest sprawdzany w ekstremalnych warunkach pod kątem bezpieczeństwa i komfortu podróży. Flirt to pierwszy w Polsce dalekobieżny skład trzeciej generacji, spełniający najwyższe standardy bezpieczeństwa. Po zakończeniu testów, pojazd zostanie oddany do oficjalnego badania homologacyjnego, obejmującego sprawdzenie układu hamulcowego pojazdu bez obciążenia oraz przy maksymalnym dociążeniu, badanie poziomu hałasu, kompatybilności elektromagnetycznej, pantografu, oświetlenia oraz urządzeń bezpieczeństwa.   Pasażerowie wsiądą na pokład 20 pociągów FLIRT3 w grudniu tego roku. Będą one obsługiwać trasy: •  Warszawa - Bydgoszcz, •  Olsztyn - Kraków (przez Warszawę i Kielce), •  Gdynia - Katowice (przez Łódź i Bydgoszcz) oraz Kraków - Szczecin (przez Łódź, Kutno i Poznań). Łączna wartość projektu to 1 mld 621 mln zł. Umowa, poza dostarczeniem pojazdów, obejmuje również ich serwis przez kolejnych 15 lat. PKP Intercity  

Pendolino pojedzie przez Koszalin?

Ekoszalin za e-kg.pl / fot. http://pl.wikipedia.org - 3 Czerwca 2015 godz. 12:57
Jak się nieoficjalnie dowiedział się kołobrzeski portal informacyjny e-kg.pl, InterCity planuje aby Pendolino w sezonie letnim przyjeżdżało do Kołobrzegu. Pociąg miałby jeździć na trasie Kraków - Warszawa - Gdańsk - Kołobrzeg i z powrotem. Szybki pociąg przejeżdżałby tym samym przez Koszalin łącząc nasze miasto w dogodny sposób z resztą kraju.   InterCity wysłało już stosowne zapytania do spółki Polskie Linie Kolejowe S.A. Do sprawy wrócimy.  

Pendolino w Polsce

Paweł Kaczor / na podstawie info. PAP / grafika: transporter.blox.pl - 24 Kwietnia 2013 godz. 17:51
Na początku sierpnia br. trafi do Polski pierwszy pociąg Pendolino. Testy, które będą prowadzone w Polsce umożliwią wydanie niezbędnych pozwoleń i zaświadczeń. Dzięki nim pociągi zostaną dopuszczone do ruchu w naszym kraju. Pendolino zacznie regularne kursy od grudnia 2014r., po wprowadzeniu nowego rocznego rozkładu jazdy pociągów. Aktualnie testy pierwszych dwóch wagonów, które mają trafić do Polski prowadzone są w zakładach Alstomu we włoskim Savigliano. Tam też produkowane są pociągi Pendolino. Do tej pory powstały tzw. „pudła”, czyli skorupy wagonów. Obecnie trwa ich wyposażanie.   Kontrakt zawarty pomiędzy PKP Intercity i Alstomem obejmuje dostawę 20 pociągów (każdy po 7 wagonów). Mogą one rozwinąć prędkość do 250km/h. W ramach umowy o łącznej wartości 665 mln euro zostanie również zbudowane zaplecze techniczne w Warszawie, oraz zostaną pokryte koszty utrzymania technicznego przez 17 lat. Kontrakt został podpisany w maju 2011r.   Pendolino, które zostaną dostarczone do Polski, nie będą mieć tzw. „wychylanego pudła”., czyli technologii, która pozwala na szybsze pokonywanie zakrętów. PKP Intercity nie ujawnia jak będzie wyglądał pociąg wewnątrz. Prace Alstom prowadzone są według harmonogramu. Testy całego pociągu zaplanowano na maj br.