Aktualnie testy pierwszych dwóch wagonów, które mają trafić do Polski prowadzone są w zakładach Alstomu we włoskim Savigliano. Tam też produkowane są pociągi Pendolino. Do tej pory powstały tzw. „pudła”, czyli skorupy wagonów. Obecnie trwa ich wyposażanie.
Kontrakt zawarty pomiędzy PKP Intercity i Alstomem obejmuje dostawę 20 pociągów (każdy po 7 wagonów). Mogą one rozwinąć prędkość do 250km/h. W ramach umowy o łącznej wartości 665 mln euro zostanie również zbudowane zaplecze techniczne w Warszawie, oraz zostaną pokryte koszty utrzymania technicznego przez 17 lat. Kontrakt został podpisany w maju 2011r.
Pendolino, które zostaną dostarczone do Polski, nie będą mieć tzw. „wychylanego pudła”., czyli technologii, która pozwala na szybsze pokonywanie zakrętów. PKP Intercity nie ujawnia jak będzie wyglądał pociąg wewnątrz. Prace Alstom prowadzone są według harmonogramu. Testy całego pociągu zaplanowano na maj br.