Biuro prasowe PKP Intercity rozważa się wydłużenie trasy pociągów z Warszawy prowadzonych przez Pendolino, aż do Kołobrzegu. PKP Intercity poszukuje firmy, która zapewni ich najnowszym pociągom bezpieczeństwo na stacjach postojowych. Ze specyfikacji przetargowej wynika, że takiej ochronie mają być poddane także pociągi Pendolino, na torach postojowych w Kołobrzegu. Czy oznacza to, że część ED250, zamiast w Gdyni, zakończy trasę w Kołobrzegu? Miejmy nadzieją że tak.
Żeby dojechać do Kołobrzegu, konieczne będzie wydłużenie relacji składów, które kończą bieg w Gdyni Głównej. Odcinek pomiędzy Gdynią a Kołobrzegiem w dużej mierze musiałyby pokonywać linią kolejową, na której mogłyby się rozpędzić do 120 km/h, jednak ze względu na jeden tor na większości szlaku konieczne byłyby mijanki na stacjach.