Obecnie trwają testy pojazdu w ośrodku doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa. Pierwszy pociąg FLIRT3 jest już testowany na specjalnym torze doświadczalnym Instytutu Kolejnictwa w Żmigrodzie. Pojazd jest sprawdzany w ekstremalnych warunkach pod kątem bezpieczeństwa i komfortu podróży.
Flirt to pierwszy w Polsce dalekobieżny skład trzeciej generacji, spełniający najwyższe standardy bezpieczeństwa.
Po zakończeniu testów, pojazd zostanie oddany do oficjalnego badania homologacyjnego, obejmującego sprawdzenie układu hamulcowego pojazdu bez obciążenia oraz przy maksymalnym dociążeniu, badanie poziomu hałasu, kompatybilności elektromagnetycznej, pantografu, oświetlenia oraz urządzeń bezpieczeństwa.
Pasażerowie wsiądą na pokład 20 pociągów FLIRT3 w grudniu tego roku. Będą one obsługiwać trasy:
• Warszawa - Bydgoszcz,
• Olsztyn - Kraków (przez Warszawę i Kielce),
• Gdynia - Katowice (przez Łódź i Bydgoszcz) oraz
Kraków - Szczecin (przez Łódź, Kutno i Poznań).
Łączna wartość projektu to 1 mld 621 mln zł. Umowa, poza dostarczeniem pojazdów, obejmuje również ich serwis przez kolejnych 15 lat.
PKP Intercity