Film
Ala za PE - 1 Czerwca 2024 godz. 5:48
W 70 miastach, 165 lokalizacjach na 527 ekranach w całej Polsce wyświetlane będą komunikaty i spot profrekwencyjny przygotowany przez Parlament Europejski namawiające obywateli do głosowania, na tydzień przed Wyborami Europejskimi w Polsce, które odbędą się 9 czerwca. Komunikat będzie wyświetlany m.in. na budynku Hotelu Mariott w Warszawie, Warszawskim Placu Unii, Dworcu Centralnym w Katowicach, Rynku Manufaktury w Łodzi, Dworcu Głównym w Poznaniu i Hanza Tower w Szczecinie. Ponadto spoty znajdziemy na wszystkich dworcach kolejowych, niektórych lotniskach, galeriach handlowych i siłowniach.
Dni wyborówW przyszłym tygodniu między 6 a 9 czerwca 2024 roku, ponad 370 milionów uprawnionych do głosowania obywateli, w 27 państwach członkowskich UE może oddać swój głos, aby wybrać 720 posłów i posłanek do Parlamentu Europejskiego. Wyniki będą dostępne w czasie rzeczywistym na stronie internetowej z wynikami wyborów europejskich.Praktyczne informacje dla mediów znajdują się tutaj. Relację na żywo z dnia i nocy wyborów, będzie można oglądać tutaj.Kampania na w tereniePonieważ wybory europejskie są tuż za rogiem, wzrasta ilość inicjatyw, dzięki którym można się dowiedzieć o znaczeniu głosowania. Poniżej przedstawiamy wybrane z wielu działań podjętych w całej UE.Swiatłana Cichanouska, Aleksandra Sacharowa, Ołeksandra Matwijczuk oraz Lorent Saleh są wśród laureatów Nagrody im. Sacharowa wzywających do głosowania w Wyborach europejskich. Przeczytaj więcej tutaj.Parlament Europejski i FC Bayern Monachium połączyły siły, aby wezwać fanów do głosowania w nadchodzących wyborach, dołączając do zawodniczek z Ligi Mistrzów UEFA, które wystąpiły z tym samym przesłaniem. W miniony weekend jeden ze spotów kampaniiGame In Society udostępniło grę "Europe Race To Democracy" bezpłatnie od 28 maja dla ponad 500 milionów subskrybentów Fortnite, łącząc siły z kampanią Parlamentu "Wykorzystaj swój głos", aby zachęcić młodych obywateli do demokratycznego uczestnictwa. Dostęp do wyścigu można uzyskać w Fortnite za pomocą kodu 8132-4493-8197.#WeVoteForEurope to kampania zainicjowana przez YOUROPE e.V.i realizowana wspólnie z European Festivals Association (EFA)- dwiema najważniejszymi organizacjami reprezentującymi europejskie festiwale. Wspólnie dążą do zaangażowania odbiorców, aby skorzystali z przysługującego im prawa i głosowania w wyborach europejskich.Spot Parlamentu Europejskiego był emitowany na 6 włoskich stadionach dzięki współpracy Lega Serie A. Więcej informacji na temat podobnych inicjatyw można znaleźć tutaj.Integracja, tolerancja i solidarność to podstawowe wartości. Aby je promować, biuro Parlamentu Europejskiego w Portugalii we współpracy z Europą XXI oraz Surfing Life Club zorganizowało dwie integracyjne sesje surfingu w dniach 1-2 czerwca.Biuro Parlamentu Europejskiego w Grecji i gmina Ateny wspólnie zorganizowały 28 maja bingo dla wolontariuszy i seniorów. Uczestnicy mieli okazję sprawdzić swoją wiedzę na temat UE i wygrać upominki.Biuro Parlamentu Europejskiego w Słowenii współpracowało z gospodarzami sobotniego wieczornego programu RTVSLO Tilenem Artačem i Robertem Petanem nad trzema teledyskami promującymi wybory europejskie. Pierwszej piosenki "Wybory europejskie. Come, be there" można posłuchać tutaj.Wolontariusze ze społeczności wspólnie.eu uruchomili ogólnoeuropejską aplikację mobilną o nazwie Palumba, aby pomóc wyborcom w określeniu opcji politycznych, które najlepiej odpowiadają ich preferencjom podczas wyborów.Bułgarski chór "Tajemnica Bułgarskich Głosów" wraz z Instytutem Rozwoju Środowiska Publicznego i Fundacją Convo nakręcili kilka filmów na temat niskiej frekwencji. Jedna trzecia śpiewaków zaczyna śpiewać - cały chór dołącza później, aby podkreślić różnicę, na którą wpływa uczestnictwo, wideo można zobaczyć tutaj.MultiplikatorzyParlament Europejski z zadowoleniem przyjmuje inicjatywy prywatnych firm promujących znaczenie głosowania w nadchodzących wyborach. Poniżej kilka przykładów:Spotify uruchomił playlistę "Play Your Part, Europe!" 21 maja, aby zachęcić do głosowania w wyborach europejskich i będzie wysyłać powiadomienia w aplikacji do użytkowników prowadzące do stron wyborczych Parlamentu Europejskiego w dniach 6-9 czerwca.Oatly zachęca liderów biznesu w Europie, aby dołączyli do nich w mobilizowaniu swoich pracowników, społeczności i klientów do głosowania w nadchodzących wyborach. Poprzez banery na budynkach w całej Europie i organizację pokazów filmowych w Sztokholmie, Amsterdamie i Helsinkach, dzielą się swoim przesłaniem: "VOAT! dla planetyCoca-Cola Europe rozpoczęła akcję informacyjną "Opcje istnieją. Wybór należy do Ciebie. 6-9 czerwca 2024 r." w mediach społecznościowych oraz wykorzystując dostosowaną amplifikację zewnętrzną w niektórych krajach, aby zachęcić ludzi do głosowania w nadchodzących wyborach europejskich.We wszystkich sklepach App Store, w 27 krajach UE, firma Apple zamieszcza ciągłą relację, docierając do milionów użytkowników. Apple zwraca również uwagę na oficjalne aplikacje UE, takie jak "Aplikacja obywatelska" Parlamentu Europejskiego, a także aplikacje informacyjne i aplikacje do zamawiania kierowców, aby wyborcy mogli łatwo dotrzeć do lokali wyborczych.Dott dokłada wszelkich starań, aby głosowanie było łatwiejsze i bardziej dostępne. W związku z wyborami europejskimi oferuje darmowe przejazdy, do lokali wyborczych, a także wysyła użytkownikom powiadomienia e-mail i w aplikacji.Prywatne firmy również starają się przeciwdziałać dezinformacji w okresie poprzedzającym Wybory europejskie. Snapchat niedawno zobowiązał się do działania, podobnie jak Meta, Google i TikTok.Warto wiedziećCzy wiesz, że Estonia jest jedynym krajem UE, w którym możliwe jest głosowanie w Wyborach europejskich przez internet? Więcej informacji o nadchodzących Wyborach europejskich tutaj.