Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
KATEGORIA

Wideo

Wybory europejskie: film "Wykorzystaj swój głos" osiągnął ponad 504 miliony wyświetleń

Film Ala za PE - 6 Czerwca 2024 godz. 11:50
Pod koniec kampanii profrekwencyjnej, film "Wykorzystaj swój głos", podkreślający znaczenie głosowania i ochrony demokracji, został obejrzany ponad 504 miliony razy. Film, który jest głównym produktem audiowizualnym kampanii profrekwencyjnej Parlamentu zawiera świadectwa seniorów z różnych krajów UE, którzy przekazują swoje historie o demokracji następnym pokoleniom i podkreślają, że demokracja i głosowanie nie powinny być uznawane za coś oczywistego. Oprócz 504,2 milionów wyświetleń (dane do 2 czerwca) na platformach mediów społecznościowych, streamingu wideo, telewizji internetowej i wyświetlaczach mobilnych, film w różnych formatach (4-minutowy dokument i krótsze 30-sekundowe, 15-sekundowe i 6-sekundowe klipy przeznaczone do mediów społecznościowych) był pokazywany przez kanały telewizyjne na całym kontynencie, a także w miejscach takich jak stadiony piłkarskie. Z hasłem "Wykorzystaj swój głos. By inni nie zdecydowali za Ciebie”, drugi etap kampanii wyborczej Parlamentu Europejskiego odbywał się na wielu poziomach, włączając w to wydarzenia medialne, kampanię cyfrową, zaangażowanie partnerów publicznych i prywatnych, angażowanie społeczności i programy edukacyjne dostosowane do potrzeb obywateli w całej UE. Zbiorowa odpowiedzialność Unia Europejska stoi w obliczu wyzwań, które stale się zmieniają. W przededniu czerwcowych wyborów europejskich Parlament chce potwierdzić swoje zaangażowanie w dialog, jedność i aktywne obywatelstwo. Hasło „Wykorzystaj swój głos. Inaczej inni zadecydują za ciebie” przypomina, że demokracja to cenne dziedzictwo, o które trzeba dbać i którego należy bronić. „Demokracja do zbiorowa odpowiedzialność nie wobec ideałów politycznych lub konkretnych kwestii, ale wobec nas samych”, powiedział rzecznik Parlamentu Jaume Duch. „Demokracja europejska jednoczy nas bardziej niż przypuszczamy – jednoczy narody, pokolenia i różne frakcje polityczne. W dzisiejszych spolaryzowanych czasach łatwo o tym zapomnieć. Dlatego nasza kampania przypomina o tym, co nas jednoczy”. W krótkim filmie, który jest centralnym elementem kampanii, mowa także o burzliwej historii wielu krajów Europy. Kraje te doświadczyły konfliktów zbrojnych i ograniczeń swobód indywidualnych. Przekonały się, jak krucha jest demokracja, jeżeli nie będziemy jej umacniać. Zgodnie z unijnym aktem wyborczym wybory do Parlamentu Europejskiego odbywają się co pięć lat i trwają od czwartku do niedzieli. W 2024 roku odbędą się od czwartku 6 do niedzieli 9 czerwca. Zagłosują w nich obywatele ze wszystkich 27 państw członkowskich.

Co nowego w Chacie GPT O?

Film Ala za Newsroom - 6 Czerwca 2024 godz. 4:57
Premiera, na którą świat czekał – czyli nowa wersja chata GPT – była długo zapowiadana. Obecnie dostępna jest wersja 4 tego modelu. Natomiast obok pojawia się litera O, która jest synonimem koncepcji omnimodel – czyli modelu, który potrafi niemalże wszystko. Jest to rzeczywiście model lepszy – zarówno w tym, w czym już sam chat GPT w poprzednich wersjach był dobry, czyli tworzeniu tekstu. Jednak jest to też model, który jest w stanie rozpoznawać np. emocje w głosie. To już jest dosyć duża zmiana. Jest również w stanie w czasie rzeczywistym bardzo dokładnie analizować obraz. To znaczy, że wszystkie szczegóły na tym obrazie zostaną dokładnie zidentyfikowane i kontekstowo osadzone. – Przykładowo, możemy teraz zapytać Chat GPT co się dzieje na zdjęciu i model nam opowie dokładnie co miało miejsce – powiedziała serwisowi eNewsroom.pl profesor Aleksandra Przegalińska, Vice Rector at Kozminski University, Harvard CLJE Senior Research Associate & SwissCognitive and #Digital EUAmbassador. – Nowością jest, że gdy zadajemy pytanie głosem, to dostajemy odpowiedź w czasie rzeczywistym, bez żadnego opóźnienia, również głosem. Zmiany w modelu mogą nie być tak bardzo odczuwalne – to jest ciągle to samo rozwiązanie – ale wprowadzono nowe funkcjonalności, które były kiedyś obiecane. Natomiast elementy, które nie działały perfekcyjnie, teraz funkcjonują znacznie lepiej – wyjaśnia prof. Aleksandra Przegalińska.

Konferencja prasowa organizatorów i laureatów Nagrody Króla Eryka Pomorskiego.

Film Ala za FB/Darłowo - 3 Czerwca 2024 godz. 6:56
Wzięli w niej udział: od lewej: Olgierd Geblewicz - marszałek Pomorza Zachodniego, Romano Prodi - były premier Republiki Włoskiej i Przewodniczący Komisji Europejskiej, Aleksander Kwasniewski - były Prezydent RP, Adam Michnik - red. naczelny Gazety Wyborczej, Arkadiusz Klimowicz - burmistrz Darłowa.

Leśny Zakątek: "Zobacz nas bez krat, przyjdź, pokochaj, adoptuj"

Film Ala za FB - 2 Czerwca 2024 godz. 14:08
To akcja zainicjowana dla Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt "Leśny Zakątek" w Koszalinie Zielonym Czasem Pomagania firmy DB Schenker w Polsce Oddział Koszalin przy pomocy fantastycznych ludzi Ca Maro, Bartosz Malinowski, Anna Maroszek, Anna Karwowska, Monika Nnaka; CafeMondo Rynek Staromiejski i wielu innych z ogromnym sercem "Zobacz nas bez krat, przyjdź, pokochaj, adoptuj" już 8.06.2024 (sobota) godz. 11.30. Przyjdźcie, my tam będziemy wspólnie ze zwierzętami na Was czekać.

Wybory Europejskie: Ponad 500 ekranów w całej Polsce przypomina o głosowaniu 9 czerwca

Film Ala za PE - 1 Czerwca 2024 godz. 5:48
W 70 miastach, 165 lokalizacjach na 527 ekranach w całej Polsce wyświetlane będą komunikaty i spot profrekwencyjny przygotowany przez Parlament Europejski namawiające obywateli do głosowania, na tydzień przed Wyborami Europejskimi w Polsce, które odbędą się 9 czerwca. Komunikat będzie wyświetlany m.in. na budynku Hotelu Mariott w Warszawie, Warszawskim Placu Unii, Dworcu Centralnym w Katowicach, Rynku Manufaktury w Łodzi, Dworcu Głównym w Poznaniu i Hanza Tower w Szczecinie. Ponadto spoty znajdziemy na wszystkich dworcach kolejowych, niektórych lotniskach, galeriach handlowych i siłowniach. Dni wyborówW przyszłym tygodniu między 6 a 9 czerwca 2024 roku, ponad 370 milionów uprawnionych do głosowania obywateli, w 27 państwach członkowskich UE może oddać swój głos, aby wybrać 720 posłów i posłanek do Parlamentu Europejskiego. Wyniki będą dostępne w czasie rzeczywistym na stronie internetowej z wynikami wyborów europejskich.Praktyczne informacje dla mediów znajdują się tutaj. Relację na żywo z dnia i nocy wyborów, będzie można oglądać tutaj.Kampania na w tereniePonieważ wybory europejskie są tuż za rogiem, wzrasta ilość inicjatyw, dzięki którym można się dowiedzieć o znaczeniu głosowania. Poniżej przedstawiamy wybrane z wielu działań podjętych w całej UE.Swiatłana Cichanouska, Aleksandra Sacharowa, Ołeksandra Matwijczuk oraz Lorent Saleh są wśród laureatów Nagrody im. Sacharowa wzywających do głosowania w Wyborach europejskich. Przeczytaj więcej tutaj.Parlament Europejski i FC Bayern Monachium połączyły siły, aby wezwać fanów do głosowania w nadchodzących wyborach, dołączając do zawodniczek z Ligi Mistrzów UEFA, które wystąpiły z tym samym przesłaniem. W miniony weekend jeden ze spotów kampaniiGame In Society udostępniło grę "Europe Race To Democracy" bezpłatnie od 28 maja dla ponad 500 milionów subskrybentów Fortnite, łącząc siły z kampanią Parlamentu "Wykorzystaj swój głos", aby zachęcić młodych obywateli do demokratycznego uczestnictwa. Dostęp do wyścigu można uzyskać w Fortnite za pomocą kodu 8132-4493-8197.#WeVoteForEurope to kampania zainicjowana przez YOUROPE e.V.i realizowana wspólnie z European Festivals Association (EFA)- dwiema najważniejszymi organizacjami reprezentującymi europejskie festiwale. Wspólnie dążą do zaangażowania odbiorców, aby skorzystali z przysługującego im prawa i głosowania w wyborach europejskich.Spot Parlamentu Europejskiego był emitowany na 6 włoskich stadionach dzięki współpracy Lega Serie A. Więcej informacji na temat podobnych inicjatyw można znaleźć tutaj.Integracja, tolerancja i solidarność to podstawowe wartości. Aby je promować, biuro Parlamentu Europejskiego w Portugalii we współpracy z Europą XXI oraz Surfing Life Club zorganizowało dwie integracyjne sesje surfingu w dniach 1-2 czerwca.Biuro Parlamentu Europejskiego w Grecji i gmina Ateny wspólnie zorganizowały 28 maja bingo dla wolontariuszy i seniorów. Uczestnicy mieli okazję sprawdzić swoją wiedzę na temat UE i wygrać upominki.Biuro Parlamentu Europejskiego w Słowenii współpracowało z gospodarzami sobotniego wieczornego programu RTVSLO Tilenem Artačem i Robertem Petanem nad trzema teledyskami promującymi wybory europejskie. Pierwszej piosenki "Wybory europejskie. Come, be there" można posłuchać tutaj.Wolontariusze ze społeczności wspólnie.eu uruchomili ogólnoeuropejską aplikację mobilną o nazwie Palumba, aby pomóc wyborcom w określeniu opcji politycznych, które najlepiej odpowiadają ich preferencjom podczas wyborów.Bułgarski chór "Tajemnica Bułgarskich Głosów" wraz z Instytutem Rozwoju Środowiska Publicznego i Fundacją Convo nakręcili kilka filmów na temat niskiej frekwencji. Jedna trzecia śpiewaków zaczyna śpiewać - cały chór dołącza później, aby podkreślić różnicę, na którą wpływa uczestnictwo, wideo można zobaczyć tutaj.MultiplikatorzyParlament Europejski z zadowoleniem przyjmuje inicjatywy prywatnych firm promujących znaczenie głosowania w nadchodzących wyborach. Poniżej kilka przykładów:Spotify uruchomił playlistę "Play Your Part, Europe!" 21 maja, aby zachęcić do głosowania w wyborach europejskich i będzie wysyłać powiadomienia w aplikacji do użytkowników prowadzące do stron wyborczych Parlamentu Europejskiego w dniach 6-9 czerwca.Oatly zachęca liderów biznesu w Europie, aby dołączyli do nich w mobilizowaniu swoich pracowników, społeczności i klientów do głosowania w nadchodzących wyborach. Poprzez banery na budynkach w całej Europie i organizację pokazów filmowych w Sztokholmie, Amsterdamie i Helsinkach, dzielą się swoim przesłaniem: "VOAT! dla planetyCoca-Cola Europe rozpoczęła akcję informacyjną "Opcje istnieją. Wybór należy do Ciebie. 6-9 czerwca 2024 r." w mediach społecznościowych oraz wykorzystując dostosowaną amplifikację zewnętrzną w niektórych krajach, aby zachęcić ludzi do głosowania w nadchodzących wyborach europejskich.We wszystkich sklepach App Store, w 27 krajach UE, firma Apple zamieszcza ciągłą relację, docierając do milionów użytkowników. Apple zwraca również uwagę na oficjalne aplikacje UE, takie jak "Aplikacja obywatelska" Parlamentu Europejskiego, a także aplikacje informacyjne i aplikacje do zamawiania kierowców, aby wyborcy mogli łatwo dotrzeć do lokali wyborczych.Dott dokłada wszelkich starań, aby głosowanie było łatwiejsze i bardziej dostępne. W związku z wyborami europejskimi oferuje darmowe przejazdy, do lokali wyborczych, a także wysyła użytkownikom powiadomienia e-mail i w aplikacji.Prywatne firmy również starają się przeciwdziałać dezinformacji w okresie poprzedzającym Wybory europejskie. Snapchat niedawno zobowiązał się do działania, podobnie jak Meta, Google i TikTok.Warto wiedziećCzy wiesz, że Estonia jest jedynym krajem UE, w którym możliwe jest głosowanie w Wyborach europejskich przez internet? Więcej informacji o nadchodzących Wyborach europejskich tutaj.

Wybory Europejskie: Ponad 500 ekranów w całej Polsce przypomina o głosowaniu 9 czerwca

Film Ala za PE - 1 Czerwca 2024 godz. 5:48
W 70 miastach, 165 lokalizacjach na 527 ekranach w całej Polsce wyświetlane będą komunikaty i spot profrekwencyjny przygotowany przez Parlament Europejski namawiające obywateli do głosowania, na tydzień przed Wyborami Europejskimi w Polsce, które odbędą się 9 czerwca. Komunikat będzie wyświetlany m.in. na budynku Hotelu Mariott w Warszawie, Warszawskim Placu Unii, Dworcu Centralnym w Katowicach, Rynku Manufaktury w Łodzi, Dworcu Głównym w Poznaniu i Hanza Tower w Szczecinie. Ponadto spoty znajdziemy na wszystkich dworcach kolejowych, niektórych lotniskach, galeriach handlowych i siłowniach. Dni wyborówW przyszłym tygodniu między 6 a 9 czerwca 2024 roku, ponad 370 milionów uprawnionych do głosowania obywateli, w 27 państwach członkowskich UE może oddać swój głos, aby wybrać 720 posłów i posłanek do Parlamentu Europejskiego. Wyniki będą dostępne w czasie rzeczywistym na stronie internetowej z wynikami wyborów europejskich.Praktyczne informacje dla mediów znajdują się tutaj. Relację na żywo z dnia i nocy wyborów, będzie można oglądać tutaj.Kampania na w tereniePonieważ wybory europejskie są tuż za rogiem, wzrasta ilość inicjatyw, dzięki którym można się dowiedzieć o znaczeniu głosowania. Poniżej przedstawiamy wybrane z wielu działań podjętych w całej UE.Swiatłana Cichanouska, Aleksandra Sacharowa, Ołeksandra Matwijczuk oraz Lorent Saleh są wśród laureatów Nagrody im. Sacharowa wzywających do głosowania w Wyborach europejskich. Przeczytaj więcej tutaj.Parlament Europejski i FC Bayern Monachium połączyły siły, aby wezwać fanów do głosowania w nadchodzących wyborach, dołączając do zawodniczek z Ligi Mistrzów UEFA, które wystąpiły z tym samym przesłaniem. W miniony weekend jeden ze spotów kampaniiGame In Society udostępniło grę "Europe Race To Democracy" bezpłatnie od 28 maja dla ponad 500 milionów subskrybentów Fortnite, łącząc siły z kampanią Parlamentu "Wykorzystaj swój głos", aby zachęcić młodych obywateli do demokratycznego uczestnictwa. Dostęp do wyścigu można uzyskać w Fortnite za pomocą kodu 8132-4493-8197.#WeVoteForEurope to kampania zainicjowana przez YOUROPE e.V.i realizowana wspólnie z European Festivals Association (EFA)- dwiema najważniejszymi organizacjami reprezentującymi europejskie festiwale. Wspólnie dążą do zaangażowania odbiorców, aby skorzystali z przysługującego im prawa i głosowania w wyborach europejskich.Spot Parlamentu Europejskiego był emitowany na 6 włoskich stadionach dzięki współpracy Lega Serie A. Więcej informacji na temat podobnych inicjatyw można znaleźć tutaj.Integracja, tolerancja i solidarność to podstawowe wartości. Aby je promować, biuro Parlamentu Europejskiego w Portugalii we współpracy z Europą XXI oraz Surfing Life Club zorganizowało dwie integracyjne sesje surfingu w dniach 1-2 czerwca.Biuro Parlamentu Europejskiego w Grecji i gmina Ateny wspólnie zorganizowały 28 maja bingo dla wolontariuszy i seniorów. Uczestnicy mieli okazję sprawdzić swoją wiedzę na temat UE i wygrać upominki.Biuro Parlamentu Europejskiego w Słowenii współpracowało z gospodarzami sobotniego wieczornego programu RTVSLO Tilenem Artačem i Robertem Petanem nad trzema teledyskami promującymi wybory europejskie. Pierwszej piosenki "Wybory europejskie. Come, be there" można posłuchać tutaj.Wolontariusze ze społeczności wspólnie.eu uruchomili ogólnoeuropejską aplikację mobilną o nazwie Palumba, aby pomóc wyborcom w określeniu opcji politycznych, które najlepiej odpowiadają ich preferencjom podczas wyborów.Bułgarski chór "Tajemnica Bułgarskich Głosów" wraz z Instytutem Rozwoju Środowiska Publicznego i Fundacją Convo nakręcili kilka filmów na temat niskiej frekwencji. Jedna trzecia śpiewaków zaczyna śpiewać - cały chór dołącza później, aby podkreślić różnicę, na którą wpływa uczestnictwo, wideo można zobaczyć tutaj.MultiplikatorzyParlament Europejski z zadowoleniem przyjmuje inicjatywy prywatnych firm promujących znaczenie głosowania w nadchodzących wyborach. Poniżej kilka przykładów:Spotify uruchomił playlistę "Play Your Part, Europe!" 21 maja, aby zachęcić do głosowania w wyborach europejskich i będzie wysyłać powiadomienia w aplikacji do użytkowników prowadzące do stron wyborczych Parlamentu Europejskiego w dniach 6-9 czerwca.Oatly zachęca liderów biznesu w Europie, aby dołączyli do nich w mobilizowaniu swoich pracowników, społeczności i klientów do głosowania w nadchodzących wyborach. Poprzez banery na budynkach w całej Europie i organizację pokazów filmowych w Sztokholmie, Amsterdamie i Helsinkach, dzielą się swoim przesłaniem: "VOAT! dla planetyCoca-Cola Europe rozpoczęła akcję informacyjną "Opcje istnieją. Wybór należy do Ciebie. 6-9 czerwca 2024 r." w mediach społecznościowych oraz wykorzystując dostosowaną amplifikację zewnętrzną w niektórych krajach, aby zachęcić ludzi do głosowania w nadchodzących wyborach europejskich.We wszystkich sklepach App Store, w 27 krajach UE, firma Apple zamieszcza ciągłą relację, docierając do milionów użytkowników. Apple zwraca również uwagę na oficjalne aplikacje UE, takie jak "Aplikacja obywatelska" Parlamentu Europejskiego, a także aplikacje informacyjne i aplikacje do zamawiania kierowców, aby wyborcy mogli łatwo dotrzeć do lokali wyborczych.Dott dokłada wszelkich starań, aby głosowanie było łatwiejsze i bardziej dostępne. W związku z wyborami europejskimi oferuje darmowe przejazdy, do lokali wyborczych, a także wysyła użytkownikom powiadomienia e-mail i w aplikacji.Prywatne firmy również starają się przeciwdziałać dezinformacji w okresie poprzedzającym Wybory europejskie. Snapchat niedawno zobowiązał się do działania, podobnie jak Meta, Google i TikTok.Warto wiedziećCzy wiesz, że Estonia jest jedynym krajem UE, w którym możliwe jest głosowanie w Wyborach europejskich przez internet? Więcej informacji o nadchodzących Wyborach europejskich tutaj.