Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
KATEGORIA

Wideo

Nowa S6 coraz bliżej! Bezpieczna i komfortowa trasa Koszalin–Słupsk nabiera kształtów

Film Art za GDDKiA O. Szczecin - 30 Października 2025 godz. 8:21
Jak poinformował rzecznik zachodniopomorskiego oddziału, GDDKiA zakłada oddanie do użytku odcinków S6 Sianów–Sławno i Sławno–Słupsk jeszcze w 2025 roku. – Mamy takie założenie – potwierdził Mateusz Grzeszczuk. GDDKiA w Szczecinie realizuje jedną z najważniejszych inwestycji drogowych w regionie – budowę drogi ekspresowej S6 Koszalin–Słupsk. To aż 46 km nowoczesnej trasy z 8 węzłami, która połączy Pomorze Środkowe z siecią dróg ekspresowych i autostrad w kraju. GDDKiA w Szczecinie realizuje jedną z najważniejszych inwestycji drogowych w regionie – budowę drogi ekspresowej S6 Koszalin–Słupsk. To aż 46 km nowoczesnej trasy z 8 węzłami, która połączy Pomorze Środkowe z siecią dróg ekspresowych i autostrad w kraju. Inwestycja realizowana jest w formule „projektuj i buduj”, a jej celem jest stworzenie bezpiecznego, szybkiego i komfortowego połączenia dla kierowców, a także poprawa komunikacji między regionami Pomorza. Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko (FEnIKS).Całkowita wartość inwestycji to ponad 1,8 mld zł, z czego 966 mln zł pochodzi z funduszy UE. Nowa S6 obejmuje odcinek przebiegający przez powiaty koszaliński, sławieński i słupski.Trasa powstaje m.in. w gminach Sianów, Malechowo, Sławno i Kobylnica.Będzie to nowoczesna, dwujezdniowa droga z bezpiecznymi węzłami i rozwiązaniami poprawiającymi płynność ruchu.  Obecnie na odcinku Sławno–Słupsk trwają już ostatnie prace wykończeniowe, w tym malowanie oznakowania poziomego i montaż znaków drogowych. Nieco więcej zadań pozostało jeszcze na trasie Sianów–Sławno, gdzie – jak podkreślił Grzeszczuk – „w najbliższych tygodniach powinien następować duży postęp prac”. Wykonawca ma termin kontraktowy do połowy grudnia, jednak GDDKiA liczy, że kierowcy skorzystają z nowej trasy jeszcze przed końcem roku.

Trwa wielkie sprzątanie Koszalina! Jesień w pełni – a miasto nie zwalnia tempa!

Film Art, fot. FB/Tomasz Sobieraj/Radek Koleśnik UM Koszalin - 29 Października 2025 godz. 8:19
Koszalin tętni pracą! Ekipy miejskie nie odpoczywają nawet na chwilę – trwa intensywne sprzątanie i porządkowanie przestrzeni miejskiej. Jak podkreśla Tomasz Sobieraj, prezydent Koszalina, jesień to idealny moment, by zadbać o czystość, bezpieczeństwo i estetykę naszego miasta. – Nie zwalniamy tempa! Jesień w pełni, więc rękawy podwinięte, a my działamy dalej – dziś odwiedziliśmy Osiedle im. Tadeusza Kotarbińskiego. Dzięki wszystkim, którzy dbają o wspólną przestrzeń – razem możemy naprawdę dużo! – mówi prezydent Sobieraj. Po pracach na Osiedlu im. T. Kotarbińskiego, przyszedł czas na Osiedle Bukowe. Wspólne działania miejskich służb i mieszkańców przynoszą widoczne efekty – ulice są czystsze, a tereny zielone uporządkowane. Wielkie podziękowania należą się dla Zarządu Dróg i Transportu w Koszalinie oraz Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej w Koszalinie, które nieustannie dbają o porządek w mieście. Odnawianie oznakowania i poprawa bezpieczeństwa Trwają również prace związane z odnawianiem oznakowania poziomego na ulicach Koszalina. Malowane są przejścia dla pieszych, linie rozdzielające pasy ruchu i inne oznaczenia, które poprawiają widoczność i bezpieczeństwo kierowców, pieszych oraz rowerzystów – szczególnie teraz, gdy dni stają się coraz krótsze. Mieszkańców prosimy o chwilę cierpliwości tam, gdzie mogą występować tymczasowe utrudnienia w ruchu. Efekt tych działań to czytelne, bezpieczne i bardziej estetyczne ulice w całym mieście. Za kulisami pracy naszych kierowców  Tym razem zaglądamy też za kulisy pracy naszych miejskich kierowców. Codziennie wykonują oni prawdziwe manewrowe cuda, poruszając się po wąskich osiedlowych uliczkach – często wśród źle zaparkowanych samochodów. Na najnowszym filmie widać zmagania śmieciarki z tzw. „kopertą” przed i na dojeździe do pojemników półpodziemnych. Choć nagranie zostało przyspieszone, każdy taki manewr wymaga ogromnej precyzji i doświadczenia, by nie uszkodzić pojazdów mieszkańców. – Nasi kierowcy to prawdziwe asy kierownicy! Dzięki ich cierpliwości i umiejętnościom miasto funkcjonuje sprawnie każdego dnia – dodaje prezydent Sobieraj. Dziękujemy za odpowiedzialne parkowanie!  Każdy z nas ma wpływ na to, jak szybko i skutecznie służby mogą działać. Dziękujemy wszystkim mieszkańcom, którzy parkują z myślą o pojazdach komunalnych – to dzięki Wam prace porządkowe mogą przebiegać bezpieczniej i sprawniej. Koszalin w ruchu! Sprzątamy, malujemy, odnawiamy – bo czyste i zadbane miasto to nasza wspólna wizytówka.  

S6: Wybrano wykonawców Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu S6. To jedna z największych inwestycji drogowych w regionie

Film Ala za GDDKiA - 27 Października 2025 godz. 19:52
GDDKiA wskazała najkorzystniejsze oferty w przetargach na realizację wszystkich trzech odcinków Zachodniej Obwodnicy Szczecina (ZOS). Dla odcinka Kołbaskowo - Dołuje wybraliśmy ofertę firmy PORR o wartości 776,76 mln zł, dla fragmentu Dołuje - Police ofertę firmy NDI o wartości 694,78 mln zł, natomiast dla odcinka Police - Goleniów (łącznie z tunelem pod Odrą) ofertę międzynarodowego konsorcjum firm NDI i DOGUS o wartości ponad 5,3 mld zł. Pozostali oferenci mają 10 dni na ewentualne odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej. Przetargi będą jeszcze podlegały standardowej kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Zdjęcie przedstawia widok z lotu ptaka na rozległy obszar przemysłowy zintegrowany z nowoczesną infrastrukturą drogową. Centralnym elementem jest wielopasmowa droga z wiaduktem i rondem, otoczona zielenią i drzewami. Po lewej stronie znajduje się kompleks przemysłowy z licznymi budynkami, kominami i zbiornikami magazynowymi. Po prawej stronie dominują tereny zielone oraz budynki związane prawdopodobnie z obsługą infrastruktury drogowej lub przemysłowej. Całość ukazuje harmonijne połączenie transportu i przemysłu w kontekście urbanistycznym. Finał postępowania przetargowego   Przetarg na realizację inwestycji ruszył w grudniu ubiegłego roku. Oferty potencjalnych wykonawców odcinków Kołbaskowo - Dołuje (10 ofert) i Dołuje - Police (9 ofert) poznaliśmy w maju 2025 r., a dla odcinka Police - Goleniów (5 ofert) w czerwcu. Złożone przez wykonawców dokumenty były dokładnie sprawdzane. Część ofert została odrzucona, jak oferta firmy CCS Claims Consulting Samson Zbigniew Szymczak dla odcinka Police - Goleniów, która była pozbawiona większości załączników, nie była zabezpieczona wadium, a nawet właściwie podpisana. Również dla odcinków Kołbaskowo - Dołuje i Dołuje - Police mieliśmy sytuacje odrzucenia ofert, które były najtańsze - firma Intercor nie udzieliła wyjaśnień podczas badania ofert, a China Harbour Engineering Company wniósł wadium w nieprawidłowy sposób. Dokładna weryfikacja ofert sprawia, że unikamy wielu problemów na etapie dalszego procedowania przetargu i późniejszej realizacji.  Plan realizacji inwestycji Wykonawcy, z którymi podpiszemy umowy, będą mieli za zadanie opracować projekty wykonawcze i zrealizować roboty budowlane. Dla odcinków Kołbaskowo - Dołuje i Dołuje - Police terminy realizacyjne będą takie, jak dla standardowych odcinków drogowych.  Dlatego tu zakończenie jest planowane w 2029 r. Natomiast odcinek Police - Goleniów będzie miał znacznie dłuższy czas realizacji, ze względu na konieczność wydrążenia i wyposażenia dwunawowego tunelu pod Odrą o długości 5 km. Zakładamy, że kierowcy z tego odcinka skorzystają w 2033 r.  Należy jeszcze dodać, że trwa już budowa II etapu obwodnicy Przecławia i Warzymic w ciągu DK13. W ramach tej inwestycji powstanie między innymi nowy węzeł drogowy Kołbaskowo, łączący ZOS z DK13 i autostradą A6.    Ring wokół Szczecina Nowa trasa odciąży obecny przebieg dróg A6, S3 i S6 omijających Szczecin od południa oraz wschodu. W miesiącach letnich, ze względu na znaczne natężenia ruchu, na istniejącej trasie tworzą się spowolnienia i zatory drogowe. Nowa S6 domknie ring wokół Szczecina, co znacząco poprawi skomunikowanie całej aglomeracji szczecińskiej z siecią dróg szybkiego ruchu. Nowa droga będzie miała szczególne znaczenie dla położonych na północ od Szczecina Polic. Obecnie, aby dojechać z Polic do węzła Goleniów Północ (S3/S6) po drugiej stronie Odry, trzeba przejechać 58 km. Po wybudowaniu obwodnicy trasa ta skróci się do 23 km, a czas przejazdu kilkukrotnie. Z centrum Szczecina wyprowadzona zostanie znacząca część ruchu samochodowego, w tym pojazdów jadących do zakładów chemicznych w Policach.   Budowa Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu drogi ekspresowej S6 przewidziana jest w Rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.).    Tunel pod Odrą – kluczowy element inwestycji   Zachodnia Obwodnica Szczecina przetnie na północ od Polic rzekę Odrę, którą prowadzi tor wodny do portu w Szczecinie. Ze względu na uwarunkowania terenowe i kwestie środowiskowe, S6 będzie przechodziła pod Odrą tunelem o długości 5 km. Będzie to dwururowy obiekt drążony maszyną TBM (ang. Tunnel Boring Machine). Średnica zewnętrzna tunelu będzie wynosiła niemal 15 m, a grubość obudowy 60 cm. Na przebiegu tunelu zaplanowano 19 przejść poprzecznych między nawami, które będą służyły przede wszystkim do ewakuacji w sytuacjach niebezpiecznych. Spód konstrukcji tunelu będzie schodził maksymalnie 51 m poniżej poziomu terenu, natomiast jezdnia będzie na głębokości do 45 m. Odcinki wjazdowe do tunelu będą mieć długość około 600 m.    Trzy odcinki realizacyjne   Budowa Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu drogi ekspresowej S6 została podzielona na trzy odcinki realizacyjne.    Kołbaskowo – Dołuje (13,6 km)    Odcinek ten rozpocznie się na połączeniu z II etapem obwodnicy Przecławia i Warzymic w ciągu DK13. Tu ZOS, poprzez nowy układ drogowy, włączy się do autostrady A6. Trasa przetnie następnie wiaduktem linię kolejową Berlin – Szczecin. Dalej droga będzie biegła w kierunku północnym, od wschodu omijając m. Będargowo. Za tą miejscowością będzie się znajdował węzeł drogowy Będargowo. Następnie S6 przetnie linię kolejową Szczecin – Stobno Szczecińskie (będzie tu estakada o długości 284 m – najdłuższy obiekt mostowy na całej ZOS). S6 między Dołujami i Skarbimierzycami przejdzie wiaduktem nad obecną DK10. Węzeł drogowy Dołuje powstanie 900 m na północ od DK10 i będzie łączył S6 z obwodnicą Mierzyna w ciągu DK10, która będzie budowana równolegle z ZOS przez GDDKiA i Miasto Szczecin. Wzdłuż S6 powstanie też łącznik do obecnego przebiegu DK10 między Skarbimierzycami i Dołujami. Dalej S6 będzie od zachodu omijać Wołczkowo (w pobliżu tej miejscowości będzie kończył się pierwszy odcinek realizacyjny ZOS).    Na tym odcinku powstaną dwa węzły drogowe i 18 obiektów mostowych, w tym osiem przejść dla zwierząt. W ramach inwestycji powstanie również obwód utrzymania drogi przy węźle Siadło Górne.        Dołuje – Police (11,9 km)    Odcinek ten rozpocznie się na zachód od m. Wołczkowo. Nowa trasa przetnie następnie drogę powiatową Wołczkowo – Dobra. Węzeł drogowy Dobra będzie zrealizowany w nowej lokalizacji. Połączy S6 od wschodu z obwodnicą Wołczkowa (przewidzianą do realizacji przez gminę Dobra), a od zachodu z ul. Dereszową i przez nią z istniejącą drogą powiatową. Dalej nowa S6 przejdzie między miejscowościami Sławoszewo i Bartoszewo. Na południe od tej pierwszej miejscowości będzie zlokalizowane Miejsce Obsługi Podróżnych (MOP) Sławoszewo. Dalej nowa S6 skieruje się na wschód. Trasa będzie wchodziła w tereny leśne, gdzie przewidziano realizację aż czterech górnych przejść dla zwierząt. Droga ekspresowa S6 na południe od Tanowa przetnie drogę wojewódzką nr 115 (DW115), a następnie na wschód od tej miejscowości DW114. Na połączeniu z DW114 powstanie węzeł drogowy Tanowo. Potem droga ekspresowa będzie prowadziła na północ od m. Trzeszczyn. Tu też będzie się kończył drugi odcinek realizacyjny ZOS.    W ramach tego odcinka powstaną dwa węzły drogowe i 14 obiektów mostowych, w tym cztery górne przejścia dla zwierząt i pięć dolnych.        Police – Goleniów (23,4 km)    Odcinek rozpocznie się około 1,5 km na zachód od węzła drogowego Police, który powstanie na połączeniu z ulicami Kuźnicką oraz Piotra i Pawła w Policach (prowadzącymi do Zakładów Chemicznych) oraz łącznikiem w kierunku DW114 i realizowaną obecnie przez gminę Police obwodnicą. Przy węźle będzie zlokalizowany obwód drogowy wraz z Centrum Zarządzania Tunelem. Tuż za węzłem rozpocznie się wlot do tunelu drogowego przechodzącego pod instalacjami Zakładów Chemicznych, liniami kolejowymi, DW114, terenami portu Police i nurtem Odry. Wylot zlokalizowany będzie około 500 m od wschodniego brzegu Odry. S6 po wyjściu na poziom terenu będzie biegła w kierunku m. Święta, omijając tą miejscowość od północy. Dalej droga będzie prowadziła w kierunku wschodnim, przechodząc na północ od m. Modrzewie, gdzie będzie zlokalizowany węzeł drogowy na skrzyżowaniu z DW111. Około 2,5 km na wschód od węzła drogowego Modrzewie powstanie MOP Bolesławice, na którym oprócz parkingów i toalet przewidziano rezerwę terenu pod budowę stacji paliw i restauracji. Trasa połączy się z istniejącymi drogami ekspresowymi S3 i S6 na węźle Goleniów Północ, który zostanie rozbudowany o relacje w kierunku nowej S6.    Inwestycja obejmie budowę dwóch węzłów drogowych i rozbudowę jednego, budowę 22 obiektów mostowych, w tym aż ośmiu nad ciekami wodnymi. Ich przyczółki będą rozstawione szerzej, aby zapewnić odpowiednią przestrzeń wzdłuż cieku na przejście dla zwierząt. Powstaną również dwa duże górne przejścia dla zwierząt.   

Zakończona modernizacja drogi wojewódzkiej nr 102 na trasie Lędzin – Trzebiatów Bezpieczniej, wygodniej i z myślą o rozwoju regionu

Film Art, fil/mFB/Jakub Kowalik - 24 Października 2025 godz. 23:07
– Zależy nam na tym, byśmy jeździli po równych i bezpiecznych drogach województwa – podkreśla Jakub Kowalik, wicemarszałek Województwa Zachodniopomorskiego. Modernizacja drogi wojewódzkiej nr 102 na odcinku Lędzin – Trzebiatów została właśnie zakończona, poprawiając jakość podróżowania mieszkańców i turystów oraz zwiększając bezpieczeństwo ruchu. Odcinek o długości około 13,4 km został przebudowany i rozbudowany w odpowiedzi na rosnące potrzeby komunikacyjne regionu. To ważna trasa, która obsługuje zarówno ruch lokalny, jak i sezonowy – w szczególności w okresie letnim łącząc nadmorskie miejscowości z zapleczem komunikacyjnym Pomorza Zachodniego. Inwestycja była częściowo finansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Funduszy Europejskich dla Pomorza Zachodniego 2021-2027. Wykonawcą zadania została firma Budimex S.A., natomiast nadzór i zarządzanie projektem prowadził zespół R.D.J – Projektowanie – Nadzór – Wykonawstwo. Zakres prac obejmował m.in.: wzmocnienie konstrukcji drogi i ułożenie nowej nawierzchni, poszerzenie jezdni na kluczowych odcinkach, budowę ciągów pieszo-rowerowych poprawiających bezpieczeństwo i dostępność komunikacyjną, korektę niebezpiecznych łuków, co zmniejsza ryzyko kolizji, uporządkowanie odprowadzania wód i poboczy i montaż nowego oznakowania pionowego oraz poziomego. Oficjalne otwarcie nowej trasy Uroczyste oddanie drogi do użytku odbyło się 12 października 2025 roku na Rynku w Trzebiatowie, przy udziale mieszkańców, przedstawicieli władz lokalnych i wykonawców. Podkreślano, że inwestycja stanowi istotny krok w kierunku rozwoju infrastruktury regionu, wpływając zarówno na codzienne życie mieszkańców, jak i atrakcyjność turystyczną kurortów nadmorskich. Wartość inwestycji Modernizacja odcinka kosztowała około 111 milionów złotych. Finansowanie pochodziło z: środków UE w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego 2021–2027, budżetu Województwa Zachodniopomorskiego, wkładu własnego wykonawcy. Nowoczesna, bezpieczna i funkcjonalna droga wojewódzka nr 102 to nie tylko inwestycja infrastrukturalna – to inwestycja w rozwój lokalny, jakość życia mieszkańców i przyszłość Pomorza Zachodniego. Bezpiecznej drogi!

Działania kontrolne kierowców świadczących płatny przewóz osób – bezpieczeństwo pasażerów priorytetem

Film Art, film: Zachodniopomorska Policja - 24 Października 2025 godz. 22:54
W ostatnich dniach na terenie miasta oraz regionu prowadzone są wzmożone działania kontrolne wobec kierowców świadczących płatny przewóz osób. Akcja ma na celu poprawę bezpieczeństwa pasażerów oraz sprawdzenie, czy przewozy odbywają się zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.  Kontrole obejmują zarówno kierowców taksówek, jak i osoby oferujące przewozy za pośrednictwem platform mobilnych czy prowadzące działalność nierejestrowaną. Funkcjonariusze sprawdzają m.in.: posiadanie stosownych licencji i uprawnień, stan techniczny pojazdów, sposób przewożenia pasażerów, posiadanie aktualnych badań technicznych i ubezpieczeń, przestrzeganie zasad pracy oraz czasu prowadzenia pojazdu. Jak podkreślają służby, celem działań nie jest utrudnianie pracy przewoźnikom, lecz troska o bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu. Niesprawny pojazd, brak licencji czy niewłaściwe praktyki przewozowe mogą stanowić realne zagrożenie, szczególnie w przypadku przewozu większej liczby pasażerów lub dzieci. – Bezpieczny przewóz osób jest naszym priorytetem – zaznaczają funkcjonariusze. – Kierowcy świadczący tego typu usługi są odpowiedzialni nie tylko za siebie, ale przede wszystkim za życie i zdrowie pasażerów, którzy im zaufali. Wstępne wyniki kontroli wskazują, że większość kierowców przestrzega obowiązujących przepisów. Niestety, zdarzają się również przypadki naruszeń, takie jak brak licencji, niewłaściwie oznakowane pojazdy czy nieprawidłowości w dokumentacji. W takich sytuacjach nakładane są mandaty oraz dalsze środki przewidziane prawem. Akcja będzie kontynuowana w najbliższym czasie. Apelujemy do pasażerów: korzystajcie z usług sprawdzonych przewoźników i zwracajcie uwagę na oznakowanie pojazdu oraz identyfikator kierowcy. Świadomy wybór to większe bezpieczeństwo każdego z nas.

ARENA KOMIKÓW 2025 – wielkie święto humoru już dziś

Film Ala za Agnieszka Brzeskot - 23 Października 2025 godz. 22:49
Teatr Muzyczny ADRIA zaprasza na wyjątkowy wieczór pełen śmiechu, energii i doskonałej zabawy! Już 30 października 2025 roku o godz. 19:00 odbędzie się ARENA KOMIKÓW 2025 – 12. edycja kultowego wydarzenia, które na stałe wpisało się w kalendarz festiwalu LUDZIK One Man Show. Bilety: 100 zł. Dostępne w kasie Teatru Muzycznego ADRIA oraz na stronie internetowej teatru. Gwiazdy, które rozbawią do łez W tym roku na scenie pojawi się noblitytowany skład artystów, jakiego w historii ARENY KOMIKÓW jeszcze nie było! Wystąpią znane i lubiane twarze z telewizji, kabaretów, stand-upu i teatru: Michał Wójcik Joanna Kurowska Grzegorz Halama Bartek Żukowski Andrzej Kozłowski Jacek Kopczyński Kabaret Zachodni Kabaret Czwarta Fala Bartosz Brzeskot …i wielu innych! Każdy z nich wniesie na scenę swój niepowtarzalny styl, energię i poczucie humoru, tworząc wieczór, którego długo nie zapomnicie!  Arena Komików także w telewizji Od 2024 roku wydarzenie jest rejestrowane na potrzeby telewizji ANTENA HD, dzięki czemu publiczność z całej Polski może poczuć klimat tego wyjątkowego show. Humor na najwyższym poziomie ARENA KOMIKÓW to coś więcej niż występ – to spotkanie osobowości, pasji i talentu. Tegoroczna edycja zapowiada się jako najbardziej spektakularna w historii! Nie przegap tego wydarzenia – zarezerwuj bilet już dziś i przygotuj się na wieczór pełen śmiechu, emocji i doskonałej rozrywki!  ARENA KOMIKÓW 2025 Teatr Muzyczny ADRIA 30 października 2025, godz. 19:00  Bilety: 100 zł – dostępne w kasie teatru i na stronie Teatru Muzycznego ADRIA W tym roku Patronat Honorowy nad wydarzeniem objął Wicemarszałek Województwa Zachodniopomorskiego, Jakub Kowalik. ARENA KOMIKÓW 2025 uzyskała wsparcie finansowe Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego. Pomorze Zachodnie jest Partnerem Wydarzenia. #PomorzeZachodnie   Wydarzenie uzyskało wsparcie finansowe od Gminy Miasto Koszalin, udzielone przez Prezydenta Miasta Koszalina Tomasza Sobieraja. #CentrumPomorza