Projektowany falochron osłonowy planuje się jako 200 m ażurowy falochron tarczowy osłaniający ujście jeziora Jamno do morza przed wysokim falowaniem mogącym uszkodzić wrota przeciwsztormowe. Konstrukcja realizowana będzie jako ażurowa ze względu na zachowanie wzdłuż brzegowego transportu rumowiska, który zasila dwie mierzeje: jeziora Jamno i Bukowo.
Konstrukcja wsporcza falochronu osadzona będzie na trójpalowych podporach pali stalowych ułożonych w kozioł palowy z ukośnymi palami wsporczymi pochylonymi ku podchodzącej fali zewnętrznej. Sekcje pali będą ułożone względem siebie w rozstawie osiowym co ok. 5 m. Po zakończeniu prac z falochronem na dnie wykonane zostanie zabezpieczenie antyerozyjne.
Kanał Jamneński zostanie wzmocniony również od strony wschodniej i zachodniej, gdzie powstaną 250 m opaski brzegowe. Po wykonaniu wykopu w miejscu lokalizacji korpusu opasek, wykonawca przystąpi do ułożenia warstw zbrojenia geosyntetycznego, podbudowy, a także zasadniczej części korpusu opaski – narzutu z kamienia, który zagwarantuje odpowiednią szczelność i zagęszczenie. Do budowy opasek zostaną wykorzystane przede wszystkim naturalne materiały – drewno i kamień.
- Inwestycje realizowane są w ramach projektu współfinansowanego ze środków unijnych pn. „Ochrona brzegów morskich Pobrzeża Koszalińskiego”. Realizacja prac w przypadku obu inwestycji rozpocznie się we wrześniu 2014r., natomiast zakończenie prac przewidziane jest na II kwartał 2015r. Wykonawcą w/w inwestycji jest firma Strabag Sp. z o.o. – informuje Jolanta Piotrowska, Inspektorat Ochrony Wybrzeża Urzędu Morskiego w Słupsku. Obie inwestycje to koszt ok. 22,4 mln zł.