Symbolem kampanii jest niebieskie serduszko. Gotowy lub własnoręcznie napisany tekst umieszczony na nim ma przypominać kierowcy, że jest kochany i ze względu na czekających na niego bliskich powinien zachować ostrożność w czasie jazdy. Ponad 2 mln serduszek rozdawane jest w oddziałach PZU, na autostradzie A2, w kinach, a także przez policję i agentów PZU.
Z badań, które przeprowadziła agencja badawcza TNS Polska wynika, że 65% pasażerów uważa, iż ich interwencje mają wpływ na poprawę bezpieczeństwa na drogach. Jednocześnie aż 73% kierowców przyznaje, że pasażerowie nie zwracają im uwagi w momencie, gdy niebezpiecznie prowadzą pojazd. Według raportu „Z bliskimi po drodze” na zmianę niebezpiecznych zachowań kierowcy największy wpływ mają właśnie uwagi osoby bliskiej. – Angażowanie się w inicjatywy, które wpływają na zmniejszenie liczby wypadków jest celem, który stawiamy sobie na równi z celami biznesowymi. – podkreśla w informacji prasowej Andrzej Klesyk, prezes PZU S.A.
W ramach kampanii powstał 45-sekundowy spot, w którym wziął udział m.in. polski aktor teatralny, telewizyjny i filmowy – Marcin Dorociński. Akcja Fundacji PZU prowadzona jest również na nośnikach outdoorowych i w mediach społecznościowych. Ponadto na stronie stopwariatom.pl prowadzony będzie konkurs na najlepszy tekst na serduszko. Zaś na najbardziej uczęszczanych wakacyjnych trasach obecni będą wolontariusze PZU, który będą informować pasażerów o kampanii wraz z policyjnymi patrolami. Zapraszamy do obejrzenia spotu kampanii: