„Jest to kolejne udogodnienie dla pasażerów, jeśli chodzi o zakup biletów. Był czas, że można je było kupić tylko w wytypowanych punktach, następnie wprowadzono sprzedaż także u kierowców. Możliwość nabycia biletu przez telefon komórkowy to kolejny element, który powinien ułatwić życie pasażerom.” – informuje Jerzy Banasiak, Rzecznik Prasowy MZK.
Takie rozwiązanie na pewno byłoby udogodnieniem dla osób korzystających z komunikacji miejskiej. Zamiast kupować bilet w kiosku lub u kierowcy mogliby zrobić to bez kolejek poprzez własny telefon. Takie rozwiązanie wprowadzono już w niektórych miastach w Polsce, a pasażerowie chętnie z niego korzystają.
Nowy system najprawdopodobniej będzie polegał na tym, że osoby chcące kupić bilet po wejściu do autobusu wykonają telefon pod wskazany numer ze swojej komórki. Otrzymają wtedy głosowe potwierdzenie nabycia biletu, a chwilę po rozłączeniu również SMS-a, który potwierdzi zakup. Ten SMS będzie dowodem w trakcie ewentualnej kontroli.
O oficjalnych szczegółach nowej usługi dla pasażerów poinformujemy jutro.