Informacja dotycząca polityki plików cookies:
Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Na terenie MZK wciąż trwa modernizacja i naprawa nawierzchni placu głównego. Wykonawca nie dotrzymał terminu wykonania inwestycji (15.08 br.). Dodatkowe koszty jakie ponosi pokrywa ze swojego budżetu.
Przedmiotem inwestycji na terenie bazy MZK jest modernizacja i naprawa nawierzchni placu głównego, w ramach której przeprowadzona została wymiana warstwy asfaltowej oraz instalacji kanalizacyjno-sanitarnej o długości ok. 100 m. Łączny koszt prac to 881,901 zł netto. Inwestycja została sfinansowana ze środków własnych spółki. Jej wykonawcą jest firma "Infrabud" z Koszalina. Termin zakończenia prac upłynął 15 sierpnia br. jednak wykonawca nie dotrzymał go i zmuszony jest kontynuować realizację inwestycji ponosząc dodatkowe koszty w postaci kar umownych.
Trzeba podkreślić, ze główny plac bazy MZK jest dla spółki ważnym źródłem przychodów, nie obciążonych dużymi kosztami eksploatacyjnymi. Poza wykorzystywaniem go na potrzeby własnego taboru, jest on również użyczany różnym podmiotom zewnętrznym. M.in. na jego terenie znajduje się tor do nauki jazdy. Tu również zlokalizowane są: stacja diagnostyczna, myjnie samochodowe, warsztaty świadczące usługi serwisowe, miejsca parkingowe czy wreszcie stacja paliw.
Paweł Kaczor / info. MZK Koszalin / fot. galeria.pestka.info - 16 Maj 2013 godz. 12:04
Miejski Zakład Komunikacji w Koszalinie zamierza wprowadzić nową usługę pn. CallPay. Dzięki niej pasażerowie będą mogli kupić bilet autobusowy (normalny, ulgowy i dobowy) za pomocą swojego telefonu komórkowego. „Jest to kolejne udogodnienie dla pasażerów, jeśli chodzi o zakup biletów. Był czas, że można je było kupić tylko w wytypowanych punktach, następnie wprowadzono sprzedaż także u kierowców. Możliwość nabycia biletu przez telefon komórkowy to kolejny element, który powinien ułatwić życie pasażerom.” – informuje Jerzy Banasiak, Rzecznik Prasowy MZK.
Takie rozwiązanie na pewno byłoby udogodnieniem dla osób korzystających z komunikacji miejskiej. Zamiast kupować bilet w kiosku lub u kierowcy mogliby zrobić to bez kolejek poprzez własny telefon. Takie rozwiązanie wprowadzono już w niektórych miastach w Polsce, a pasażerowie chętnie z niego korzystają.
Nowy system najprawdopodobniej będzie polegał na tym, że osoby chcące kupić bilet po wejściu do autobusu wykonają telefon pod wskazany numer ze swojej komórki. Otrzymają wtedy głosowe potwierdzenie nabycia biletu, a chwilę po rozłączeniu również SMS-a, który potwierdzi zakup. Ten SMS będzie dowodem w trakcie ewentualnej kontroli.
O oficjalnych szczegółach nowej usługi dla pasażerów poinformujemy jutro.