W badaniu wzięło udział 496 respondentów. Zdecydowana większość badanych zauważa nadmiar reklam na terenie miasta Koszalina. Ogólna opinia respondentów na temat reklam w Koszalinie jest negatywna, uważają, że reklamy przesłaniają elementy architektury i krajobrazu (80%), jest ich za dużo (76%). Nie podobają się 55% respondentów, podobają się zaledwie 3% respondentów.
Zdecydowana większość badanych uważa, że przepisy prawa lokalnego powinny regulować zasady sytuowania reklam w przestrzeni miejskiej. Ograniczenia w umieszczaniu reklam powinny być zależne od obszaru miasta. Prawo lokalne powinno także regulować parametry reklam takie jak: ilość (86%), wielkość (79%), forma reklamy (77%) oraz ich lokalizację (84%).
Większość (66%) respondentów uważa, że powinno się wprowadzić dodatkową opłatę za umieszczanie reklam i urządzeń reklamowych w przestrzeni publicznej.
Odnośnie ogrodzeń badani w większości wskazywali, że należy określić ich wysokość, formę i materiały z których powinny być wykonywane w zależności od obszaru miasta. Nie dotyczy to jedynie terenów przemysłowych, na których według respondentów nie należy określać powyższych parametrów.
Respondenci odpowiadając na pytanie dotyczące istniejących elementów małej architektury najczęściej wskazywali na brak charakterystycznych elementów, wyróżniających Koszalin od innych miast (46%), oraz na zbyt dużą różnorodność obiektów (22%).