Sport to przede wszystkim biznes i tak należy odbierać wszystkie inwestycje, reklamy i dotacje przeznaczane na daną dyscyplinę sportu. Od ponad tygodnia w Telewizji Polskiej króluje piłka nożna, która od kilkunastu lat generuje ogromne zyski. Wiele firm i przedsiębiorstw chciało wykorzystać większą oglądalność i wykupić czas na antenie.
Największą oglądalność miał mecz otwarcia, gdy gospodarze – Brazylia mierzyła się z Chorwacją. Wówczas przed telewizory zasiadło ponad 5 milionów i 300 tysięcy Polaków. Najmniej atrakcyjnym widowiskiem było spotkanie Wybrzeże Kości Słoniowej z Japonią, wówczas wskaźniki pokazały nieco ponad 260 tysięcy.
Wszystkie reklamy na głównych antenach TVP kosztują 40 tysięcy złotych i więcej. Najdroższy jest spot przed drugą połową meczu finałowego (202,6 tys. zł), który będzie transmitowany w Jedynce. W Dwójce najwyżej wyceniono mecz zaplanowany na wtorek (8 lipca) spoty przed drugą połową kosztują 162,1 tys. zł. Podsumowując średnia cena w cenniku Telewizji Polskiej na lipiec jest o 21% wyższa niż rok temu.