W Sali Senatu Uniwersytetu Warszawskiego odbyła się uroczystość wręczenia nagród w Konkursie „Teraz Polska Promocja i Rozwój”. Już po raz dziewiąty nagrodzono najlepsze prace magisterskie, dotyczące promocji, konkurencyjności i innowacyjności Polski.
apituła Konkursu pod przewodnictwem prof. Alojzego Nowaka, prorektora Uniwersytetu Warszawskiego przyznała Katarzynie Gad nagrodę główną I stopnia. W swojej pracy „Branding narodowy w nowych mediach. Spoty promocyjne Polski w Internecie jako element budowania marki narodowej” laureatka na podstawie badań przeprowadzonych wśród Polaków i obcokrajowców charakteryzuje aktualne postrzeganie polskiej marki narodowej w Internecie.
- Polska marka narodowa to temat, którego nie można bagatelizować i należy poświęcić mu szczególną uwagę. Przeprowadzone przeze mnie badania potwierdziły, że obcokrajowcy bardzo niewiele wiedzą o Polsce, a sami Polacy często jej nie doceniają. – mówi Katarzyna Gad, laureatka Konkursu „Teraz Polska Promocja i Rozwój”. – Polska marka narodowa będzie też tematem mojej pracy doktorskiej. Jest jeszcze jednak za wcześnie, by mówić o detalach planowanych przeze mnie badań. – dodaje Gad.
Konkurs „Teraz Polska Promocja” powstał w 2007 r. pod patronatem Ministerstwa Gospodarki z inicjatywy Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”, Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych SA oraz Uniwersytetu Warszawskiego. Pierwsze edycje poświęcone były wyłącznie promocji polskiej gospodarki za granicą. Z biegiem lat tematyka prac konkursowych została poszerzona o zagadnienia dotyczące konkurencyjności i innowacyjności polskiej gospodarki.
W tegorocznej edycji udział wzięło 75 studentów z całej Polski, a nagrody i wyróżnienia trafiły do 13 laureatów. Autorzy najlepszych prac otrzymali nagrody główne oraz nagrody specjalne o łącznej wartości ok. 50.000 zł. Fragmenty zwycięskich prac zostaną opublikowane w e-booku „Teraz Polska Promocja i Rozwój”.
Wyniki IX edycji Konkursu „Teraz Polska Promocja i Rozwój”
I. Nagrody główne:
• nagroda I stopnia - Katarzyna Gad - "Branding narodowy w nowych mediach. Spoty promocyjne Polski w Internecie jako element budowania marki narodowej"
• nagroda II stopnia - Sandra Izabela Grzeszczak - "Diagnoza relacji pomiędzy interesariuszami w klastrach turystycznych"
• nagroda III stopnia - Evgeniya Prikhodko - "Potencjał rozwoju turystyki muzycznej w Polsce na przykładzie koncepcji platformy internetowej GoForMusic"
II. Nagrody specjalne:
• nagroda specjalna Ministra Gospodarki - Jakub Jan Klimczewski - "Strategia umiędzynarodowienia spółki typu born global na przykładzie Integer.pl SA"
• nagroda specjalna Ministra Spraw Zagranicznych - Marta Maria Ernestowicz - "Polska dyplomacja cyfrowa w epoce nowych mediów na początku XXI w."
• nagroda specjalna Ministra Sportu i Turystyki - Sylwia Bukowska - "City placement jako narzędzie marketingu terytorialnego w budowaniu wizerunku miasta"
• nagroda specjalna Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi - Milena Anna Dziedzic - "Młyn wodny jako zakład produkcyjny i atrakcja turystyczna"
• nagroda specjalna Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego - Natalia Jerzak - "Współczesny druk na tkaninie w Polsce"
• nagroda specjalna Instytutu Adama Mickiewicza - Agnieszka Dominika Zakościelna - "Wykorzystanie stereotypów narodowych jako narzędzia pomocnego w kreowaniu marki narodowej"
• nagroda specjalna Powszechnego Zakładu Ubezpieczeń SA - Magdalena Maria Kozińska - "Wyzwania oraz potencjalne zagrożenia związane z funkcjonowaniem procedur resolution w Unii Europejskiej"
III. Wyróżnienia:
• Wojciech Kazała - "Mapa turystyczno-przyrodnicza Roztocza jako element promocji regionu"
• Patrycja Kapica - "Projekt rewitalizacji terenu byłej kopalni węgla kamiennego „Kleofas” w Katowicach"
• Iwona Jakubas - "Sposoby oddziaływania klastra Doliny Lotniczej na rozwój wiedzy związanej z przemysłem lotniczym"