Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
Wydarzenia

S6 - trwają prace nad budową obwodnicy Koszalina i Sianowa

Autor Piotr Walendziak 5 Kwietnia 2016 godz. 8:45
W Karniszewicach w okolicach stacji CPN plac budowy drogi ekspresowej S6 przejęli wykonawcy konsorcjum firm PORR Polska Infrastructure i Polbud Pomorze.

1/6

2/6

3/6

4/6

5/6

6/6

Jeżeli nie życzą sobie Państwo, aby Państwa zdjęcie było zamieszczone w naszej galerii, prosimy przesłać informacje na adres email: redakcja@ekoszalin.pl. W tytule prosimy umieścić słowo WIZERUNEK. Po otrzymaniu informacji zdjęcie zostanie usunięte.
Galeria z artykułu: S6 w budowie
Poprzednia galeria
Następna galeria

Czytaj też

Rusza budowa drogi S6

Ala za GDDKia.gov.pl, fot i mapy: gddkia.gov.pl - 3 Marca 2016 godz. 14:21
Zawarto kontrakt na budowę obwodnicy Koszalina i Sianowa w ciągu drogi S6 wraz z odcinkiem S11 od węzła Bielice do węzła Koszalin Zachód. Inwestycję będzie realizowało konsorcjum firm PORR Polska Infrastructure S. A. i POLBUD-POMORZE Sp. z o. o., wartość podpisanej umowy wynosi 645,6 milionów złotych. Obwodnica będzie miała długość 20,1 km, jej realizacja powinna się zakończyć w lipcu 2018 roku. Jest to pierwszy odcinek drogi S6, w województwie zachodniopomorskim, na którym rozpoczną się prace budowlane. W realizacji w formule projektuj i buduj jest również 6 odcinków drogi S6 od Goleniowa do Koszalina, o łącznej długości niemal 120 km, tam roboty budowlane rozpoczną się w II kwartale przyszłego roku. Obwodnica Koszalina i Sianowa wyprowadzi z Koszalina - drugiego pod względem liczby ludności miasta w województwie zachodniopomorskim ruch tranzytowy w ciągu drogi krajowej nr 6. Obwodnica będzie miała parametry dwujezdniowej drogi ekspresowej z rezerwą pod trzeci pas ruchu w pasie rozdziału. W ramach inwestycji powstanie 5 węzłów drogowych, wiadukty, mosty, przejścia dla zwierząt. Czas realizacji inwestycji to 22 miesiące od daty podpisania umowy z wyłączeniem okresów zimowych (od 15 grudnia do 15 marca).   Obwodnica jest kontynuacją odcinków drogi S6 od Goleniowa do Koszalina, dla których w ubiegłym roku podpisano już umowy na realizację w formule projektuj i buduj. Odcinki te będą gotowe w 2020 roku. Łącznie razem z obwodnicą Koszalina i Sianowa w realizacji znajdują się odcinki S6 o długości 140 kilometrów, natomiast łączna wartość podpisanych umów wynosi ponad 2,8 miliarda złotych. W trakcie procedury przetargowej jest droga S6 Koszalin – Słupsk o długości 46,2 km. Ten ostatni fragment drogi S6 w województwie zachodniopomorskim powinien być gotowy w 2020 roku. I. Podstawowe informacje o inwestycji  - długość – 20,122 km - obecny etap – w realizacji - planowane lata realizacji – 2016-2018   etap zrealizowany:  studium techniczno ekonomiczne: 10.2009 raport oddziaływania na środowisko: 01.2010 decyzja środowiskowa: 09.07.2010 ostateczność decyzji środowiskowej: 01.03.2011 przetarg ogłoszony: 28.08.2014 podpisanie umowy na budowę drogi: 03.03.2016   etap w realizacji:  realizacja umowy na budowę drogi     II. Opis inwestycji   1. Przebieg drogi Droga krajowa nr 6 jest najważniejszą trasą drogową Pomorza i należy do najważniejszych ogniw krajowego systemu komunikacyjnego. Łączy największe miasta Polski Północnej: Szczecin, Gdańsk, Gdynię, Słupsk, Koszalin. Stanowi połączenie drogowe polskich portów morskich, od Świnoujścia i Szczecina, do portów Trójmiasta. Od niej odchodzą na północ drogi obsługujące tereny turystyczne. Stanowi ona także część korytarza transportowego, łączącego obwód Kaliningradzki z Europą Zachodnią oraz połączenie na Litwę – do Kowna i Wilna. Obwodnica Koszalina i Sianowa na S-6 wraz z odcinkiem S-11 od węzła „Koszalin” do węzła „Bielice” przebiegać będzie w całości po nowym śladzie i bez wykorzystania istniejącego układu drogowego. Obwodnica omija Koszalin i Sianów od północy. W ramach inwestycji powstanie również odcinek drogi S11 od istniejącej DK nr 6 (węzeł Koszalin Zachód) do obwodnicy Koszalina i Sianowa (węzeł Bielice). Włączenie w istniejącą DK nr 6 będzie zlokalizowane w rejonie miejscowości Karnieszewice.   2. Podstawowe parametry techniczne klasa drogi – S, prędkość projektowa – 100 km/h, nośność – 115 kN/oś, ograniczona dostępność (dostępność tylko poprzez węzłach), ilość jezdni – 2, szerokość pasów ruchu – 2 x 3,5 m + 2,5 m pas awaryjny, pas dzielący – 12 m wraz z opaskami (uwzględnia rezerwę pod przyszłą rozbudowę obydwu jezdni do 3 x 3,5 m).   3. Zakres inwestycji   Budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej, obiektów inżynierskich (wiadukty, mosty, estakady, przejścia dla zwierząt, przepusty nad ciekami), dróg dojazdowych dla obsługi ruchu lokalnego, systemu odwodnienia, przebudowa dróg publicznych, sieci elektroenergetycznych, sieci wodociągowych oraz budowa infrastruktury służącej ochronie środowiska (przejścia dla zwierząt, przepusty, ekrany akustyczne, siatki wygradzające, urządzenia podczyszczające wody opadowe).   4. Wariantowanie przebiegu drogi   W ramach raportu rozpatrywano pięć wariantów przebiegu drogi ekspresowej S6: I, II, III, IV i V/Va oraz podwarianty na przejściu przez wybrane obszary Natura 2000. W decyzji środowiskowej wydanej przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Szczecinie 9 lipca 2010 roku wybrano wariant V/Va w podwariancie I.   5. Obiekty inżynierskie Wiadukty, mosty, przejazdy gospodarcze, przejścia dla zwierząt dużych, średnich, małych i płazów, przepusty.   6. Węzły „Koszalin Zachód” „Bielice” „Koszalin Północ” „Koszalin Wschód” „Sianów Wschód”   III. Ochrona środowiska   przejścia dla zwierząt Zgodnie z decyzją Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska z dnia 09.07.2010r. wskazano na konieczność wybudowania przejść dla zwierząt.   ochrona przed zanieczyszczeniem wód Urządzenia podczyszczające wody opadowe, zbiorniki retencyjne i retencyjno – infiltracyjne.   ochrona przed nadmiernym hałasem Celem ochrony akustycznej otaczającego terenu przewidziano budowę ekranów akustycznych.  

Ruszyły strony internetowe kontraktów na realizację S6 i obwodnicy Wałcza

Ala za GDDKia.gov.pl, fot i mapy: gddkia.gov.pl - 29 Lutego 2016 godz. 6:09
Uruchomiono strony internetowe niektórych inwestycji drogowych realizowanych przez GDDKiA O/Szczecin. Serwisy te będą dostępne przez cały okres realizacji kontraktów, będzie można zapoznać się tam z bieżącym zaawansowaniem w realizacji projektów, aktualnymi zdjęciami i innymi materiałami graficznymi. Odnośniki do serwisów internetowych:  S6 Goleniów – Kiełpino (strona obejmująca 3 odcinki realizacyjne): http://www.s6goleniow-kielpino.pl/ S6 Kiełpino – Koszalin (strona obejmująca 3 odcinki realizacyjne): http://www.kielpino-koszalin.droga-s6.pl/ S10 obwodnica Wałcza: http://www.obwodnicawalcz-dk10.pl     Z opisami inwestycji można również zapoznać się korzystając z Mapy Stanu Budowy Dróg w serwisie GDDKiA: http://www.gddkia.gov.pl/mapa-stanu-budowy-drog_zachodniopomorskie

Co dalej z S6 i S11?

Film Ala, fot. GDDKiA, film: Dawid Baranowski - 11 Lutego 2016 godz. 5:38
Sławomir Nitras, poseł PO zapytał ministra Jerzego Szmita: co z trasami S6, S11, a także obwodnicami Wałcza i Szczecinka. Minister Szmit odpowiedział: „...nie stanowią planów inwestycyjnych, a jedynie są listą, z której będą wskazywane do realizacji wybrane zadania w ramach dostępnego limitu środków 107 mld zł. Zgodnie z mechanizmem ustanowionym przez poprzednią Radę Ministrów, minister właściwy do spraw transportu, dokonując wskazania inwestycji każdorazowo zobowiązany jest do uzgadniania tego rodzaju decyzji z ministrem właściwym do spraw finansów publicznych.” “Pan minister Szmit nie zauważył jednak, że jego resort już uzgodnił te decyzje z Ministerstwem Finansów, a minister właściwy ds. finansów publicznych wydał zgodę na ich realizację akceptując wydatki z budżetu na te cele. Podległa Ministrowi Infrastruktury i Rozwoju - Dyrekcja Generalna Dróg Krajowych i Autostrad już realizuje odcinki S6 oraz obwodnicę Wałcza i Szczecinka. Pięć odcinków drogi S3 jest aktualnie w trakcie procedury przetargowej, a przetargi na S10, S11 i S3 na odcinku Troszyn – Świnoujście są w trakcie przygotowywania. Czy to oznacza, że Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju chce unieważnić te przetargi, czy będzie je nadal rozstrzygać? O to pytałem Panie Ministrze i dalej pytam” – napisał na swoim FB Nitras.

S6: otwarto oferty na obwodnicę Koszalina i Sianowa

Ala za gddkia.gov.pl, fot. i mapa: gddkia.gov.pl - 7 Grudnia 2015 godz. 16:47
Otwarto oferty cenowe w przetargu na budowę obwodnicy Koszalina i Sianowa w ciągu drogi S6 wraz z odcinkiem od węzła Bielice do węzła Koszalin Zachód w ciągu drogi S11. Łącznie wpłynęło 8 ofert, najniższą cenę, tj. 645 604 355,44 złotych zaoferowało konsorcjum firm PORR Polska Infrastructure S.A. i POLBUD-POMORZE Sp. z o.o. Kryteriami przetargu są w 90 % cena, w 5 % czas realizacji (od 22 do 25 miesięcy) i również w 5 % okres gwarancji (od 5 do 10 lat). Wszyscy wykonawcy zadeklarowali najkrótsze czasy realizacji i najdłuższy okres gwarancji. Teraz rozpocznie się sprawdzanie złożonych ofert, po czym zostanie wybrana najkorzystniejsza. Obwodnica Koszalina i Sianowa o długości 20,12 km powinna zostać oddana do ruchu w drugiej połowie 2018 roku. Droga ta wyprowadzi z Koszalina - drugiego pod względem liczby ludności miasta w województwie zachodniopomorskim ruch tranzytowy w ciągu drogi krajowej nr 6. Obwodnica będzie miała parametry dwujezdniowej drogi ekspresowej. W ramach inwestycji powstanie 5 węzłów drogowych, wiadukty, mosty, przejścia dla zwierząt. Obwodnica jest kontynuacją odcinków drogi S6 od Goleniowa do Koszalina o łącznej długości niemal 120 km, dla których podpisano już umowy na realizację. roga krajowa nr 6 jest najważniejszą trasą drogową Pomorza i należy do najważniejszych ogniw krajowego systemu komunikacyjnego. Łączy największe miasta Polski Północnej: Szczecin, Gdańsk, Gdynię, Słupsk, Koszalin. Stanowi połączenie drogowe polskich portów morskich, od Świnoujścia i Szczecina, do portów Trójmiasta. Od niej odchodzą na północ drogi obsługujące tereny turystyczne. Stanowi ona także część korytarza transportowego, łączącego obwód Kaliningradzki z Europą Zachodnią oraz połączenie na Litwę – do Kowna i Wilna. Obwodnica Koszalina i Sianowa na S-6 wraz z odcinkiem S-11 od węzła „Koszalin” do węzła „Bielice” przebiegać będzie w całości po nowym śladzie i bez wykorzystania istniejącego układu drogowego. Obwodnica omija Koszalin i Sianów od północy. W ramach inwestycji powstanie również odcinek drogi S11 od istniejącej DK nr 6 (węzeł Koszalin Zachód) do obwodnicy Koszalina i Sianowa (węzeł Bielice). Włączenie w istniejącą DK nr 6 będzie zlokalizowane w rejonie miejscowości Karnieszewice.   2. Podstawowe parametry techniczne klasa drogi – S, prędkość projektowa – 100 km/h, nośność – 115 kN/oś, ograniczona dostępność (dostępność tylko poprzez węzłach), ilość jezdni – 2, szerokość pasów ruchu – 2 x 3,5 m + 2,5 m pas awaryjny, pas dzielący – 12 m wraz z opaskami (uwzględnia rezerwę pod przyszłą rozbudowę obydwu jezdni do 3 x 3,5 m).  

S6: Od Goleniowa do Koszalina w komplecie

Ala z GDDKiA, fot. GDDKiA - 29 Listopada 2015 godz. 6:14
Podpisano umowę na zaprojektowanie i budowę odcinka Kołobrzeg Zachód - Ustronie Morskie drogi ekspresowej S6 o długości 14,7 km. (w skład tego zadania wchodzi jeszcze obwodnica Kołobrzegu na DK11 o dł. 2 km), wartość podpisanego kontraktu wynosi 342 921 540,00 złotych. Wykonawcą inwestycji będzie firma PORR S. A., realizacja zadania potrwa 37 miesiące, w tym 15 miesięcy jest przewidziane na prace projektowe. Budowa drogi zostanie ukończona w sierpniu 2019 roku. To ostatnia, 6 umowa na realizację S6 pomiędzy Goleniowem, a Koszalinem podpisana od końca września. Łączna długość tych 6 odcinków to 119,4 km, a łączna wartość zawartych kontraktów to ponad 2,2 miliarda złotych.   Odcinek Kołobrzeg - Ustroniem Morskie rozpoczyna się za węzłem Kołobrzeg Zachód. Następnie przetnie rzekę Parsęta poszerzonym mostem (będą mogły pod  nim również przechodzić zwierzęta). Na północ od miejscowości Niekanin zostanie zlokalizowany węzeł drogowy Kołobrzeg Wschód na przecięciu z DW 163. W tym rejonie przebieg drogi zmieni się z kierunku północno wschodniego na wschodni i trasa S6 od południa ominie Kołobrzeg. Dalej droga będzie biegła na południe od lasu Kołobrzeskiego. Na północ od miejscowości Kukinia powstanie węzeł Ustronie Morskie, na który będzie stanowił koniec odcinka.   W ramach tego zadania zostanie wybudowany etap IIIA obwodnicy Kołobrzegu w ciągu DK nr 11. Droga ta od długości 2 km będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę i będzie się łączyła z wcześniej wykonanymi przez samorząd fragmentami obwodnicy Kołobrzegu. Dzięki tej trasie z centrum Kołobrzegu zostanie wyprowadzony ruch z trasy S6 w kierunku portu.

Nowa S6 staje się faktem

Ekoszalin za komunikatem prasowym GDDKiA / grafika GDDKiA (odcinek Goleniów - Nowogard) - 14 Sierpnia 2014 godz. 19:53
Dzisiaj ogłoszono przetargi na zaprojektowanie i budowę trzech odcinków drogi ekspresowej S6. Nowa droga będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Pierwszy odcinek to trasa od Goleniowa do początku obwodnicy Nowogardu. Drugi od końca obwodnicy Nowogardu do końca obwodnicy miasta Płoty i wreszcie trzeci od węzła Ustronie Morskie do początku obwodnicy Koszalina i Sianowa.   Łączna długość odcinków to 63,4 km. Droga krajowa nr 6 to główna arteria komunikacyjna Pomorza, łącząca dwa największe miasta północnej Polski Szczecin i Gdańsk. Obecnie jednojezdniowa trasa jest szczególnie obciążona w okresie wakacyjnym. Powstanie nowej dwujezdniowej drogi ekspresowej S6 od Goleniowa do Koszalina, pozwoli na skrócenie czasu przejazdu o co najmniej 40 minut. Poprawi też bezpieczeństwo ruchu drogowego i zwiększy komfort podróżowania przez Pomorze.     Odcinek drogi ekspresowej S6 pomiędzy Goleniowem, a Koszalinem i Sianowem wraz z obwodnicą tych miast został podzielony łącznie na 7 odcinków realizacyjnych. Inwestycja ta o łącznej długości prawie 140 kilometrów znalazła się w przyjętej 5 sierpnia tego roku przez Radę Ministrów nowelizacji załącznika nr 5 do Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015.   Do końca sierpnia planowane jest ogłoszenie przetargów na zaprojektowanie i budowę pozostałych 3 odcinków S6, budowę obwodnicy Koszalina i Sianowa, a także na inwestycje będące w znowelizowanym załączniku nr 6 – obwodnicę Wałcza w ciągu S10 oraz obwodnicę Szczecinka w ciągu S11. Postępowania ogłoszone dzisiaj dotyczą odcinków drogi ekspresowej S6 o łącznej długości 63,4 km. Przetargi powinny zostać rozstrzygnięte w pierwszej połowie przyszłego roku, a gotową drogą powinniśmy pojechać w roku 2018.     Ogłoszone postępowania to przetargi ograniczone, które składają z dwóch etapów. W pierwszym etapie potencjalni oferenci będą składać wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. W drugim etapie wykonawcy spełniający warunki uczestnictwa w przetargu zostaną zaproszeni do składania ofert cenowych. Kryteriami wyboru ofert będzie cena w 90%, termin realizacji w 5% i gwarancja (od 5 do 10 lat) w 5%. Czas realizacji projektów w formule zaprojektuj i buduj będzie wynosił od 34 do 37 miesięcy (w tym 15 miesięcy na prace projektowe i uzyskanie decyzji ZRID). Z czasu realizacji prac budowlanych wyłączane będą okresy zimowe (od 15 grudnia do 15 marca).   Nowa droga ekspresowa S6 będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę, na trasie powstaną między innymi węzły drogowe, miejsca obsługi podróżnych, przejścia dla zwierząt. Droga S6 będzie omijała miejscowości, tym samym wyprowadzając poza obszary zabudowane ruch tranzytowy. Przebieg drogi ekspresowej będzie się różnił od obecnego przebiegu DK nr 6. Na wschód od miejscowości Płoty droga odejdzie od istniejącej DK nr 6 w kierunku północnym i będzie biegła do Kołobrzegu i dalej do Koszalina na południe od obecnego przebiegu DK nr 11 będąc wspólnym przebiegiem dwóch dróg krajowych. Następnie trasa przejdzie w obwodnicę Koszalina i Sianowa, która od północy ominie drugie pod względem wielkości miast w województwie zachodniopomorskim wyprowadzając z niego ruch tranzytowy. Za miejscowością Sianów droga ekspresowa włączy się w przebieg obecnej DK nr 6.