Minister Szmit odpowiedział: „...nie stanowią planów inwestycyjnych, a jedynie są listą, z której będą wskazywane do realizacji wybrane zadania w ramach dostępnego limitu
środków 107 mld zł. Zgodnie z mechanizmem ustanowionym przez poprzednią Radę Ministrów, minister właściwy do spraw transportu, dokonując wskazania inwestycji każdorazowo zobowiązany jest do uzgadniania tego rodzaju decyzji z ministrem właściwym do spraw finansów publicznych.”
“Pan minister Szmit nie zauważył jednak, że jego resort już uzgodnił te decyzje z Ministerstwem Finansów, a minister właściwy ds. finansów publicznych wydał zgodę na ich realizację akceptując wydatki z budżetu na te cele. Podległa Ministrowi Infrastruktury i Rozwoju - Dyrekcja Generalna Dróg Krajowych i Autostrad już realizuje odcinki S6 oraz obwodnicę Wałcza i Szczecinka. Pięć odcinków drogi S3 jest aktualnie w trakcie procedury przetargowej, a przetargi na S10, S11 i S3 na odcinku Troszyn – Świnoujście są w trakcie przygotowywania.
Czy to oznacza, że Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju chce unieważnić te przetargi, czy będzie je nadal rozstrzygać? O to pytałem Panie Ministrze i dalej pytam” – napisał na swoim FB Nitras.