Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
wydarzenia

Nowa S6 staje się faktem

Autor Ekoszalin za komunikatem prasowym GDDKiA / grafika GDDKiA (odcinek Goleniów - Nowogard) 14 Sierpnia 2014 godz. 19:53
Dzisiaj ogłoszono przetargi na zaprojektowanie i budowę trzech odcinków drogi ekspresowej S6. Nowa droga będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę.

Pierwszy odcinek to trasa od Goleniowa do początku obwodnicy Nowogardu. Drugi od końca obwodnicy Nowogardu do końca obwodnicy miasta Płoty i wreszcie trzeci od węzła Ustronie Morskie do początku obwodnicy Koszalina i Sianowa.

 

Łączna długość odcinków to 63,4 km. Droga krajowa nr 6 to główna arteria komunikacyjna Pomorza, łącząca dwa największe miasta północnej Polski Szczecin i Gdańsk. Obecnie jednojezdniowa trasa jest szczególnie obciążona w okresie wakacyjnym. Powstanie nowej dwujezdniowej drogi ekspresowej S6 od Goleniowa do Koszalina, pozwoli na skrócenie czasu przejazdu o co najmniej 40 minut. Poprawi też bezpieczeństwo ruchu drogowego i zwiększy komfort podróżowania przez Pomorze.

 

 

Odcinek drogi ekspresowej S6 pomiędzy Goleniowem, a Koszalinem i Sianowem wraz z obwodnicą tych miast został podzielony łącznie na 7 odcinków realizacyjnych. Inwestycja ta o łącznej długości prawie 140 kilometrów znalazła się w przyjętej 5 sierpnia tego roku przez Radę Ministrów nowelizacji załącznika nr 5 do Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015.

 

Do końca sierpnia planowane jest ogłoszenie przetargów na zaprojektowanie i budowę pozostałych 3 odcinków S6, budowę obwodnicy Koszalina i Sianowa, a także na inwestycje będące w znowelizowanym załączniku nr 6 – obwodnicę Wałcza w ciągu S10 oraz obwodnicę Szczecinka w ciągu S11. Postępowania ogłoszone dzisiaj dotyczą odcinków drogi ekspresowej S6 o łącznej długości 63,4 km. Przetargi powinny zostać rozstrzygnięte w pierwszej połowie przyszłego roku, a gotową drogą powinniśmy pojechać w roku 2018.

 

 

Ogłoszone postępowania to przetargi ograniczone, które składają z dwóch etapów. W pierwszym etapie potencjalni oferenci będą składać wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. W drugim etapie wykonawcy spełniający warunki uczestnictwa w przetargu zostaną zaproszeni do składania ofert cenowych. Kryteriami wyboru ofert będzie cena w 90%, termin realizacji w 5% i gwarancja (od 5 do 10 lat) w 5%. Czas realizacji projektów w formule zaprojektuj i buduj będzie wynosił od 34 do 37 miesięcy (w tym 15 miesięcy na prace projektowe i uzyskanie decyzji ZRID). Z czasu realizacji prac budowlanych wyłączane będą okresy zimowe (od 15 grudnia do 15 marca).

 

Nowa droga ekspresowa S6 będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę, na trasie powstaną między innymi węzły drogowe, miejsca obsługi podróżnych, przejścia dla zwierząt. Droga S6 będzie omijała miejscowości, tym samym wyprowadzając poza obszary zabudowane ruch tranzytowy. Przebieg drogi ekspresowej będzie się różnił od obecnego przebiegu DK nr 6. Na wschód od miejscowości Płoty droga odejdzie od istniejącej DK nr 6 w kierunku północnym i będzie biegła do Kołobrzegu i dalej do Koszalina na południe od obecnego przebiegu DK nr 11 będąc wspólnym przebiegiem dwóch dróg krajowych. Następnie trasa przejdzie w obwodnicę Koszalina i Sianowa, która od północy ominie drugie pod względem wielkości miast w województwie zachodniopomorskim wyprowadzając z niego ruch tranzytowy. Za miejscowością Sianów droga ekspresowa włączy się w przebieg obecnej DK nr 6.

Czytaj też

S6 - trwają prace nad budową obwodnicy Koszalina i Sianowa

Piotr Walendziak - 5 Kwietnia 2016 godz. 8:45
W Karniszewicach w okolicach stacji CPN plac budowy drogi ekspresowej S6 przejęli wykonawcy konsorcjum firm PORR Polska Infrastructure i Polbud Pomorze.

S6: oferty na Nowogard - Płoty otwarte

ekoszalin za GDDKiA, Fot.GDDKiA - 8 Lipca 2015 godz. 11:17
Otwarto oferty w przetargu na zaprojektowanie i budowę odcinka drogi ekspresowej S6 Nowogard - Płoty. Wpłynęło łącznie 9 ofert, najniższą cenę 390 246 867,54 zł zaoferowała firma Przedsiębiorstwo Robót Mostowych „Mosty-Łódź” S.A., zaś wartość najdroższej oferty to 547 996 417,95 zł miliona złotych. Kryteriami przetargu są w 90 % cena, w 5 % czas realizacji (od 34 do 37 miesięcy) i również w 5 % okres gwarancji (od 5 do 10 lat). Teraz rozpocznie się sprawdzanie złożonych ofert, po czym zostanie wybrana najkorzystniejsza. Odcinek Nowogard - Płoty drogi S6 o długości 20 km jest drugim odcinkiem ekspresowej „szóstki” dla którego zostały otwarte oferty cenowe. Wcześniej 30 czerwca poznaliśmy oferty cenowe w przetargu na odcinek Goleniów – Nowogard. Do końca lipca powinny zostać otwarte oferty cenowe dla pozostałych 4 odcinków drogi S6 pomiędzy Płotami, a Koszalinem.       S6 Nowogard - Płoty     I. Podstawowe informacje o inwestycji - długość – 20 km - obecny etap – w przetargu - planowane lata realizacji – 2015-2018   etap zrealizowany: studium techniczno ekonomiczne: 10.2009 17.11.2009 na posiedzeniu Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych przy Generalnym Dyrektorze DKiA przyjęto STE dla drogi S6. 08.01.2010 protokół z tego posiedzenia zatwierdził Generalny Dyrektor DKiA, jako preferowany wskazano wariant V. raport oddziaływania na środowisko: 01.2010 decyzja środowiskowa: 09.07.2010 ostateczność decyzji środowiskowej: 01.03.2011   etap w realizacji przetarg na zaprojektowanie i budowę ogłoszony: 14.08.2014   II. Opis inwestycji   1. Przebieg drogi Droga krajowa nr 6 jest najważniejszą trasą drogową Pomorza i należy do najważniejszych ogniw krajowego systemu komunikacyjnego. Łączy największe miasta Polski Północnej: Szczecin, Gdańsk, Gdynię, Słupsk, Koszalin. Stanowi połączenie drogowe polskich portów morskich, od Świnoujścia i Szczecina, do portów Trójmiasta. Od niej odchodzą na północ drogi obsługujące tereny turystyczne. Stanowi ona także część korytarza transportowego, łączącego obwód Kaliningradzki z Europą Zachodnią oraz połączenie na Litwę – do Kowna i Wilna.Przedmiotem przedsięwzięcia jest budowa drogi ekspresowej S6 na odcinku od węzła Nowogard Wschód na istniejącej obwodnicy m. Nowogard do końca projektowanej obwodnicy m. Płoty długości 20 km. Droga ekspresowa S6 wybudowana będzie w przekroju dwujezdniowym, po 2 pasy ruchu na każdej jezdni. Dostępność do drogi będzie jedynie w węzłach drogowych, natomiast ruch lokalny będzie się odbywać za pomocą dróg zbiorczych oraz bezkolizyjnych przejazdów drogowych z jednej strony drogi na drugą (bez połączenia z droga ekspresowa). Planowany odcinek drogi biegnie początkowo wzdłuż istniejącej linii kolejowej, następnie omija miejscowość Żabowo, Żabówko, Wyszogóra i Lisowo. Dalej przechodzi w obwodnicę miasta Płoty, omija miejscowość od zachodu i północy. Po ominięciu miasta Płoty planowana droga przekracza rzekę Rega i w okolicach skrzyżowania drogi krajowej nr 6 z drogą powiatową nr 3121Z wchodzi w ślad drogi krajowej nr 6.    2. Podstawowe parametry techniczne - klasa techniczna S- prędkość projektowa 100 km/h- prędkość miarodajna 110 km/h- liczba pasów ruchu 2x2- szerokość pasa ruchu 3.50 m- szerokość opasek wewnętrznych 0.50 m- szerokość pasa awaryjnego 2.50 m- szerokość pasa dzielącego 4.00 – 6.00 m- szerokość poboczy gruntowych 0.75 – 2.50 m- skrajnia pionowa 4.70 – 5.00 m- obciążenie nawierzchni 115 kN/oś  3. Zakres inwestycji Budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej, obiektów inżynierskich (wiadukty, mosty, estakady, przejścia dla zwierząt, przepusty nad ciekami), dróg dojazdowych dla obsługi ruchu lokalnego, miejsc obsługi podróżnych, systemu odwodnienia, przebudowa dróg publicznych, sieci elektroenergetycznych, sieci wodociągowych oraz budowa infrastruktury służącej ochronie środowiska (przejścia dla zwierząt, przepusty, ekrany akustyczne, siatki wygradzające, urządzenia podczyszczające wody opadowe).  

Porozmawiają o S6

ArtRut, fot. grafika GDDKiA - 30 Października 2014 godz. 16:35
Prace nad ekspresową S6 nabierają tempa.  W piątek (31 października) o godz. 13.30 w sali klubowej B Urzędu Miejskiego w Koszalinie odbędzie się posiedzenie Zarządu Stowarzyszenia Samorządowego S6, którego prezesem jest prezydent  Koszalina Piotr Jedliński. Przypomnijmy, że stowarzyszenie zostało zawiązane w listopadzie 2013 roku w Kobylnicy. W jego skład wchodzi 20 gmin i jeden powiat. Stowarzyszenie stawia sobie za cel przyśpieszenie budowy drogi ekspresowej S6, której realizacja rozpocznie się już w przyszłym  roku (obwodnica Koszalina i Sianowa ma być gotowa w roku 2017, budowa odcinka Goleniów - Koszalin zakończy się rok później).    Podczas posiedzenia Zarząd  będzie głosował m.in. nad uchwałami o przyjęciu w poczet członków zwyczajnych Powiatu Koszalińskiego, przyjęcia projektu programu działania i budżetu na 2015 rok, a także omówi sprawy bieżące dotyczące Stowarzyszenia i planowanej trasy ekspresowej S6. 

Przetargi na kolejne odcinki S6

Paweł Kaczor / info. i grafika: gddkia.gov.pl - 22 Sierpnia 2014 godz. 15:10
Ogłoszono przetargi na zaprojektowanie i budowę 3 odcinków drogi ekspresowej S6 od końca obwodnicy miejscowości Płoty do węzła Ustronie Morskie o łącznej długości ok. 53 km. Pierwszy przetarg obejmuje odcinek od końca obwodnicy Płot do węzła Kiełpino o długości 14,6 km, drugi – od węzła Kiełpino do węzła Kołobrzeg Zachód o długości 24 km, zaś trzeci – od węzła Kołobrzeg Zachód do węzła Ustronie Morskie o długości 14,7 km. Łącznie z 3 odcinkami, na które przetargi ogłoszono w ubiegłym tygodniu daje to ok. 117 km, co stanowi cały odcinek od Goleniowa do początku obwodnicy Koszalina i Sianowa. Ogłoszone przetargi składają się z 2 etapów.   W pierwszym etapie potencjalni oferenci będą składać wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Natomiast w drugim – wykonawcy spełniający warunki uczestnictwa w przetargu zostaną zaproszeni do składania ofert cenowych. Kryteriami wyboru ofert będzie w 90% cena, w 5% termin realizacji i w 5% gwarancja (od 5 do 10 lat). Czas realizacji projektów w formule „zaprojektuj i buduj” będzie wynosił od 34 do 37 miesięcy (w tym 15 miesięcy na prace projektowe i uzyskanie Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej). Z czasu realizacji prac budowlanych wyłączane będą okresy zimowe, tj. od 15.12 do 15.03.   Droga krajowa nr 6 łączy Szczecin z Gdańskiem i jest głównym szlakiem komunikacyjnym Pomorza biegnącym z zachodu na wschód. Trasa będzie biegła od rejonu miejscowości Modlimowo w kierunku Kołobrzegu i dalej do Koszalina zupełnie nowym śladem. Droga będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę. W ramach budowy odcinka S6 od węzła Kołobrzeg Zachód do węzła Ustronie Morskie powstanie fragment obwodnicy Kołobrzegu w ciągu drogi krajowej nr 11 o długości 11,9 km, który wspólnie z odcinkami zrealizowanymi przez Miasto Kołobrzeg zapewni dojazd od drogi S6 do portu morskiego. Warto podkreślić, że nową drogą S6 powinnyśmy pojechać w 2018r.   Zapraszamy do zapoznania się z mapą z zaznaczonymi odcinkami dróg, na które ogłoszono przetargi: