Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
wydarzenia

Porozmawiają o S6

Autor ArtRut, fot. grafika GDDKiA 30 Października 2014 godz. 16:35
Prace nad ekspresową S6 nabierają tempa.

 W piątek (31 października) o godz. 13.30 w sali klubowej B Urzędu Miejskiego w Koszalinie odbędzie się posiedzenie Zarządu Stowarzyszenia Samorządowego S6, którego prezesem jest prezydent  Koszalina Piotr Jedliński. Przypomnijmy, że stowarzyszenie zostało zawiązane w listopadzie 2013 roku w Kobylnicy. W jego skład wchodzi 20 gmin i jeden powiat. Stowarzyszenie stawia sobie za cel przyśpieszenie budowy drogi ekspresowej S6, której realizacja rozpocznie się już w przyszłym  roku (obwodnica Koszalina i Sianowa ma być gotowa w roku 2017, budowa odcinka Goleniów - Koszalin zakończy się rok później). 

 

Podczas posiedzenia Zarząd  będzie głosował m.in. nad uchwałami o przyjęciu w poczet członków zwyczajnych Powiatu Koszalińskiego, przyjęcia projektu programu działania i budżetu na 2015 rok, a także omówi sprawy bieżące dotyczące Stowarzyszenia i planowanej trasy ekspresowej S6. 

Następny artykuł

Czytaj też

Rząd zatwierdził: 17,5 mld złotych dla Pomorza Zachodniego

ArtRut, fot. GDDKiA - 5 Listopada 2014 godz. 2:50
Budowa drogi ekspresowej S6 ze Szczecina do Koszalina i tunelu w Świnoujściu - to inwestycje, które znalazły się w przyjętym przez rząd kontrakcie terytorialnym dla Pomorza Zachodniego. Kontrakt terytorialny dla Pomorza Zachodniego to nowy instrument służący porozumieniu pomiędzy samorządem a stroną rządową. Dokument  zawiera przedsięwzięcialokalne, które mają znaczenie ponadregionalne lub też są niezbędnym warunkiem rozwoju regionu. 27 kluczowych przedsięwzięć Dokument zawiera 27 kluczowych przedsięwzięć dla rozwoju Pomorza Zachodniego na tzw. liście podstawowej oraz kolejne 21 na liście rezerwowej. Wartość kontraktu to co najmniej  17,5 mld zł. Ze środkami na realizację Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego wartość inwestycji, które mają być zrealizowane, sięgnie 24,2 mld zł. S6, tunel i obwodnica Szczecinka Kluczową inwestycją kontraktu jest budowa drogi ekspresowej S6 Szczecin-Koszalin wraz z obwodnicą Koszalina i Sianowa. Wartość projektu to 4 mld zł. Do tego dochodzą już wcześniej ustalone budowy obwodnicy Szczecinka oraz Wałcza. Na liście podstawowej w kontrakcie znalazła się także budowa tunelu w Świnoujściu między wyspą Wolin i Uznam. Podstawowym źródłem finansowania jego budowy ma być budżet państwa. Wartość inwestycji to 780 mln zł. Czekają nas kolejne wersje... – Cieszy fakt, że w Kontrakcie Terytorialnym znalazły się kluczowe dla naszego województwa inwestycje, które  usprawnią komunikację w regionie i zwiększą dostęp do Pomorza Zachodniego, które będą stymulować rozwój zespołu portowego Szczecin – Świnoujście. Budowa Odrzańskiej Drogi Wodnej, inwestycje kolejowe i wiele innych umieszczonych w tym dokumencie z pewnością pozytywnie wpłynie na rozwój regionu. 

Mam świadomość, że w przyszłości czekają nas kolejne wersje kontraktu, w których – mam nadzieję – swoje należne miejsce znajdą inne zadania.  Nieodzowny będzie powrót do kwestii inwestycji w infrastrukturę B+R oraz kultury na Pomorzu Zachodnim. Mam również pewność, że wraz z oszczędnościami w ogólnopolskich przetargach na drogi znajdzie się finansowanie w tej perspektywie budowy drogi ekspresowej S3 na odcinku północnym do Świnoujścia.

Z pewnością wrócimy do rozmów po zakończeniu negocjacji programów operacyjnych i krajowych – powiedział  marszałek Olgierd Geblewicz.  Czas zatwierdzeń Po podjęciu uchwały Rady Ministrów zatwierdzającej wynegocjowany przez stronę rządową i samorządową, Kontrakt Terytorialny podlega on zatwierdzeniu przez samorząd regionu. Odbywa się to w drodze uchwały Zarządu Województwa. Następnie zatwierdzony przez obie strony Kontrakt jest podpisywany przez Ministra Infrastruktury i Rozwoju Regionalnego oraz przedstawicieli Zarządu Województwa. Szczegóły dotyczące Kontraktu dostępne pod linkiem: http://www.wzp.pl/sites/default/files/prezentacja_kontrakt_terytorialny_wzp.pdf

Nowa S6 staje się faktem

Ekoszalin za komunikatem prasowym GDDKiA / grafika GDDKiA (odcinek Goleniów - Nowogard) - 14 Sierpnia 2014 godz. 19:53
Dzisiaj ogłoszono przetargi na zaprojektowanie i budowę trzech odcinków drogi ekspresowej S6. Nowa droga będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Pierwszy odcinek to trasa od Goleniowa do początku obwodnicy Nowogardu. Drugi od końca obwodnicy Nowogardu do końca obwodnicy miasta Płoty i wreszcie trzeci od węzła Ustronie Morskie do początku obwodnicy Koszalina i Sianowa.   Łączna długość odcinków to 63,4 km. Droga krajowa nr 6 to główna arteria komunikacyjna Pomorza, łącząca dwa największe miasta północnej Polski Szczecin i Gdańsk. Obecnie jednojezdniowa trasa jest szczególnie obciążona w okresie wakacyjnym. Powstanie nowej dwujezdniowej drogi ekspresowej S6 od Goleniowa do Koszalina, pozwoli na skrócenie czasu przejazdu o co najmniej 40 minut. Poprawi też bezpieczeństwo ruchu drogowego i zwiększy komfort podróżowania przez Pomorze.     Odcinek drogi ekspresowej S6 pomiędzy Goleniowem, a Koszalinem i Sianowem wraz z obwodnicą tych miast został podzielony łącznie na 7 odcinków realizacyjnych. Inwestycja ta o łącznej długości prawie 140 kilometrów znalazła się w przyjętej 5 sierpnia tego roku przez Radę Ministrów nowelizacji załącznika nr 5 do Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015.   Do końca sierpnia planowane jest ogłoszenie przetargów na zaprojektowanie i budowę pozostałych 3 odcinków S6, budowę obwodnicy Koszalina i Sianowa, a także na inwestycje będące w znowelizowanym załączniku nr 6 – obwodnicę Wałcza w ciągu S10 oraz obwodnicę Szczecinka w ciągu S11. Postępowania ogłoszone dzisiaj dotyczą odcinków drogi ekspresowej S6 o łącznej długości 63,4 km. Przetargi powinny zostać rozstrzygnięte w pierwszej połowie przyszłego roku, a gotową drogą powinniśmy pojechać w roku 2018.     Ogłoszone postępowania to przetargi ograniczone, które składają z dwóch etapów. W pierwszym etapie potencjalni oferenci będą składać wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. W drugim etapie wykonawcy spełniający warunki uczestnictwa w przetargu zostaną zaproszeni do składania ofert cenowych. Kryteriami wyboru ofert będzie cena w 90%, termin realizacji w 5% i gwarancja (od 5 do 10 lat) w 5%. Czas realizacji projektów w formule zaprojektuj i buduj będzie wynosił od 34 do 37 miesięcy (w tym 15 miesięcy na prace projektowe i uzyskanie decyzji ZRID). Z czasu realizacji prac budowlanych wyłączane będą okresy zimowe (od 15 grudnia do 15 marca).   Nowa droga ekspresowa S6 będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę, na trasie powstaną między innymi węzły drogowe, miejsca obsługi podróżnych, przejścia dla zwierząt. Droga S6 będzie omijała miejscowości, tym samym wyprowadzając poza obszary zabudowane ruch tranzytowy. Przebieg drogi ekspresowej będzie się różnił od obecnego przebiegu DK nr 6. Na wschód od miejscowości Płoty droga odejdzie od istniejącej DK nr 6 w kierunku północnym i będzie biegła do Kołobrzegu i dalej do Koszalina na południe od obecnego przebiegu DK nr 11 będąc wspólnym przebiegiem dwóch dróg krajowych. Następnie trasa przejdzie w obwodnicę Koszalina i Sianowa, która od północy ominie drugie pod względem wielkości miast w województwie zachodniopomorskim wyprowadzając z niego ruch tranzytowy. Za miejscowością Sianów droga ekspresowa włączy się w przebieg obecnej DK nr 6.