Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
wydarzenia

S6: oferty na Nowogard - Płoty otwarte

Autor ekoszalin za GDDKiA, Fot.GDDKiA 8 Lipca 2015 godz. 11:17
Otwarto oferty w przetargu na zaprojektowanie i budowę odcinka drogi ekspresowej S6 Nowogard - Płoty. Wpłynęło łącznie 9 ofert, najniższą cenę 390 246 867,54 zł zaoferowała firma Przedsiębiorstwo Robót Mostowych „Mosty-Łódź” S.A., zaś wartość najdroższej oferty to 547 996 417,95 zł miliona złotych.

Kryteriami przetargu są w 90 % cena, w 5 % czas realizacji (od 34 do 37 miesięcy) i również w 5 % okres gwarancji (od 5 do 10 lat). Teraz rozpocznie się sprawdzanie złożonych ofert, po czym zostanie wybrana najkorzystniejsza.

Odcinek Nowogard - Płoty drogi S6 o długości 20 km jest drugim odcinkiem ekspresowej „szóstki” dla którego zostały otwarte oferty cenowe. Wcześniej 30 czerwca poznaliśmy oferty cenowe w przetargu na odcinek Goleniów – Nowogard. Do końca lipca powinny zostać otwarte oferty cenowe dla pozostałych 4 odcinków drogi S6 pomiędzy Płotami, a Koszalinem.

 

 

 

S6 Nowogard - Płoty

 
 

I. Podstawowe informacje o inwestycji

- długość – 20 km

- obecny etap – w przetargu

- planowane lata realizacji – 2015-2018

 

etap zrealizowany:

studium techniczno ekonomiczne: 10.2009

17.11.2009 na posiedzeniu Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych przy Generalnym Dyrektorze DKiA przyjęto STE dla drogi S6.

08.01.2010 protokół z tego posiedzenia zatwierdził Generalny Dyrektor DKiA, jako preferowany wskazano wariant V.

raport oddziaływania na środowisko: 01.2010

decyzja środowiskowa: 09.07.2010

ostateczność decyzji środowiskowej: 01.03.2011

 

etap w realizacji

przetarg na zaprojektowanie i budowę ogłoszony: 14.08.2014

 

II. Opis inwestycji

 

1. Przebieg drogi

Droga krajowa nr 6 jest najważniejszą trasą drogową Pomorza i należy do najważniejszych ogniw krajowego systemu komunikacyjnego. Łączy największe miasta Polski Północnej: Szczecin, Gdańsk, Gdynię, Słupsk, Koszalin. Stanowi połączenie drogowe polskich portów morskich, od Świnoujścia i Szczecina, do portów Trójmiasta. Od niej odchodzą na północ drogi obsługujące tereny turystyczne. Stanowi ona także część korytarza transportowego, łączącego obwód Kaliningradzki z Europą Zachodnią oraz połączenie na Litwę – do Kowna i Wilna.
Przedmiotem przedsięwzięcia jest budowa drogi ekspresowej S6 na odcinku od węzła Nowogard Wschód na istniejącej obwodnicy m. Nowogard do końca projektowanej obwodnicy m. Płoty długości 20 km. Droga ekspresowa S6 wybudowana będzie w przekroju dwujezdniowym, po 2 pasy ruchu na każdej jezdni. Dostępność do drogi będzie jedynie w węzłach drogowych, natomiast ruch lokalny będzie się odbywać za pomocą dróg zbiorczych oraz bezkolizyjnych przejazdów drogowych z jednej strony drogi na drugą (bez połączenia z droga ekspresowa). Planowany odcinek drogi biegnie początkowo wzdłuż istniejącej linii kolejowej, następnie omija miejscowość Żabowo, Żabówko, Wyszogóra i Lisowo. Dalej przechodzi w obwodnicę miasta Płoty, omija miejscowość od zachodu i północy. Po ominięciu miasta Płoty planowana droga przekracza rzekę Rega i w okolicach skrzyżowania drogi krajowej nr 6 z drogą powiatową nr 3121Z wchodzi w ślad drogi krajowej nr 6.
 

 

2. Podstawowe parametry techniczne

- klasa techniczna S
- prędkość projektowa 100 km/h
- prędkość miarodajna 110 km/h
- liczba pasów ruchu 2x2
- szerokość pasa ruchu 3.50 m
- szerokość opasek wewnętrznych 0.50 m
- szerokość pasa awaryjnego 2.50 m
- szerokość pasa dzielącego 4.00 – 6.00 m
- szerokość poboczy gruntowych 0.75 – 2.50 m
- skrajnia pionowa 4.70 – 5.00 m
- obciążenie nawierzchni 115 kN/oś
 

3. Zakres inwestycji

Budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej, obiektów inżynierskich (wiadukty, mosty, estakady, przejścia dla zwierząt, przepusty nad ciekami), dróg dojazdowych dla obsługi ruchu lokalnego, miejsc obsługi podróżnych, systemu odwodnienia, przebudowa dróg publicznych, sieci elektroenergetycznych, sieci wodociągowych oraz budowa infrastruktury służącej ochronie środowiska (przejścia dla zwierząt, przepusty, ekrany akustyczne, siatki wygradzające, urządzenia podczyszczające wody opadowe).

 

Poprzedni artykuł

Czytaj też

S6: pierwsze oferty otwarte

ekoszalin za GDDKiA, Fot.GDDKiA - 1 Lipca 2015 godz. 10:05
Wczoraj nastąpiło otwarcie ofert cenowych w przetargu na zaprojektowanie i budowę pierwszego odcinka drogi ekspresowej S6 Goleniów – Nowogard. Wpłynęło łącznie 6 ofert, najniższą cenę 343 910 460,00 zł zaoferowała firma Budimex S.A. ul. Stawki 40, 01-040 Warszawa, zaś wartość najdroższej oferty to 476 615 545,51 zł Kryteriami przetargu są w 90 % cena, w 5 % czas realizacji (od 34 do 37 miesięcy) i również w 5 % okres gwarancji (od 5 do 10 lat). Teraz rozpocznie się sprawdzanie złożonych ofert, po czym zostanie wybrana najkorzystniejsza. Odcinek Goleniów – Nowogard drogi S6 o długości 19,2 km jest pierwszym odcinkiem ekspresowej „szóstki”, dla którego zostały otwarte oferty cenowe. W przetargach na pozostałe 5 odcinków od Nowogardu do Koszalina otwarcie ofert cenowych planowane jest jeszcze w lipcu tego roku. Dla obwodnicy Koszalina i Sianowa trwa jeszcze sprawdzanie wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.   Droga ekspresowa S6 na odcinku Goleniów – Koszalin o długości niemal 140 km powinna być gotowa w 2019 roku, będzie stanowiła połączenie Szczecina – stolicy województwa z Koszalinem – drugim co do wielkości miastem regionu. W perspektywie do 2023 roku planowana jest budowa całej drogi ekspresowej S6 od Szczecina do Gdańska.   I. Podstawowe informacje o inwestycji - długość – 19,2 km - obecny etap – w przetargu - planowane lata realizacji – 2015-2018   etap zrealizowany: studium techniczno ekonomiczne: 10.2009 17.11.2009 na posiedzeniu Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych przy Generalnym Dyrektorze DKiA przyjęto STE dla drogi S6. 08.01.2010 protokół z tego posiedzenia zatwierdził Generalny Dyrektor DKiA, jako preferowany wskazano wariant V. raport oddziaływania na środowisko: 01.2010 decyzja środowiskowa: 09.07.2010 ostateczność decyzji środowiskowej: 01.03.2011   etap w realizacji przetarg na zaprojektowanie i budowę ogłoszony: 14.08.2014   II. Opis inwestycji   1. Przebieg drogi Droga krajowa nr 6 jest najważniejszą trasą drogową Pomorza i należy do najważniejszych ogniw krajowego systemu komunikacyjnego. Łączy największe miasta Polski Północnej: Szczecin, Gdańsk, Gdynię, Słupsk, Koszalin. Stanowi połączenie drogowe polskich portów morskich, od Świnoujścia i Szczecina, do portów Trójmiasta. Od niej odchodzą na północ drogi obsługujące tereny turystyczne. Stanowi ona także część korytarza transportowego, łączącego obwód Kaliningradzki z Europą Zachodnią oraz połączenie na Litwę – do Kowna i Wilna. Przedmiotem przedsięwzięcia jest budowa drogi ekspresowej S6 na odcinku Goleniów - Nowogard o długości ok. 19,2 km. Droga ekspresowa S6 wybudowana będzie w przekroju dwujezdniowym, po 2 pasy ruchu na każdej jezdni. Dostępność do drogi będzie jedynie w węzłach drogowych, natomiast ruch lokalny będzie się odbywać za pomocą dróg zbiorczych oraz bezkolizyjnych przejazdów drogowych z jednej strony drogi na druga (bez połączenia z droga ekspresowa). Przedmiotowy odcinek rozpocznie się na węźle Goleniów Północ, który stanowi połączenie dróg krajowych nr 3 i 6, a zakończy na włączeniu w istniejącą obwodnicę Nowogardu.   2. Podstawowe parametry techniczne - klasa techniczna S- prędkość projektowa 100 km/h- prędkość miarodajna 110 km/h- liczba pasów ruchu 2x2- szerokość pasa ruchu 3.50 m- szerokość opasek wewnętrznych 0.50 m- szerokość pasa awaryjnego 2.50 m- szerokość pasa dzielącego 4.00 – 6.00 m- szerokość poboczy gruntowych 0.75 – 2.50 m- skrajnia pionowa 4.70 – 5.00 m- obciążenie nawierzchni 115 kN/oś    3. Zakres inwestycji Budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej, obiektów inżynierskich (wiadukty, mosty, estakady, przejścia dla zwierząt, przepusty nad ciekami), dróg dojazdowych dla obsługi ruchu lokalnego, systemu odwodnienia, przebudowa dróg publicznych, sieci elektroenergetycznych, sieci wodociągowych oraz budowa infrastruktury służącej ochronie środowiska (przejścia dla zwierząt, przepusty, ekrany akustyczne, siatki wygradzające, urządzenia podczyszczające wody opadowe).4. Wariantowanie przebiegu drogi W ramach raportu rozpatrywano pięć wariantów przebiegu drogi ekspresowej S6: I, II, III, IV i V/Va oraz podwarianty na przejściu przez wybrane obszary Natura 2000. W decyzji środowiskowej wydanej przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Szczecinie 9 lipca 2010 roku wybrano wariant V/Va w podwariancie I.   5. Obiekty inżynierskie Wiadukty, mosty, przejazdy gospodarcze, przejścia dla zwierząt dużych, średnich, małych i płazów, przepusty.   6. Węzły „Goleniów Północ” typu WA„Żółwia Błoć” typu WB "Glewice" typu WB (obecny tylko w wariancie II)„Kikorze” typu WB   III. Ochrona środowiska   przejścia dla zwierząt Zgodnie z decyzją Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska z dnia 09.07.2010r. wskazano na konieczność wybudowania przejść dla zwierząt.   ochrona przed zanieczyszczeniem wód Urządzenia podczyszczające wody opadowe, zbiorniki retencyjne i retencyjno – infiltracyjne.   ochrona przed nadmiernym hałasem Celem ochrony akustycznej otaczającego terenu przewidziano budowę ekranów akustycznych.  

Nowa S6 staje się faktem

Ekoszalin za komunikatem prasowym GDDKiA / grafika GDDKiA (odcinek Goleniów - Nowogard) - 14 Sierpnia 2014 godz. 19:53
Dzisiaj ogłoszono przetargi na zaprojektowanie i budowę trzech odcinków drogi ekspresowej S6. Nowa droga będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Pierwszy odcinek to trasa od Goleniowa do początku obwodnicy Nowogardu. Drugi od końca obwodnicy Nowogardu do końca obwodnicy miasta Płoty i wreszcie trzeci od węzła Ustronie Morskie do początku obwodnicy Koszalina i Sianowa.   Łączna długość odcinków to 63,4 km. Droga krajowa nr 6 to główna arteria komunikacyjna Pomorza, łącząca dwa największe miasta północnej Polski Szczecin i Gdańsk. Obecnie jednojezdniowa trasa jest szczególnie obciążona w okresie wakacyjnym. Powstanie nowej dwujezdniowej drogi ekspresowej S6 od Goleniowa do Koszalina, pozwoli na skrócenie czasu przejazdu o co najmniej 40 minut. Poprawi też bezpieczeństwo ruchu drogowego i zwiększy komfort podróżowania przez Pomorze.     Odcinek drogi ekspresowej S6 pomiędzy Goleniowem, a Koszalinem i Sianowem wraz z obwodnicą tych miast został podzielony łącznie na 7 odcinków realizacyjnych. Inwestycja ta o łącznej długości prawie 140 kilometrów znalazła się w przyjętej 5 sierpnia tego roku przez Radę Ministrów nowelizacji załącznika nr 5 do Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015.   Do końca sierpnia planowane jest ogłoszenie przetargów na zaprojektowanie i budowę pozostałych 3 odcinków S6, budowę obwodnicy Koszalina i Sianowa, a także na inwestycje będące w znowelizowanym załączniku nr 6 – obwodnicę Wałcza w ciągu S10 oraz obwodnicę Szczecinka w ciągu S11. Postępowania ogłoszone dzisiaj dotyczą odcinków drogi ekspresowej S6 o łącznej długości 63,4 km. Przetargi powinny zostać rozstrzygnięte w pierwszej połowie przyszłego roku, a gotową drogą powinniśmy pojechać w roku 2018.     Ogłoszone postępowania to przetargi ograniczone, które składają z dwóch etapów. W pierwszym etapie potencjalni oferenci będą składać wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. W drugim etapie wykonawcy spełniający warunki uczestnictwa w przetargu zostaną zaproszeni do składania ofert cenowych. Kryteriami wyboru ofert będzie cena w 90%, termin realizacji w 5% i gwarancja (od 5 do 10 lat) w 5%. Czas realizacji projektów w formule zaprojektuj i buduj będzie wynosił od 34 do 37 miesięcy (w tym 15 miesięcy na prace projektowe i uzyskanie decyzji ZRID). Z czasu realizacji prac budowlanych wyłączane będą okresy zimowe (od 15 grudnia do 15 marca).   Nowa droga ekspresowa S6 będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę, na trasie powstaną między innymi węzły drogowe, miejsca obsługi podróżnych, przejścia dla zwierząt. Droga S6 będzie omijała miejscowości, tym samym wyprowadzając poza obszary zabudowane ruch tranzytowy. Przebieg drogi ekspresowej będzie się różnił od obecnego przebiegu DK nr 6. Na wschód od miejscowości Płoty droga odejdzie od istniejącej DK nr 6 w kierunku północnym i będzie biegła do Kołobrzegu i dalej do Koszalina na południe od obecnego przebiegu DK nr 11 będąc wspólnym przebiegiem dwóch dróg krajowych. Następnie trasa przejdzie w obwodnicę Koszalina i Sianowa, która od północy ominie drugie pod względem wielkości miast w województwie zachodniopomorskim wyprowadzając z niego ruch tranzytowy. Za miejscowością Sianów droga ekspresowa włączy się w przebieg obecnej DK nr 6.