Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
KATEGORIA

Wideo

Tomasz Sobieraj, wicemarszałek województwa życzy wszystkim Wesołych Świąt

Film Ala za FB/Tomasz Sobieraj - 24 Grudnia 2022 godz. 7:20
"Życzę Państwu nadziei, która nie stygnie i wdzięczności, która nie gaśnie oraz cudów zauważania. Wesołych Świąt!"

Życzenia biskupa Edwarda Dajczaka na Boże Narodzenie

Film Ala za Rzecznik Kurii Biskupiej w Koszalinie - 24 Grudnia 2022 godz. 4:24
Życzenia z okazji świąt Bożego Narodzenia, przekazuje wszystkim wiernym bp Edward Dajczak

Tegoroczne święta będą najskromniejsze od lat? Szukamy promocji i rezygnują z droższych produktów

Film Ala za Newseria.pl - 22 Grudnia 2022 godz. 8:41
Szereg prowadzonych w ostatnich miesiącach badań pokazuje, że rosnąca inflacja, wysokie ceny energii i ogrzewania, a także rosnące raty kredytów hipotecznych i ogólna niepewność gospodarcza mocno przekładają się na budżety gospodarstw domowych. Konsumenci zaciskają pasa i dużo ostrożniej podchodzą do planowania swoich wydatków. Ten trend wyraźnie widzą też platformy zakupowe. – Obserwujemy, że w tym roku przed świętami konsumenci dużo ostrożniej wydają pieniądze – mówi Michał Tykarski z Shopee Polska. Jak wskazuje, przed świętami Polacy szukają promocji, przykładają dużą wagę do ceny produktów i kupują bardzo racjonalnie. – Tegoroczny sezon świąteczny jest trochę inny niż w ubiegłych latach. Stoi pod znakiem wysokiej inflacji, więc widzimy zmieniające się zachowania konsumentów, którzy bardziej zwracają uwagę na cenę, bardziej planują zakupy, są ostrożni w alokacji swojego budżetu domowego – mówi agencji Newseria Biznes Michał Tykarski, dyrektor rozwoju biznesu Shopee Polska. Według sondażu Quality Watch dla BIG InfoMonitor już średnio co drugi Polak, który posiada oszczędności, musiał po nie sięgnąć w ostatnich sześciu miesiącach w celu sfinansowania swoich podstawowych potrzeb. Obecnie już blisko połowa rodaków deklaruje, że ma kłopoty finansowe, a na przestrzeni ostatniego roku ten odsetek zwiększył się o 5 pkt proc. Z sondażu wynika, że w tej sytuacji co trzeci konsument zaczął wydawać mniej pieniędzy na restauracje, odzież i obuwie, wypady do kina czy zakup książek. Co czwarty ograniczył zaś wydatki na zdrowe odżywianie i produkty żywnościowe lepszej jakości. Podobne wnioski płyną również z badania zleconego przez markę Barbora, które pokazuje, że tylko1,3 proc. polskiego społeczeństwa nie odczuło znaczącego wzrostu cen żywności. Natomiast prawie połowa (44,3 proc.) w realiach wysokiej inflacji zwraca uwagę na ceny, chętniej korzysta też z promocji albo szuka tańszych zamienników. W tej sytuacji nadchodzące Boże Narodzenie będzie zapewne najskromniejsze od lat. W listopadowym badaniu Kantar Public dla Too Good To Go 49 proc. respondentów rozważało rezygnację z przygotowania jednej lub więcej świątecznych potraw, 47 proc. zapowiadało, że będzie szukać promocji, a 33 proc. – że wybierze tańsze zamienniki produktów. Natomiast 29 proc. badanych ma zamiar przeznaczyć mniejsze kwoty na prezenty. – Odpowiadamy na to, organizując specjalne akcje zakupowe, takie jak Koszyk Antyinflacyjny, w ramach których staramy się znaleźć i zaoferować konsumentom produkty w najlepszych cenach i dobrej jakości. Widzimy, że konsumenci tego poszukują, skupiają się rzeczywiście na rozsądnym wyborze produktów – mówi Michał Tykarski. Jak podkreśla, zmiany dotyczą nie tylko ofert cenowych, lecz również dostaw.  – We współpracy z naszym partnerem logistycznym InPost przygotowaliśmy ekonomiczne kanały dostawy. One się charakteryzują tym, że kupujący czeka dłużej na paczkę, bo jest ona wysyłana tylko dwa razy w tygodniu, natomiast są dużo tańsze. Widzimy bardzo duży odzew konsumentów, którzy używają tego kanału. To oznacza, że koszyk jest mniejszy, bo kupujący jest w stanie zrobić mniej zakupów i jednocześnie mieć niską opłatę za dostawę. Ostatnio obniżyliśmy też próg minimalnej wartości koszyka do 29 zł, żeby mieć darmową dostawę właśnie kanałami ekonomicznymi, i widzimy bardzo duże zainteresowanie tymi mniejszymi koszykami. Poszliśmy w ten sposób trochę na przekór rynkowi – wyjaśnia ekspert. Dyrektor rozwoju biznesu Shopee Polska wskazuje, że trzy kategorie, które najlepiej sprzedają się przed tegorocznymi świętami, to supermarket, dom i ogród oraz mama i dziecko. – Podczas Black Friday wysokie wzrosty zanotowała elektronika. W tej chwili bardzo dobrze sprzedają się m.in. ozdoby świąteczne oraz wszystko to, co jest związane z Bożym Narodzeniem. Natomiast w kolejnych tygodniach myślę, że będziemy widzieć przesunięcie uwagi konsumentów do kategorii związanych z feriami i zimą. Spodziewamy się np. większego ruchu w modzie zimowej czy sprzęcie związanym ze sportami zimowymi – mówi Michał Tykarski. Shopee jest obecnie najpopularniejszą aplikacją sprzedażową na świecie. Na polskim rynku zadebiutowała nieco ponad rok temu i przez ten czas została pobrana ponad 7,5 mln razy. Na platformie zarejestrowało się już także ponad 53 tys. polskich sprzedawców, oferujących w sumie ok. 15 mln produktów. – W Polsce koncentrujemy się na tym, aby odpowiadać na potrzeby tutejszych konsumentów, i taką mamy strategię, że bardzo lokalnie podchodzimy do biznesu – mówi dyrektor rozwoju biznesu Shopee Polska. – Z ostatniego roku jesteśmy zadowoleni. Udało się nam zbudować bazę klientów powracających na platformę, którzy systematycznie robią zakupy na Shopee. Zaufało nam też ponad 50 tys. sprzedawców. Mamy również partnerów logistycznych, takich jak InPost czy Orlen Paczka, z którymi bardzo dobrze nam się współpracuje. Widzimy, że konsumenci przekonują się do tego typu zakupów, jaki im proponujemy, specjalnych kampanii, jak np. imieniny miesiąca – chętnie biorą udział w tych wydarzeniach. Przykładowo w ramach wyprzedaży z 11 listopada liczba sprzedanych produktów na platformie wzrosła 4,5 raza w stosunku do pozostałych dni, a kwota łącznych oszczędności to 7,5 mln zł. Rekordzista wśród sprzedawców zanotował tylko tego jednego dnia sprzedaż o wartości ponad 100 tys. zł. Ankieta przeprowadzona wśród klientów przed Black Friday i Cyber Monday wskazywała, że czekają oni na obniżki cenowe i planowali zakupy w tym okresie.

S11: Jest zgoda ministra na budowę kolejnego odcinka

Film Ala za GDDKiA - 22 Grudnia 2022 godz. 7:20
Minister Infrastruktury zatwierdził Program Inwestycji dla odcinka S11 Bobolice-Szczecinek. Zapewnia to finansowanie dla realizacji inwestycji. To końcowy etap przygotowania przetargu, w najbliższych tygodniach planowane jest ogłoszenie postępowania. Tak będzie wyglądał przebieg S11 Bobolice - Szczecinek, który połączy budowane właśnie odcinki S11 Koszalin - Bobolice z oddaną do ruchu w 2019 roku obwodnicą Szczecinka. 28 listopada br. GDDKiA uzyskała decyzję ZRID dla tej inwestycji, realizacja planowana jest w latach 2023-2026.

Koszalin: Bożonarodzeniowe warsztaty z Lukrecją

Film Ala za Pomorze Zachodnie - 19 Grudnia 2022 godz. 13:40
Sprawdziliśmy, jakie dekoracje świąteczne przygotowują mieszkańcy Koszalina i okolic. Wszystkie warsztaty zawierają instrukcję wraz z listą rzeczy, jakich potrzebujemy, żeby odtworzyć warsztaty w domu. Możemy nauczyć się jak w prosty i efektowny sposób dekorować pierniki, jak zrobić piękne wieńce świąteczne do zawieszenia na drzwiach. Dowiemy się również jak zrobić choinkę z piórek oraz stroik na stół, do którego możemy wykorzystać np. niepotrzebne gałązki z choinki. Warsztaty prowadzili: Lukrecja Pracownia Artystyczna w Koszalinie (Marta Żebrowska):

Szlachetna Paczka: Pomnożyliśmy dobro. Dziękujemy. Wyniki 22. edycji

Film Ala z mat. inf. - 14 Grudnia 2022 godz. 12:47
W Weekend Cudów 10 i 11 grudnia pomoc trafiła do 15,5 tys. rodzin, które poczuły się zauważone i ważne. Mądra pomoc połączyła ponad 597 tys. osób, a łączna wartość wsparcia w ramach Szlachetnej Paczki wyniosła prawie 60 milionów złotych. Za każdą prezentowaną cyfrą kryją się osobiste historie najbardziej potrzebujących, a także wolontariuszy i darczyńców. Te liczby to dowód na to, że chcemy i potrafimy się dzielić tym, co mamy. Razem wprowadziliśmy do wielu domów dobro, które nie kończy się wraz z zamknięciem drzwi. Buty, które dostał Jaś dadzą mu nie tylko ciepło, ale też poczucie godności; narzędzia, które otrzymał pan Jan sprawią, że swoimi siłami doprowadzi swoje mieszkanie do stanu, z którego będzie mógł być dumny; a pani Anna zyska siłę i spokojne noce wiedząc, że głód nie będzie jej spędzał snu z powiek.  Daliśmy radę, mimo, że to jest trudny rok Pomimo wielu przeciwności, a może właśnie na przekór im, 473 tys. darczyńców i 12 tys. wolontariuszy pokazało, jak dużo dobra wypływa z dzielenia się z innymi. Po raz kolejny pokazaliśmy, że potrafimy się dzielić, pomagać sobie w trudnych momentach. To dobro się mnoży i będzie się mnożyć jeszcze długo. Po Weekendzie Cudów samotna seniorka po amputacji nogi stanie się bardziej samodzielna. Kobieta dostała specjalne łóżko, na widok którego powiedziała: „Dzięki tej pomocy, będę mogła sama podnieść się do jedzenia. To jest mój najszczęśliwszy dzień w życiu”. Samodzielna matka trójki dzieci w ten wyjątkowy weekend powiedziała: „Dzieciaki po raz pierwszy dostały prezenty, ale takie prawdziwe: nowiutkie zabawki, oryginalne słodycze. Nie wiem, jak mam Wam dziękować za ich uśmiechy”.  Efekt Szlachetnej Paczki  Darczyńcy w tym roku dzielili się dużą hojnością: średnia wartość paczki utrzymała się na podobnym poziomie, jak w roku ubiegłym i wyniosła prawie 3 900 zł. W tej edycji ponad 46% pomocy przygotowały firmy, instytucje lub placówki edukacyjne, to o 4 p. p. więcej niż rok temu. Paczki tworzone były w większości grupowo – w tworzeniu jednej paczki brało udział średnio 31 osób. Rezultatem tej pracy jest pomoc o wartości niemal 60 mln zł.  „Ja myślałam, że to będzie jedna paczka, a tu dwadzieścia?” – mówiła starsza beneficjentka Szlachetnej Paczki, nie kryjąc wzruszenia. Każdą rzecz oglądała z dużą wdzięcznością. Na pożegnanie sięgnęła do regału, z którego wyciągnęła zawiniątka z ręcznie przygotowanym, domowym makaronem. Każdy wolontariusz dostał jedno. Dała w ten sposób wszystkim ważną lekcję, że nawet gdy masz mało, masz wystarczająco, by się choć trochę podzielić.   Kto otrzymał pomoc w tym roku? Dla potrzebujących rodzin ze Szlachetnej Paczki to ważne wsparcie materialne, ale też impuls świadczący o tym, że nie są sami, że są częścią społeczności, która wzajemnie o siebie dba. Często to też źródło siły do tego, by zawalczyć o siebie. W ten sposób też mnoży się dobro. Szlachetna Paczka działała w tej edycji w 636 lokalizacjach Wśród rodzin, które otrzymały wsparcie:  ·       60% doświadcza trudności ze względu na chorobę i/lub niepełnosprawność; ·       20% odczuwa problemy ze względu na chorobę i/lub niepełnosprawność dzieci; ·       niemal 30% zmaga się z problemami starości i osamotnienia; ·       niemal 20% znalazło się w trudnej sytuacji ze względu na nieszczęście, wypadek lub zdarzenie losowe. Szlachetna Paczka dotarła w tym roku z pomocą do około 5 tys. seniorów, prawie 17,6 tys. dzieci i 5 tys. samodzielnych rodziców. Nadal możesz pomóc potrzebującym rodzinom i dzieciom z Akademii Przyszłości Nadal możesz stać się częścią Weekendu Cudów i pomóc wspierając Szlachetną Paczkę wpłatą. Twoja złotówka zasili machinę dobra, uruchomi szereg działań i pozwoli nam pracować nad kolejną edycją Szlachetnej Paczki. To od wpłacających zależy to, czy Paczka w przyszłym roku się odbędzie i jak duża będzie skala jej działania. Dzięki Twojej wpłacie Paczka może pracować cały rok, rozwijać się, docierać w nowe rejony, odkrywając biedę, do której jeszcze nikt nie dotarł. Nadal możesz też wesprzeć dzieci, którym pomaga Akademia Przyszłości. To dzieci, które nie wierzą w siebie. Ich niska samoocena i brak świadomości własnego potencjału przekładają się na problemy z budowaniem relacji, rozwojem emocjonalnym, nauką. 30% dzieci, którym pomaga Akademia Przyszłości pochodzi z rodzin z trudną sytuacją materialną. Wierzymy, że dzięki wsparciu Akademii Przyszłości Szlachetna Paczka kiedyś nie będzie potrzebna. Podziękowania Szlachetnej Paczki  Dobro, które mnoży się na terenie całej Polski, jest możliwe dzięki setkom tysięcy zaangażowanych osób, dzięki wolontariuszom, partnerom i przyjaciołom Szlachetnej Paczki, darczyńcom, dobroczyńcom. Stowarzyszenie WIOSNA, organizator Szlachetnej Paczki dziękuje, że w trudnym czasie tak wiele osób pamiętało, by dzielić się z tymi, którzy mają mniej Partnerem strategicznym Szlachetnej Paczki od 5 lat jest Bank BNP Paribas, który realizuje największy program wolontariatu pracowniczego w Paczce. Partnerami głównymi programu są: Allegro, Biedronka i bp. Dzięki wsparciu biznesu, Paczka może rozwijać się i docierać do najbardziej potrzebujących. Patronami medialnymi Szlachetnej Paczki są: Onet, RMF FM, TVN, TVN24. Wejdź na www.szlachetnapaczka.pl  i wesprzyj Szlachetną Paczkę