Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
wydarzenia

Obwodnica Szczecinka ułatwieniem dla koszalinian

Autor ekoszalin, fot.GDDKiA 12 Października 2014 godz. 10:29
W 2018 roku pojedziemy nie tylko nową drogą ekspresową S6, ale także i obwodnicą Szczecinka.

Droga ekspresowa S11 jest niezwykle ważna dla mieszkańców Pomorza Środkowego. Krakowska Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, która prowadzi całą procedurę przetargową na obwodnicę Szczecinka właśnie poinformowała, że kończy się pierwsza część dwuetapowego przetargu na wykonanie obwodnicy Szczecinka. To dla wszystkich koszalinian, którzy udają się do Poznania lub Wrocławia bardzo dobra informacja.

Oferty w pierwszym etapie przetargu złożyły m.in. firmy z: Czech (Praha), Słowacji (Koszyce), Włoch (Werona, Parma, Rzym, Mediolan), Hiszpanii (Madryt), Niemiec (Passau), Turcji (Ankara) oraz z Austrii (Wiedeń). Oczywiście, również polskie firmy budowlane z całego kraju, m.in. z: Warszawy, Krakowa, Wrocławia. Zawiercia, Pruszkowa, Kobierzyc i Skierniewic. Budową obwodnicy Szczecinka jest również zainteresowana firma z naszego regionu: Energopol Szczecin Spółka Akcyjna. Wszyscy oferenci zostaną zweryfikowani pod względem doświadczenia, wiarygodności oraz odpowiednich zabezpieczeń. Jeśli firmy spełnią postawione im wymogi, przejdą do drugiego etapu, którego koniec planowany jest na kwiecień 2015 roku. Wówczas zostanie wyłoniony wykonawca, który rozpocznie prace od uzyskania wszystkich pozwoleń. Natomiast budowa samej obwodnicy powinna ruszyć na początku 2016 roku. Łączny koszt inwestycji to ponad 600 mln zł. 

Przypomnijmy: Obwodnica Szczecinka w ciągu drogi ekspresowej S11 ominie miasto od wschodu i będzie miała długość 12 km. Na trasie powstaną dwa węzły drogowe (Szczecinek Centrum i Szczecinek Wschód) oraz dwa ronda na początku i końcu obwodnicy.

 

 

 

Następny artykuł

Czytaj też

Rząd zatwierdził: 17,5 mld złotych dla Pomorza Zachodniego

ArtRut, fot. GDDKiA - 5 Listopada 2014 godz. 2:50
Budowa drogi ekspresowej S6 ze Szczecina do Koszalina i tunelu w Świnoujściu - to inwestycje, które znalazły się w przyjętym przez rząd kontrakcie terytorialnym dla Pomorza Zachodniego. Kontrakt terytorialny dla Pomorza Zachodniego to nowy instrument służący porozumieniu pomiędzy samorządem a stroną rządową. Dokument  zawiera przedsięwzięcialokalne, które mają znaczenie ponadregionalne lub też są niezbędnym warunkiem rozwoju regionu. 27 kluczowych przedsięwzięć Dokument zawiera 27 kluczowych przedsięwzięć dla rozwoju Pomorza Zachodniego na tzw. liście podstawowej oraz kolejne 21 na liście rezerwowej. Wartość kontraktu to co najmniej  17,5 mld zł. Ze środkami na realizację Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego wartość inwestycji, które mają być zrealizowane, sięgnie 24,2 mld zł. S6, tunel i obwodnica Szczecinka Kluczową inwestycją kontraktu jest budowa drogi ekspresowej S6 Szczecin-Koszalin wraz z obwodnicą Koszalina i Sianowa. Wartość projektu to 4 mld zł. Do tego dochodzą już wcześniej ustalone budowy obwodnicy Szczecinka oraz Wałcza. Na liście podstawowej w kontrakcie znalazła się także budowa tunelu w Świnoujściu między wyspą Wolin i Uznam. Podstawowym źródłem finansowania jego budowy ma być budżet państwa. Wartość inwestycji to 780 mln zł. Czekają nas kolejne wersje... – Cieszy fakt, że w Kontrakcie Terytorialnym znalazły się kluczowe dla naszego województwa inwestycje, które  usprawnią komunikację w regionie i zwiększą dostęp do Pomorza Zachodniego, które będą stymulować rozwój zespołu portowego Szczecin – Świnoujście. Budowa Odrzańskiej Drogi Wodnej, inwestycje kolejowe i wiele innych umieszczonych w tym dokumencie z pewnością pozytywnie wpłynie na rozwój regionu. 

Mam świadomość, że w przyszłości czekają nas kolejne wersje kontraktu, w których – mam nadzieję – swoje należne miejsce znajdą inne zadania.  Nieodzowny będzie powrót do kwestii inwestycji w infrastrukturę B+R oraz kultury na Pomorzu Zachodnim. Mam również pewność, że wraz z oszczędnościami w ogólnopolskich przetargach na drogi znajdzie się finansowanie w tej perspektywie budowy drogi ekspresowej S3 na odcinku północnym do Świnoujścia.

Z pewnością wrócimy do rozmów po zakończeniu negocjacji programów operacyjnych i krajowych – powiedział  marszałek Olgierd Geblewicz.  Czas zatwierdzeń Po podjęciu uchwały Rady Ministrów zatwierdzającej wynegocjowany przez stronę rządową i samorządową, Kontrakt Terytorialny podlega on zatwierdzeniu przez samorząd regionu. Odbywa się to w drodze uchwały Zarządu Województwa. Następnie zatwierdzony przez obie strony Kontrakt jest podpisywany przez Ministra Infrastruktury i Rozwoju Regionalnego oraz przedstawicieli Zarządu Województwa. Szczegóły dotyczące Kontraktu dostępne pod linkiem: http://www.wzp.pl/sites/default/files/prezentacja_kontrakt_terytorialny_wzp.pdf