- Plac budowy będzie przekazany po podpisaniu umowy. Podpisze ją w momencie, gdy zostaną zadekretowane procedury poprzetargowe przez instytucje wdrażającą, a więc Regionalny Program Operacyjny. – mówi Tomasz Płowens. Obejście kanału Jamneńskiego ma znaleźć się po jego zachodniej stronie. Zadanie pn. „Śluza – budowa kanału łączącego jezioro Jamno z Morzem Bałtyckim” zakłada budowę toru dla żeglugi jachtowej, który będzie miał ok. 200 m długości, 6 m szerokości i 3,5 m głębokości. Ma on zostać usytuowany w ok. wysokości wrót sztormowych.
Obejście będzie kończyć się za drogą powiatową Unieście – Łazy, na której wybudowany zostanie ok. 12 m most zwodzony. Przedsięwzięcie ma być realizowane etapami. – Do końca roku będą wykonane prace techniczne chyba, że odkryjemy jakieś składowisko bomb, min i tym podobnych rzeczy. – komentuje Dyrektor ZZMiUW w Szczecinie. Warto dodać, że na torze zostanie umiejscowiona śluza, która będzie regulować poziom wody. Natomiast wejście będzie zabezpieczone tzw. „szandorami”, czyli specjalnymi zamknięciami, które odetną tor od jeziora w przypadku sztormu.
- Inwestycja będzie kosztowała ok. 6 mln zł, z czego 4,5 mln zł pochodzi z Regionalnego Programu Operacyjnego, a reszta pieniędzy z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. – informuje Dyrektor Zachodniopomorskiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych.