W mijającym roku oznakowano 104 km tras, z czego 51 km stanowią odseparowane od ruchu samochodowego drogi rowerowe. W trakcie realizacji znajduje się blisko 50 km, a na oznakowanie kolejnych 40 km ogłoszono już postępowania przetargowe.

Zakończone inwestycje
Na rowerowej mapie regionu pojawiły się zarówno długie, regionalne fragmenty tras, jak i mniejsze odcinki, poprawiające spójność całej sieci. Najwięcej prac wykonano we wschodniej części województwa – wzdłuż Starego Kolejowego Szlaku i Trasy Pojezierzy Zachodnich. Wśród kluczowych realizacji:
Złocieniec – Rakowo – oznakowanie 37 km, budowa 5,2 km
Wałcz – Bobrowo – oznakowanie 44 km, budowa 32,2 km
Świdwin – Wardyń – oznakowanie 17,5 km, budowa 12,8 km
Białogard – oznakowanie 5,5 km, budowa 1,26 km (również remont mostów, poprawiający wjazd od południa)
Łącznie zakończono:
104 km oznakowania i 51,45 km nowej infrastruktury rowerowej.

Inwestycje w realizacji
W trakcie prac budowlanych i oznakowania jest kolejnych 48,9 km tras, a 40,5 km powstaje w formule budowy od podstaw. Najważniejsze inwestycje to:
Trasa Doliny Płoni
Żelisławiec – Sobieradz – budowa 5,36 km
Sobieradz – Chwarstnica – budowa 3,00 km
Trasa Pojezierzy Zachodnich
Mosina – Marianowo – Ińsko – budowa 22,43 km
Szczecin (odcinek Głębokie – Goplana) – budowa 0,5 km
Granica państwa – Dobra – oznakowanie 4,92 km
Blue Velo
Goleniów – Modrzewie – oznakowanie 5,68 km, budowa 2,25 km
Trasa Doliny Regi i Drawy
Gołańcz – Trzebiatów (w ramach DW 102) – budowa 7,05 km
(w sumie blisko 20 km nowej trasy rowerowej do Kołobrzegu)

W realizacji znajduje się również nowa kładka przy jeziorze Kopań – element Velo Baltica, kluczowy ze względu na ominięcie trudnego, piaszczystego odcinka.
Inwestycje w przetargach
Kolejne fragmenty tras są już przygotowywane, a część trafiła do przetargów. Wśród nich:
Blue Velo
Chwarszczany – Kostrzyn – oznakowanie 14,15 km, budowa 2,60 km
Berlin – Szczecin – Kołobrzeg
Kłodzino – Golczewo – budowa 5,33 km
Golczewo – Upadły – budowa 5,53 km
Upadły – granica gminy – budowa 2,47 km
Trasa Doliny Płoni
Sobieradz – Bielice – budowa 3,15 km
Brzesko – Płońsko – budowa 8,57 km
Łącznie w przetargach:
39,4 km do oznakowania i 27,85 km do budowy.
Zachodniopomorskie rowerową potęgą w Polsce
Tak duża liczba realizowanych zadań oraz ich równomierne rozmieszczenie w województwie potwierdzają, że Zachodniopomorskie utrzymuje pozycję lidera w rozwoju infrastruktury rowerowej. Nowe trasy zwiększą bezpieczeństwo i komfort jazdy, a jednocześnie podniosą atrakcyjność turystyczną regionu.
Sieć rowerowa Pomorza Zachodniego w 2025 roku to już niemal 1000 km tras – liczba, która w kolejnych latach będzie nadal rosnąć. Region konsekwentnie buduje przestrzeń przyjazną rowerzystom, stawiając na mobilność, ekoturystykę i zrównoważony transport.