Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
wydarzenia

S6: Przeniesiono ruch na odcinku Malechowo-Karwice

Autor Ala za GDDKiA 7 godzin temu
Na blisko dwukilometrowym odcinku Malechowo - Karwice będącej przeniesiono ruch na będącą w budowie drogę S6 - informuje Mateusz Grzeszczuk, główny specjalista ds. Komunikacji Społecznej GDDKiA. - Na tym odcinku jak i na całej budowanej do Słupska drodze ekspresowej S6 przewidujemy dynamiczne zmiany organizacji ruchu - dodał.

Odcinek Malechowo-Karwice stanowi integralną część drogi ekspresowej S6 między Sianowem a Sławnem, którego długość wynosi 23,17 km. Prace budowlane na tym odcinku są w toku, a całość inwestycji realizowana jest przez konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud. Według oficjalnych danych, zaawansowanie robót budowlanych na całym odcinku Sianów-Sławno przekroczyło już 40%, a rzeczowe zaawansowanie całości kontraktu osiągnęło około 60%.

Pomimo zimowej przerwy, która tradycyjnie trwa od połowy grudnia do połowy marca, łagodna zima 2024/2025 sprzyjała kontynuacji prac budowlanych, co pozwoliło na utrzymanie tempa realizacji inwestycji. Dzięki temu przygotowania do zmian w organizacji ruchu na odcinku Malechowo-Karwice mogą być wprowadzone zgodnie z harmonogramem.

W ramach budowy odcinka Malechowo-Karwice przewidziano realizację kluczowych elementów infrastruktury:

1.Węzły drogowe: Na tym fragmencie trasy powstaną węzły Malechowo i Karwice, które będą częścią sieci czterech węzłów na całym odcinku Sianów-Sławno (pozostałe to Kawno i Bobrowice).

2.Miejsca Obsługi Podróżnych: W Karwicach powstaną dwa MOP-y - Karwice Północ i Karwice Południe, które zapewnią podróżującym niezbędną infrastrukturę usługową.

3.Obiekty inżynieryjne: Na całym odcinku Sianów-Sławno powstanie łącznie 49 obiektów inżynierskich, w tym pięć mostów, 12 wiaduktów, trzy samodzielne przejścia dla zwierząt oraz 29 przepustów.

Zgodnie z oficjalnymi informacjami, zakończenie budowy całego odcinka drogi ekspresowej S6 między Sianowem a Sławnem, włącznie z fragmentem Malechowo-Karwice, planowane jest na 30 sierpnia 2025 roku. Z kolei cały odcinek S6 od Sianowa do Słupska ma zostać ukończony w czwartym kwartale 2025 roku. To ważny element większego planu połączenia Szczecina z Gdańskiem drogą ekspresową, która ma być w pełni przejezdna w 2026 rokuu.

Czytaj też

Najdłuższy tunel drogowy w Polsce powstanie w ramach Zachodniej Obwodnicy Szczecina

Film Ala za GDDKiA/Szczecin - 16 Marca 2025 godz. 12:39
Wojewoda Zachodniopomorski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla wszystkich trzech odcinków Zachodniej Obwodnicy Szczecina (ZOS) w ciągu S6 o łącznej długości 49 km. Dzięki tej decyzji przyszli wykonawcy, wyłonieni w trwających przetargach, będą mogli rozpocząć prace budowlane, a także uruchomione zostaną procedury odszkodowawcze za nieruchomości przejęte pod drogę. Przejście do etapu realizacji Wnioski o wydanie decyzji ZRID zostały złożone pod koniec września ubiegłego roku. Procedura obejmowała konsultacje społeczne oraz ponowną ocenę oddziaływania na środowisko. Dzięki sprawnej pracy wszystkich zaangażowanych stron decyzja umożliwiająca rozpoczęcie robót budowlanych została wydana już po pięciu miesiącach. Decyzje ZRID zatwierdzają również rozwiązania projektowe oraz podziały nieruchomości.   Przetargi na realizację inwestycji Przetargi na wybór wykonawców ruszyły w grudniu ubiegłego roku i cieszą się dużym zainteresowaniem firm budowlanych. W ramach procedury przetargowej zgłoszono już ponad 1600 pytań wymagających wyjaśnień. W II kwartale bieżącego roku planowane jest otwarcie ofert, a ich szczegółowa weryfikacja pozwoli na wybór najkorzystniejszych propozycji. Podpisanie umów z wykonawcami przewidziane jest na IV kwartał 2024 roku. Harmonogram realizacji Prace budowlane na odcinkach Kołbaskowo - Dołuje oraz Dołuje - Police mają zakończyć się w 2028 roku. Odcinek Police - Goleniów, zawierający tunel pod Odrą, wymaga dłuższego czasu realizacji i jego ukończenie planowane jest na 2032 rok. Ponadto, od września 2024 roku trwa przetarg na budowę II etapu obwodnicy Przecławia i Warzymic w ciągu DK13, obejmujący m.in. nowy węzeł drogowy Kołbaskowo, który połączy ZOS z DK13 i autostradą A6. Znaczenie inwestycji dla regionu   Zachodnia Obwodnica Szczecina odciąży obecne trasy A6, S3 i S6, omijające miasto od południa i wschodu. Nowa droga usprawni ruch i zmniejszy korki, szczególnie w okresie letnim. Szczególnie skorzystają na niej mieszkańcy Polic, dla których trasa do węzła Goleniów Północ skróci się z 58 km do 23 km, co znacząco zredukuje czas przejazdu. Dodatkowo, ruch ciężarowy do zakładów chemicznych w Policach zostanie wyprowadzony z centrum Szczecina.   Inwestycja jest częścią Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 roku (z perspektywą do 2033 roku).   Tunel pod Odrą – najdłuższy tunel drogowy w Polsce   ZOS przetnie Odrę na północ od Polic tunelem o długości 5 km, który będzie najdłuższym tunelem drogowym w Polsce. Będzie to dwururowy obiekt, drążony maszyną TBM o średnicy zewnętrznej niemal 15 m i grubości obudowy 60 cm. Spód konstrukcji tunelu znajdzie się na głębokości 51 m, a jezdnia – do 45 m pod poziomem terenu. Zaplanowano również 19 przejść poprzecznych dla ewakuacji. To kluczowy element inwestycji, który znacząco usprawni komunikację między zachodnią i wschodnią częścią regionu.   Trzy odcinki realizacyjne   Kołbaskowo - Dołuje (13,6 km)   Dwa węzły drogowe   18 obiektów mostowych, w tym 8 przejść dla zwierząt   Obwód Utrzymania Drogi przy węźle Szczecin Południe   Dołuje - Police (11,9 km)   Dwa węzły drogowe   14 obiektów mostowych, w tym 9 przejść dla zwierząt   Police - Goleniów (23,4 km)   Tunel pod Odrą (5 km) – najdłuższy tunel drogowy w Polsce   Dwa nowe węzły drogowe oraz rozbudowa jednego   22 obiekty mostowe, w tym 8 nad ciekami wodnymi   Dwa duże przejścia dla zwierząt   Zachodnia Obwodnica Szczecina to strategiczna inwestycja, która znacząco poprawi układ komunikacyjny regionu, skróci czas podróży i zwiększy bezpieczeństwo użytkowników dróg.  

MOP-y przy S6 będą miały stację paliw i restaurację

Ala za GDDKiA - 6 Sierpnia 2024 godz. 4:52
W lipcu ruszyła budowa stacji paliw i restauracji na Miejscach Obsługi Podróżnych Kamień (Północ i Południe), które zlokalizowane są po obu stronach Trasy Kaszubskiej, czyli drogi ekspresowej S6. Jeszcze w IV kwartale 2024 r. kierowcy będą mogli korzystać z nowo powstałej infrastruktury. Obecnie podróżujący S6 w kierunku Szczecina bądź Trójmiasta mają do dyspozycji MOP Kamień, gdzie zlokalizowane są parkingi, toalety z prysznicami, miejsca do rekreacji oraz plac zabaw dla dzieci. Zjedz i zatankuj na S6 Jeszcze w trakcie budowy S6 ogłosiliśmy przetarg, który wyłonił dzierżawcę obu MOP-ów. Została nim firma BP, która w ciągu 18 miesięcy jest zobowiązana do wybudowania stacji paliw wraz z obiektami gastronomicznymi. W ramach inwestycji przewidziane jest również stanowisko z możliwością ładowania minimum dwóch pojazdów elektrycznych o mocy minimalnej 22 i 50 kW. Dopuszcza się również możliwość ustawienia co najmniej jednego urządzenia do tankowania alternatywnego paliwa (LNG, CNG i wodór). Miejsca Obsługi Podróżnych na Trasie Kaszubskiej Wraz z oddaniem do użytku drogi ekspresowej S6 na odcinku Gdynia Wielki Kack – Bożepole Wielkie, czyli popularnej Trasy Kaszubskiej, uruchomiliśmy MOP Kamień Północ i MOP Kamień Południe. Na każdym z MOP-ów znajduje się po 90 miejsc parkingowych dla samochodów osobowych, trzy dla osób z niepełnosprawnościami, 38 dla ciężarowych i autobusów oraz dwa stanowiska dla pojazdów przewożących substancje niebezpieczne.  Dla funkcjonariuszy Policji i Inspekcji Transportu Drogowego przygotowano specjalne miejsca do przeprowadzenia bezpiecznych kontroli pojazdów, szczególnie ciężarowych. Tablice w języku kaszubskim W miejscach najbardziej eksponowanych zostały zainstalowane tablice z informacjami turystycznymi o regionie i drodze. Powstały dzięki współpracy GDDKiA oraz Zrzeszenia Kaszubsko-Pomorskiego. Informacje te – po raz pierwszy w Polsce – przygotowaliśmy także w języku kaszubskim. Wykaz parkingów i MOP na naszych drogach krajowych w zarządzie GDDKiA: https://www.gov.pl/web/gddkia/wykaz-parkingow-i-mop  

46 km placu budowy - S6 od Koszalina do Słupska

Ala za GDDKiA - 26 Lipca 2024 godz. 5:41
Obecnie kierowcy mogą korzystać już z 144 kilometrów S6 od Goleniowa do Koszalina, łącznie z całą obwodnicą Koszalina i Sianowa. Tam gdzie kończy się S6 trwa od ubiegłego roku budowa kolejnych dwóch fragmentów tej trasy, które połączą ekspresowo Koszalin ze Słupskiem.  Obecnie prowadzone są intensywne prace budowlane, w wielu miejscach gotowe są już pierwsze warstwy nawierzchni drogi. Na obu odcinkach w budowę drogi zaangażowanych jest około 700 osób, prace prowadzone są przy użyciu 330 jednostek sprzętu. W drugiej połowie przyszłego roku przewidziane jest zakończenie prac.   Dwa odcinki realizacyjne  Umowa na realizację odcinka S6 Sianów-Sławno została podpisana 30 września 2022 roku z konsorcjum Kobylarnia Mirbud, a dla odcinka Sławno-Słupsk 17 listopada z firmą Stecol. Długość obu odcinków jest zbliżona i wynosi około 23 kilometry. Wykonawcy mieli 10 miesięcy na przygotowanie projektów wykonawczych i następnie 19 miesięcy z wyłączeniem robót zimowych na roboty budowlane. Pierwsze prace ruszyły już w drugim kwartale ubiegłego roku.   Budowa S6 Sianów-Sławno   W zakres odcinka Sianów-Sławno wschodzi budowa czterech węzłów drogowych, pary Miejsc Obsługi Podróżnych Karwice oraz obwodu utrzymania przy węźle Sławno Zachód. Budowa drogi na obecną chwilę nie powoduje jeszcze znaczących utrudnień, ale kierowcy muszą liczyć się z wieloma wjazdami  na plac budowy oraz sporym ruchem pojazdów budowy po obecnej DK6. Utrudnienia będą w kolejnych etapach robót najbardziej odczuwalne na połączeniu z obwodnicą Koszalina i Sianowa, w miejscach włączeń węzłów Kawno i Malechowo w obecną DK6 oraz między Malechowem, a Bobrowicami, gdzie nowa S6 budowana jest tuż obok istniejącej DK6.    Obecnie zaawansowanie robót mostowych zbliża się do 50 proc. W ramach inwestycji powstaje łącznie 49 obiektów inżynierskich, w tym pięć mostów, 12 wiaduktów, trzy samodzielne przejścia dla zwierząt i 29 przepustów. Zaawansowanie robót ziemnych zbliża się do 60  proc. W niektórych miejscach – na początkowym odcinku do węzła Kawno oraz w rejonie MOP Karwice wykonano już fragmenty nawierzchni bitumicznych – podbudowy i warstwy wiążącej. Front robót bitumicznych będzie ciągle poszerzany.    Budowa S6 Sławno-Słupsk   Odcinek Sławno-Słupsk obejmuję budowę czterech węzłów drogowych. Obecnie z utrudnieniami w ruchu muszą liczyć się kierowcy na drodze wojewódzkiej nr205, która przecina węzeł Sławno Południe - jest tu ruch wahadłowy. W kilku miejscach ruch jest przekierowany z obecnej DK6 na jezdnie równoległe. Tak jest w rejonie węzła Wrześnica, gdzie kierowcy omijają wytwórnie mas bitumicznych, w rejonie m. Noskowo oraz przed włączeniem odcinka w obwodnicę Słupska. Jest to konieczne, aby w miejscu dotychczasowej DK6 powstały elementy nowego układu drogowego. Jako, że na zdecydowanej większości tego odcinka nowa S6 będzie powstawała w śladzie lub tuż obok istniejącej DK6 kierowców czeka jeszcze wiele zmian organizacji ruchu.   W ramach tej inwestycji powstaje 40 obiektów inżynierskich, w tym 14 wiaduktów, cztery mosty, trzy samodzielne przejścia dla zwierząt (w tym dwa górne) i 16 przepustów oraz trzy konstrukcje oporowe. Zaawansowanie robót mostowych wynosi około 55 proc. Największym obiektem na tym odcinku jest most przez rzekę Wieprza na południe od Sławna o długości 222,5 metra, wykonywany metodą nasuwania podłużnego. Obecnie zbliża się do końca nasuwanie północnej nitki mostu. Zmontowana jest również konstrukcja obu górnych przejść dla zwierząt. Zaawansowanie robót ziemnych wynosi 65 proc. Na ponad 25 proc. jezdni głównych wykonane są już warstwy bitumiczne nawierzchni. Trwają sukcesywne prace na kolejnych fragmentach nawierzchni.