Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
wydarzenia

MOP-y przy S6 będą miały stację paliw i restaurację

Autor Ala za GDDKiA 6 Sierpnia 2024 godz. 4:52
W lipcu ruszyła budowa stacji paliw i restauracji na Miejscach Obsługi Podróżnych Kamień (Północ i Południe), które zlokalizowane są po obu stronach Trasy Kaszubskiej, czyli drogi ekspresowej S6. Jeszcze w IV kwartale 2024 r. kierowcy będą mogli korzystać z nowo powstałej infrastruktury.

Obecnie podróżujący S6 w kierunku Szczecina bądź Trójmiasta mają do dyspozycji MOP Kamień, gdzie zlokalizowane są parkingi, toalety z prysznicami, miejsca do rekreacji oraz plac zabaw dla dzieci.

Zjedz i zatankuj na S6

Jeszcze w trakcie budowy S6 ogłosiliśmy przetarg, który wyłonił dzierżawcę obu MOP-ów. Została nim firma BP, która w ciągu 18 miesięcy jest zobowiązana do wybudowania stacji paliw wraz z obiektami gastronomicznymi.

W ramach inwestycji przewidziane jest również stanowisko z możliwością ładowania minimum dwóch pojazdów elektrycznych o mocy minimalnej 22 i 50 kW. Dopuszcza się również możliwość ustawienia co najmniej jednego urządzenia do tankowania alternatywnego paliwa (LNG, CNG i wodór).

Miejsca Obsługi Podróżnych na Trasie Kaszubskiej

Wraz z oddaniem do użytku drogi ekspresowej S6 na odcinku Gdynia Wielki Kack – Bożepole Wielkie, czyli popularnej Trasy Kaszubskiej, uruchomiliśmy MOP Kamień Północ i MOP Kamień Południe. Na każdym z MOP-ów znajduje się po 90 miejsc parkingowych dla samochodów osobowych, trzy dla osób z niepełnosprawnościami, 38 dla ciężarowych i autobusów oraz dwa stanowiska dla pojazdów przewożących substancje niebezpieczne. 

Dla funkcjonariuszy Policji i Inspekcji Transportu Drogowego przygotowano specjalne miejsca do przeprowadzenia bezpiecznych kontroli pojazdów, szczególnie ciężarowych.

Tablice w języku kaszubskim

W miejscach najbardziej eksponowanych zostały zainstalowane tablice z informacjami turystycznymi o regionie i drodze. Powstały dzięki współpracy GDDKiA oraz Zrzeszenia Kaszubsko-Pomorskiego. Informacje te – po raz pierwszy w Polsce – przygotowaliśmy także w języku kaszubskim.

Wykaz parkingów i MOP na naszych drogach krajowych w zarządzie GDDKiA:

https://www.gov.pl/web/gddkia/wykaz-parkingow-i-mop

 

Czytaj też

Postęp na budowie drogi ekspresowej S6. Estakada nad Łupawą nabiera kształtów

Art, fot. GDDKiA - 12 Czerwca 2025 godz. 12:37
Na Pomorzu trwają intensywne prace przy realizacji kolejnych odcinków drogi ekspresowej S6, jednej z kluczowych inwestycji drogowych w północnej Polsce. Na 16-kilometrowym fragmencie trasy między końcem obwodnicy Słupska a Bobrownikami powstaje m.in. imponująca estakada nad rzeką Łupawą – jeden z najważniejszych i najbardziej wymagających obiektów inżynieryjnych tej części inwestycji. Choć do zakończenia prac jeszcze daleko, już dziś widać, jak dynamicznie rozwija się plac budowy. Trwają roboty ziemne, zbrojenia podpór, montaż konstrukcji nośnej oraz przygotowania do nasuwania segmentów estakady. Obiekt, położony w malowniczym, ale trudnym technicznie terenie doliny Łupawy, będzie miał kluczowe znaczenie dla zachowania ciągłości trasy ekspresowej oraz ochrony przyrodniczej okolicznych terenów. S6 – kręgosłup komunikacyjny Pomorza Droga ekspresowa S6 ma połączyć Szczecin z Trójmiastem, tworząc wygodne i bezpieczne połączenie drogowe dla mieszkańców Pomorza i ruchu tranzytowego. Odcinek między obwodnicą Słupska a Bobrownikami to jedno z ostatnich ogniw realizowanego systematycznie projektu, który istotnie poprawi komunikację w regionie i skróci czas przejazdu między zachodnią i wschodnią częścią województwa pomorskiego. Estakada nad Łupawą – inżynieria w służbie przyrodzie Budowa estakady nad rzeką Łupawą to nie tylko wyzwanie techniczne, ale także ekologiczne. Projekt zakłada minimalną ingerencję w środowisko – konstrukcja pozwoli na swobodny przepływ wody, migrację zwierząt oraz ochronę cennego krajobrazu doliny rzecznej. Wysokość i rozpiętość obiektu zostały dobrane tak, aby maksymalnie ograniczyć wpływ na przyrodę. Terminy i dalsze etapy Zakończenie budowy tego fragmentu trasy S6 planowane jest na 2026 rok, jednak kolejne miesiące przyniosą widoczne zmiany – kolejne podpory, przęsła i układanie nawierzchni. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapewnia, że inwestycja postępuje zgodnie z harmonogramem. Nowy odcinek nie tylko poprawi dostępność komunikacyjną Słupska i regionu, ale również stanie się ważnym elementem przyszłej sieci drogowej całego Pomorza.    

S6: Przeniesiono ruch na odcinku Malechowo-Karwice

Ala za GDDKiA - 18 Marca 2025 godz. 10:53
Na blisko dwukilometrowym odcinku Malechowo - Karwice będącej przeniesiono ruch na będącą w budowie drogę S6 - informuje Mateusz Grzeszczuk, główny specjalista ds. Komunikacji Społecznej GDDKiA. - Na tym odcinku jak i na całej budowanej do Słupska drodze ekspresowej S6 przewidujemy dynamiczne zmiany organizacji ruchu - dodał. Odcinek Malechowo-Karwice stanowi integralną część drogi ekspresowej S6 między Sianowem a Sławnem, którego długość wynosi 23,17 km. Prace budowlane na tym odcinku są w toku, a całość inwestycji realizowana jest przez konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud. Według oficjalnych danych, zaawansowanie robót budowlanych na całym odcinku Sianów-Sławno przekroczyło już 40%, a rzeczowe zaawansowanie całości kontraktu osiągnęło około 60%. Pomimo zimowej przerwy, która tradycyjnie trwa od połowy grudnia do połowy marca, łagodna zima 2024/2025 sprzyjała kontynuacji prac budowlanych, co pozwoliło na utrzymanie tempa realizacji inwestycji. Dzięki temu przygotowania do zmian w organizacji ruchu na odcinku Malechowo-Karwice mogą być wprowadzone zgodnie z harmonogramem. W ramach budowy odcinka Malechowo-Karwice przewidziano realizację kluczowych elementów infrastruktury: 1.Węzły drogowe: Na tym fragmencie trasy powstaną węzły Malechowo i Karwice, które będą częścią sieci czterech węzłów na całym odcinku Sianów-Sławno (pozostałe to Kawno i Bobrowice). 2.Miejsca Obsługi Podróżnych: W Karwicach powstaną dwa MOP-y - Karwice Północ i Karwice Południe, które zapewnią podróżującym niezbędną infrastrukturę usługową. 3.Obiekty inżynieryjne: Na całym odcinku Sianów-Sławno powstanie łącznie 49 obiektów inżynierskich, w tym pięć mostów, 12 wiaduktów, trzy samodzielne przejścia dla zwierząt oraz 29 przepustów. Zgodnie z oficjalnymi informacjami, zakończenie budowy całego odcinka drogi ekspresowej S6 między Sianowem a Sławnem, włącznie z fragmentem Malechowo-Karwice, planowane jest na 30 sierpnia 2025 roku. Z kolei cały odcinek S6 od Sianowa do Słupska ma zostać ukończony w czwartym kwartale 2025 roku. To ważny element większego planu połączenia Szczecina z Gdańskiem drogą ekspresową, która ma być w pełni przejezdna w 2026 rokuu.