Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
wydarzenia

46 km placu budowy - S6 od Koszalina do Słupska

Autor Ala za GDDKiA 26 Lipca 2024 godz. 5:41
Obecnie kierowcy mogą korzystać już z 144 kilometrów S6 od Goleniowa do Koszalina, łącznie z całą obwodnicą Koszalina i Sianowa. Tam gdzie kończy się S6 trwa od ubiegłego roku budowa kolejnych dwóch fragmentów tej trasy, które połączą ekspresowo Koszalin ze Słupskiem.

 Obecnie prowadzone są intensywne prace budowlane, w wielu miejscach gotowe są już pierwsze warstwy nawierzchni drogi. Na obu odcinkach w budowę drogi zaangażowanych jest około 700 osób, prace prowadzone są przy użyciu 330 jednostek sprzętu. W drugiej połowie przyszłego roku przewidziane jest zakończenie prac.

 

Dwa odcinki realizacyjne

 Umowa na realizację odcinka S6 Sianów-Sławno została podpisana 30 września 2022 roku z konsorcjum Kobylarnia Mirbud, a dla odcinka Sławno-Słupsk 17 listopada z firmą Stecol. Długość obu odcinków jest zbliżona i wynosi około 23 kilometry. Wykonawcy mieli 10 miesięcy na przygotowanie projektów wykonawczych i następnie 19 miesięcy z wyłączeniem robót zimowych na roboty budowlane. Pierwsze prace ruszyły już w drugim kwartale ubiegłego roku.

 

Budowa S6 Sianów-Sławno

 

W zakres odcinka Sianów-Sławno wschodzi budowa czterech węzłów drogowych, pary Miejsc Obsługi Podróżnych Karwice oraz obwodu utrzymania przy węźle Sławno Zachód. Budowa drogi na obecną chwilę nie powoduje jeszcze znaczących utrudnień, ale kierowcy muszą liczyć się z wieloma wjazdami  na plac budowy oraz sporym ruchem pojazdów budowy po obecnej DK6. Utrudnienia będą w kolejnych etapach robót najbardziej odczuwalne na połączeniu z obwodnicą Koszalina i Sianowa, w miejscach włączeń węzłów Kawno i Malechowo w obecną DK6 oraz między Malechowem, a Bobrowicami, gdzie nowa S6 budowana jest tuż obok istniejącej DK6. 

 

Obecnie zaawansowanie robót mostowych zbliża się do 50 proc. W ramach inwestycji powstaje łącznie 49 obiektów inżynierskich, w tym pięć mostów, 12 wiaduktów, trzy samodzielne przejścia dla zwierząt i 29 przepustów. Zaawansowanie robót ziemnych zbliża się do 60  proc. W niektórych miejscach – na początkowym odcinku do węzła Kawno oraz w rejonie MOP Karwice wykonano już fragmenty nawierzchni bitumicznych – podbudowy i warstwy wiążącej. Front robót bitumicznych będzie ciągle poszerzany. 

 

Budowa S6 Sławno-Słupsk

 

Odcinek Sławno-Słupsk obejmuję budowę czterech węzłów drogowych. Obecnie z utrudnieniami w ruchu muszą liczyć się kierowcy na drodze wojewódzkiej nr205, która przecina węzeł Sławno Południe - jest tu ruch wahadłowy. W kilku miejscach ruch jest przekierowany z obecnej DK6 na jezdnie równoległe. Tak jest w rejonie węzła Wrześnica, gdzie kierowcy omijają wytwórnie mas bitumicznych, w rejonie m. Noskowo oraz przed włączeniem odcinka w obwodnicę Słupska. Jest to konieczne, aby w miejscu dotychczasowej DK6 powstały elementy nowego układu drogowego. Jako, że na zdecydowanej większości tego odcinka nowa S6 będzie powstawała w śladzie lub tuż obok istniejącej DK6 kierowców czeka jeszcze wiele zmian organizacji ruchu.

 

W ramach tej inwestycji powstaje 40 obiektów inżynierskich, w tym 14 wiaduktów, cztery mosty, trzy samodzielne przejścia dla zwierząt (w tym dwa górne) i 16 przepustów oraz trzy konstrukcje oporowe. Zaawansowanie robót mostowych wynosi około 55 proc. Największym obiektem na tym odcinku jest most przez rzekę Wieprza na południe od Sławna o długości 222,5 metra, wykonywany metodą nasuwania podłużnego. Obecnie zbliża się do końca nasuwanie północnej nitki mostu. Zmontowana jest również konstrukcja obu górnych przejść dla zwierząt. Zaawansowanie robót ziemnych wynosi 65 proc. Na ponad 25 proc. jezdni głównych wykonane są już warstwy bitumiczne nawierzchni. Trwają sukcesywne prace na kolejnych fragmentach nawierzchni.

 

Czytaj też

Postęp na budowie drogi ekspresowej S6. Estakada nad Łupawą nabiera kształtów

Art, fot. GDDKiA - 12 Czerwca 2025 godz. 12:37
Na Pomorzu trwają intensywne prace przy realizacji kolejnych odcinków drogi ekspresowej S6, jednej z kluczowych inwestycji drogowych w północnej Polsce. Na 16-kilometrowym fragmencie trasy między końcem obwodnicy Słupska a Bobrownikami powstaje m.in. imponująca estakada nad rzeką Łupawą – jeden z najważniejszych i najbardziej wymagających obiektów inżynieryjnych tej części inwestycji. Choć do zakończenia prac jeszcze daleko, już dziś widać, jak dynamicznie rozwija się plac budowy. Trwają roboty ziemne, zbrojenia podpór, montaż konstrukcji nośnej oraz przygotowania do nasuwania segmentów estakady. Obiekt, położony w malowniczym, ale trudnym technicznie terenie doliny Łupawy, będzie miał kluczowe znaczenie dla zachowania ciągłości trasy ekspresowej oraz ochrony przyrodniczej okolicznych terenów. S6 – kręgosłup komunikacyjny Pomorza Droga ekspresowa S6 ma połączyć Szczecin z Trójmiastem, tworząc wygodne i bezpieczne połączenie drogowe dla mieszkańców Pomorza i ruchu tranzytowego. Odcinek między obwodnicą Słupska a Bobrownikami to jedno z ostatnich ogniw realizowanego systematycznie projektu, który istotnie poprawi komunikację w regionie i skróci czas przejazdu między zachodnią i wschodnią częścią województwa pomorskiego. Estakada nad Łupawą – inżynieria w służbie przyrodzie Budowa estakady nad rzeką Łupawą to nie tylko wyzwanie techniczne, ale także ekologiczne. Projekt zakłada minimalną ingerencję w środowisko – konstrukcja pozwoli na swobodny przepływ wody, migrację zwierząt oraz ochronę cennego krajobrazu doliny rzecznej. Wysokość i rozpiętość obiektu zostały dobrane tak, aby maksymalnie ograniczyć wpływ na przyrodę. Terminy i dalsze etapy Zakończenie budowy tego fragmentu trasy S6 planowane jest na 2026 rok, jednak kolejne miesiące przyniosą widoczne zmiany – kolejne podpory, przęsła i układanie nawierzchni. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapewnia, że inwestycja postępuje zgodnie z harmonogramem. Nowy odcinek nie tylko poprawi dostępność komunikacyjną Słupska i regionu, ale również stanie się ważnym elementem przyszłej sieci drogowej całego Pomorza.    

S6: Przeniesiono ruch na odcinku Malechowo-Karwice

Ala za GDDKiA - 18 Marca 2025 godz. 10:53
Na blisko dwukilometrowym odcinku Malechowo - Karwice będącej przeniesiono ruch na będącą w budowie drogę S6 - informuje Mateusz Grzeszczuk, główny specjalista ds. Komunikacji Społecznej GDDKiA. - Na tym odcinku jak i na całej budowanej do Słupska drodze ekspresowej S6 przewidujemy dynamiczne zmiany organizacji ruchu - dodał. Odcinek Malechowo-Karwice stanowi integralną część drogi ekspresowej S6 między Sianowem a Sławnem, którego długość wynosi 23,17 km. Prace budowlane na tym odcinku są w toku, a całość inwestycji realizowana jest przez konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud. Według oficjalnych danych, zaawansowanie robót budowlanych na całym odcinku Sianów-Sławno przekroczyło już 40%, a rzeczowe zaawansowanie całości kontraktu osiągnęło około 60%. Pomimo zimowej przerwy, która tradycyjnie trwa od połowy grudnia do połowy marca, łagodna zima 2024/2025 sprzyjała kontynuacji prac budowlanych, co pozwoliło na utrzymanie tempa realizacji inwestycji. Dzięki temu przygotowania do zmian w organizacji ruchu na odcinku Malechowo-Karwice mogą być wprowadzone zgodnie z harmonogramem. W ramach budowy odcinka Malechowo-Karwice przewidziano realizację kluczowych elementów infrastruktury: 1.Węzły drogowe: Na tym fragmencie trasy powstaną węzły Malechowo i Karwice, które będą częścią sieci czterech węzłów na całym odcinku Sianów-Sławno (pozostałe to Kawno i Bobrowice). 2.Miejsca Obsługi Podróżnych: W Karwicach powstaną dwa MOP-y - Karwice Północ i Karwice Południe, które zapewnią podróżującym niezbędną infrastrukturę usługową. 3.Obiekty inżynieryjne: Na całym odcinku Sianów-Sławno powstanie łącznie 49 obiektów inżynierskich, w tym pięć mostów, 12 wiaduktów, trzy samodzielne przejścia dla zwierząt oraz 29 przepustów. Zgodnie z oficjalnymi informacjami, zakończenie budowy całego odcinka drogi ekspresowej S6 między Sianowem a Sławnem, włącznie z fragmentem Malechowo-Karwice, planowane jest na 30 sierpnia 2025 roku. Z kolei cały odcinek S6 od Sianowa do Słupska ma zostać ukończony w czwartym kwartale 2025 roku. To ważny element większego planu połączenia Szczecina z Gdańskiem drogą ekspresową, która ma być w pełni przejezdna w 2026 rokuu.