Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
kultura

Orkiestry połączone

Autor Robert Kuliński/ materiały prasowe 1 Czerwca 2016 godz. 17:50
Nadchodzący koncert w Filharmonii Koszalińskiej można uznać za wydarzenie nadzwyczajne. 10 czerwca pod batutą Mateusza Molędy wspólnie wybrzmią połączone orkiestry z Norymbergi oraz Koszalina. Całe zamieszanie po to by uczcić 750 – lecie naszego miasta.

Program koncertu obejmuje różne utwory, między innymi uwerturę do opery „Śpiewacy norymberscy" Ryszarda Wagnera oraz utwory Johannesa Brahmsa i Carla Adolfa Lorenza, jak i również współczesny utwór „Uniesienia gasnące" koszalińskiego kompozytora Kazimierza Rozbickiego. Ponadto będzie wykonywana Sinfonia Concertante Haydna na obój, fagot, skrzypce i wiolonczelę, solistami będzie dwóch muzyków z orkiestry koszalińskiej i dwóch muzyków z orkiestry norymberskiej.

 

Matusz Molęda bez wątpienia jest jedną z najbardziej interesujących osobowości spośród dyrygentów młodego pokolenia. Odkąd poprowadził swój pierwszy koncert w wieku dziewiętnastu lat, zachwyca publiczność i prasę wyjątkowo dojrzałymi i wymagającymi programami. Jego zaangażowanie w poznanie sylwetki kompozytora oraz dbałość o szczegółowe przestudiowanie każdego dzieła pozwala mu na przedstawieni porywających interpretacji niemal każdego stylu w muzyce. Duży wpływ na rozwój artystyczny młodego dyrygenta wywarł znany na całym świecie Marek Jankowski, który jako dyrektor artystyczny i muzyczny Monte-Carlo Philharmonic Orchestra zrewolucjonizował życie muzyczne w Monaco.

 

Wielkim wydarzeniem dla Molędy było tournée, jaki eodbył w 2014 roku w Korei Południowej. Podczas azjatyckich występów dyrygował Niemiecką Orkiestrą Kameralną z Berlina, jednym z wiodących zespołów Europy. Orkiestra regularnie nagrywa dla Deutsche Grammophon. Szczególnym punktem tej podróży był koncert w Seoul Arts Center, który był nagrywany przez stację telewizyjną MBC oraz transmitowany na żywo przez koreańskie Radio KBS.

 

Mateusz Molęda był pierwszym dyrygentem gościnnym Orkiestry Filharmonii w Limie, która należy do wiodących orkiestr Ameryki Południowej.

 

Urodzony i wychowany w Dreźnie, zakorzeniony w niemieckich i polskich tradycjach, studiował najpierw fortepian na Wyższej Szkole Muzyki, Teatru i Mediów w Hannoverze, w klasie prof. Arie Vardi'ego. W czasie swojej aktywności jako pianista Molęda koncertował w ponad 25 krajach świata i nagrał wiele płyt CD. We współpracy z prof. Zvi Menikerem, uczniem legendarnego Nikolausa Harnoncourt'a, kontynuował studia również w zakresie gry na historycznych instrumentach klawiszowych, klawesynie i pianoforte.

 

 

Jako syn sopranistki i tenora, którzy przez ponad dekadę śpiewali w Semperoper w Dreźnie główne role w Traviacie Giuseppe Verdiego, czy Bohemie Giacomo Pucciniego, Mateusz Molęda już bardzo wcześnie zetknął się z teatrem muzycznym. Podążając za swym wrodzonym zamiłowaniem do dyrygowania operami, może poszczycić się znacznym repertuarem, który nieprzerwanie rozbudowuje również o rzadko wykonywane utwory. Wyspecjalizował się przy tym w dziełach Giacomo Pucciniego i Ryszarda Wagnera. Jego repertuar symfoniczny obejmuje ogrom dzieł wszystkich epok w muzyce, w tym m.in. wszystkie symfonie Beethovena, Schumanna i Brahmsa, ale i całą twórczość symfoniczną Ravela i Strawińskiego, jak również szereg rzadko wykonywanych utworów takich jak m.in. 6. symfonia Karla Amadeusa Hartmanna czy Psalm 47 Florenta Schmitta.

 

 

W minionych latach Molęda podróżował jako dyrygent gościnny do ponad piętnastu krajów świata, takich jak m.in. Niemcy, Włochy, Hiszpania, Polska, Korea Południowa, Japonia, RPA i wielu państw Ameryki Południowej. Jest zamiłowanym podróżnikiem, odwiedził ponad 60 krajów świata. Mówi płynnie po niemiecku, polsku, angielsku, rosyjsku i francusku.

 

 

 

 

BILETY: 25, 30, 35 zł

Sprzedaż: kasa biletowa Filharmonii Koszalińskiej. Kasa otwarta od poniedziałku do piątku w godz godz. 11:00-15:00 oraz na godzinę przed rozpoczęciem koncertu.

 

Koncert rozpocznie się o godzinie 18:30.

 



Poprzednia impreza