Koszalin, Poland
KATEGORIA

Wideo

Koszalin: Zbieranie podpisów poparcia dla KO

Film Ala za Twitter/Bartosz Arłukowicz - 18 Sierpnia 2023 godz. 9:54
Dziś na koszalińskim rynku przebywali kandydaci na parlamentarzystów z naszego regionu z listy Koalicji Obywatelskiej. Wśród nich oczywiście był i lider listy - Bartosz Arłukowicz. Od rana na ryneczku przy ul. Połczyńskiej w Koszalinie Stanisław Gawłowski wraz z Bartoszem Arłukowiczem, Markiem Hokiem, Sebastianem Tałajem, Piotrem Zientarskim i Tomaszem Sobierajem zbierali podpisy pod listami poparcia kandydatów Platforma Obywatelska-Koalicja Obywatelska do Sejmu i Senat Rzeczypospolitej Polskiej 

Arłukowicz: To co, Koszalin! Ruszamy! Pokażmy im naszą siłę!

Film eWok, fot. FB - 17 Sierpnia 2023 godz. 8:07
Koalicja Obywatelska ogłosiła swoje listy. Lokomotywą w koszalińskim - 40 - okręgu wyborczym do Sejmu RP został Bartosz Arłukowicz. Będzie on z pewnością najbardziej medialnym kandydatem w regionie. Żaden inny polityk ubiegający się o bycie parlamentarzystą nie był ministrem! Arłukowicz jest obecnie europosłem. Uzyskał mandat deputowanego do Europarlamentu IX kadencji, otrzymując 239 893 głosy! Bartosz Arłukowicz nr 1 Kampania wyborcza ruszyła, a wraz z nią pojawiły się w mieście pierwsze billboardy i oczywiście "zagrzały" się social media. Arłukowicz swoją kampanię rozpoczął z przytupem nawołując: "To co, Koszalin! Ruszamy! Pokażmy im naszą siłę!". Zaraz po tym na jego fanpejdżu pojawiło się następujące zaproszenie: "Chcesz dołączyć do ekipy #BartekTeam? W piątek rano na ryneczku przy ul. Połczyńskiej w #Koszalin jesteśmy umówieni?"  Europoseł ukończył Liceum Ogólnokształcące w Darłowie, a następnie studia na Wydziale Lekarskim Pomorskiej Akademii Medycznej w Szczecinie, na której pracował jako nauczyciel akademicki. Uzyskał specjalizację z pediatrii. W l. 1997-2000 lekarz w Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego. W l. 2002-2006 radny Szczecina. W 2004 r. wstąpił do SDPL, był przewodniczącym tej partii w woj. zachodniopomorskim. Od 2013 r. członek PO. W 2011 r. premier Donald Tusk powołał go na sekretarza stanu, pełnomocnika premiera ds. przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu. W l. 2011-2015 Minister Zdrowia, najpierw w rządzie Tuska, a potem Ewy Kopacz. Poseł w l. 2007-2019, wybierany z listy LiD, następnie PO. Obecnie jest wiceprzewodniczącym regionu zachodniopomorskiego PO. Od grudnia 2017 r. członek Rady Krajowej partii. Zasiadał w komisjach: zdrowia; gospodarki, spraw zagranicznych, ds. kontroli państwowej. Od 2019 r. poseł do Parlamentu Europejskiego.   Barbara Grygorcewicz nr 3 Na oficjalnym fanpejdżu Barbary Grygorcewicz pojawił się taki wpis: "15 października odbędą się najważniejsze od 34 lat wybory do Sejmu i Senatu RP. Musimy je wygrać dla dobrej przyszłości naszych dzieci, wnuków i dla nas. Z ogromną radością chcę Was poinformować, że startuję w wyborach do Sejmu z okręgu 40!  Zajmuję 3 miejsce, jako PIERWSZA KOBIETA NA LIŚCIE kandydatów. Jestem PIERWSZĄ OSOBĄ z Koszalina na liście. Wasze wsparcie jest dla mnie ogromnym źródłem inspiracji. Razem możemy kształtować politykę, która oddaje ducha naszej wspólnoty i odpowiada jej potrzebom. Wasz GŁOS ma znaczenie! Wspólnie tworzymy przyszłość!" Obecna radna koszalińskiej Rady Miejskiej jest pomysłodawczynią programu edukacyjnego „Zdrowo jesz – lepiej żyjesz” oraz konkursów kulinarnych w ramach tego programu „Masterszefik”. To także pomysłodawczyni oraz współorganizatorka „Balu Seniora”. Dla Grygorcewicz to druga elekcyjna próba. W 2019 roku będąc kandydatka na posła startując z czwartej pozycji uzyskała 7062 głosy. Teraz ten wynik ma szansę znacznie poprawić.    Piotr Zientarski nr 5 Parlamentarny weteran (senator aż czterech kadencji), a obecny poseł Piotr Zientarski swoją kampanię w mass mediach zainaugurował wpisem:  "Szanowni Państwo, niezmiernie się cieszę, że po raz kolejny będę mógł wystartować z okręgu 40. do Sejmu RP z list Koalicji Obywatelskiej. Serdecznie dziękuję za nominację. W najbliższych dniach będę Państwa przekonywał, że mam nie tylko doświadczenie i kwalifikacje niezbędne, by mądrze służyć naszej, wspaniałej Polsce, ale i pomysł na rozwój województwa zachodniopomorskiego. Do zobaczenia na spotkaniach w terenie!"  Zientarski w wyborach 2019 roku był koszalińską "1". Poparło go wówczas 18 771 wyborców.      Dorota Róża Chałat nr 9 Druga koszalinianka na liście. Dla niej to elekcyjny debiut. Od 2005 r. zaangażowana jest w działalność związaną z prawami człowieka, równouprawnieniem kobiet i mężczyzn, przeciwdziałania przemocy ze względu na płeć w ramach organizacji pozarządowych jak i politycznych. Aktywna działaczka w ruchach obywatelskich, działających w obronie praw kobiet, przeciwdziałania przemocy ze względu na płeć (Kongres Kobiet w Warszawie, Ogólnopolski Strajk Kobiet, Antyprzemocowa Sieć Kobiet). Jest założycielką i prezeską Koszalińskiego Stowarzyszenia Aktywności Lokalnej Era Kobiet od 2009 r. oraz wiceprezeską Fundacji Edukacja-Równość-Aktywność-Dialog Era Dialogu, absolwentką Szkoły Liderów w Warszawie XVIII edycja. Jest inicjatorką powołania w Koszalinie Rady Kobiet, w której obecnie pełni funkcję przewodniczącej ( I kadencja).  Swoje zabiegi o wyborcze głosy rozpoczęła publikując filmik  i pisząc:  "Rozpoczynam kampanię wyborczą w okręgu 40 (koszalińskim). Wybory odbędą się 15 PAŹDZIERNIKA. Startuję z 9 miejsca z list Koalicji Obywatelskiej, jako kandydatka bezpartyjna. "Dziewiątka" to magiczna cyfra, symbolizuje idealizm i humanitaryzm. To właśnie w imię wyższych idei i wiary w lepszy świat, Dziewiątka bez wahania podejmuje się altruistycznych działań. Symbolika liczby 9 związana jest z poczuciem misji i chęcią niesienia pomocy, ale również z miłością i wielkodusznością. To będzie moja szczęśliwa. Z Wami wiem że mogę wygrać. Zapraszam wszystkich chętnych do wsparcia mojej kampanii wyborczej. Każda forma pomocy będzie mi bardzo potrzebna. Liczę na Waszą pomoc. tel. 506 062 288, mail. dorotachalat@gmail.com  nagranie prosto z nad morza, Sarbinowo     Sebastian Tałaj nr 16 Ostatni na liście, a najmłodszy z grona kandydatów pochodzących z Koszalina. Ten nauczyciel, trener judo i koszykówki aktualnie jest koszalińskim radnym, przewodniczącym klubu radnych KO. Mieszkańcy Koszalina znają go jako propagatora przede wszystkim sportu dzieci i młodzieży. Jest autorem programu „Judo dla każdego", który ma przeciwdziałać agresji i popularyzować zdrowy tryb życia poprzez aktywizację ruchową i propagowanie sportu. Pomysłodawca i jeden z inicjatorów wprowadzenia Koszalińskiej Karty Dużej Rodziny. Projekty, w których uczestniczył, to budowa boiska sportowego przy „pętli" na Rokosowie. Organizator wielu imprez sportowych dla dzieci i młodzieży m.in. „Bieg po zdrowie to tylko na Rokosowie" (pięć edycji), „Igrzyska i Paraigrzyska Gimnazjalne Koszalin-Rio de Janeiro" (trzy edycje), „Turnieje sportowe na Orliku". Sebastian, syn pierwszego koszalińskiego medalisty olimpijskiego - Mariana - o głosy zaczął zabiegać w ten sposób:  "Drodzy mieszkańcy, sympatycy, wyborcy, koleżanki, koledzy, przyjaciele. Mam zaszczyt ogłosić, że startuję z list Koalicji Obywatelskiej do Sejmu RP w nadchodzących wyborach parlamentarnych. Jestem samorządowcem z wieloletnim doświadczeniem, nauczycielem i działaczem sportowym. Moje umiejętności skutecznie wykorzystam w służbie społeczeństwu. W najbliższych dniach przedstawię Wam, co zamierzam zrobić dla Polski i Naszego regionu jako poseł okręgu 40. Polska w Naszych Sercach. Zapraszam na wybory. Do zobaczenia na spotkaniach w terenie". 

Burza nad regionem

Film Ala, film: Czytelnik - 16 Sierpnia 2023 godz. 1:46
Dawno nie było takiej burzy... Sporo awarii w regionie RSO ostrzega:

Marek Kondrat wraca na scenę. W Szczecinie wystąpi z własnym teściem.

Film Ala za Teatr Polski w Szczecinie - 8 Sierpnia 2023 godz. 11:20
Za kilka dni odbędzie się inauguracja naszej Sceny Szekspirowskiej. Na 10 sierpnia zaplanowany jest tu wyjątkowy koncert pt. "Wolny przekład z Szekspira, czyli miłość przez wieki się nie zmienia". Wydarzenie zostanie powtórzone też kolejnego dnia. Wśród artystów, którzy wezmą udział w koncercie, będzie  Marek Kondrat. Obejrzyjcie filmowe zaproszenie od tego znakomitego aktora! Poza Markiem Kondratem, w wydarzeniu wystąpią również: Dobrawa Czocher, Dorota Miśkiewicz, Aga Zaryan, Sylwia Różycka, Aleksander Różanek, Grzegorz Turnau, Orkiestra Filharmonii w Szczecinie oraz zespół muzyczny Grzegorza Turnaua. 

Wybory wygrywają dziś algorytmy i social media

Film Ala za Newseria.pl - 7 Sierpnia 2023 godz. 11:52
Kampanie wyborcze do tej pory kojarzyły się głównie ze spotami telewizyjnymi albo billboardami i rozklejanymi plakatami z wizerunkami polityków. Jednak w ostatnich kilku latach internet i social media drastycznie zmieniły krajobraz polityki i dziś duża część kampanii toczy się właśnie w sieci. Partie nawiązują współpracę z influencerami, a politycy chętnie publikują memy i krótkie wideo albo wchodzą w bezpośrednie polemiki z użytkownikami, walcząc o głosy młodych wyborców. – Wygra ten, kto będzie się lepiej posługiwać mediami społecznościowymi, krótkimi formami wideo, bazami sympatyków i narzędziami analitycznymi – uważa Mateusz Sabat, prezes zarządu Big Data 4 Leaders. – Technologia już odgrywa bardzo ważną rolę w kampaniach wyborczych i z każdą kolejną kampanią ta rola jest coraz większa – mówi agencji Newseria Biznes Mateusz Sabat. – Patrząc jeszcze na kampanię parlamentarną z 2019 roku, ona była bardziej analogowa, kandydaci chętnie korzystali z billboardów, ulotek itd. Natomiast w tej chwili trend idzie bardzo mocno w kierunku internetu, narzędzi online, mediów społecznościowych. Brylują TikTok, Instagram i krótkie formy wideo, krótkie wypowiedzi, które mają w 40, 60, czasem 90 sekund przedstawić odbiorcom jakąś ideę. Nadchodzące jesienne wybory parlamentarne w Polsce mają być jednymi z najważniejszych po 1989 roku. Zgodnie z Konstytucją o ich terminie zdecyduje prezydent, który musi ogłosić ich datę najpóźniej do 14 sierpnia br. Wedle przepisów dopiero wtedy będzie mogła ruszyć oficjalna kampania wyborcza. Ta nieoficjalna na dobrą sprawę trwa już jednak od kilkunastu miesięcy. Prezes PiS Jarosław Kaczyński już w czerwcu ubiegłego roku ogłosił „pełną mobilizację” na konwencji w podwarszawskich Markach, a w kwietniu br. kampanię zainaugurował lider Koalicji Obywatelskiej Donald Tusk. Politycy wszystkich partii są już od dawna „w terenie”, spotykając się z wyborcami, a prawdziwa ofensywa ma ruszyć po 15 sierpnia br. Eksperci są zgodni, że jedną z głównych aren walki o głowy w tej kampanii będą jednak nie wiece, ulotki czy billboardy, ale internet i media społecznościowe. – Oczywiście nadal możemy się spodziewać, że główne partie, główni kandydaci będą wywieszać swoje reklamy na mieście – mówi prezes Big Data 4 Leaders. – W ostatnich latach zaszła jednak ogromna zmiana, zwłaszcza po pandemii i wywołanych nią przemianach społecznych model konsumpcji mediów zupełnie się zmienił. Za tym podążają reklamodawcy na rynku komercyjnym i tak samo politycy, którzy rozumieją te zmiany, będą wygrani. To jest też szansa dla kandydatów z mniejszych partii czy niższych miejsc na listach, którzy nie mają budżetów, żeby korzystać z klasycznych form reklamy. Ale jeśli będą się sprawnie poruszać w internecie i korzystać z technologii, mają szansę się przebić. Wykorzystanie internetu i social mediów w kampaniach wyborczych stało się w ostatnich latach powszechne na całym świecie. Duża część obserwatorów sceny politycznej uważa, że to właśnie dzięki aktywności na Facebooku i Twitterze Donald Trump wygrał wybory prezydenckie w USA w 2016 roku. – Na Zachodzie, jeśli popatrzymy na kampanie w USA czy dużych krajach Europy Zachodniej, są większe budżety i kampanie są jednak technologicznie bardziej zaawansowane. W naszych realiach jest z tym różnie, poszczególne partie na różnych etapach kampanii radzą sobie gorzej lub lepiej – mówi Mateusz Sabat. Na polskiej scenie politycznej też pojawia się już coraz więcej przykładów sprawnego wykorzystania social mediów i online’owych narzędzi w walce o głosy wyborców. – Konfederacja jeszcze rok temu balansowała na granicy progu wyborczego, teraz jest trzecią siłą wyborczą, właśnie dlatego że mocno zainwestowała w TikToka i powielanie krótkich wideo na innych platformach. Szymon Hołownia i Polska 2050 to też jest przykład sprawnego budowania zaangażowanych społeczności w internecie – wymienia ekspert. – Są też przykłady skutecznych płatnych kampanii w internecie. W 2020 roku Andrzej Duda miał ciekawą kampanię targetowaną na Facebooku, w której chwalił się tym, że objechał każdy polski powiat i miał z tych wyjazdów zdjęcia, jakieś historie. Wykorzystano je w momencie, kiedy ubiegał się o reelekcję i na tej podstawie zrobiono kampanię, która była targetowana geograficznie, na każdy powiat, pokazując, że Andrzej Duda już go kiedyś odwiedził podczas pierwszej kadencji. Na tym próbowano zbudować poczucie, że prezydent jest blisko mieszkańców i lokalnych wspólnot. Większą aktywność rodzimych partii w mediach społecznościowych wyraźnie widać w ostatnich miesiącach, zwłaszcza na TikToku. W czerwcu br. do grona polityków, którzy za jego pośrednictwem próbują zdobyć głosy najmłodszych grup wyborców, dołączył Donald Tusk, który obecnie ma już ponad 261 tys. obserwujących. Dla porównania jeden z liderów Konfederacji Sławomir Mentzen ma ich trzy razy więcej. Z kolei PiS, którego elektorat składa się głównie z osób starszych, próbuje to zmienić i już od miesięcy prowadzi na platformie ofensywę, m.in. nawiązując współpracę z aktywnymi tam influencerami. – Tak zwana tiktokizacja na platformach społecznościowych, czyli wykorzystywanie krótkich form wideo, to jest coś, co absolutnie zdominowało teraz internet. TikTok jest platformą opartą w 100 proc. na krótkich wideo, Instagram podążył tą drogą i wszystkie inne czołowe platformy też wprowadziły tę funkcjonalność. Sprawne poruszanie się w tym świecie, umiejętność rozpowszechniania w krótkich słowach swojego przekazu jest dziś kluczowa – mówi Mateusz Sabat. – Drugi trend, jeśli chodzi o wykorzystanie technologii w kampaniach wyborczych, to są aplikacje, przez które można zbierać kontakty i angażować swoich sympatyków, oraz narzędzia do zbierania pieniędzy. Teraz większość partii w Polsce mocno weszła w crowdfunding i zbiera pieniądze od swoich sympatyków, co jeszcze kilka lat temu nie było zbyt popularne. Takie narzędzia angażowania zwykłych obywateli, którzy popierają dane ugrupowanie, do wykonania pewnej pracy czy przekazania datku, to jest dziś widoczny trend. Ci, którzy będą to robić skutecznie, będą silniejsi w kampanii wyborczej. Ekspert podkreśla, że nie tylko internet, ale i wykorzystanie danych drastycznie zmienia w ostatnich latach krajobraz polityki. Algorytmy i Big Data dziś pozwalają bowiem partiom i politykom skuteczniej targetować kampanie, budować strategie, które będą efektywniej docierać do odbiorców i na bieżąco mierzyć ich skuteczność. – Politycy są coraz bardziej świadomi znaczenia danych i tego, co można z nich wyczytać, np. co i jak mówić do potencjalnych wyborców, jakie tematy poruszać, żeby ich przekonać. Dane pozwalają też mierzyć efektywność prowadzonych działań i mają dziś ogromne znaczenie, jeśli chodzi o budowanie zaangażowanych społeczności – mówi prezes BD4L.

Tęczowa radość po raz czwarty na Pol’and’Rock Festival!

Film Ala za FB/https://polandrockfestival.pl - 5 Sierpnia 2023 godz. 6:07
W piątek przez festiwalowe pole przeszli uśmiechnięci i kolorowi uczestnicy najbardziej tęczowej akcji na 29. Pol’and’Rock Festival. Wydarzenie to zorganizowali Pol'and'Pride, Lambda Polska i Bank Równości. Już po raz czwarty Marsz Równości przeszedł przez nasz Festiwal. W tym roku pod Honorowym Patronatem Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego – Olgierda Geblewicza. Za pierwszym razem, cztery lata temu, Marsz Równości przeszedł przez festiwalowe pole bardzo spontanicznie, jeszcze w Kostrzynie nad Odrą. Nasi Festiwalowicze przyjęli go ciepło i pozytywnie (co wcale nas nie zdziwiło!). Ludzie chętnie się do niego przyłączali, wszyscy szli ramię w ramię. To pokazało, że warto organizować takie akcje częściej. Teraz, po kilku latach, wpisujemy Marsz Równości na Pol’and’Rock Festival do oficjalnego programu.  W czwartek, przy stoisku Uniwersytetu Artystycznego w Strefie NGO, Festiwalowicze mogli stworzyć swoje transparenty na Marsz Równości. Dzięki temu dziś, podczas wydarzenia, mogliście zobaczyć różne hasła, które są bliskie ich sercom. Niektóre z nich motywują do przemyśleń, inne po prostu namawiają do miłości i tolerancji. Nam bardzo się spodobały! Biorąc udział w Marszu Równości, pokazujemy wsparcie dla osób LGBT+. Oprócz tego sprzeciwiamy się dyskryminacji i brakowi tolerancji. Czy jest lepsze miejsce na taki marsz niż Najpiękniejszy Festiwal Świata? Wystarczy spędzić zaledwie kilka godzin na Pol’and’Rock Festival, aby bez wątpienia stwierdzić, że jest to fantastyczne miejsce. Pełne tolerancji, kolorów, uśmiechu i pozytywnych, cudownych ludzi. To oni tworzą to wydarzenie i dzięki nim to jedyny Marsz Równości w Polsce, który może odbywać się bez obstawy Policji. Tutaj możecie być kim chcecie i po prostu czuć się sobą!