Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
KATEGORIA

Wideo

Komunikat - wypadek drogowy DK 11 Kłanino-Mostowo

Film - 31 Sierpnia 2021 godz. 3:58
Policjanci z Wydziału Kryminalnego KMP w Koszalinie poszukują kierującego samochodem marki najprawdopodobniej Peugeot, który włączał się do ruchu z drogi gruntowej oraz naocznych świadków (lub osób posiadających w swoim pojeździe rejestrator) zdarzenia drogowego, do którego doszło w dniu 23-08-2021 roku o godz. 11:50-12:00 na drodze DK 11 Kłanino-Mostowo. We wskazanym miejscu doszło do zdarzenia drogowego, w trakcie którego pojazd marki Skoda dachował. Pasażerka samochodu osobowego doznała obrażeń, które skutkowały jej śmiercią. W związku z powyższym prosimy wszystkie osoby będące bezpośrednimi świadkami tego zdarzenia lub posiadające istotne informacje związane z tym zdarzeniem o kontakt z Wydziałem Kryminalnym KMP Koszalin pod numerem 47 78 41 377, 47 78 41 470 lub 112.

Uchrońmy podatek liniowy! – stop niekorzystnym zmianom w Polskim Ładzie

Film Ala za rzecznik MŚP - 30 Sierpnia 2021 godz. 7:18
Polski Ład nie może być wprowadzany kosztem polskich przedsiębiorców z sektora MŚP, w szczególności rozliczających się podatkiem liniowym. W 2019 roku było około 700 tysięcy takich firm w Polsce. Wprowadzony niemal dwie dekady temu 19% podatek liniowy dla osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą był jedną z najważniejszych pro-przedsiębiorczych zmian po upadku komunizmu w 1989 roku. Jego wprowadzenie pomogło Polsce wejść na ścieżkę szybkiego rozwoju ekonomicznego. Przejrzystość i prostota tego podatku zachęcała bowiem wielu, zwłaszcza młodych Polaków, do zakładania własnych firm, budowania dobrobytu  i wzmacniania polskiej gospodarki. Systematycznie wzrastała od lat liczba podatników rozliczających się w ten sposób. Zyskał również budżet państwa, gdyż od chwili jego wprowadzenia wpływy do budżetu systematycznie rosły. Proponowana przez rząd reforma podnosi obciążenia przedsiębiorców rozliczających się podatkiem liniowym prawie o 50%, z obecnych 19% do 28% bez możliwości odliczenia kwoty wolnej od podatku (30 tysięcy złotych). W praktyce podatek liniowy straci sens dla większości go obecnie płacących. Rzecznik MŚP i Rada Przedsiębiorców uważają, że plany rządu dot. zmian w podatku liniowym w ramach Polskiego Ładu są nieuzasadnione. Dlatego zachęcamy do elektronicznego poparcia petycji, aby zachować podatek liniowy w obecnej formie. Na zmianach w podatku liniowym stracą WSZYSCY – przedsiębiorcy, pracownicy i konsumenci! KAŻDY może podpisać petycję przeciw tym zmianom! Petycję podpisało już 43992 osób (stan: 29.08.2021 r., godz. 13:00). Podpisz petycję

Razem możemy zmienić kroplę w morzu w falę zmian.

Film Ala za Komisja Europejska, film: STP Dialog - 29 Sierpnia 2021 godz. 14:40
Każdego roku do naszych mórz trafia ponad 8 milionów ton plastikowych śmieci. Razem możemy przyczynić się do poprawy czystości plaż i ochrony życia morskiego. A w koszalińskim Stowarzyszeniu Teatru Propozycji "Dialog" im. Henryki Rodkiewicz powstała w reżyserii Waldemara Miszczora etiuda filmowa "Klątwa plasiku - Signum Temporis" Unia Europejska co roku we wrześniu przeprowadza kampanię aktywizmu oceanicznego i podnoszenia świadomości – #EUBeachCleanup. Akcja swoim zasięgiem obejmuje cały świat. Tegoroczna kampania poświęcona będzie ochronie i uczczeniu bogatego życia oceanów. Od 2017 roku #EUBeachCleanUp zgromadziło tysiące wolontariuszy w UE i na całym świecie, aby pomóc w sprzątaniu naszych plaż. Dołączyły do tego projektu ONZ i Smerfy.    Kluczem do walki z odpadami morskimi jest zatrzymanie ich u źródła – zużywając mniej, a więcej poddając recyklingowi – to czyszczenie oceanów również ma znaczenie.  UE przewodzi światowym wysiłkom na rzecz ograniczenia i unikania zanieczyszczenia tworzywami sztucznymi, w tym odpadów morskich. Oprócz ambitnych celów w zakresie ponownego użycia i recyklingu, polityka UE pomaga ograniczyć jednorazowe tworzywa sztuczne i mikrodrobiny plastiku, a także odpady z utraconych narzędzi połowowych. UE wspiera także działania obejmują kampanie związane z połowami śmieci, w ramach których rybacy z UE zajmują się oczyszczaniem mórz i oceanów. Organizacja Narodów Zjednoczonych W 2015 roku 193 światowych liderów przyjęło 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju, w tym Cel 14 „Życie pod wodą”. Do 2025 r. wszystkie państwa członkowskie ONZ zobowiązują się do zapobiegania i znacznego ograniczania zanieczyszczenia mórz, w tym zanieczyszczeń morskich i substancji odżywczych. Globalna sieć 59 Centrów Informacyjnych Organizacji Narodów Zjednoczonych współpracuje z UE, aby dotrzeć do młodzieży, lokalnych partnerów i wszystkich obywateli, aby każdy mógł odegrać swoją rolę w poszanowaniu środowiska i dbaniu o nasze oceany. Act Now to kampania ONZ dotycząca działań na rzecz klimatu i zrównoważonego rozwoju.   Smerfy Niebieskie jak morze i wysokie na trzy jabłka, Smerfy © rozpoczęły życie w 1958 roku jako postacie z komiksów stworzone przez Pierre'a Culliforda, lepiej znanego pod pseudonimem Peyo. Od ponad 60 lat Smerfy przekazują uniwersalne wartości, takie jak solidarność, odwaga, tolerancja, praca, szacunek dla natury i środowiska. Wartości te wykraczają poza wiek, płeć i kulturę. Jest więc całkiem naturalne, że Smerfy biorą udział w oczyszczaniu oceanów i plaż..  

Koszalin: Tak będzie wyglądać nasz dworzec

Film Ala za FB/Piotr Jedliński - 27 Sierpnia 2021 godz. 14:46
W piątek zaprezentowano wizualizację projektu nowego dworca PKP. W jego bryle zachowane zostanie sgrafitto, które od lat oglądamy na ścianach wewnątrz obiektu. Tym samym połączona zostanie przeszłość z nowoczesnym budynkiem na miarę XXI wieku. W ramach inwestycji planowane jest wyburzenie istniejącego budynku dworca i wybudowanie nowoczesnego obiektu. Na osi tunelu prowadzącego z peronów zaprojektowano otwarty pasaż pieszy, w którym wyeksponowane zostaną zachowane charakterystyczne freski objęte ochroną konserwatorską. Umieszczone za witrynami będą widoczne z wielu miejsc i dodatkowo wyeksponowane iluminacją nocną. Wymieniona zostanie nawierzchnia placu przed dworcem. Niemal równo rok temu PKP SA rozstrzygnęła przetarg na wykonanie dokumentacji projektowych dla nowego dworca w Koszalinie. Najkorzystniejszą ofertę złożyła pracownię TBi Architekci z Gdańska i to ona dziś zaprezentowała projekt.  Zgodnie z planowanym harmonogramem, do końca bieżącego roku ma zostać opracowany szczegółowy projekt wykonawczy oraz wydane pozwolenie na budowę. W połowie 2022 r. rozpoczną się prace budowlane przez wykonawcę wybranego w przetargu. Obiekt powinien zostać oddany do użytku do końca 2023 r.

To nie Koszalin. To Koszmarlin! Zgadzacie się z tym?

Film Ala, fot. Piotr Walendziak - 26 Sierpnia 2021 godz. 14:27
"Koszalin szczyci się jednym z najbrzydszych ratuszy w Polsce. W tym mieście znajduje się kąpielisko Wodna Dolina, które jest cyklicznie zamykane przez incydenty kałowe, a na rynku przed ratuszem stoi... klocek". To tylko niektóre opinie o Koszalinie, które znalazły się w filmie umieszczonym na kanale YouTube "Z Dvpy". To jeden z najpopularniejszych i najbardziej kontrowersyjnych kanałów na polskiej scenie YouTube'a, który ma blisko 1,5 mln subskrybentów, a film o naszym mieście zdołało już obejrzeć niemal 130 tyś. ludzi. Jak nas widzą, tak o nas piszą, a dokładnie oceniają. Na kanale  YouTube "Z Dvpy" umieszczono filmik przedstawiający w sposób sarkastyczny nasze miasto. Ten blisko 15 minutowy film (link do niego tu.) wywołał jednak żywą reakcję koszalinian. W zdecydowanej większości komentarzy zyskał - niestety dla jednych, a stery dla drugich - pochlebne opinie. W kilku znalazły się zarzuty, że niektóre sceny nie pochodzą z Koszalina... W filmiku pojawiło się też sporo krytycznych uwag: a to o wiadukcie na Al. Monte Cassino, a to o płytach i kałużach na ul. Sarzyńskiej, a to o dziurze przy Emce... Nas rozbawiła niemal do łez scena, w której do niecki basenu Parku Wodnego skacze prezydent Piotr Jedliński, a chwilę później następuje... Zresztą zobaczcie sami! A takie m.in. komentarze zyskał ten filmik:  Tak powszechnie oglądany film spowodował pewien... problem wizerunkowy. Robert Grabowski, rzecznik ratusza uspakaja mówiąc, że "to półprawdy i stereotypy oraz że na dziś miasto nie będzie podejmowało żadnych kroków prawnych. Jestem przekonany, że każdy mieszkaniec Koszalina zna mocne strony naszego miasta".  Podobnego zdania jest dr hab. Monika Kaczmarek-Śliwińska, która zawodowo - jest adiunktem Uniwersytetu Warszawskiego - zajmuję się m.in. zarządzaniem komunikowaniem się organizacji, dbaniem o wizerunek i kształtowaniem relacji medialnych. Uważa ona, że "nie należy wchodzić w polemikę z "twórcami". Dyskusja z nimi tylko rozkręci zainteresowanie filmem, a wiele rzeczy w filmie to rzeczywiście bardzo subiektywne sprawy lub też takie, które można przypisać wielu miejscom". Z pewnością o każdym mieście można nakręcić taki filmik. Jednak ten jest o... Koszalinie i Mielnie!  I na dodatek cieszy się bardzo dużą oglądalnością. Jest także szeroko komentowany w social mediach. Tylko na samym kanale YouTubie zyskał już ponad pół tysiąca komentarzy. Oto niektóre z nich: 

Średni koszyk zakupowy w 9 z 11 sieci handlowych był w lipcu droższy niż w czerwcu i rok temu.

Film Ala za Newseria.pl - 26 Sierpnia 2021 godz. 5:33
Cena minimalnego koszyka zakupowego wzrosła w lipcu niemal o 6 proc. w ujęciu rocznym. Był to kolejny miesiąc z rzędu, w którym obserwowany jest wzrost tej wartości. Z kolei maksymalny koszyk zakupowy był tańszy w lipcu o prawie 8 proc. – Stąd wniosek, że podwyżki prawdopodobnie odbiją się głównie na konsumentach, którzy kupują towary podstawowe. Inflacja i wzrost kosztów pracy dotknie najbardziej osoby mniej zamożne – mówi Patryk Górczyński, dyrektor zarządzający ASM Sales Force Agency. Ze wstępnych danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w lipcu inflacja wyniosła w Polsce 5 proc. wobec 4,4 proc. w czerwcu i jest to najwyższy poziom od ponad 10 lat. O ponad 3 proc. zdrożały żywność i napoje bezalkoholowe. Widać to w codziennych zakupach Polaków. Jak wynika z badania i raportu „Koszyk Zakupowy” przeprowadzonego przez ASM Sales Force Agency średnia cena koszyka w lipcu była na poziomie 229,98 zł. To wzrost o 5,05 zł (2,25 proc.) w porównaniu do czerwca i o 0,97 zł (0,42 proc.) w porównaniu do lipca 2020 roku. Gdyby koszyk ten był złożony wyłącznie z produktów najtańszych, kosztowałby 187,07 zł (więcej o 9,97 zł niż w czerwcu), natomiast koszyk produktów najdroższych – 295,09 zł (więcej o 4,95 zł niż w czerwcu). Różnica między nimi wyniosła 108,02 zł i jest ona o 5,02 zł mniejsza niż w czerwcu. – Cena minimalnych zakupów wzrosła po raz kolejny i to tym razem o blisko 6 proc. [w ujęciu rocznym – red.], czyli więcej niż wartość inflacji. Jednocześnie wartość maksymalnego koszyka maleje. Maksymalny koszyk był w lipcu o prawie 8 proc. tańszy niż przed rokiem – wyjaśnia w rozmowie z agencją Newseria Biznes Patryk Górczyński. – W skali roku w największym stopniu tanieją produkty sypkie, używki, np. alkohol, natomiast drożeją chociażby napoje. Jest to z całą pewnością efekt podatku cukrowego wprowadzonego w tym roku. Jak podkreśla, znaczny wzrost cen najtańszego koszyka zakupowego oznacza, że podwyżki najmocniej odczują konsumenci, którzy mają mniej zasobny portfel. – Nasze badania potwierdzają, że sieci walczą o klientów cenami, ale nie tylko cenami regularnymi, ale także promocjami. Polska to społeczeństwo bardzo chłonne na efekt promocji, a sieci handlowe prowadzą bardzo sprawną politykę promocyjną. Przykładowo dyskonty królują w obszarze promocji i bardzo silnego marketingu, tworząc różne atrakcyjne gazetki cenowe, zachęcające klientów do odwiedzenia sklepu, a jednocześnie promocyjne towary wcale nie muszą być tańsze. Niskie ceny promocyjne dotyczą produktów wysokiej rotacji, natomiast dobre marże uzyskują na innych produktach tak, żeby wartość koszyka była uśredniona – tłumaczy ekspert. Zgodnie z przyjętą metodologią ASM Sales Force Agency w przykładowym koszyku zakupowym znajduje się 40 produktów, artykułów FMCG z podstawowych kategorii takich jak nabiał, napoje, alkohole, ale także chemia, słodycze i kosmetyki. Agencja bada ich ceny w 11 sieciach handlowych w kanale offline, takich jak Auchan, Lidl, Biedronka, Tesco itp., oraz w kanale e-grocery. – Dyskonty są wysoko w hierarchii atrakcyjnej ceny, natomiast siecią, która w tym roku króluje na liście i na podium, jest właściwie nieprzerwanie sieć Auchan – podkreśla Patryk Górczyński. Z danych zebranych przez agencję wynika, że w 9 na 11 sieci objętych badaniem ceny w lipcu były wyższe niż w czerwcu. Największy spadek średniej ceny koszyka zakupowego miał miejsce w sieci Lidl (5,78 proc.) – do poziomu 213,51 zł. Najdroższy średni koszyk oferowało Tesco – 245,44 zł, czyli o blisko 15 proc. drożej niż w Lidlu. Z kolei Auchan i Makro są liderami w przypadku minimalnego koszyka – sieci te oferowały po 11 produktów w cenach minimalnych. Również porównanie lipcowych cen z sytuacją sprzed roku wykazało podwyżki w 9 na 11 sieci. – Najdroższy w raporcie i badaniu „Koszyk Zakupowy” jest dzisiaj kanał e-grocery, który musi sobie zrewanżować dodatkowe koszty z tytułu chociażby dostaw, co niestety przekłada się na odbiorcę końcowego – mówi dyrektor zarządzający ASM Sales Force Agency. – Myślę, że tak w najbliższym czasie jeszcze pozostanie z tego powodu, że jednak wzrastają nam koszty pracy i transportu.