Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
KATEGORIA

Wideo

Wybory 2019: Dane z 100% obwodowych komisji wyborczych

Film Ala, foto.FB/Krzysztof Nieckarz,film: PKW - 14 Października 2019 godz. 5:32
PKW podała dane z z 461 na 461 obwodowych komisji wyborczych (100%) obwodu nr 40.   Najnowsze dane dotyczące całego kraju     Dane z 248 na 461 obwodowych komisji wyborczych (53,8%) dla okręgu 40: PSL Radosław Lubczyk                       3307    2,71% Stefan Romecki                           1898     1,55% PiS  Czesław Hoc                             15839  12,96% Paweł Szefernaker                    10862   8,89% Małgorzata Golińska                 7369       6,03% Stefan Strzałkowski                      Marek Subocz                          2402    1,97% Artur Wiśniewski                    1261    1,03% Jakub Pyżanowski                   425      0,35% SLD Małgorzata Prokop-Paczkowska  6858  5,61% Jerzy Kotlęga                                  3274  2,68%                     Jacek Wezgraj                                  2564    2,10%                          Andrzej Lewandowski                      1196     0,98%   Konfederaja Krzysztof Chmielewski                       3318  2,72%                                       KO Piotr Zientarski                                  9514 7,79% Tomasz Czuczak                                 4486    3,67% Marek Hok                                         2973    2,43% Barbara Grygorcewicz                       3298     2,70% Adam Ostaszewski                            702        0,57% Paweł Suski                                        2192    1,79%         O Okręg 100. Koszalin. Kto został senatorem?  Dane z 132 na 212 obwodowych komisji wyborczych (62,26%)   Senatorem z okręgu nr 100, który obejmuje powiaty koszaliński, sławieński, szczecinecki oraz miasto na prawach powiatu Koszalin, był dotychczas Piotr Zientarski (PO). W wyborach parlamentarnych 2019 wystartowali:   Stanisław Gawłowski (niezależny) 23 952       Krzysztof Berezowski (niezależny) 23 133     Krzysztof Nieckarz (PiS) 25 559     Prawo i Sprawiedliwość - 43,6 proc. - bez zmian Koalicja Obywatelska - 27,4 proc. - bez zmian SLD - 12,4 proc. - 0,5 pkt. proc. w górę PSL - 9,1 proc. - 0,5 pkt. proc. w dół Konfederacja - 6,4 proc. - bez zmian Sondaż late poll IPSOS dla trzech telewizji. Średni margines dokładności badania wynosi 1 punkt procentowy. Pracownia IPSOS, która przeprowadza badanie dla wszystkich stacji telewizyjnych, przedstawia następujący możliwy rozkład głosów w Sejmie. Prawo i Sprawiedliwość - 239 mandatów Koalicja Obywatelska - 131 mandatów SLD - 46 mandatów PSL - 30 mandatów Konfederacja - 13 mandatów Większość zwykła w Sejmie wynosi 231 mandatów. Według danych IPSOS frekwencja w wyborach wyniosła 61,1 procent.   

Wybory: Frekwencja na godz. 17.00

Film Ala za PKW - 13 Października 2019 godz. 18:31
PKW poinformowała, że w wyborach do sejmu i senatu wg stanu na godz.17.00 frekwencja wyniosła 45,94% w stosunku do liczby osób uprawnionych. W stosunku do wyborów parlamentarnych z 2015 roku to więcej o niemal 7%. Na godzinę 17 w Koszalinie frekwencja wyborcza wyniosła 51,28%. Dla porównania - w 2015 roku o tej samej porze to było 41,70%. Najwyższą frekwencję miastach zanotowano w Warszawie 54,86%, Poznaniu 52,88% i Toruniu 51,16%. Najniższa frekwencja była w Gorzowie 47,43%, Opolu 47,99% i Kielcach 48,48%. 

Tomasz Czuczak: Ostatnia przed ciszą wyborczą konferencja

Film Ala - 11 Października 2019 godz. 18:15
Tomasz Czuczak "2"na liście Koalicji Obywatelskiej kandydatów do Sejmu RPpodsumowałswoją kampanię wyborczą.

Stanisław Gawłowski podsumował swoją kampanię

Film Ala za FB/Stanisław Gawłowski - 11 Października 2019 godz. 16:14
Na dzisiejszym spotkaniu z dziennikarzami ubiegający się o mandat senatora Stanisław Gawłowski podsumował swoją kampanię wyborczą.

Stanisław Gawłowski: W Polsce praca musi się opłacać

Film Ala za FB/Stanisław Gawłowski - 9 Października 2019 godz. 15:30
Konferencja Stanisława Gawłowskiego, kandydata na senatora RP z udziałem Andrzeja Rzońcy - doktora habilitowanego nauk ekonomicznych, profesora nadzwyczajnego Szkoły Głównej Handlowej, członka Rady Polityki Pieniężnej w kadencji 2010–2016.

Tylko 2 proc. Polaków bardzo dobrze ocenia służbę zdrowia. Względnie zadowolony jest prawie co piąty

Film Ala za biznes.newseria.pl - 9 Października 2019 godz. 5:40
Tyko jeden na pięciu Polaków pozytywnie ocenia polską służbę zdrowia. Natomiast bardzo dobrą opinię na jej temat ma raptem 2 proc. Z drugiej strony pacjenci dość pozytywnie oceniają własne doświadczenia w korzystaniu z usług zdrowotnych. Dla przykładu, swoją ostatnią wizytę w POZ na plus zaliczyło 37 proc. Polaków. Niechlubnym wyjątkiem są szpitale, większość pacjentów źle ocenia warunki i jakość świadczonej przez nie opieki – wynika z nowego raportu „Doświadczenia pacjenta w Polsce” opracowanego przez Siemens Healthineers. – Z naszego raportu „Doświadczenia pacjenta w Polsce” wynika, że są obszary służby zdrowia oceniane lepiej i te oceniane gorzej. Do tych pierwszych należy podstawowa opieka zdrowotna, nieco gorzej wygląda to w ambulatoryjnej opiece specjalistycznej. Niestety, najgorzej są oceniane szpitale – aż 40 proc. pacjentów, którzy wychodzą ze szpitala, jest niezadowolonych z opieki. To i tak dużo lepsze wyniki w porównaniu z oceną systemu opieki zdrowotnej jako całości. Tam widzimy, że ta skłonność do krytyki jest bardzo silna, bo odzwierciedla cały bagaż negatywnych doświadczeń pacjentów –mówi Piotr Kuskowski z Siemens Healthineers. Jak podkreśla, w ostatniej dekadzie patient experience stało się bardzo ważnym elementem systemów opieki zdrowotnej na dojrzałych rynkach, takich jak Stany Zjednoczone, Wielka Brytania czy kraje skandynawskie. W krajach wysoko rozwiniętych doświadczenia pacjenta są rzeczywiście jednym z filarów systemu opieki zdrowotnej. – Są wytyczne, które mówią, jak należy dbać o doświadczenia pacjenta. Z tym czynnikiem często jest też powiązany system refundacyjny. Natomiast w Polsce dyskurs wokół opieki zdrowotnej jest skoncentrowany na kwestiach dostępu, finansowania, organizacji i efektywności klinicznej, ale wydaje się, że to jest właściwy moment, żeby dołożyć nowy komponent, czyli właśnie doświadczenia pacjenta, perspektywę bardzo ludzką. Ważne, żeby nie mówić tylko o kwestiach finansów czy organizacji, lecz także o tym, co odczuwa oraz dostrzega pacjent i jego opiekun – mówi Piotr Kuskowski. – Kwestia reputacji służby zdrowia rzeczywiście jest zaniedbana, ale problemów w systemie jest tak wiele, że po prostu nie ma na nie czasu. Rządzący skupiają się na gaszeniu pożarów i na rozwiązywaniu bieżących problemów. Nie ma takiego podejścia szerszego, systemowego. Jako fundacja również widzimy, że pacjenci mają duże zaufanie do lekarzy jako takich, ale nie mają zaufania do systemu i ta ich opinia o systemie jest bardzo zła – dodaje Magdalena Kołodziej, członek zarządu Fundacji My Pacjenci. Raport „Doświadczenia pacjenta w Polsce” to pierwsza próba oceny polskiego systemu ochrony zdrowia z perspektywy doświadczeń pacjentów. O ocenę usług zdrowotnych zapytano blisko 2 tys. Polaków, na podstawie badań ilościowych i jakościowych autorzy wskazali, co – zdaniem pacjentów – zasługuje na pochwałę, a co boli ich najbardziej. Wyniki pokazują, że jedynie 18 proc. badanych pozytywnie ocenia opiekę zdrowotną w Polsce, w tym tylko 2 proc. – bardzo pozytywnie. Natomiast aż 39 proc. uważa, że polska opieka zdrowotna jest zła lub bardzo zła. Z drugiej strony Polacy dość pozytywnie oceniają własne doświadczenia w korzystaniu z usług zdrowotnych. Ostatnia wizyta lub pobyt w placówce ochrony zdrowia przebiegły w pełni satysfakcjonująco dla 37 proc. pacjentów Podstawowej Opieki Zdrowotnej (POZ), 32 proc. Ambulatoryjnej Opieki Specjalistycznej (AOS). Na drugim biegunie są szpitale, z których opieki zadowolonych było 26 proc. – Pozytywne są przede wszystkim doświadczenia związane z kwestiami interpersonalnymi, czyli relacjami miedzy pacjentem i opiekunem a personelem medycznym. Tutaj jest wiele dobrych doświadczeń związanych m.in. z edukacją zdrowotną, przygotowaniem pacjenta do kolejnych kroków w leczeniu, komunikacją i możliwością partnerskiego dialogu. Stosunkowo dobrze oceniamy też zarządzaniem bólem – czyli to, że personel jest wyczulony na te kwestie i czy coś z tym robi. Po drugiej stronie mamy niestety te doświadczenia złe, negatywne. Są to przede wszystkim kwestie związane z komfortem placówek, z jakością wyżywienia w szpitalu, warunkami snu, ale i dużo takich, które budzą niepokój: m.in. komunikacja ryzyk związanych z procedurami medycznymi albo przyjmowaniem leków, które są dla pacjentów niezrozumiałe – mówi Piotr Kuskowski. Autor raportu podkreśla, że na minus pacjenci zaliczają też kwestie empatii, wyczulenia na stan emocjonalny pacjenta lub opiekuna oraz efektywnego wsparcia w obszarze emocjonalnym. – Tego niestety w polskiej służbie zdrowia bardzo brakuje i pacjenci to dostrzegają – mówi Piotr Kuskowski. – Negatywną opinię pacjenci wiążą szczególnie ze sprawami strukturalnymi i organizacyjnymi w ochronie zdrowia. Mają duże zastrzeżenia na przykład do posiłków oraz możliwości komfortowego snu i wypoczynku w szpitalach, ale źle oceniają też takie kwestie jak procedury administracyjne. Słowem, ich złe doświadczenia są związane głównie ze strukturą i organizacją. Ale zaobserwowaliśmy, że pacjenci są gotowi ostrzej oceniać system jako całość, natomiast jeśli zapytać o ich prywatne, osobiste, partykularne doświadczenia to te oceny są trochę lepsze – dodaje prof. Dorota Cianciara, konsultantka naukowa raportu, ekspert Centrum Medycznego Kształcenia Podyplomowego.