Konkurencje oceniano w czterech kategoriach. Pierwsza z nich stanowiła klasową burzę mózgów, wymagała od konkursowiczów kreatywności, odrobinę uzdolnień plastycznych oraz szczypty dobrego humoru. Uczniowie przygotowali plakaty oraz hasła związane z matematyką.
Równie dobrą zabawę sprawiło uczniom klasyczne SUDOKU, w którym to wytypowani przedstawiciele klas uzupełniali cyframi diagram w taki sposób, aby w każdym wierszu, kolumnie znalazło się po jednej cyfrze
od 1 do 9. Sudoku uczy logicznego myślenia i usprawnia liczenie, dlatego też ta japońska łamigłówka była doskonałą rozgrzewką przed kolejnymi zadaniami.
Przygotowane „krzyżówka matematyczna” oraz „gra planszowa” stały się poligonem sprawdzenia wiedzy, na którym to uczniowie mogli popisać się swoimi umiejętnościami. „Pola niespodzianki” zawierały zagadki kierowane do rozwiązania przez drużyny. W grze okazało się, że najbardziej ciekawą „niespodzianką” stanowiło zadanie polegające na podzieleniu płaszczyzny 3 okręgami na 4 obszary.
Zwycięzcy naszych szkolnych zmagań otrzymali nagrodę, która zadowoliła całą klasę, tj. dwa dowolne dni bez pytania.
Matematyka nie jest lubianym przedmiotem przez uczniów, dlatego też popularyzacja matematyki jest bardzo ważna już w pierwszych klasach liceum. Dzięki takim konkursom uczniowie mają możliwość zaprzyjaźnienia się z przedmiotem, który jest obowiązkowy na maturze. Kształtowanie postaw kreatywnego myślenia jest również doskonałą formą kształcenia umiejętności edukacyjnych; dzięki nim uczniowie VI Liceum Ogólnokształcącego zwyciężają w konkursach wymagających twórczego myślenia.