Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
wydarzenia

Koszalinianie pisali test

Autor Paweł Kaczor / info. SML Szkoła Języków Obcych 14 Września 2014 godz. 13:23
Mieszkańcy naszego miasta pisali Wielki Test Języka Angielskiego. Wydarzenie odbyło się w Domu Tańca w Galerii Emka. Była to już trzecia edycja WTJA w Koszalinie. Udział w teście był bezpłatny.

- Wielki Test Języka Angielskiego umożliwia bezpłatne sprawdzenie poziomu znajomości języka angielskiego na europejskiej skali CEFR (red. – Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego). Impreza ma charakter rodzinnej rozrywki, ponieważ jest przeznaczona dla osób od 8 roku życia, a górna granica wieku nie jest określona. Głównym celem imprezy jest promowanie nauki języka angielskiego i skali CEFR. – informuje Katarzyna Kowalczyk, z SML Szkoła Języków Obcych.

 

W tegorocznej edycji tej ogólnopolskiej inicjatywy edukacyjnej udział wzięło 77 miast – wśród nich Koszalin. Chętnych do sprawdzenia swoich umiejętności nie brakowało. Test napisało ponad 100 osób. – Jego wyniki będą znane do 28 września br. – podaje Katarzyna Kowalczyk. Warto podkreślić, że podczas dwóch poprzednich edycji zostało już przetestowanych ponad 10 tys. Polaków.

 

- W bieżącym roku Wielki Test Języka Angielskiego powstał we współpracy z ETS Global – międzynarodowym wydziałem ETS (red. – Educational Testing Service) największej niezależnej organizacji na świecie zajmującej się testowaniem (red. egzaminy TOEIC i TOEFL) oraz badaniami edukacyjnymi w obszarze języków obcych. – informuje Katarzyna Kowalczyk, z SML w Koszalinie.

 

Dzieci ze szkoły podstawowej pisały test sprawdzający ich obecne umiejętności językowe. Natomiast osoby w wieku od 13 lat pisały test, który w przybliżeniu określi ich poziom językowy według wspomnianej skali CEFR. Pomysłodawcą, organizatorem i koordynatorem WTJA jest szkoła językowa Homeschool z Białegostoku. Za jego organizację w Koszalinie odpowiada SML Szkoła Języków Obcych.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

Czytaj też

Koszalin zna angielski!

Paweł Kaczor / info. SML Szkoła Języków Obcych - 1 Października 2014 godz. 10:43
Koszalin po raz trzeci udowodnił, ze zna angielski. Średnia znajomość tego języka wśród osób, które przystąpiły do Wielkiego Testu Języka Angielskiego to poziom B2, czyli taki sam jak rok temu. Wielki Test Języka Angielskiego jest ogólnopolską inicjatywą edukacyjną, która w tym roku miała swoją trzecią edycję. W 2014r. wzięło w nim udział 77 miejscowości z całej Polski. Impreza miała charakter rodzinnej rozrywki, ponieważ była przeznaczona dla osób od 8 roku życia, a górna granica wieku nie była ustalona.  Dzieci do 13 roku życia pisały test sprawdzający ich obecne umiejętności.   Natomiast osoby w wieku od 13 lat pisały test, który w przybliżeniu określił ich poziom znajomości języka angielskiego w skali CEFR (Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego). W naszym mieście udział w wydarzeniu wzięło ponad 100 osób. Okazało się, że koszalinianie znają angielski na poziomie B2. Warto dodać, że w poprzednim roku mieszkańcy naszego miasta uzyskali taki sam wynik.   Poziom B2 oznacza: „Osoba posługująca się językiem na tym poziomie rozumie znaczenie głównych wątków przekazu zawartego w złożonych tekstach na tematy konkretne i abstrakcyjne, łącznie z rozumieniem dyskusji na tematy techniczne z zakresu jej specjalności. Potrafi porozumiewać się na tyle płynnie i spontanicznie, by prowadzić normalną rozmowę z rodzimym użytkownikiem języka, nie powodując przy tym napięcia u którejkolwiek ze stron. Potrafi – w szerokim zakresie tematów – formułować przejrzyste i szczegółowe wypowiedzi ustne lub pisemne, a także wyjaśniać swoje stanowisko w sprawach będących przedmiotem dyskusji, rozważając wady i zalety różnych rozwiązań”.   Pomysłodawcą, organizatorem ogólnopolskim i koordynatorem WTJA jest szkoła językowa Homeschool z Białegostoku. W Koszalinie impreza odbyła się w Galerii Emka. Za jej organizację odpowiadała Szkoła Języków Obcych School of Modern Languages. Udział w teście był bezpłatny.

Koszalinianie znają angielski na poziomie B2

Paweł Kaczor / info. Szkoła Językowa "Homeschool" / grafika: koszalin.znaangielski.pl - 25 Czerwca 2013 godz. 13:31
Na początku czerwca br. około 6 tys. Polaków pisało Wielki Test Języka Angielskiego w teatrach, amfiteatrach, operze, salach gimnastycznych, hałas sportowych, aulach i wielu innych obiektach. Pokazał on, że Polacy znają angielski na poziomie B2 (wyższy w stosunku do roku poprzedniego, w którym osiągnięto poziom B1+). WTJA to ogólnopolskie wydarzenie edukacyjne pod Patronatem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego. W 2013r. wzięło w nim udział 49 miast i miejscowości z całej Polski. Młodzież od 13 lat i dorośli pisali test, który określał ich poziom w skali CEFR (poziom biegłości językowej). Natomiast dzieci w wieku szkoły podstawowej pisały test sprawdzający ich obecne umiejętności językowe.   Pomysłodawcą, koordynatorem i organizatorem ogólnopolskim WTJA była szkoła językowa Homeschool z Białegostoku. Natomiast za jego organizację w Koszalinie odpowiadała Szkoła Języków Obcych School of Modern Languages. Mieszkańcy naszego miasta również otrzymali ocenę B2. Najwyższy wynik (B2+) stwierdzono w Warszawie, Olsztynie, Opolu, Tarnowie, Toruniu, Piasecznie, Rzeszowie, Łodzi i Wrocławiu.   Poziom B2 oznacza: „Osoba posługująca się językiem na tym poziomie rozumie znaczenie głównych wątków przekazu zawartego w złożonych tekstach na tematy konkretne i abstrakcyjne, łącznie z rozumieniem dyskusji na tematy techniczne z zakresu jej specjalności. Potrafi porozumiewać się na tyle płynnie i spontanicznie, by prowadzić normalną rozmowę z rodzimym użytkownikiem języka, nie powodując przy tym napięcia u którejkolwiek ze stron. Potrafi – w szerokie zakresie tematów – formułować przejrzyste i szczegółowe wypowiedzi ustne lub pisemne, a także wyjaśniać swoje stanowisko w sprawach będących przedmiotem dyskusji, rozważając wady i zalety różnych rozwiązań.”