Z Dobrej koło Nowogardu do Koszalina przywieziono trzy sztuki taboru wąskotorowego: jest to drezyna Wmc-310, kompletna, jeszcze z oryginalnym silnikiem górnozaworowym M-21 od samochodu typu Żuk, lokomotywa Lxd2 476, której brakuje chłodnic (skradziono je podczas postoju w Dobrej) oraz wagon turystyczny (tzw. letniak) Btxhpi, wymagający wymiany odeskowania.
Wagon ten prawdopodobnie jako pierwszy z nowo pozyskanego taboru wróci do eksploatacji, bo gdy tylko pogoda na to pozwala, pasażerowie najchętniej wybierają przejażdżki wagonami letnimi a wolontariuszom z Towarzystwa Miłośników Koszalińskiej Wąskotorówki brakuje właśnie takiego pojazdu.
Z Ełku trafił do Koszalina wagon motorowy Mbxd2 225. Wagon ma ciekawą historię: wyprodukowano go na początku 1987r. w Rumunii a w marcu trafił na Opalenicką Kolej Dojazdową, gdzie pracował do września 1995r. Wtedy to PKP wstrzymały ruch pasażerski na Opalenickiej KD i wagon odstawiono na rok.
W październiku 1996r. rozpoczął służbę na Ełckiej KD i kursował tam do 2002r. Potem, jako zbędny został odstawiony na 3 lata. Po 2005r. kursował już tylko sporadycznie na ełckiej wąskotorówce. Wagon przejechał w sumie ponad 162 tys. km, przeszedł naprawę rewizyjną w 1993r. podczas której wymieniono mu silnik i wózki oraz odnowiono malowanie.
W Koszalinie Mbxd2 225 otrzyma wózki o rozstawie 1000mm i zostanie włączony do obsługi szybko rosnącego ruchu pasażerskiego.