- Niestety, nie mogę podać procentowego zaangażowania prac, bo takich wyliczeń nikt nie robi. Stopień zaangażowania różnego rodzaju prac bywa inny. Przykładowo kanalizacja jest już gotowa w ok. 95%. – informuje Grzegorz Śliżewski, z Biura Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego w Koszalinie. Na zlecenie Zarządu Dróg Miejskich inwestycje realizuje firma Eurovia S.A. Fragment pierścienia wewnętrznego naszego miasta od ul. Morskiej do ul. Władysława IV ma być gotowy do października. – Wszystkie prace odbywają się terminowo, nie ma opóźnień w inwestycji. – zapewnia Grzegorz Śliżewski.
Przedstawiciele ZDM-u spotykają się z wykonawcą cyklicznie co dwa tygodnie i omawiają aktualną sytuację na budowie. – Zarząd Dróg Miejskich jest na bieżąco informowany o stanie zaawansowania inwestycji. – komentuje Śliżewski. Jak zatem ona obecnie wygląda? – Instalowane są słupy
oświetleniowe, kładzione kable energetyczne, wykonywane są nowe chodniki, wykonywany jest drenaż. Poza tym trwają prace nad przepompownią wód opadowych z ul. Władysława IV do zbiornika retencyjnego znajdującego się w pobliżu tej ulicy. – podaje Grzegorz Śliżewski.
Wykonawca zadeklarował również, że do końca przyszłego tygodnia położona zostanie kostka brukowa na rondzie na ul. Franciszkańskiej. Ponadto ekipy cały czas pracują na moście nad Dzierżęcinką. – Na moście kładziona jest izolacja, ustawiane są krawężniki. Przed mostem trwa
wyrównywanie jego przyczółków. Prowadzone są też prace związane z odwodnieniem. – wyjaśnia Grzegorz Śliżewski.
W ramach zadania „Budowa i przebudowa dróg stanowiących zewnętrzny pierścień układu komunikacyjnego miasta Koszalina – połączenie ul. BoWiD z ul. Władysława IV” zostanie wybudowana droga wraz z pełną infrastrukturą i 160 m mostem przez Dzierżęcinkę oraz ścieżka rowerowa. Koszt inwestycji wynosi ok. 41 mln zł. Budowa całego pierścienia wewnętrznego Koszalina obejmuje 3 etapy (2 już zrealizowano), a jego łączny koszt to ok. 100 mln zł.
Ring połączy ul. Gnieźnieńską z ul. Władysława IV. Obejmuje ok. 12 km nowych dróg ze ścieżkami rowerowymi, oświetleniem i infrastrukturą oraz 10 rond. Jego 3 część obejmuje prawie 3 km nowej drogi, która powinna zostać oddana do użytku zgodnie z harmonogramem. Ring m.in. odciąży ruch w śródmieściu Koszalina, usprawni komunikacyjnie miasto, a także pozwoli na sprawniejszą obsługę pomiędzy osiedlami i dzielnicami.