Jak wyglądają przygotowania tegorocznej akcji?
Każdą akcję zaczynamy tak naprawdę od zera, gdyż nikt nie daje nam gwarancji, że przy kolejnej edycji również otrzymamy wsparcie. Dlatego też, co roku od nowa szukamy partnerów/sponsorów, którzy są w stanie nas wspomóc.
Czy są jakieś firmy, które wspierają Was co roku?
Oczywiście. Są takie firmy, które od pierwszych edycji angażowały się w akcję i przy organizacji następnych edycji możemy je brać za pewnik, jednak i do nich należy się zwracać oficjalnymi dokumentami. Plusem jest to, że prościej jest się z nimi porozumieć w sprawie ich wkładu w akcję i mamy opracowane już pewne modele współpracy. Znalezienie właściwego celu też nie jest takie proste, jakby się mogło wydawać. Trzeba na to poświęcić czas, którego jest niewiele z racji tego, że studiujemy i zajmujemy się organizacją akcji.
Kiedy zaczynają się przygotowania do „Miedziaka”?
Przygotowania do akcji tak na dobre zaczynają się w połowie września, jednak niektóre kwestie, takie jak np. koncerty, trzeba uzgodnić wcześniej ze względu na napięte grafiki artystów. Uogólniając jesteśmy w stanie w ciągu 1,5 miesiąca przygotować się do organizacji naszej akcji. Jednak wymaga to dużych chęci, poświęcenia i funkcjonowania na najwyższych obrotach przez bagatela 4 miesiące.
Ile czasu zajmuję wam załatwienie wszelkich niezbędnych formalności?
Załatwianie formalności w urzędach i innych instytucjach spędza nam sen z powiek, a przygotowywanie odpowiednich pism to wiele godzin spędzonych przed komputerem.
Czym będzie różnić się XIII edycja akcji od XII?
Ciężko dopatrzeć się znaczących różnic między XII, a XIII edycją akcji. Generalnie kontynuujemy pomysły z lat poprzednich. Nowością w tym roku jest na pewno Miedziakowy Turniej Leauge of Legends przeprowadzany on-line. Niestety w tym roku nie udało nam się zorganizować z przyczyn od nas niezależnych „Andrzejek na lodowisku”, jednak mamy nadzieję, że doskonałe przygotowanie innych eventów zrekompensuje nam brak tego wydarzenia.
Jak wygląda organizacja wydarzeń towarzyszących akcji?
Organizacja wydarzeń towarzyszących akcji zaczyna się od powstania pomysłu w naszych głowach. Następnie kolejno: wiele godzin spędzonych na rozmowach telefonicznych, setki wysłanych maili i godziny na spotkaniach z władzami uczelni, miasta, a także szefostwem firm, które zgadzają się nam pomóc.
Jakie wydarzenia będą towarzyszyć tegorocznej edycji?
Staramy się udoskonalać wydarzenia, jakie do tej pory organizowaliśmy w ramach akcji, i tak np. „Sport na Politechnice” w tym roku odbędzie się 24 listopada w Hali Widowiskowo Sportowej w Koszalinie. Sponsorem nagród jest Pure Jatomi Fitness. W ramach tego wydarzenia rozgrywane będą równolegle zawody w piłkę nożną oraz siatkówkę. Dlatego też zapraszam do zapisów i wzięcia udziału w turnieju. Udział może wziąć tak naprawdę każdy. Kolejną sprawdzoną nowością jest „Dzień na Motoparku”, który odbędzie się 17 listopada. Podczas niego oprócz drift-taxi i offroad-taxi zobaczymy strażaków Państwowej Straży Pożarnej w Koszalinie oraz pojawią się pracownicy ZORD wraz z symulatorem zderzeniowym oraz alkogoglami. Przygotowaliśmy również wiele innych wydarzeń.
Ilu wolontariuszy weźmie udział w zbieraniu datków?
W tym roku mamy zdecydowanie więcej wolontariuszy niż w latach ubiegłych, gdyż na dzień dzisiejszy posiadamy około 90 wolontariuszy gotowych do kwestowania na terenie miasta, jednak wciąż dochodzą nowi chętni. Liczbą docelową wolontariuszy, jaką chcemy osiągnąć, jest 99, gdyż tyle mamy puszek kwestorskich. Dla przykładu w roku ubiegłym całą akcję obsługiwało 39 wolontariuszy i też była to rekordowa liczba.
Gdzie będzie można spotkać wolontariuszy?
Naszych wolontariuszy będzie można spotkać w Centrach Handlowych tj. Galeria Emka, Atrium Koszalin czy Kosmos. Dodatkowo będziemy również obecni przy większych wydarzeniach kulturalnych w Koszalinie, m.in. koncerty i wydarzenia w Klubie Studenckim Kreślarnia czy mecze koszykówki AZS.
Ile pieniędzy zebraliście w ramach XII edycji „Miedziaka”?
W zeszłym roku zebraliśmy ponad 33 tys. zł na Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy przy ul. Rzecznej w Koszalinie. W tym roku zamierzamy pobić ten rekord, ale jak wiadomo wynik akcji nie zależy tylko i wyłącznie od nas. Liczy się też zaangażowanie społeczeństwa z naszego regionu, mieszkańców, jak i przedsiębiorstw. Poprzednie edycje akcji udowodniły, że koszalinianie potrafią pomagać jednocześnie dobrze się bawiąc. Pozwala mi to spokojnie patrzeć w przyszłość kolejnych odsłon akcji „Wrzuć Miedziaka dla Dzieciaka”.
Ile udało się zebrać w ciągu wszystkich akcji?
W ciągu wszystkich edycji akcji studenci zebrali ponad 100 tys. zł, jednak nie jestem w stanie podać dokładnej kwoty, gdyż celem pierwszych edycji akcji było tworzenie paczek dla najbiedniejszych rodzin z regionu Koszalińskiego.
Jak zamierzacie promować tegoroczną akcję?
Odświeżyliśmy trochę szatę graficzną plakatów oraz grafikę koszulek dla wolontariuszy. Informacje o wszystkich wydarzeniach już niebawem pojawią się na plakatach na terenie miasta, w autobusach MZK oraz kampusach Politechniki Koszalińskiej. Zachęcam również do polubienia naszej strony na facebooku, gdyż tam pojawiają się wszystkie wydarzenia organizowane w ramach XIII akcji „Wrzuć Miedziaka dla Dzieciaka”. W myśl hasła naszej akcji: „Bo najważniejszy jest uśmiech dziecka”.
Dziękuje za rozmowę.
Od redakcji:
Mamy nadzieję, że tak samo jak poprzednie, tak i XIII akcja charytatywna „Wrzuć Miedziaka dla Dzieciaka” osiągnie sukces i uda się pobić kolejny rekord. Zachęcamy wszystkich do wzięcia udziału w tym szlachetnym przedsięwzięciu oraz polubienia strony „Wrzuć Miedziaka dla Dzieciaka” na facebooku (link), a także śledzenia naszego portalu, by być na bieżąco.
Nasz portal sprawuję patronat medialny nad XIII akcją „Wrzuć Miedziaka dla Dzieciaka”.