Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
wydarzenia

Gimnazjaliści ocenieni

Autor Alina Konieczna 24 Czerwca 2013 godz. 8:57
Ponad tysiąc uczniów trzecich klas koszalińskich gimnazjów pod koniec kwietnia zdawało egzaminy. Teraz dowiedzieli się, jak im poszło,. Zaświadczenia o wynikach egzaminu kończącego naukę w gimnazjum odbiorą wraz ze świadectwami, na koniec roku szkolnego.

 Tegoroczny egzamin gimnazjalny został przeprowadzony po raz drugi według nowych zasad.. W części humanistycznej gimnazjaliści rozwiązywali odrębne zestawy zadań z języka polskiego oraz historii i wiedzy o społeczeństwie, a w części matematyczno-przyrodniczej – osobne zestawy zadań z matematyki oraz przedmiotów przyrodniczych: biologii, chemii, fizyki i geografii. W trzeciej części egzaminu uczniowie rozwiązywali testy językowe.

 

- Z tegorocznych wyników jesteśmy zadowoleni – ocenia Jacek Stec, dyrektor Zespołu Szkól nr 13. – Wstępne porównanie z rokiem ubiegłym wskazuje, ż nie obniżyliśmy lotów. Dopiero szczegółowa analiza tendencji rozwojowych szkoły pozwoli ocenić, w jakich dziedzinach osiągnęliśmy postęp, a gdzie musimy się poprawić.

 

Gimnazjaliści Zespołu Szkół nr 13 najlepiej poradzili sobie z egzaminem z języka niemieckiego, tu szkoła na tle województwa i okręgu uzyskała wynik bardzo wysoki. Wyniki z języka angielskiego  zostały ocenione jako średnie i powyżej średniej. Podobnie uczniowie tej szkoły wypadli na egzaminach z innych przedmiotów, osiągając poziom określany jako wysoki lub powyżej średniej

 

Według Okręgowej  Komisji Egzaminacyjnej w Poznaniu wyniki tegorocznego egzaminu pokazują, że duży odsetek gimnazjalistów opanował jedną z trudniejszych umiejętności ujętych w wymaganiach ogólnych, zawartych w nowej podstawie programowej z matematyki, chodzi o umiejętność modelowania matematycznego. Uczniowie dobrze poradzili sobie również z większością zadań wymagających wyszukania informacji w tekście literackim oraz popularnonaukowym i interpretowania danych przedstawionych na wykresie, a także rozwiązaniem zadań sprawdzających umiejętność rozumienia ze słuchu tekstów w języku obcym.

 

 Egzamin wskazał również umiejętności, które gimnazjaliści opanowali na niższym poziomie. W przypadku chemii była to umiejętność krytycznej analizy przebiegu doświadczenia, z fizyki  trudność sprawiło zadanie sprawdzające umiejętność dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych. Z matematyki najtrudniejsze okazało się zadanie wymagające przeprowadzenia samodzielnego rozumowania matematycznego.

 

W przypadku języków obcych nowożytnych trudność sprawiło tworzenie wypowiedzi pisemnej. W zestawie zadań z języka polskiego trudne okazały się dla gimnazjalistów zadania o złożonej konstrukcji, łączące w sobie zadanie typu prawda-fałsz i wielokrotnego wyboru. Aby je poprawnie rozwiązać, należało najpierw skonfrontować prawdziwość wielu informacji zamieszczonych w tabeli z analizowanym tekstem, a następnie wybrać właściwą odpowiedź spośród podanych.

 

Przypomnijmy, w  Koszalinie trwa nabór do szkół ponadgimnazjalnych. Wyniki egzaminu gimnazjalnego to jeden z czynników decydujących o przyjęciu, liczą się także oceny na świadectwie oraz dodatkowe kryteria ustalone przez szkołę. 5 lipca szkoły ogłoszą listy przyjętych.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

Czytaj też

Gimnazjaliści zdają egzaminy

Alina Konieczna - 23 Kwietnia 2013 godz. 14:12
Zakończył się pierwszy dzień egzaminów gimnazjalnych. Dziś uczniowie zdawali przedmioty humanistyczne. My publikujemy egzaminacyjne arkusze wraz z sugerowanymi odpowiedziami, zaznaczonymi czerwonym kolorem. Najpierw do rozwiązania był test z historii i wiedzy o społeczeństwie. Część historyczna raczej nie zaskoczyła młodych ludzi, niektórzy mieli wątpliwości, czy dobrze odpowiedzieli na pytania z wiedzy o społeczeństwie.   Egzamin z języka polskiego sprawdzał, czy uczniowie kończący gimnazjum potrafią czytać ze zrozumieniem. Zdający musieli odpowiedzieć na pytania dotyczące fragmentów tekstów: ”O odwadze”„Potopu” oraz fraszki  Kochanowskiego „ O żywocie ludzkim”.   Cześć druga egzaminu z języka polskiego polegała na napisaniu własnych tekstów. Trzeba było zredagować zapytanie do internetowej poradni językowej dotyczące zagadnienia językowego, które sprawia najwięcej kłopotów.   Sporym zaskoczeniem dla uczniów, a także nauczycieli był temat dłuższej wypowiedzi pisemnej. Wielu trzecioklasistów spodziewało się rozprawki, tymczasem ich zadaniem było napisanie charakterystyki bohatera literackiego, który zdaniem ucznia wykazał się odwagą.   Sprawdź odpowiedzi z języka polskiego Sprawdź odpowiedzi z historii i wiedzy o społeczeństwie   - Aby napisać dobrze tę pracę, trzeba było dokładnie przeczytać lekturę,  a z czytelnictwem wśród uczniów nie jest najlepiej – podkreślali poloniści.   Z pewnością uczniowie oraz ich rodzice chcą wiedzieć, jak im poszło. Na oficjalne wyniki trzeba czekać do 21 czerwca. My już dziś zamieszczamy egzaminacyjne arkusze wraz z sugerowanymi odpowiedziami (zaznaczamy, że nie muszą one być zgodne z oficjalnym kodem odpowiedzi).   Środa to drugi dzień gimnazjalnych egzaminów. Uczniów czekają dwa testy, najpierw z biologii, fizyki, chemii i geografii, później – z matematyki. Podobnie, jak po testach humanistycznych, także i po matematyczno-przyrodniczych postaramy się zamieścić arkusze egzaminacyjne wraz z sugerowanymi odpowiedziami.