Tegoroczny egzamin gimnazjalny został przeprowadzony po raz drugi według nowych zasad.. W części humanistycznej gimnazjaliści rozwiązywali odrębne zestawy zadań z języka polskiego oraz historii i wiedzy o społeczeństwie, a w części matematyczno-przyrodniczej – osobne zestawy zadań z matematyki oraz przedmiotów przyrodniczych: biologii, chemii, fizyki i geografii. W trzeciej części egzaminu uczniowie rozwiązywali testy językowe.
- Z tegorocznych wyników jesteśmy zadowoleni – ocenia Jacek Stec, dyrektor Zespołu Szkól nr 13. – Wstępne porównanie z rokiem ubiegłym wskazuje, ż nie obniżyliśmy lotów. Dopiero szczegółowa analiza tendencji rozwojowych szkoły pozwoli ocenić, w jakich dziedzinach osiągnęliśmy postęp, a gdzie musimy się poprawić.
Gimnazjaliści Zespołu Szkół nr 13 najlepiej poradzili sobie z egzaminem z języka niemieckiego, tu szkoła na tle województwa i okręgu uzyskała wynik bardzo wysoki. Wyniki z języka angielskiego zostały ocenione jako średnie i powyżej średniej. Podobnie uczniowie tej szkoły wypadli na egzaminach z innych przedmiotów, osiągając poziom określany jako wysoki lub powyżej średniej
Według Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Poznaniu wyniki tegorocznego egzaminu pokazują, że duży odsetek gimnazjalistów opanował jedną z trudniejszych umiejętności ujętych w wymaganiach ogólnych, zawartych w nowej podstawie programowej z matematyki, chodzi o umiejętność modelowania matematycznego. Uczniowie dobrze poradzili sobie również z większością zadań wymagających wyszukania informacji w tekście literackim oraz popularnonaukowym i interpretowania danych przedstawionych na wykresie, a także rozwiązaniem zadań sprawdzających umiejętność rozumienia ze słuchu tekstów w języku obcym.
Egzamin wskazał również umiejętności, które gimnazjaliści opanowali na niższym poziomie. W przypadku chemii była to umiejętność krytycznej analizy przebiegu doświadczenia, z fizyki trudność sprawiło zadanie sprawdzające umiejętność dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych. Z matematyki najtrudniejsze okazało się zadanie wymagające przeprowadzenia samodzielnego rozumowania matematycznego.
W przypadku języków obcych nowożytnych trudność sprawiło tworzenie wypowiedzi pisemnej. W zestawie zadań z języka polskiego trudne okazały się dla gimnazjalistów zadania o złożonej konstrukcji, łączące w sobie zadanie typu prawda-fałsz i wielokrotnego wyboru. Aby je poprawnie rozwiązać, należało najpierw skonfrontować prawdziwość wielu informacji zamieszczonych w tabeli z analizowanym tekstem, a następnie wybrać właściwą odpowiedź spośród podanych.
Przypomnijmy, w Koszalinie trwa nabór do szkół ponadgimnazjalnych. Wyniki egzaminu gimnazjalnego to jeden z czynników decydujących o przyjęciu, liczą się także oceny na świadectwie oraz dodatkowe kryteria ustalone przez szkołę. 5 lipca szkoły ogłoszą listy przyjętych.