Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
kultura

Młodzi i Film już za 57 dni!

Autor Kuba Grabski 15 Kwietnia 2013 godz. 18:01
Miłośnikom młodego kina przypominamy, że 32 edycja festiwalu „Młodzi i film” wraca do terminu wakacyjnego. Rozpocznie się 24 czerwca i potrwa do 29 czerwca.

Festiwal „Młodzi i Film” dwa lata temu obchodził jubileusz trzydziestolecia, jego historia sięga zatem czterdziestu lat: pierwszy raz do Koszalina na przegląd pod nazwą Międzynarodowe Spotkania Filmowe „Młodzież na ekranie” filmowcy zjechali się w 1973 roku.

 

Obecnie do końca kwietnia trwa nabór filmów konkursowych na imprezę. Ale także pokazują się komiksy, których celem jest promocja festiwalu w Polsce. Mamy dla Was dzisiaj kolejne rysunki z tekstem, których autorami są jak zawsze Bartosz Sztybor, do scenariusza którego tym razem dorysował obrazki Jakub Rebelka. Notka biograficzna obu panów pod komiksem.

 
Autorem krechy marcowego komiksu jest Jakub Rebelka - absolwent wydziału

malarstwa gdańskiej ASP, dyplom obronił w pracowni prof. Teresy Miszkin.

Malarz, ilustrator, autor komisków. Jego murale oraz freski znajdują się

m.in. w Muzeum Powstania Warzawskiego, Teatrze Narodowym w Warszawie, w

arthotelu "Lalala" w Sopocie. Prace malrskie oraz komiskowe wystawiał m.in w

Paryżu, Kanadzie, Niemczech. Jego ilustracje oraz komisky wielokrotnie

pojawiły się na łamach m.in. "AQQ", "Komiks Forum" , czeskiego "Aargh!" oraz

w antologiach polskiego komisku. Autor serii o "Doktorze Bryanie" oraz

"Ester Klemens". Jako malarz debiutował indywidualną wystawą w BWA Jelenia

Góra, a następnie w Studio BWA we Wrocławiu (2010). 

Autorem scenariusza marcowego komiksu jest Bartosz Sztybor - dawniej

dziennikarz, publicysta, krytyk filmowy i komiksowy. Teraz scenarzysta

zarówno komiksowy, telewizyjny, jak i filmowy. Swoje teksty publikował w

Ozonie, Wprost, Cinemie, Machinie i Chichocie, a komiksy do jego scenariuszy

ukazywały się w prasie (WiK, Cinema, Co jest grane, HIRO Free, Aktivist,

Przekrój, Uważam Rze, Film, W Sieci, Fika), zinach (Jeju, B5, Maszin,

Karton, Hardkorporacja, Kolektyw) oraz licznych antologiach. Wielokrotny

laureat konkursu na krótką formę komiksową na Międzynarodowym Festiwalu

Komiks i Gier w Łodzi. Autor kilku albumów komiksowych: "Szanowny",

"Tainted", "Byle do piątku trzynastego" oraz "It's Not About That".

 

Czytaj też

MiF: Projekcje pozakonkursowe

ekoszalin POLECA Kuba Grabski - 20 Czerwca 2013 godz. 15:46
Niewątpliwą atrakcją każdej edycji koszalińskiego festiwalu są pokazy najlepszych debiutów zagranicznych. W tym roku zobaczymy cztery filmy.   OMBLINE scenariusz i reżyseria: Stéphane Cazes zdjęcia: Virginie Saint-Martin Beligia, Francja 2012   20-letnia Ombline odsiaduje 3 lata wyroku za pobicie funkcjonariusza policji podczas napadu, w którym śmierć poniósł jej chłopak. W więzieniu dowiaduje się, że jest w ciąży. Parę miesięcy później rodzi Lucasa. Bez przyjaciół i bliskiej rodziny tytułowa bohaterka może liczyć tylko na siebie. Musi zrobić wszystko, aby nie stracić synka. Francuskie przepisy więzienne pozwalają na pobyt dzieci w zakładzie tylko przez pierwszych osiemnaście miesięcy ich życia. Potem trafiają do rodzin zastępczych bądź domów dziecka. Francuska prasa okrzyknęła debiut Stéphane’a Cazes jednym z najlepszych ostatnich lat, zaś odtwórczyni głównej roli Mélanie Thierryusankcjonowała tą kreacją swoją mocną, jeśli nie najmocniejszą pozycję wśród aktorskiego młodego pokolenia. Ta rola potwierdziła, że otrzymany w roku 2010 Cezar (za rolę w filmie „Po jednym na drogę”) nie trafił w jej ręce przypadkiem. Stéphane Cazes: Chciałem zrobić film o kobiecości w opresji. Ale nie jest to kino wyłącznie dla kobiet. Ma uniwersalne przesłanie. Trzeba walczyć o siebie, pracować nad sobą, pamiętać o tym, co ważne. Zrealizowałem dramat obyczajowy, ale chciałem uniknąć tonu moralizatorskiego. Każdy ma prawo błądzić, tak samo jak każdy ma prawo podjąć próbę zmiany i poprawy swojej sytuacji. Ale mój film to także filmowy mikroportret nie tyle systemu więziennictwa we Francji, ile pozycji kobiety i stosunku do kobiety w zhierarchizowanym świecie francuskich więzień. Film otrzymał nagrodę na Festiwalu Filmów Niezależnych w Rzymie w 2013 roku w kategorii Najlepszy Film.   ATAK NA DZIELNICĘ scenariusz i reżyseria: Joe Cornish Francja, Wielka Brytania 2011   "Atak na dzielnicę" – najnowszy film producentów „Wysypu żywych trupów” – to pełna szybkiej, zabawnej i przerażającej akcji przygoda. Młodzieżowy, uliczny gang walczy z inwazją dzikich obcych nie z tego świata. Zamienia to jedną z londyńskich dzielnic w pole bitwy sci-fi, a niepozorną kamienicę w oblężoną fortecę. Jednak przede wszystkim przekształca niezwykłą grupę trudnej młodzieży w prawdziwych, walecznych, lojalnych względem siebie bohaterów. Ta bitwa to pojedynek o własne terytorium, tożsamość oraz trudne przyjaźnie – czyli my kontra najeźdźcy z kosmosu. Uwierzcie, będzie wybuchowo! Joe Cornish: Chciałem zrobić film o dzieciakach z biednej dzielnicy, dla dzieciaków z każdej dzielnicy. Bo każdy może być bohaterem bez względu na przynależność do klasy społecznej, czy miejsca zamieszkania. Przy okazji chciałem się zabawić konwencją. Mieliśmy mały budżet, więc musieliśmy „ograć” wszystkie efekty specjalne, na które nie było funduszy. To film z przymrużeniem oka, nie chodzi o spektakularną oprawę, kino to zabawa, wystarczy mieć pomysł – ja postanowiłem zabawić się gatunkami, poigrać z poczuciem humoru widzów, jak i samą historię postanowiłem uzbroić w różnego rodzaju wolty. To wypadkowa komedii, kina akcji, sensacji, science fiction, są też nawiązania do horrorów klasy B. Nie baliśmy się kiczu, autoironii, groteski. Film otrzymał w 2012 roku nominację do nagrody BAFTA (Najlepszy debiutujący brytyjski reżyser, scenarzysta lub producent Joe Cornish), w 2011 roku nominację do nagrody BIFA (Nagroda im. Douglasa Hickoxa dla debiutującego reżysera Joe Cornish) oraz dwie Czarne Szpule w 2012 roku w kategoriach Najlepszy film zagraniczny i Najlepszy aktor (John Boyega).   POWRÓT DO DOMU scenariusz i reżyseria: Milagros Mumenthaler Argentyna, Holandia, Szwajcaria 2011   Buenos Aires u schyłku lata. Trzy nastoletnie siostry, Marina, Sofia i Violeta, przebywają same w rodzinnym domu wypełnionym pamiątkami po niedawno zmarłej babci, która je wychowywała. Dziewczęta żyją tak, jak nakazują prawa ich wieku: słuchają muzyki, spotykają się z przyjaciółmi, zakochują się, śmieją i kłócą. Nagle wrzucone w dorosłość muszą odnaleźć się w niepewnej sytuacji, a bolesna strata nieoczekiwanie otworzy przed nimi nowe perspektywy. Fragment recenzji: Podczas oglądaniu filmu nie ma się w ogóle wrażenia, że jest to dzieło debiutantki. Mumenthaler doskonale przemyślała opowieść o trzech siostrach. Konsekwentnie prowadzi fabułę, umiejętnie balansując między artystyczną doskonałością a kiczem. Postawa reżyserski udzieliła się aktorkom, które bez większego problemu udźwignęły przeznaczone im role. W kinie minimalistycznym zawsze istnieje ryzyko przegrzania roli, co groziło przekształceniem bohaterek w nabzdyczone błazny. W „Powrocie do domu” mimo kilku bardzo histerycznych scen nie ma żadnej fałszywej reakcji ze strony obsady. To wystarcza, by zapewnić widzom satysfakcjonujące doświadczenie. Marcin Pietrzyk www.filmweb.pl "Powrót do domu" wygrał pięć nagród na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Locarno w 2011 roku: Wyróżnienie Specjalnie Jury Młodych, Nagrodę Jury Ekumenicznego, Nagrodę Międzynarodowej Federacji Krytyki Filmowej FIPRESCI, Srebrnego Lamparta dla Najlepszej aktorki (Maria Canale) oraz Złotego Lamparta w kategorii Najlepszy film.   HEMEL reżyseria: Sacha Polak scenariusz: Helena van der Meulen Holandia, Hiszpania 2012   Prasa w Holandii ma dziś dwie reżyserki, na które stawia: Urszulę Antoniak (reżyserkę polskiego pochodzenia) oraz właśnie Sachę Polak. "Hemel"to śmiały obyczajowo obraz nawet jak na standardy Holandii – portretuje tytułową bohaterkę, jej trudną podróż przez życie, kontakty z mężczyznami, niejednoznaczną więź z ojcem. Hemel stara się funkcjonować w zgodzie ze sobą, przy jednoczesnym stawianiu sobie nowych wyzwań, chociażby takich jak przekraczanie barier wstydu, obyczajowości, emocjonalności. Dziewczyna bez względu na konsekwencje swoich decyzji, pozostaje bezkompromisowa i bezwzględna. To obraz kobiecości w różnych jej odsłonach i wariantach, bogaty w konteksty społeczne i genderowe (Sacha Polak zestawia ze sobą między innymi seksualność i androgyniczność). I choć reżyserka obnaża fizycznie swoją bohaterkę, daje jej prawo do zachowania tajemnicy. Wolności wyboru, błądzenia, szukania.    Fragment recenzji: Jest w tym stwierdzeniu kapitulacja, ale "Hemel" to lepszy portret, niż film. Interpretując seksualną Odyseję bohaterki, dochodzi się nigdzie, albo zbyt daleko, tymczasem wszystko, co w filmie Sachy Polak najciekawsze, znajduje się gdzieś pomiędzy, po drodze, wymykając się ocenie. Ciężar filmu dźwiga na swoich delikatnych barkach piękna Hannah Hoekstra. Jej Hemel bezpretensjonalnie łączy radość dziecka i zgorzknienie starca. Trwa w ciągłym rozedrganiu, nie pozwalając uchwycić się w jednoznacznej emocji. Ma też doskonałego partnera po drugiej stronie kamery – Daniëla Bouqueta, autora zdjęć do innej, nieco pokrewnej duchowo, opowieści rodem z Holandii – „Nic osobistego” Urszuli Antoniak. Bouquet skutecznie przedziera się przez „skandalizującą” mgiełkę. Nie ucieka przed ryzykownym obrazem, ale nie goni też za efektownym detalem – robi wszystko, by kamera „rozumiała” scenę, oddawała jej temperaturę. Tylko tyle, aż tyle. Czujcie się przestrzeżeni. Darek Arest www.filmweb.pl Film "Hemel" zdobył Nagrodę Międzynarodowej Federacji Krytyki Filmowej (FIPRESCI) na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Berlinie w 2012 roku.      

10 pogodnych ludzi

Kuba Grabski - 11 Czerwca 2013 godz. 17:26
Powyższy tytuł nawiązuje oczywiście do klasyki sądowego kina amerykańskiego ( 12 gniewnych ludzi ), tyle bowiem osób liczą dwie komisje jurorskie, które będą oceniać debiuty pełno i krótkometrażowe tegorocznego festiwalu Młodzi i Film. Zawsze warto wiedzieć kto dokładnie kryje się za werdyktem, który poznamy na Gali zakończenia Festiwalu Młodzi i Film 29 czerwca. Oto składy komisji i informacje o każdym z członków. Konkurs Pełnometrażowych Debiutów Fabularnych:   Juliusz Machulski – (ur. w 1955 roku w Olsztynie) polski reżyser, producent filmowy, aktor, scenarzysta i dramaturg. Założyciel Studia Filmowego „Zebra” w 1988 roku. W latach 1973–1974 studiował na Wydziale Filologii Polskiej Uniwersytetu Warszawskiego, w latach 1975–1978 na Wydziale Reżyserii Filmowej w PWSFTviT w Łodzi (dyplom w 1980 roku). Autor wielokrotnie nagradzanych komedii (m.in. „Vabank”, „Seksmisja”, „Vabank II, czyli riposta”, „Kingsajz”, „Kiler”, „Kiler-ów 2-ów”, „Vinci”), występował też jako aktor („Personel”, „Indeks. Życie i twórczość Józefa M.”, „Lekcja martwego języka”, „Zabij mnie, glino”). 10 grudnia 1998 roku odsłonięto jego gwiazdę w Alei Gwiazd na ulicy Piotrkowskiej w Łodzi. W październiku 2011 został powołany do Rady Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. W 2012 wydał tom wspomnień w formie 46 krótkich felietonów – historii ze swego życia.    Anna Wieczur-Bluszcz – (ur. w 1974 roku) w 1998 roku ukończyła PWST we Wrocławiu, reżyserka i autorka adaptacji spektakli teatralnych w Teatrze Małych Form w Londynie oraz w Teatrze im. H. Modrzejewskiej w Legnicy (m.in. „O Stale Obecnych” na podst. poezji ks. J. Twardowskiego, „Porucznik z Inishmore” M. McDonagha, „Deszcze” K. Bizio i T. Mana, „Mizantrop” Moliera). Zadebiutowała w kinie fabułą „Być jak Kazimierz Deyna” w 2011 roku. Film wielokrotnie nagradzany, m.in. na Ińskim Lecie Filmowym uhonorowany „Złotą Rybką”. Na Koszalińskim Festiwalu Debiutów Filmowych „Młodzi i Film” zdobyła Grand Prix „Wielkiego Jantara” z uzasadnieniem jury: za rozum, ciepło i ironię w opowieści o Polsce.         Katarzyna Kwiatkowska – (ur. w 1974 roku) polska aktorka filmowa, teatralna i dubbingowa. W 1997 roku ukończyła Akademię Teatralną w Warszawie. Wystąpiła w teledysku zespołu Kult „Gdy nie ma dzieci”. Współtworzyła wspólnie z Edytą Jungowską audycję „Babska szkoła jazdy” w Radiu Zet. W programie Szymona Majewskiego niekwestionowana gwiazda, parodiowała m.in. Dodę, Krystynę Jandę, Kazimierę Szczukę, Agnieszkę Chylińską, Maję Komorowską, Krystynę Czubównę, Nelly Rokitę, Magdę Gessler. Grała w wielu polskich filmach i serialach, ostatnio brawurowo główną rolę w debiucie Marii Sadowskiej „Dzień kobiet”.   Janusz Gauer – (ur. w 1954 roku w Łodzi) reżyser oraz operator filmowy i telewizyjny. W 1978 roku został absolwentem Wydziału Operatorskiego PWSFTviT w Łodzi. Wybrana filmografia: reżyseria – „Adam i Ewa” (2000-2001); zdjęcia – „Samo życie” (2002-2007), „Deja Vu” (1998), „Kuchnia polska” (1991-1993), „Mów mi Rockefeller” (1990), „Rozalka Olaboga” (1984).             Piotr Najsztub – (ur. w 1962 w Żninie) polski dziennikarz i publicysta, miłośnik psów oraz zdeklarowany ateista. W latach 2002-2006 redaktor naczelny tygodnika „Przekrój”, zastępca redaktora naczelnego dwutygodnika „Viva!”, publikował m.in. w „Gazecie Wyborczej” i „Wprost”, prowadził wraz z Jackiem Żakowskim program „Tok Szok”, reality show „Dwa światy” oraz program „Najsztub pyta” w telewizji TVN. Współtwórca scenariusza serialu „Czwarta władza”. Współwłaściciel warszawskiej restauracji Przegryź.       Konkurs Krótkometrażowych Debiutów Filmowych:     Sławomir Fabicki – (ur. w 1970 roku w Warszawie) polski reżyser, scenarzysta i członek EuropejskiejAkademii Filmowej. W 1995 roku ukończył Studium Scenariuszowe PWSFTviT w Łodzi, a w 2002 roku Wydział Reżyserii PWSFTviT w Łodzi. Nominowany do studenckiego Oscara za „Męską sprawę” w kategorii film zagraniczny w 2001 roku. W 2006 roku zrealizował film „Z odzysku”, a w 2011 roku „Miłość”.         Wiola Sowa – (ur. w 1972 roku w Gnieźnie) reżyserka filmów animowanych, graficzka. Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, Wydziału Grafiki. Nagrodzony Medalem Rektora ASP dyplom zrealizowała w Pracowni Filmu Animowanego Jerzego Kuci. Prezes ASIFA Poland (Association Internationale du Film d'Animation).              Sylwia Chutnik – (ur. w 1979 roku w Warszawie) polska kulturoznawczyni, działaczka społeczna, pisarka, laureatka Paszportu Polityki w kategorii Literatura za rok 2008. Absolwentka gender studies, przewodniczy Fundacji MaMa zajmującej się prawami matek, należy również do Porozumienia Kobiet 8 Marca. Fanka stolicy, oprowadza po Warszawie po autorskich trasach śladami wybitnych kobiet. W 2008 zadebiutowała powieścią „Kieszonkowy atlas kobiet”, następnie wydała: „Dzidzię” (2009); „Warszawę kobiet” (2011); „Mama ma zawsze rację” (2012) oraz „Cwaniary” (2012). W 2009 roku została laureatką Społecznego Nobla Ashoki.         Tomasz Naumiuk – (ur. w 1981 roku w Olsztynie) absolwent Wydziału Operatorskiego PWSFTviT w Łodzi, który ukończył w 2009 roku. Laureat licznych nagród, w 2012 roku odebrał Jantara za zdjęcia do filmu „Być jak Kazimierz Deyna” na Koszalińskim Festiwalu Debiutów Filmowych „Młodzi i Film”. Uzasadnienie jury brzmiało: za konsekwencję, za pomysł plastyczny i idealne zestrojenie się z ideą filmu. Autor zdjęć do filmów i seriali takich jak: „39 i pół”, „Prawo Agaty”, „Układ warszawski”, „Ratownicy” i „Śniadanie do łóżka”.         Grzegorz Zariczny – (ur. w 1983 roku pod Krakowem) przerwał studia geograficzne, by w 2005 roku rozpocząć naukę na kierunku reżyserii filmowej Wydziału Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego. W 2008 roku podjął kurs dokumentalny w Mistrzowskiej Szkole Reżyserii Filmowej Andrzeja Wajdy, gdzie zrealizował film dokumentalny „Marysina Polana” („The Dog Hill”) nagradzany w Polsce i za granicą. W 2012 roku, w Studiu Munka – SFP zrealizował dokument „Gwizdek” (Jantar 2012 na Koszalińskim Festiwalu Debiutów Filmowych „Młodzi i Film” za najlepszy krótkometrażowy film dokumentalny), który zdobył nagrodę główną – Short Film Grand Jury Prize – podczas Sundance Film Festival 2013. Do tej pory „Gwizdek” wygrywał także na festiwalach na Słowacji (Best Short Film 20th Febiofest International Film Festival), Litwie (Best Short Film 18th Vilnius International Film Festival) i w Hiszpanii (First Prize of the Jury 10th Documenta Madrid). 

MiF: Jedenaście fabuł w konkursie

ekoszalin POLECA Kuba Grabski - 6 Czerwca 2013 godz. 18:54
Mimo krótszego o 4 miesiące czasu między 31 a 32 edycją festiwalu, w tym roku w konkursie wystartuje 71 filmów. Prezentujemy dzisiaj kolejnych debiutantów pełnometrażowych. Jeszcze dzisiaj szukajcie tu omówienia każdego filmu.

MiF: Selekcja zakończona

ekoszalin POLECA Kuba Grabski - 5 Czerwca 2013 godz. 15:21
Znana jest już lista wszystkich filmów, które wezmą udział w konkursie tegorocznego festiwalu „Młodzi i Film”. Dzisiaj prezentujemy uczestników Konkursu Krótkometrażowych Debiutów Filmowych.  W drugiej najważniejszej sekcji 32. edycji Festiwalu „Młodzi i Film” w Koszalinie znalazło się 60 krótkich metraży: 28 filmów fabularnych, 20 filmów dokumentalnych oraz 12 filmów animowanych.  Oto lista:     Fabuły    128. Szczur reż. Jakub Pączek  6/174 reż. Jakub Michnikowski  Arena reż. Martin Rath  The Big Leap reż. Kristoffer Karlsson Rus  Chłopcy reż. Paweł Orwat  Częstotliwość drgań reż. Arek Biedrzycki  Człowiek bez właściwości reż. Przemysław Drążek  Grancie wytrzymałości reż. Marek Marlikowski  Jak głęboki jest ocean? reż. Filip Syczyński  Kolorowe dni reż. Tomasz Jeziorski  Król kosmosu reż. Mark Wegner  Kruk reż. Antonio Galdamez  Leszczu reż. Aleksandra Terpińska  Magma reż. Paweł Maślona  Matka reż. Łukasz Ostalski  Mazurek reż. Julia Kolberger  Nantucket Sun reż. Filip Kasperaszek  Obcy reż. Piotr Domalewski  Olena reż. Elżbieta Benkowska  One reż. Marta Grabicka  Pocałunek reż. Filip Gieldon  Powrót reż. Ewa Bukowska  Przedtem, potem reż. Edyta Sewruk  Smutne potwory reż. Justyna Tafel  Strażnicy reż. Krzysztof Szot  Sztorm reż. Piotr Brożek  Wulkan reż. Michał Wawrzecki  Zabicie ciotki reż. Mateusz Głowacki    Dokumenty    1914 reż. Aleksander Krzystyniak  Arena reż.Piotr Bernaś  Centrum reż.Julia Popławska  Edward reż.Emilia Śniegoska  Horoskopy miłości reż. Maciej Buchwald  Kiedy będę ptakiem reż. Monika Pawluczuk  Królestwo reż.Bartosz Kruhlik  Lecieć, nie lecieć reż. Aniela Gabryel  Lewa połowa twarzy reż. Marcin Bortkiewicz  Matka 24 h reż. Marcin Janos Krawczyk  Nasza klątwa reż. Tomasz Śliwiński  Nic się nie stało reż. Krystyna Rachwał  Niewiadoma reż. Henryka Fasta, Agnieszka Elbanowska  O rządach miłości reż. Adela Kaczmarek  Odwiedziny reż. Matej Bobrik  Poniedziałek, poniedziałek reż. Bartosz Białobrzeski  Pożegnanie reż. Katarzyna Maciejko, Agnieszka i Magda Kowalczyk  Przerwa na szluga reż. Michał Materna  Sati reż. Bartłomiej Świderski  Siedmiu mężczyzn w różnym wieku reż. Sławomir Witek    Animacje    Ab ovo reż. Anita Kwiatkowska-Naqvi  Czerwony papierowy stateczek reż. Aleksandra  Zaręba  Do serca twego reż. Ewa Borysewicz  Dull Life reż. Wiktor Bartman, Marcin Michalak  Historia o miłości reż. Karolina Specht  Kigo reż. Izumi Yoshida  Koniec reż. Ewa Chruściel  Krzyżaki reż. Michał Jeżak  Łukasz i Lotta reż. Renata Gąsiorowska  Plaża reż. Paweł Prewencki  Tramwaj jedzie reż. Milena Molenda  W świetle księżyca reż. Zofia Dąbrowska.   Powyższą listę z omówieniem każdego tytułu znajdziecie  tu.Jutro przedstawimy pełną listę fabularnych debiutów pełnometrażowych.