Przebieg inwestycji
Nowy odcinek drogi ekspresowej S11 zacznie się w Nowej Wsi Ujskiej, na południowo-zachodniej stronie istniejącej drogi krajowej nr 11, i będzie stanowić przedłużenie projektowanej obwodnicy Ujścia. Trasa będzie prowadzić w kierunku Rogoźna, omijając tereny zabudowane, a po przekroczeniu rzeki Wełna oraz linii kolejowej nr 236, wzdłuż obecnej DK11, dołączy do obwodnicy Obornik, która jest już realizowana w systemie Projektuj i Buduj.

Na całej długości inwestycji powstaną cztery węzły drogowe:
Chodzież (skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 183, relacja Chodzież – Czarnków)
Budzyń (skrzyżowanie z drogą powiatową)
Rogoźno (skrzyżowanie z drogą powiatową, relacja Czarnków – Rogoźno)
Wełna (skrzyżowanie z drogą powiatową, relacja Parkowo – Wełna)
Przewidziano również budowę pary MOP-ów (Miejsc Obsługi Podróżnych) o funkcji komercyjnej, w tym stacjami paliw i gastronomią, w okolicach miejscowości Stróżewice.
Harmonogram
Aktualnie trwają prace przygotowawcze, które obejmują badania geologiczne i geofizyczne oraz opracowanie dokumentacji geologiczno-inżynierskiej. Zakończenie tych działań planowane jest na koniec 2025 roku. Po ich zakończeniu oraz zapewnieniu odpowiedniego finansowania, ogłoszony zostanie przetarg na realizację inwestycji w systemie „Projektuj i Buduj”. Planowane podpisanie umowy z wykonawcą przewiduje się na trzeci kwartał 2026 roku, co umożliwi rozpoczęcie robót budowlanych w 2028 roku.

Lokalizacja inwestycji
Inwestycja będzie przebiegać przez północną część województwa wielkopolskiego, obejmując powiaty pilskie, chodzieskie i obornickie, a także gminy Ujście, Chodzież, Budzyń, Ryczywół i Rogoźno. Będzie to ważny odcinek, który po zakończeniu budowy poprawi komunikację między Poznaniem a północnym wybrzeżem Bałtyku, a także połączy drogę ekspresową S11 z trasą S10 prowadzącą do Szczecina.
Kolejne kroki
Po wydaniu decyzji środowiskowej, kolejnym etapem będzie rozpoczęcie procedury wykupu gruntów pod budowę drogi, co stanie się możliwe po uzyskaniu decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), której wydanie planowane jest na 2028 rok.
Budowa odcinka Ujście - Oborniki to ważny krok w kierunku poprawy infrastruktury drogowej w województwie wielkopolskim, który przyczyni się do usprawnienia komunikacji w regionie oraz zwiększenia bezpieczeństwa na drogach.