Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
wydarzenia

Wakacyjny sezon czarterowy ze Szczecina oficjalnie rozpoczęty! Pierwszy wylot do Antalyi

Autor Art za Port Lotniczy Szczecin - Goleniów im. NSZZ Solidarność 28 Kwietnia 2025 godz. 8:00
W sobotę, 26 kwietnia 2025 roku, z Portu Lotniczego Szczecin–Goleniów wystartował pierwszy wakacyjny lot czarterowy, inaugurujący sezon letnich podróży ze Szczecina. Na pokładzie airbusa A320 do tureckiej Antalyi udał się komplet pasażerów – 186 osób.

Loty do Antalyi realizowane będą przy współpracy z touroperatorem Coral Travel aż do końca października 2025 roku. Samoloty będą startować w każdą środę i sobotę, co umożliwia elastyczne planowanie wypoczynku na 3, 4, 7, 10, 11 lub 14 dni.

Maciej Dziadosz, Prezes Zarządu Portu Lotniczego Szczecin–Goleniów, podkreślił znaczenie tej inauguracji:

"To bardzo dobra informacja zarówno dla Portu Lotniczego Szczecin–Goleniów, jak i całego Pomorza Zachodniego, a w szczególności dla ogromnej liczby mieszkańców naszego regionu korzystających z wypoczynku poza granicami Polski.

Jesteśmy pewni, że współpraca z Coral Travel w niedługim czasie przyniesie kolejne informacje o poszerzaniu siatki połączeń, coraz bardziej uatrakcyjniając nasze lotnisko pod względem oferty czarterów turystycznych. Pozwoli to naszym mieszkańcom zaoszczędzić czas i pieniądze związane z dojazdem na inne, bardziej oddalone lotniska."

W szczycie sezonu letniego, na zlecenie największych touroperatorów – Coral Travel, TUI, Itaki oraz Rainbow – ze Szczecina realizowane będą aż 4 wyloty tygodniowo, zgodnie z ustalonym harmonogramem.

Nowy kierunek: Marsa Alam!

Dodatkowo od 18 czerwca 2025 roku uruchomiony zostanie długo wyczekiwany, nowy wakacyjny kierunek.

Z touroperatorami JoinUp oraz Itaka będzie można polecieć ze Szczecina do Marsa Alam w Egipcie.

To wyjątkowy kurort, który słynie z przepięknych plaż, krystalicznie czystej wody oraz wspaniałych raf koralowych – idealnych dla miłośników nurkowania i wypoczynku w egzotycznym klimacie.

Wycieczki na powyższe kierunki – zarówno do Antalyi, jak i Marsa Alam – można rezerwować już teraz na stronach internetowych touroperatorów oraz w wielu biurach podróży w całym regionie.

Port Lotniczy Szczecin–Goleniów kolejny raz potwierdza swoją rosnącą rolę jako brama na wakacje dla mieszkańców Pomorza Zachodniego!

 

 

Czytaj też

Kolejny krok do rozbudowy węzła Goleniów Południe na S3

Ala za GDDKiA O. Szczecin - 10 Lutego 2025 godz. 8:00
GDDKiA uzyskała decyzję środowiskową dla rozbudowy węzła drogowego Goleniów Południe na drodze ekspresowej S3. Dotyczy ona zastąpienia obecnych wiaduktów nad linią kolejową nowymi obiektami, przebudowy łącznic i połączenia z drogą powiatową, a tym samym dostosowania węzła do współczesnych standardów. W decyzji środowiskowej wybrano jako najkorzystniejszy wariant W1 oraz określono uwarunkowania środowiskowe realizacji inwestycji. Obecnie trwa opracowywanie dokumentacji projektowej dla inwestycji. W połowie tego roku planowane jest złożenie wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), a pod koniec roku ogłoszenie przetargu na wykonanie inwestycji.   Dostosowanie węzła do obecnych standardów Węzeł Goleniów Południe powstał wraz z budową dwujezdniowej drogi E-14 (ówczesna nazwa dzisiejszej S3) w latach 1977-1979. Wtedy też powstały wiadukty nad linią kolejową – główny element węzła. W późniejszych latach wschodnie łącznice zostały częściowo przebudowane (powstało rondo). Obecnie wiadukty węzła, projektowane zgodnie z normami jeszcze z lat 60. ubiegłego wieku, nie spełniają współczesnych standardów dotyczących nośności. Są również mocno wyeksploatowane. Dodatkowo pasy włączeń i wyłączeń oraz promienie łącznic są nienormatywne. Stąd potrzeba dostosowania tego węzła drogowego do współczesnych standardów.   Nowe wiadukty i łącznice W miejscu istniejących pięcioprzęsłowych wiaduktów nad linią kolejową nr 401 powstaną nowe, trzyprzęsłowe obiekty. Nowe wiadukty zaprojektowane zgodnie ze współczesną normą dla klasy I pozwolą na bezproblemowe przeniesienie ciężkiego ruchu, w tym rosnącej liczby przejazdów nienormatywnych. Na połączeniu zachodnich łącznic z drogą powiatową powstanie rondo, co usprawni ruch. Wzdłuż drogi powiatowej w obrębie węzła powstanie również ścieżka pieszo-rowerowa. Łącznice zostaną przebudowane, a zjazd i wjazd na węzeł będzie odbywał się pasami włączeń i wyłączeń o normatywnej szerokości 3,5 m. W obrębie węzła zostanie również przebudowana nawierzchnia drogi ekspresowej. Łącznie prace obejmą odcinek drogi ekspresowej S3 o długości blisko 2 km.  

To będzie inne lotnisko. Port lotniczy Szczecin – Goleniów z nowym terminalem

Ala za Port Lotnicczy Szczecin-Goleniów im. NSZZ Solidarność - 27 Czerwca 2024 godz. 8:39
Na zachodniopomorskim lotnisku w Goleniowie odbyło się spotkanie współwłaścicieli spółki tj. Polskie Porty lotnicze S.A, Miasto Szczecin, Samorząd Województwa Zachodniopomorskiego, Gmina Goleniów przy współudziale Macieja Laska, sekretarza stanu w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, Pełnomocnika Rządu ds. CPK oraz Sławomira Nitrasa, ministra Sportu i Turystyki. Wspólnicy omawiali dalsze plany modernizacji i rozwoju naszego Portu Lotniczego. Aktualnie Port Lotniczy Szczecin-Goleniów jest w trakcie realizacji prac przy wdrożeniu systemu świetlnych pomocy nawigacyjnych CAT II, oraz rozpoczął prace projektowe nad nowym terminalem pasażerskim. Prace budowlane powinny ruszyć w przyszłym roku, a ich pierwszy etap może zakończyć się w 2026 roku. Wartość inwestycji szacuje się na 170 mln zł. Poniżej pierwsze wizualizacje przygotowane przez szczecińskie studio projektowe Dedeko:

Jeden z największych samolotów cargo na świecie ląduje w porcie lotniczym Szczecin-Goleniów

Ala z mat. inf. - 9 Września 2022 godz. 8:23
Choć porty lotnicze w powszechnym wyobrażeniu rywalizują o liczbę pasażerów, którzy je wybierają, to w cieniu toczy się walka o przyciągnięcie rejsów cargo. Fracht lotniczy umożliwia bezpośrednie wprzęgnięcie gospodarki całego regionu do globalnego systemu handlu. Dokładnie 6 września o godzinie 23:30 Port Lotniczy Szczecin-Goleniów stał się jednym z najważniejszych portów cargo w Polsce. Boeing 747, jeden z największych samolotów cargo na świecie, lecący do Szczecina z Dalekiego Wschodu, wylądował z ładunkiem dla polskiego klienta. Logistyczny hub w Szczecinie Na przestrzeni ostatnich lat jednym z głównych kierunków rozwoju aglomeracji szczecińskiej stał się sektor e-commerce. Dzięki niemu miasto stało się prawdziwym hubem transportowym dla krajów Europy Północnej – każdego dnia z miasta wysyłane są towary do tysięcy odbiorców ze Skandynawii. Obok e-commerce szybko zakwitła branża nowoczesnych magazynów i usług powiązanych.  Jako DSV Air & Sea jesteśmy ekspertami od morskiego i lotniczego transportu cargo. Każdego roku przewozimy na rzecz naszych klientów setki tysięcy ton ładunków, do dowolnego miejsca na świecie. Jesteśmy skuteczni, ponieważ zawsze jesteśmy blisko klienta i każdy nowy projekt rozpoczynamy  od analizy i zrozumienia jego biznesu – mówi Anna Wolańska-James, Dyrektor biura w Gdyni  i Szczecinie DSV Air & Sea – Nasz  know-how chcemy wykorzystać do wsparcia rozwoju aglomeracji szczecińskiej, wschodzącego hubu usług logistycznych. Mamy wielkie ambicje – a lądowanie czarteru  na lotnisku Szczecin-Goleniów jest potwierdzeniem, że sukcesywnie je przekuwamy  w rzeczywistość.  Budowana przez lata baza wiedzy oraz analiz DSV Air & Sea przekłada się na zaufanie partnerów marki do proponowanych im innowacyjnych rozwiązań logistycznych. Szczecin oraz port lotniczy Szczecin-Goleniów stał się jednym z nich. Pierwszy lot czarterowy cargo na szczecińskim lotnisku Port Lotniczy Szczecin-Goleniów efektownie zadebiutował na scenie najważniejszych polskich portów lotniczych cargo. Przy wsparciu DSV Air&Sea w Szczecinie wylądują łącznie dwa samoloty,  które dostarczą z Azji w sumie 200 ton ładunku – po 100 ton na każdy samolot - dla jednej z marek  z sektora FMCG. Pierwszy już dotarł do celu 6 września, a lądowanie kolejnego zaplanowane jest  na 13 września. Co czyni ten transport wyjątkowym to to, że został w całości zrealizowany na potrzeby jednego zamawiającego. W skali Polski realizujemy wciąż relatywnie niewiele przewozów tego rodzaju oraz kalibru. To silny sygnał, pokazujący rosnącą dojrzałość rynku, jak i rosnącą otwartość firm na usługi frachtu lotniczego tego rodzaju – wskazuje Kamila Stasik, kierownik biura szczecińskiego oddziału  DSV Air & Sea – Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z Portem Lotniczym, który elastycznie odpowiadał na nasze potrzeby: i przyczynił się do sukcesu całej operacji.  To pierwszy taki transport, który wylądował na naszym lotnisku – bezpośrednio z Dalekiego Wschodu – wskazuje Maciej Dziadosz prezes lotniska Szczecin-Goleniów – Wierzę, że to dopiero początek,  i z czasem nasze lotnisko stanie się prawdziwym portem hubowym cargo dla tej części Europy, obsługując ładunki importowane i eksportowane z całego świata. Jesteśmy pewni, że nasze lotnisko, dzięki swojemu położeniu, możliwości pracy całą dobę oraz nowoczesnej i ciągle modernizowanej infrastrukturze, podoła temu zadaniu. A dzięki wzorowej współpracy ze wszystkimi podmiotami zaangażowanymi w obsługę cargo lotniczego widzimy, że nasz rozwój przebiega szybciej,  gdy pracujemy wspólnie. Magia liczb •2 samoloty czarterowe cargo •Waga ładunku: 200 ton – po 100 ton na każdy samolot •Czas lotu: 16 godzin   Obsługa tak dużego ładunku, jego rozładowanie etc. wiąże się z licznymi wyzwaniami.  Zwłaszcza, że Boeingi 747 to w tej chwili jedne z największych na świecie samolotów transportowych  będących w użyciu. Do obsługi cargo musieliśmy pozyskać niezbędny sprzęt do obsługi samolotów  cargo z innych lotnisk,  i przetransportować je do Portu Lotniczego w Szczecinie-Goleniowie. W tym celu użyliśmy czterech dźwigów, specjalistycznych naczep – opowiada Jarosław Rogowski, Dyrektor Pionu Cargo, WELCOME Airport Services – Najtrudniejszym, w mojej ocenie, jest zapewnienie bezpieczeństwa na wielu poziomach przy tego typu operacjach, przeszkoleni ludzie i sprawny sprzęt, a tu mamy do czynienia  z największym samolotem transportowym na świecie, zatem wyzwania są adekwatne do jego wielkości.   DSV Air & Sea w Szczecinie – i na świecie Obecność doświadczonego, globalnego operatora logistycznego jest jednym z elementów,  które wzmacniają pozycję całych regionów na globalnej mapie łańcuchów logistycznych.  To znak dla międzynarodowych podmiotów, że w lokalnych przedsiębiorcach znajdą wiarygodnego partnera – który będzie pewnym ogniwem w systemie logistycznym. Dziś Szczecin widzi pierwsze efekty tej współpracy, będące początkiem wspólnej drogi, na końcu której aglomeracja ma zyskać międzynarodową rozpoznawalność jako destynacja cargo.