Logistyczny hub w Szczecinie
Na przestrzeni ostatnich lat jednym z głównych kierunków rozwoju aglomeracji szczecińskiej stał się sektor e-commerce. Dzięki niemu miasto stało się prawdziwym hubem transportowym dla krajów Europy Północnej – każdego dnia z miasta wysyłane są towary do tysięcy odbiorców ze Skandynawii. Obok e-commerce szybko zakwitła branża nowoczesnych magazynów i usług powiązanych.
Jako DSV Air & Sea jesteśmy ekspertami od morskiego i lotniczego transportu cargo. Każdego roku przewozimy na rzecz naszych klientów setki tysięcy ton ładunków, do dowolnego miejsca na świecie. Jesteśmy skuteczni, ponieważ zawsze jesteśmy blisko klienta i każdy nowy projekt rozpoczynamy
od analizy i zrozumienia jego biznesu – mówi Anna Wolańska-James, Dyrektor biura w Gdyni
i Szczecinie DSV Air & Sea – Nasz know-how chcemy wykorzystać do wsparcia rozwoju aglomeracji szczecińskiej, wschodzącego hubu usług logistycznych. Mamy wielkie ambicje – a lądowanie czarteru
na lotnisku Szczecin-Goleniów jest potwierdzeniem, że sukcesywnie je przekuwamy
w rzeczywistość.
Budowana przez lata baza wiedzy oraz analiz DSV Air & Sea przekłada się na zaufanie partnerów marki do proponowanych im innowacyjnych rozwiązań logistycznych. Szczecin oraz port lotniczy Szczecin-Goleniów stał się jednym z nich.
Pierwszy lot czarterowy cargo na szczecińskim lotnisku
Port Lotniczy Szczecin-Goleniów efektownie zadebiutował na scenie najważniejszych polskich portów lotniczych cargo. Przy wsparciu DSV Air&Sea w Szczecinie wylądują łącznie dwa samoloty,
które dostarczą z Azji w sumie 200 ton ładunku – po 100 ton na każdy samolot - dla jednej z marek
z sektora FMCG. Pierwszy już dotarł do celu 6 września, a lądowanie kolejnego zaplanowane jest
na 13 września.
Co czyni ten transport wyjątkowym to to, że został w całości zrealizowany na potrzeby jednego zamawiającego. W skali Polski realizujemy wciąż relatywnie niewiele przewozów tego rodzaju oraz kalibru. To silny sygnał, pokazujący rosnącą dojrzałość rynku, jak i rosnącą otwartość firm na usługi frachtu lotniczego tego rodzaju – wskazuje Kamila Stasik, kierownik biura szczecińskiego oddziału
DSV Air & Sea – Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z Portem Lotniczym, który elastycznie odpowiadał na nasze potrzeby: i przyczynił się do sukcesu całej operacji.
To pierwszy taki transport, który wylądował na naszym lotnisku – bezpośrednio z Dalekiego Wschodu – wskazuje Maciej Dziadosz prezes lotniska Szczecin-Goleniów – Wierzę, że to dopiero początek,
i z czasem nasze lotnisko stanie się prawdziwym portem hubowym cargo dla tej części Europy, obsługując ładunki importowane i eksportowane z całego świata. Jesteśmy pewni, że nasze lotnisko, dzięki swojemu położeniu, możliwości pracy całą dobę oraz nowoczesnej i ciągle modernizowanej infrastrukturze, podoła temu zadaniu. A dzięki wzorowej współpracy ze wszystkimi podmiotami zaangażowanymi w obsługę cargo lotniczego widzimy, że nasz rozwój przebiega szybciej,
gdy pracujemy wspólnie.
Magia liczb
•2 samoloty czarterowe cargo
•Waga ładunku: 200 ton – po 100 ton na każdy samolot
•Czas lotu: 16 godzin
Obsługa tak dużego ładunku, jego rozładowanie etc. wiąże się z licznymi wyzwaniami.
Zwłaszcza, że Boeingi 747 to w tej chwili jedne z największych na świecie samolotów transportowych
będących w użyciu.
Do obsługi cargo musieliśmy pozyskać niezbędny sprzęt do obsługi samolotów cargo z innych lotnisk,
i przetransportować je do Portu Lotniczego w Szczecinie-Goleniowie. W tym celu użyliśmy czterech dźwigów, specjalistycznych naczep – opowiada Jarosław Rogowski, Dyrektor Pionu Cargo, WELCOME Airport Services – Najtrudniejszym, w mojej ocenie, jest zapewnienie bezpieczeństwa na wielu poziomach przy tego typu operacjach, przeszkoleni ludzie i sprawny sprzęt, a tu mamy do czynienia
z największym samolotem transportowym na świecie, zatem wyzwania są adekwatne do jego wielkości.
DSV Air & Sea w Szczecinie – i na świecie
Obecność doświadczonego, globalnego operatora logistycznego jest jednym z elementów,
które wzmacniają pozycję całych regionów na globalnej mapie łańcuchów logistycznych.
To znak dla międzynarodowych podmiotów, że w lokalnych przedsiębiorcach znajdą wiarygodnego partnera – który będzie pewnym ogniwem w systemie logistycznym. Dziś Szczecin widzi pierwsze efekty tej współpracy, będące początkiem wspólnej drogi, na końcu której aglomeracja ma zyskać międzynarodową rozpoznawalność jako destynacja cargo.