W decyzji środowiskowej wybrano jako najkorzystniejszy wariant W1 oraz określono uwarunkowania środowiskowe realizacji inwestycji. Obecnie trwa opracowywanie dokumentacji projektowej dla inwestycji. W połowie tego roku planowane jest złożenie wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), a pod koniec roku ogłoszenie przetargu na wykonanie inwestycji.
Dostosowanie węzła do obecnych standardów
Węzeł Goleniów Południe powstał wraz z budową dwujezdniowej drogi E-14 (ówczesna nazwa dzisiejszej S3) w latach 1977-1979. Wtedy też powstały wiadukty nad linią kolejową – główny element węzła. W późniejszych latach wschodnie łącznice zostały częściowo przebudowane (powstało rondo). Obecnie wiadukty węzła, projektowane zgodnie z normami jeszcze z lat 60. ubiegłego wieku, nie spełniają współczesnych standardów dotyczących nośności. Są również mocno wyeksploatowane. Dodatkowo pasy włączeń i wyłączeń oraz promienie łącznic są nienormatywne. Stąd potrzeba dostosowania tego węzła drogowego do współczesnych standardów.
Nowe wiadukty i łącznice
W miejscu istniejących pięcioprzęsłowych wiaduktów nad linią kolejową nr 401 powstaną nowe, trzyprzęsłowe obiekty. Nowe wiadukty zaprojektowane zgodnie ze współczesną normą dla klasy I pozwolą na bezproblemowe przeniesienie ciężkiego ruchu, w tym rosnącej liczby przejazdów nienormatywnych. Na połączeniu zachodnich łącznic z drogą powiatową powstanie rondo, co usprawni ruch. Wzdłuż drogi powiatowej w obrębie węzła powstanie również ścieżka pieszo-rowerowa. Łącznice zostaną przebudowane, a zjazd i wjazd na węzeł będzie odbywał się pasami włączeń i wyłączeń o normatywnej szerokości 3,5 m. W obrębie węzła zostanie również przebudowana nawierzchnia drogi ekspresowej. Łącznie prace obejmą odcinek drogi ekspresowej S3 o długości blisko 2 km.