Koszalin, Poland
wydarzenia

Koszalin: Policjanci zabezpieczyli podróbki warte ponad 270 tysięcy złotych

Autor Ala za KMP Koszalin 17 Kwietnia 2025 godz. 11:02
Policjanci z Wydziału do Walki z Korupcją i Przestępczością Gospodarczą Komendy Miejskiej Policji w Koszalinie zabezpieczyli podrobioną odzież, galanterię oraz perfumy oznaczone znakami renomowanych marek. Wartość zabezpieczonego towaru oszacowano na ponad 270 tysięcy złotych. Podejrzanemu 27-latkowi grozi do 5 lat pozbawienia wolności.

Kontrola punktów sprzedaży w Koszalinie

Działania policjantów miały na celu zwalczanie nielegalnego obrotu towarami oznaczonymi podrobionymi znakami towarowymi. Funkcjonariusze skontrolowali wytypowane punkty handlowe na terenie Koszalina. W działaniach uczestniczył również przedstawiciel producentów znanych marek, który wspierał funkcjonariuszy w identyfikacji podrobionych produktów.

Podczas jednej z kontroli ujawniono punkt sprzedaży, w którym oferowano wyroby bezprawnie oznaczone zastrzeżonymi znakami towarowymi. Produkty te były sprzedawane po znacznie zaniżonych cenach, co wzbudziło podejrzenia i doprowadziło do zabezpieczenia towaru.

263 sztuki podrobionych produktów

Łącznie funkcjonariusze zabezpieczyli 263 sztuki podrobionych produktów, w tym odzież, galanterię i perfumy. Zgodnie z szacunkami, ich wartość rynkowa przekracza 270 tysięcy złotych. Towar został zabezpieczony do dalszych czynności procesowych.

W sprawie zatrzymano 27-letniego właściciela punktu, który odpowie za obrót towarami z podrobionymi znakami towarowymi. Usłyszy on zarzuty z ustawy Prawo Własności Przemysłowej, która za tego typu działalność przewiduje karę do 5 lat pozbawienia wolności, zwłaszcza jeśli proceder ten stanowił stałe źródło dochodu.

 

Działania prowadzone we współpracy z markami

Koszalińscy policjanci od lat prowadzą działania zmierzające do ograniczenia obrotu podróbkami. W tym celu regularnie współpracują z przedstawicielami znanych firm, którzy uczestniczą w kontrolach i wskazują nielegalnie oznakowane produkty.

 

Takie działania nie tylko chronią prawa właścicieli marek, ale także mają na celu ochronę konsumentów – zarówno przed nieuczciwą konkurencją, jak i przed ryzykiem nabywania produktów nieznanego pochodzenia i często niskiej jakości.