Otwarty konkurs ofert na promocję Pomorza Zachodniego poprzez sport został rozstrzygnięty w ubiegłym tygodniu. W najbliższych dniach marszałek Olgierd Geblewicz podpisze umowy z klubami, które są sportową dumą regionu. Występują w najwyższych ligach, uczestniczą w europejskich rozgrywkach, organizują międzynarodowe zawody.
- Wspieramy najlepsze kluby z Pomorza Zachodniego, które walczą o mistrzowskie tytuły. Ich popularność oraz sukcesy nie tylko na arenie krajowej budują markę regionu, wzmacniają tożsamość mieszkańców, a także zachęcają do amatorskiego uprawiania sportu – mówi marszałek Olgierd Geblewicz. - Nasi sportowcy w ostatnich latach mieli dużo powodów do świętowania. Mam nadzieję, że rok 2022 będzie jeszcze bardziej udany, także dzięki wsparciu samorządu województwa.
Zajmująca czołowe miejsca w piłkarskiej ekstraklasie Pogoń Szczecin otrzymała największe (100 tys. zł) wsparcie Województwa Zachodniopomorskiego w ramach umowy promocyjnej. Jej uruchomienie zaplanowano w środę (20 kwietnia), przed arcyważnym meczem z Rakowem Częstochowa.
Inni beneficjenci to: Spójnia Stargard SA (50 tys. zł), King Wilki Morskie Szczecin SA (50 tys. zł.), Piłka Ręczna Koszalin SA (40 tys. zł), KS Handball Sportowa SA (30 tys. zł), Stowarzyszenie Klub Sportów Wodnych Baltic (30 tys. zł) oraz Miejski Klub Sportowy Olimpia Szczecin (25 tys. zł).
Wartość umowy uwarunkowana jest wynikami osiąganymi przez dany klub i popularnością dyscypliny, ale również możliwościami klubu w zakresie realizowania świadczeń promocyjnych.
Umowy są spersonalizowane, zawierają szczegółowe opisy działań promocyjnych, a dotyczą m.in.
- emisji spotu promocyjnego lub umieszczenie logo Województwa Zachodniopomorskiego, tj. Pomorze Zachodnie na multimediach umieszczonych w miejscu odbywania się wydarzeń sportowych na bandach led lub/i telebimie;
- umieszczeniu nazwy i logo Województwa Zachodniopomorskiego, tj. Pomorze Zachodnie na strojach (używanych przez zawodników podczas wszystkich rozgrywanych spotkań) oraz sprzęcie sportowym zawodników;
- przygotowania i produkcji materiału promocyjnego wideo lub kilku materiałów z udziałem zawodników pierwszej drużyny klubu (lub uczestników imprezy) dedykowanego regionowi do wykorzystania na stronach oraz social mediach Partnera. Zawodnicy będą zachęcać do odwiedzenia wybranych atrakcji Województwa Zachodniopomorskiego;
- umożliwienie ekspozycji nośnika/instalacji promocyjnej Województwa Zachodniopomorskiego w miejscu i czasie odbywania się wydarzeń sportowych;
- promocji regionu w mediach społecznościowych.
Czas trwania usługi (w przypadku klubów ligowych) - do końca roku 2022 r. Natomiast Stowarzyszenie Klub Sportów Wodnych Baltic zrealizuje świadczenia promocyjne w ramach organizacji Mistrzostw Europy Juniorów w żeglarskiej klasie EurILCA 4 (klasa Laser 4.7), które odbędą się w dniach 18-25 czerwca 2022 r. w Dziwnowie.
Łączna wartość umów to 325 tys. zł.
Od 2013 roku samorząd województwa wsparł kluby sportowe łączną kwotą 4 mln zł. Przez siedem lat podział środków odbywał się w formule konkursu „promocja przez sport”. W 2020 i 2021 r. z powodu pandemii i ograniczeń w organizowaniu imprez masowych – konieczne było zmodyfikowanie zasad współpracy. Zawierane były dedykowane umowy na usługi promocyjne. W tym roku wrócił tryb konkursowy.