Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.
Koszalin, Poland
wydarzenia

GDDKiA: Rozpoczyna przetarg na S6 Obwodnicę Metropolii Trójmiejskiej

Autor Ala za GDDKiA 20 Sierpnia 2020 godz. 7:12
Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej wysłaliśmy ogłoszenie o przetargu na projekt i budowę drogi ekspresowej S6 - Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Ogłoszenie to ukaże się niebawem na platformie zakupowej GDDKiA - informuje GDDKiA.

W treści opublikowanego ogłoszenia znajdą się szczegółowe informacje na temat warunków udziału w przetargu i zakresu zamówienia. Decyzja rządu o przekazaniu dodatkowych środków na realizację m.in. tego odcinka drogi ekspresowej S6 i realizacji w oparciu o środki budżetu państwa (a nie jak wcześniej planowano w formule partnerstwa publiczno-prywatnego) pozwoli usprawnić i przyspieszy proces budowy tej potrzebnej dla regionu i całej Polski drogi. 

 

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej będzie dwujezdniową drogą ekspresową po dwa pasy w każdym kierunku z rezerwą pod trzeci pas. Trasa ma mieć wraz z obwodnicą Żukowa około 39 km. Została ona podzielona na dwa odcinki realizacyjne: 

 

• Chwaszczyno (bez węzła) – Żukowo (bez węzła), długość ok. 16,3 km; 

 

• Żukowo (z węzłem) – Gdańsk Południe (rozbudowa węzła), długość ok. 16 km, oraz obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km. 

 

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej umożliwi sprawny, bezpieczny i komfortowy przejazd od strony autostrady A1 oraz drogi ekspresowej S7 w kierunku zachodnim i północnym województwa pomorskiego, wyprowadzając ruch tranzytowy na dalsze odcinki trasy S6 w kierunku Lęborka, Słupska i Koszalina. Zapewni dostępność komunikacyjną terenów leżących wzdłuż obecnych dróg krajowych nr 7 i 20, odblokuje centrum Żukowa i Chwaszczyna oraz częściowo odciąży istniejącą drogę ekspresową S6 Obwodnicę Trójmiasta. 

 

OMT rozpocznie się na węźle Chwaszczyno (jest budowany w ramach innego odcinka S6 Bożepole Wielkie - Gdynia), prowadząc na wschód od drogi krajowej nr 20 (w pobliżu Żukowa) i dalej na południe od drogi krajowej nr 7 w kierunku węzła Gdańsk Południe (na S7 Południowej Obwodnicy Gdańska i S6 Obwodnicy Trójmiasta). Integralną częścią tej inwestycji będzie obwodnica Żukowa (o parametrach drogi GP – główna przyspieszona) o długości ok. 7 km. 

 

Kolejnymi odcinkami dróg ekspresowych, stanowiących kontynuację S6, na które mają być ogłoszone przetargi to: Bożepole Wielkie – Lębork, Lębork – Słupsk oraz rozbudowa obwodnicy Słupska do pełnych dwóch jezdni, co planowane jest w II połowie br. Natomiast w III kw. 2021 r. ruszają kolejne przetargi na odcinki od obwodnicy Słupska do Koszalina. 

 

Zwiększamy zakres przetargów na 2020 rok

 

Przetargi na odcinki drogi ekspresowej S6 powiększą pulę postępowań zaplanowanych na ten rok. Przypomnijmy, że na początku 2020 roku informowaliśmy o planach ogłoszenia przetargów na ok. 353 km dróg. Dotychczas, uwzględniając dzisiejsze dwa odcinki, ogłosiliśmy już przetargi na blisko 202 km dróg z Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 oraz na ponad 27 km stanowiących cztery obwodnice z Programu budowy 100 obwodnic. 

 

„Za sprawą zwiększenia przez rząd limitu finansowego Programu Budowy Dróg Krajowych o ponad 21 mld zł planujemy ogłosić jeszcze przetargi na blisko 258 km w ramach Programu Budowy Dróg Krajowych oraz na dziesięć obwodnic o łącznej długości ponad 84 km w ramach Programu budowy 100 obwodnic – podkreśla Tomasz Żuchowski, generalny dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad. - W sumie ten rok planujemy zamknąć przetargami na łączną długość ponad 575 km, czyli o 222 km więcej niż planowaliśmy na początku roku”. 

 

 

 

Czytaj też

Przetarg na S6 Słupsk - Lębork unieważniony. Droga najwcześniej za pięć lat

Ala - 22 Lipca 2020 godz. 20:18
Unia Europejska nie sfinansuje budowy trasy S6 na odcinku Słupsk - Lębork. Ze względu na przesunięcie finansowania GDDKiA zmuszona była unieważnić przetarg. Budowa ruszy najszybciej w 2022 r. Drogowcy zakładali, że inwestycja będzie współfinansowana przez Unię Europejską. Okazało się jednak, że tak się nie stanie. Według nowej koncepcji budowa trasy S6 Słupsk - Lębork ma być finansowana z budżetu centralnego, nad którym władanie ma rząd.Dla odcinków przyszłej S6 na wschód od Koszalina do początku obwodnicy Słupska, o długości ponad 46 km, opracowywany jest obecnie projekt budowlany. Ten fragment będzie realizowany w formule tradycyjnej, po uzyskaniu przez GDDKiA decyzji ZRID. Przetargi na wyłonienie wykonawców prac budowlanych planowane są w III kwartale 2021 roku, tak by realizacja zakończyła się w 2025 roku.    W tym samym roku ma też zakończyć się realizacja pozostałej części S6 w województwie pomorskim, która będzie prowadzona w formule „Projektuj i buduj”. Dla odcinków od Lęborka do Bożegopola Wielkiego oraz Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej przetargi na wyłonienie wykonawców prac projektowych i budowlanych planujemy ogłosić w III kw. br. z kolei na S6 Słupsk – Lębork w IV kw. br.     W realizacji jest ponad 40-kilometrowy odcinek S6 pomiędzy węzłami Bożepole Wielkie i Gdynia Wielki Kack. Trasę ze względu na długość podzielono na trzy odcinki realizacyjne: Bożepole Wielkie - Luzino, Luzino - Szemud oraz Szemud - Gdynia. 

Przetarg na projekty budowlane dla S6 od Koszalina do Słupska

Ala za GDDKiA - 17 Kwietnia 2019 godz. 18:03
Został ogłoszony przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla odcinków drogi S6 od Koszalina (koniec obwodnicy Koszalina i Sianowa) do Słupska (początek obwodnicy Słupska) o długości 45,2 km. Ogłoszenie przetargu było możliwe dzięki zatwierdzeniu przez Ministra Infrastruktury 21 marca tego roku aneksu do Programu Inwestycji, w którym zapewniono blisko 130 mln złotych na dokumentację i pozyskanie nieruchomości. Odcinek został podzielony na 2 zadania: Sianów-Sławno i Sławno-Słupsk. Wykonawca zadania będzie miał 12 miesięcy na opracowanie i zatwierdzenie dokumentacji, następnie zostanie złożony wniosek o wydanie decyzji ZRID, na mocy której przejęte zostaną nieruchomości pod inwestycję oraz zostaną wypłacone odszkodowania. Realizacja inwestycji przewidziana jest w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Odcinek od Sianowa do Słupska posiada wydaną w 2010 roku decyzję środowiskową oraz opracowane koncepcje programowe. Teraz proces przygotowawczy dla tego zadania będzie finalizowany. W III kwartale tego roku powinna zostać podpisana umowa na prace projektowe w ramach ogłoszonego właśnie przetargu. Te z kolei mają pozwolić w III kwartale 2020 roku na złożenie wniosku o wydanie decyzji ZRID, co nastąpi jeszcze w okresie ważności decyzji środowiskowej (który upływa w marcu 2021 roku). Decyzja ZRID w takiej sytuacji powinna zostać wydana w II kwartale 2021 roku. Wówczas ten odcinek będzie przygotowany do realizacji robót budowlanych, tj. do rozpoczęcia w połowie 2021 roku postepowania przetargowego na realizację trasy S6 od obwodnicy Koszalina i Sianowa do obwodnicy Słupska. S6 dla kierowców od Goleniowa do Koszalina jeszcze w 2019   Obecnie trwa budowa 6 odcinków S6 od Goleniowa do Koszalina wraz z częścią obwodnicy Koszalina i Sianowa. Ponad 130 km nowej drogi ekspresowej będzie gotowe jeszcze w tym roku. Jest to najdłuższy odcinek drogi ekspresowej budowany obecnie w kraju, łączna wartość inwestycji wynosi blisko 3,9 mld złotych. Jako pierwszy na przełomie kwietnia/maja zostanie oddany do ruchu odcinek Goleniów-Nowogard. Przed wakacjami kierowcy powinni pojechać częścią obwodnicy Koszalina i Sianowa. Podczas wakacji mogą być uruchamiane z ograniczeniami jako elementy tymczasowej organizacji ruchu fragmenty w rejonie miejscowości Płoty. W październiku jako ostatnie powinny zakończyć się roboty na odcinku Kołobrzeg Zachód-Ustronie Morskie i wówczas będzie można przejechać całym ciągiem S6 od Goleniowa do Koszalina. Skróci to czas przejazdu pomiędzy Szczecinem (stolicą województwa), a Koszalinem (drugim pod względem liczby ludności miastem w regionie) o niemal godzinę. Znacząco poprawi się skomunikowanie wybrzeża z resztą kraju. Dotyczy to w szczególności Kołobrzegu, w pobliżu którego nowa S6 będzie przebiegać.