Informacja dotycząca polityki plików cookies: Informujemy, iż w naszych serwisach internetowych korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Dalsze korzystanie z naszych serwisów, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje politykę stosowania plików cookies, opisaną w Polityce prywatności. Zamknij.

Szkoły bardziej niebezpieczne niż drogi. Które zajęcia w szkołach kończą się wypadkami?

2019-09-02 07:21:00 Ala za rankomat.pl
Przed nami nowy rok szkolny.Wraz z nim dzieci rozpoczynają lekcje wf, a także treningi w sekcjach i klubach sportowych. Piłka nożna, sporty walki, koszykówka, siatkówka to popularne dyscypliny, które rozwijają dzieci fizycznie, ale też nierzadko kończą się kontuzjami. W szkołach dochodzi rocznie do ok. 54 tys. wypadków. Gros z nich ma miejsce na zajęciach kultury fizycznej. Które sporty są najbardziej niebezpieczne i co robić, żeby dziecko uniknęło kontuzji? Radzą eksperci rankomat.pl.

 

Jak wynika z danych Ministerstwa Edukacji Narodowej[1], w roku szkolnym 2017/2018 ponad 54 tys. dzieci uległo wypadkom na terenie szkół i placówek oświatowych. Choć liczba ta spada z roku na rok(w 2015/2016 wypadków było 65 tys., a w 2014/2015 71 tys.) – w dalszym ciągu jest ona wysoka. Dla porównania w2018 roku zgłoszono Policji ponad 31 tys. wypadków drogowych[2].Do niebezpiecznych zdarzeń dochodzi w podstawówkach, liceach, technikach, zawodówkach, a nawet w przyszkolnych przedszkolach. Częste miejsca wypadków to m.in. sale gimnastyczne i boiska, ale też sale lekcyjne i korytarze. Obejmują one złamania, stłuczenia, zwichnięcia, skręcenia, zmiażdżenia oraz zranienia. Nie wszystkie kończą się wizytą u szkolnej pielęgniarki. Często potrzebna jest interwencja lekarza specjalisty oraz leczenie lub rehabilitacja. Niektóre kończą się tragicznie. 

 

Opis: Macintosh HD:Users:ewapitera:Desktop:NNW:Liczba wypadków w szkołach i placówkach edukacyjnych w 2018 r_v2B.pngKtóre województwa najbardziej wypadkowe?

 

W roku szkolnym 2017/2018 największą liczbę szkolnych wypadków (8859) odnotowano w woj. śląskim. Wysoką liczbę wypadków odnotowano również w szkołach mieszczących się w woj. mazowieckim (5962) oraz w woj. małopolskim (5654). Do najmniejszej liczby wypadków doszło natomiast w woj. lubuskim (1235) oraz woj. opolskim (1786). W miarę bezpiecznie było też w szkołach woj. zachodniopomorskiego (1844) oraz świętokrzyskiego (1891).

 

Wypadkowe sporty wśród dzieci

 

Jak pokazują badania[3]dzieci w Polsce najchętniej uprawiają piłkę nożną. Dyscyplinę tę wybiera 34% dzieci. W dalszej kolejności dużą popularnością cieszy się pływanie (28%), taniec (17%) oraz sporty walki (13%). Gimnastyka ma 11% zwolenników, siatkówka - 10%, koszykówka - 7%, a zajęcia lekkoatletyczne 6%. Nieco mniej dzieci gra w tenisa (5%), piłkę ręczną (5%) oraz jeździ na rolkach (4%). Wśród sportów zimowych prym wiedzie narciarstwo, które uprawia 3% badanych oraz hokej na lodzie (1%) - choć nie są to duże wielkości. Z kolei1% uczniów jeździ konno. 

 

Uprawianie sportów ma niewątpliwie pozytywny wpływ na zdrowie, jednak tego typu aktywność kryje też swoją ciemną stronę. Większość popularnych wśród dzieci dyscyplin to sporty urazowe. Wśród dyscyplin, które często kończą się wypadkami lub kontuzjami wymienia się[4]piłkę nożną, bieganie, rugby, jazdę rowerem, pływanie, podnoszenie ciężarów, tenis, sztuki walki, jazdę konną i niepozorny badminton.Co ciekawe, dzieci i nastolatki uprawiające jedną dyscyplinę są bardziej narażone na kontuzje niż te wybierające różne sporty. Jak pokazują badania[5], młodzi sportowcy wyspecjalizowani w jednej dyscyplinie są o 81% bardziej narażeni na kontuzje w porównaniu ze sportowcami uprawiającymi różne sporty.  

 

Opis: Macintosh HD:Users:ewapitera:Desktop:NNW:Najbardziej wypadkowe sporty wśród dzieci i młodzieży_v1B.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jak ograniczyć ryzyko wypadku lub kontuzji?

 

Możemy mieć wpływ na to, czy nasze dziecko ulegnie wypadkowi. Zanim wyślemy je do szkoły lub na sportowe zajęcia pozalekcyjne – powinniśmy zadbać o kilka aspektów bezpieczeństwa. „Rolą rodzica jest bieżące kontrolowanie stanu zdrowia dziecka. Warto zadbać też o to, by trenowało ono pod opieką wykwalifikowanego instruktora lub trenera. Sprawdzajmy stan miejsc, gdzie mają być prowadzone zajęcia, takie jak boisko, sala gimnastyczna oraz stan techniczny sprzętu sportowego. Kluczowe jest zaopatrzenie dzieckaodpowiedni strój i buty. W razie kontuzji – zapewnijmy mu fachową pomoc lekarską. Nieleczona lub nieodpowiednio leczonakontuzja może doprowadzić do trwałego uszczerbku na zdrowiu” – komentuje Tomasz Kroplewski, Kierownik ds. rozwoju sprzedaży w rankomat.pl. 

 

Oczywiście w kwestii zasad bezpieczeństwa powinniśmy także edukować nasze dzieci. Zasady bezpiecznego treningu są proste i łatwe do zapamiętania. 

 

Zasady bezpiecznego treningu dziecka

 

ü  Rozgrzewka przed ćwiczeniami zasadniczymi

ü  Rozciąganie po treningu

ü  Korzystanie ze środków ochronnych właściwych dla określonej dyscypliny sportowej - np. kasku, rękawic, ochraniaczy, nałokietników 

ü  Unikanie ćwiczeń, gdy dziecko jest zmęczone lub odczuwa ból

ü  Unikanie codziennego treningu tak, by organizm mógł się zregenerować

ü  Nawadnianie organizmu podczas treningu

ü  Trenowanie zgodnie z opracowanym harmonogramem ćwiczeń

ü  Unikanie przetrenowania i odpoczywanie w razie potrzeby

ü  Dbałość o poprawne wykonywanie ćwiczeń

 

Opis: Macintosh HD:Users:ewapitera:Desktop:NNW:Zasady bezpiecznego treningu dziecka_v1B.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

NNW szkolne

 

Nawet największa ostrożność ze strony rodziców i dzieci może jednak nie wystarczyć. Na taką ewentualność dobrze jest być przygotowanym finansowo lub posiadać odpowiednią polisę. Tego typu ochronę może nam zapewnić tzw. NNW szkolne, czyli ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków przeznaczone dla dzieci. Nie jest to duży wydatek. W rankomat.pl szkolne NNW można kupić już od 30 zł za rok. 

 

„NNW szkolne działa w sytuacji, gdy w wyniku wypadku dojdzie do śmierci, urazu lub trwałego uszczerbku na zdrowiu osoby niepełnoletniej objętej ochroną. Może to być np. złamanie, zwichnięcie barku, czy utrata oka lub zęba. W tego typu oraz innych sytuacjach NNW szkolne zapewnia ochronę finansową.  W zależności od zakresu polisy - oprócz odszkodowania towarzystwo ubezpieczeniowe może również zapewnić korepetycje dla dziecka, transport medyczny, konsultacje u lekarza specjalisty i inne świadczenia. Ubezpieczenie może działać zarówno na terenie placówki szkolnej, jak i poza nią, przez cały rok kalendarzowy” – dodaje Tomasz Kroplewski, Kierownik ds. rozwoju sprzedaży w rankomat.pl.

 

 

 



[1]Wypadki w szkołach i placówkach w roku szkolnym 2017/2018 wg SIO stan na 30.09.2018 r. https://cie.men.gov.pl/sio-strona-glowna/dane-statystyczne/uczniowie-dane-statystyczne/

[2]statystyka.policja.pl/download/20/308515/Wypadki2018.pdf

[3]Badanie internetowe CAWI, przeprowadzone przez firmę badawczą Satisface na zlecenie Bluemedia na próbie 609 wywiadów. https://bluemedia.pl/pressroom/informacje-prasowe/jakie-sporty-uprawiaja-polskie-dzieci-raport

Skomentuj na Facebooku / Zobacz komentarze »
Zobacz popularne artykuły:
 

Wielki powrót Forum Koszalin. Centrum handlowe zmienia nazwę

13 Września 2019 godz. 16:51 Ala z mat. inf.
Atrium Koszalin przechodzi rebranding. Od teraz będzie się nazywać Forum Koszalin. Zmiana nazwy to początek ewolucji, jaka czeka pierwsze największe centrum handlowe w mieście – tuż po zmianie właściciela i zarządcy obiektu. 9 lipca obiekt został zakupiony przez ECE European Prime Shopping Centre Fund II i zarządzanie nim przejęło ECE Projektmanagement Polska Sp. z o.o. W związku z tym, że nazwa Centrum nawiązywała do poprzedniego właściciela, wskazane było, aby ją zmienić. Uznaliśmy, że jest to świetny powód, żeby wrócić do pierwszej nazwy Centrum, o której wiemy, że zakorzeniła się w świadomości mieszkańców miasta i całego regionu. Do dzisiaj słyszymy, że mówią oni, że idą na zakupy do Forum, co postanowiliśmy podkreślić – tłumaczy Urszula Lipińska, Dyrektor Forum Koszalin.    Zmiana nazwy będzie się również wiązała ze zmianami w przestrzeni Centrum. W przyszłym roku planowane jest rozpoczęcie prac modernizacyjnych na pasażach oraz w toaletach. Zależy nam, aby Centrum zyskało nową jakość. Dlatego po zmianie właściciela i – co za tym idzie – nazwy i logotypu obiektu, planujemy modernizację jego przestrzeni. Teraz Forum Koszalin będzie kojarzyło się nie tylko z udanymi zakupami, ale też z nowoczesnym, estetycznym i zgodnym z trendami wnętrzem, które chętnie się odwiedza i w którym miło spędza się czas – mówi Urszula Lipińska. Zmianę nazwy Centrum zainauguruje wydarzenie „Przepis na zmianę”, które odbędzie się 21 września w Forum Koszalin. Na odwiedzających czekają pokazy kulinarne, zabawy z wirtualną rzeczywistością, koncerty muzyczne oraz mnóstwo innych atrakcji. Forum Koszalin to pierwsze największe centrum handlowe w Koszalinie. 4-kondygnacyjny obiekt został oddany do użytku 27 listopada 2008 r. W ofercie posiada niemal 130 lokali handlowych, sześciosalowe Multikino oraz siłownię Zdrofit, należącą do sieci klubów fitness. Centrum zajmuje 55 000 mkw. powierzchni. Obiekt posiada podziemny i naziemny parking na 1600 samochodów oraz windy przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. ...
 

MZK Koszalin kupuje katamaran

14 Września 2019 godz. 5:19 Ala, fot. archiwum, Przedsiębiorstwo Usługowe JABO
MZK Koszalin rozpisał już drugi przetarg na zaprojektowanie, zbudowanie i zwodowanie statku.Pierwsze ze względów formalnych został unieważniony. Teraz MZK na oferty nowego "Koszałka" czekać będzie do 7 października br. Tego dnia o godz. 9.00 minie termin składania ofert, a godzinę później zostaną one otwarte. 6 sierpnia br. MZK Koszalin Sp. z o.o. unieważniła przetarg na zaprojektowanie, zbudowanie i zwodowanie statku. Do przetargu zgłosił si ę jeden oferent - Przedsiębiorstwo Usługowe JABO z Gdańska. To posiadające duże doświadczenie w budowie morskich konstrukcji stalowych firma złożyła ofertę na kwotę ok. 5,99 mln złotych. MZK przypomnijmy, zamierza wydać na zakup nowego "Koszałka" niemal 3,2 mln złotych. Jednak nie rozbieżność kwot legła u podstaw unieważnienia przetargi, a względy formalne (oferta Wykonawcy nie została opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym). MZK szybko jednak ogłosiło drugi przetarg. Nastąpiło to 30 sierpnia. Tym razem termin składania ofert minie 7 października br.  Drugi przetarg Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie, wybudowanie, dostawa wraz z wyposażeniem statku pasażerskiego, opracowanie technologii wodowania i wyciągania statku wraz z zaprojektowaniem, wykonaniem i dostawą urządzenia transportowego do wodowania i wyciągania statku oraz jego postoju poza sezonem.  Termin realizacji do 30 kwietnia 2021 roku. Data ta uwzględnia przeprowadzenie prób i uzyskanie niezbędnych dokumentów do dopuszczenia statku do użytkowania. MZK dopuszcza jednak możliwość wcześniejszej realizacji zamówienia. Jaki ma być ten "nowy Koszałek"? Statek będzie przeznaczony do wykonywania regularnego transportu pasażerskiego po jeziorze Jamno między przystaniami Jamno - Unieście II. Statek musi posiadać klasę "sKM3" nadaną przez niezależne Towarzystwo Klasyfikacyjne potwierdzoną świadectwem klasy dla statków do żeglugi śródlądowej na akwenach wodnych, na których może wystąpić fala o wysokości do 0,6 m lub posiadać wspólnotowe Świadectwo Zdolności Żeglugowej wydane po odbiorze jednostki przez komisję Techniczną przy Urzędzie Żeglugi Śródlądowej. Statek musi być zdolny do żeglugi przy sile wiatru nbieprzekraczającej 6 stopni w skali Beauforta. Ponadto statek ma spełniać wszelkie normy (BHP, przeciwpożarowe i ratunkowe) dla osób niepełnosprawnych. Hybrydowy napęd Statek ma być ekologiczny i mieć napęd hybrydowy, który będą stanowiły dwa rodzaje silników: elektryczny i spalinowy. Silnik elektryczny ma być zasilany z batrii litowo-jonowych zapewniających rozwinięcie prędkości maksymalnej co najmniej 7 km/h oraz wykonywania wszelkich manewrów w porcie. Silnik spalinowy diesla) spełniać ma normę emisji spalin zgodnie z wymogami Dyrektywy Parlamentu Europejskiego o mocy zapewniającej prędkość maksymalną co najmniej 15 km/h. Katamaran Kadłub statku typu katamaran. Każdy z kadłubów ma być podzielony na przedziały wodoszczelne wypełnione materiałem nienasiąkliwym (np. styropianem). Poszycie kadłuba statku, a także pokład i nadbudówki, winny być wykonane ze stopów aluminium. Elementy kadłuba i nadbudówki, które nie mogą być wykonane ze stopów aluminium powinny być wykonane ze stali nierdzewnej, chyba że proces technologiczny budowy wymaga zastosowania innego materiału. Poszycie kadłuba musi posiadać minimalną grubość 5 mm. Część pasażerska zadaszona zamknięta i otwarta. Przestrzeń pasażerska niezadaszona winna obejmować maksymalnie 25% przestrzeni pasażerskiej i znajdować się w tylnej części statku.  Obecny "Koszałek" Statek kosztował 2 mln zł. Na zamówienie MZK zbudowała go spółka Centromost Stocznia Rzeczna w Płocku. Jednostka jednorazowo może zabrać na pokład 67 osób. Na infrastrukturę lądową miasto wydało kolejne 2 mln zł. Koncepcja uruchomienia przeprawy przez jezioro Jamno powstała w 2005 r. Pierwotnie zakładano, że od lata 2006 roku po jeziorze będą kursować dwie amfibie zbudowane przez spółkę z Malty. Tej koncepcji nie udało się jednak zrealizować; okazało się bowiem, że maltańska spółka dysponuje tylko prototypem amfibii, który nie ma certyfikatów umożliwiających pływanie po polskich wodach. W 2007 r. projekt przeprawy zmieniono - amfibie miały zastąpić dwa płaskodenne statki, zabierające na pokład po 110 pasażerów. Ponieważ ogłoszone przetargi na zakup jednostek nie zostały rozstrzygnięte z powodu braku ofert, jesienią 2008 r. zdecydowano o zamówieniu statku w stoczni w Płocku. "Koszałek", o długości prawie 20 metrów, kursował między przystaniami w Jamnie i nadmorskim Unieściu. Stanowił nadmorską atrakcję, która spodobała się zarówno koszalinianom jak i turystom. W obecnym sezonie do 19 sierpnia skorzystały z jego usług 16.882 osoby, czyli więcej niż przez cały poprzedni sezon. To jednak nie jest jest rekordowa liczba w ciągu 11 sezonów kursowania statku, bo w 2016 r. przepłynęło się nim 22.300 pasażerów. Musimy zdawać sobie sprawę, że statek, zwykle w formie tramwaju wodnego, w komunikacji miejskiej, to nic niezwykłego. W Europie są całe regiony, w których transport wodny to podstawa poruszania się. Z kolei w Polsce nie tylko zdarzają się promy obsługiwane przez miejskich przewoźników, ale też eksportujemy takie środki transportu za granicę....
 

60 lat gwardyjskich judoków

14 Września 2019 godz. 13:22 eWok, fot. FB/Wiesław Koluch
We własnym gronie, składającym się ze czterech pokoleń zawodników swoje 60. urodziny świętowali Judocy Gwardii Koszalin. Na spotkanie, które odbyło się w Mielnie licznie przybyli judocy i judoczki z czterech pokoleń. Obecny był m.in.  Kazimierz Kołodziejski, który 60 lat temu zapoczątkował judo w Koszalinie. Obecni  byli także trenerzy Marian Tałaj, brązowy medalista igrzysk olimpijskich oraz Cezary Wojniusz, Ryszard Szafirowicz, Andrzej Adamski  i Tomasz Zawadzki. Byli również inni trenerzy koszalińscy i poznańscy: Stanisław Olszyński, Czesław Kur, Wincenty Tałaj, Bogusław Sańko, Marian Standowicz, Zbigniew Tałaj, Jerzy Pater, Andrzej Małyszko, Leszek Woźniak. Z różnych zakątków świata przyjechali zawodnicy, którzy w latach 80-tych byli czołówką naszego kraju i wywalczyli  wicemistrzostwo Polski dla klubu Judo Gwardia Koszalin. - Przy okazji takiego spotkania czas zupełnie stanął w miejscu. Chociaż wizualnie wszyscy różnią się wyglądem, to jednak wewnątrz każdego uaktywnia się ten sam młodzieńczy duch. Mimo upływu kilkudziesięciu lat zachowało się wiele przyjaźni. Myślę, że jesteśmy jedną z nielicznych grup sportowych, które ze sobą sympatyzują, mogą na siebie liczyć i miło spędzać czas - napisał na FB Wiesław Koluch. - Niewątpliwie judo dla wielu z nas było solidnym fundamentem do dalszego rozwoju. To sport sprawił, że mogliśmy łatwiej realizować swoje cele życiowe. Wielu z nas to nie tylko trenerzy, ale także osoby z pasją, podróżnicy, duchowni, biznesmeni czy z racji wyszkolenia pracownicy różnych resortów obronnych kraju. Dzisiaj jestem prezydentem Światowej Organizacji Koluchstyl, mam własną sztukę walki, która obecna jest w ponad 60 krajach, w których zawodnicy mówią z sympatią o Polsce. Jednak z dumą mogę powiedzieć, że moje początki były na matach klubu Judo Gwardia Koszalin - dodał Koluch....
 

Wojewoda zmienia decyzję ZRID dotyczącą "Budowa drogi S-6 na odcinku węzeł „Ustronie Morskie” /bez węzła/ - początek obwodnicy Koszalina i Sianowa”

wczoraj, 15:58 Ala za UW Szczecin, fot. GDDKiA
Dżiś wojewoda zachodniopomorski opublikował obwieszczenie, w którym zawiadamia, że na wniosek z 28.06.2019 r. (uzupełniony w dniu 27.08.2019 r.) Pana Krzysztofa Pacha, występującego w imieniu Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad, zostało wszczęte postępowanie w sprawie zmiany decyzji nr 3/2017 Wojewody Zachodniopomorskiego z dnia 06.03.2017 r. o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej pn. „Budowa drogi S-6 na odcinku węzeł „Ustronie Morskie” /bez węzła/ - początek obwodnicy Koszalina i Sianowa” OBWIESZCZENIE Zgodnie z art. 11d ust. 5 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1474) zawiadamia się, że na wniosek z 28.06.2019 r. (uzupełniony w dniu 27.08.2019 r.) Pana Krzysztofa Pacha, występującego w imieniu Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad, zostało wszczęte postępowanie w sprawie zmiany decyzji nr 3/2017 Wojewody Zachodniopomorskiego z dnia 06.03.2017 r. o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej pn. „Budowa drogi S-6 na odcinku węzeł „Ustronie Morskie” /bez węzła/ - początek obwodnicy Koszalina i Sianowa” w zakresie:1. Robót drogowych:• Budowa dróg dojazdowych PT1b, DR15h, PT6a, DR21b, DR14c, DR29d, DR29c, DR30d, DR31 oraz DR 35 wraz z mijankami, placami do zawracania i zjazdami;• Poszerzenie poboczy do szerokości 2,8m wzdłuż dróg poprzecznych gminnych: D06 (na odc. od km ok. 0+000 do km 0+040), D07(na odc. od km ok. 0+000 do km 0+045), D08 (na odc.od km ok. 0+000 do km 0+086 oraz od km ok 0+370 do km 0+825,26), D11 (na odc. od km ok. 0+000 do km 0+098 oraz od km ok. 0+438do km 0+500,55), D12 (na odc. od km ok. 0+000 do km 0+174oraz od km ok. 0+433 do km 0+586,42) oraz D16 (na odc.od km ok. 0+000 do km 0+062 oraz od km ok. 0+394do km 0+470,90);• Poszerzenie dróg powiatowych D10 (DP3514Z) oraz DR32 (DP3514Z) do szerokości 6 m na dowiązaniu do istniejącej drogi;• Elementy odwodnienia – rowy drogowe i przepusty na rowach;• Wycinka kolidującej zieleni;2. Branża mostowa• Budowa przepustów hydrologicznych PH-10A i PH-98A na ciekach;3. Kanalizacja sanitarna• Budowa kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej na terenie Obwodu Utrzymania Ruchu;4. Branża teletechniczna• Budowa kanału technologicznego wzdłuż trasy głównej S-6w km ok. 140+380;• Przebudowa sieci teletechnicznej w rejonie km 0+310 drogi PT6aoraz w rejonie km 0+040 drogi D16;5. Sieć wodociągowa• Przebudowa odcinków sieci wodociągowej w rejonie km 0+090 drogi D08, km 0+055 drogi D12 oraz km 143+125 drogi S-6;6. Branża elektroenergetyczna• Budowa zasilania w rejonie km 144+425 drogi S-6;• Budowa oświetlenia w km ok. 0+004 drogi D10;• Przebudowa sieci nN i SN w rejonie dróg D12 (km ok. 0+060), DR14c (km ok. 0+430), DR29d (km ok. 0+100), DR29c (km ok. 0+080)oraz D16 (km ok. 0+040);7. Hydrologia• Przebudowa (wykonanie i likwidacja) istniejących sieci drenaży rolniczych. Działki objęte inwestycją przeznaczone w całości pod pas drogowy,na których występują zmiany w stosunku do projektu pierwotnego: Powiat kołobrzeski, Gmina Ustronie Morskie, obręb ewidencyjny Kukinia  dz. nr: 82/1, 84/3, 242/2Powiat kołobrzeski, Gmina Ustronie Morskie, obręb ewidencyjny Rusowo  dz. nr: 14/8, 42/4, 60/2Powiat koszaliński, Gmina Będzino, obręb ewidencyjny Strachominodz. nr: 86/2, 86/4, 89/5, 100/2, 100/4, 100/5Powiat koszaliński, Gmina Będzino, obręb ewidencyjny Miłogoszczdz. nr: 10/4, 11/4, 26/6Powiat koszaliński, Gmina Będzino, obręb ewidencyjny Dobrzycadz. nr: 39/5, 485/2Powiat koszaliński, Gmina Będzino, obręb ewidencyjny Słowienkowodz. nr: 78/4, 103/5, 108/10, 110/2Powiat koszaliński, Gmina Będzino, obręb ewidencyjny Komorydz. nr: 10/5, 29/5, 26/8, 27/1, 28/1, 29/2, 30/3, 41/1Powiat koszaliński, Gmina Będzino, obręb ewidencyjny Będzinodz. nr: 126/4, 270/2, 271/1, 272/7, 272/10Powiat koszaliński, Gmina Będzino, obręb ewidencyjny Łeknodz. nr: 200/5, 200/6, 200/9, 218/3, 219/3Powiat koszaliński, Gmina Będzino, obręb ewidencyjny Dobredz. nr: 2/16, 12/2, 19/2, 19/3, 20/5, 22/3, 24/2, 135/1, 139/5, 724/12Powiat koszaliński, Gmina Biesiekierz, obręb ewidencyjny Gniazdowodz. nr: 32/1, 40/3, 44/9, 49/11, 49/15, 49/17, 49/19, 136/21, 136/26, 136/27 Działki z ograniczonym sposobem korzystania dla obowiązku budowy/przebudowy sieci uzbrojenia terenu i/lub obowiązku budowy/przebudowy innych dróg publicznych i/lub obowiązku budowy/przebudowy zjazdów i/lub obowiązku przebudowy urządzeń wodnych lub urządzeń melioracji wodnych szczegółowych i/lub obowiązku budowy tymczasowych obiektów budowlanych i/lub obowiązku rozbiórki istniejących obiektów budowlanych nieprzewidzianych do dalszego użytkowania oraz tymczasowych obiektów budowlanych, na których występują zmiany w stosunku do projektu pierwotnego:Powiat kołobrzeski, Gmina Ustronie Morskie, obręb ewidencyjny Kukinia  dz. nr: 242/3Powiat kołobrzeski, Gmina Ustronie Morskie, obręb ewidencyjny Rusowo  dz. nr: 224/3, 231/3Powiat koszaliński, Gmina Będzino, obręb ewidencyjny Strachominodz. nr: 93/4, 96/2, 96/4Powiat koszaliński, Gmina Będzino, obręb ewidencyjny Słowienkowodz. nr: 49/5, 49/3Powiat koszaliński, Gmina Będzino, obręb ewidencyjny Komorydz. nr: 38/1, 38/3Powiat koszaliński, Gmina Będzino, obręb ewidencyjny Dobredz. nr: 172/5Powiat koszaliński, Gmina Biesiekierz, obręb ewidencyjny Gniazdowodz. nr: 11/1, 11/3, 33/3 Działki terenu wód płynących przeznaczone do zajęcia na czas realizacji inwestycji, na których występują zmiany w stosunku do projektu pierwotnegoPowiat koszaliński, Gmina Będzino, obręb ewidencyjny Łeknodz. nr: 202 Jednocześnie, zgodnie z art. 10 Kodeksu postępowania administracyjnego zawiadamia się, że z zebranymi materiałami dotyczącymi tego postępowania można zapoznać się w Wydziale Architektury i Gospodarki Przestrzennej Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Szczecinie, ul. Wały Chrobrego 4, pokój 240 (tel. 91 4303-476), od poniedziałku do piątkuw godzinach od 8.00 do 14.00 (po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym)i wnieść ewentualne swoje uwagi i wyjaśnienia w tej sprawie.  ...
 

Przepełnione szkoły. Sprawdziliśmy jak sytuacja wygląda w Koszalinie

14 Września 2019 godz. 4:49 Ala, fot. Dominik Wasilewski